Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Doom jako první využívá Shader Intrinsics, speciální funkce Vulkanu

Shader Intrinsic Functions 03
Pokud dojde řeč na DirectX12 nebo Vulkan, obvykle se jako zásadní nová funkce uvádějí asynchronní shadery. Ty ale nejsou jedinou novinkou, právem i neprávem jsou opomíjené Shader Intrinsic Funcitions.

Právem byly Shader Intrinsic Functions médii opomíjené z toho důvodu, že se až doposud jejich podpora neobjevila v žádné PC hře. Neprávem proto, že jde - podobně jako v případě asynchronních shaderů - o vlastnost, která umožňuje z grafického jádra získat další výkon navíc. Přestože tuto funkcionalitu podporují již DirectX12, k praktickému využití došlo až díky novějšímu Vulkanu a to konkrétně v novém Doomu.

O DirectX12 a Vulkanu se mluví jako o tzv. nízkoúrovňových API, která umožňují vývojářům přistupovat k hardwaru blíže, zúžit nebo zcela vynechat abstrakční vrstvu, kterou API standardně nabízí a připravit aplikaci hardwaru více „na tělo“. Právě Shader Intrinsic Functions jsou tím, co popsané přiblížení k hardwaru umožňuje. Doposud ale tato funkcionalita byla využívána pouze ve světě konzolí. Moderní API jako Mantle, DirectX12 a Vulkan, která si kladou za cíl poskytnout všechny výhody konzolových API i PC platformě, tuto možnost nabízejí.

Shader Intrinsic Functions 01Shader Intrinsic Functions 02

Výhoda tohoto modelu je zjevná na výsledcích Doomu: umožňuje z dostupného hardwaru dostat výkon až o desítky procent vyšší, než při využití klasické cesty (nebo klasických API jako OpenGL a DirectX11). Určitou nevýhodou je kladení vyšších odborných nároků na programátora, který pro jednotlivé architektury musí připravit speciální kód. Je ovšem třeba mít na paměti, že využití Shader Intrinsics je možnost, nikoli nutnost. Vývojář má na výběr, zda se rozhodne pro jednodušší cestu a standardní výkon, nebo aplikaci věnuje vyšší péči a ta pak na kompatibilním hardwaru bude dosahovat výrazně vyššího výkonu.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Doom jako první využívá Shader Intrinsics, speciální funkce Vulkanu

Pátek, 15 Červenec 2016 - 20:21 | Plnovous | Z tohoto celeho akurat tak vyplyva, ako je pozadu...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 13:43 | skaven | jo, zase na total war 30+ fps a freesync nieje...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 12:47 | Mila Pila | Jenže GTX960 vs R9 380 není o čem. Teda je: co se...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 11:57 | skaven | pekny wall of text, ale odpoviem ti z vlastnej...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 10:46 | Mila Pila | Nejsem, jen prostě slepě nebudu bránit jednu...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 10:22 | franzzz | Podival jsem se na ten tvuj linkovanej clanek a...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 10:13 | jupiii | Lenze presne o tomto diit pise.Neviem na co...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 09:36 | jupiii | Ale to je sebecky pohlad na situaciu. Mas pravdu...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 08:40 | Mila Pila | To by mě zajímalo, kdy se na AMDiit objeví tenhle...
Pátek, 15 Červenec 2016 - 00:29 | JirkaK | Chyba znemožní výsledek použít, o tom se ale...

Zobrazit diskusi