Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Dragon Age Inquisition s Mantle v testu: 12 až 45 % FPS navíc

mna by prave zaujimali tie zatracovane fx6k-8k procesory, je dost mozne ze na nich pojde DA lepsie ako na i5 a mozno aj i7
na reddite FX 8350 4.8Ghz AMD R9 290 1100Mhz Windows 7-64bit Ultimate 8GB DDR
absolute lowest FPS ive seen was 39,commonly it seems to sit between 50-70
Ok I have all settings maxed at 1440p except from: MSAA - off Shadows - Medium Ambient Occlusion - SSAO Prost Process AA- Low
co nieje vobec zle

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No osmijádro na 4,8 GHz asi není šestijádro na 3,5 GHz…

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme :)
preto by som chcel vidiet aj tie testy s 4GHz fx 8k

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

fxka 8/9xxx jsou pod mantle rychlejsi nez i5 a srovnatelny s i7 :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To já zas četl přesný opak - většina lidí měla s mantle v této hře problémy (lagy, nižší fps a přitom vyšší využití VRAM). No, možná vyšel nějaký patch, který to opravil...
každopádně, když je engine dobře optimalizovaný, tak mantle není třeba. Například takový farcry4 na mém pc (amd 3870k + 280x) běží vše v pohodě na ultra.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

to co rikas je proste blbost. pokud je engine postaveny na < dx11, tak uz z principu musi byt jasny ze nikdy na tom nebude stejny co vykonu s nextgen dx12/mantle. proste dx11 je stary jak metuzalem a M$ se na podporu hrani pod windows zamerne vykaslal. dusledky jsou jasny. s mainstream pc si proste kloudne nezahrajete. a tak proc by clovek vyhazoval penize za highend, kdyz vlastne staci konzole. treba xbox. a o tom jim slo celou dobu. mozna kdyby neprisel mantle tak by dx12 byly hotovy az za par let

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

myslím, že narážel na onen bug, v jehož důsledku ve vyšších rozlišeních dochází k propadu výkonu... je ale možné, že se projevuje jen na určitých HW/SW konfiguracích, proto se v některých recenzích projevil a v jiných ne

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

No, díval jsem se a projevuje se to jak na konfiguracích s intel, tak i s AMD a je jedno jestli 290 nebo 290x...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

já říkám, že výkonově jsou na tom stejně? Naopak, mantle podporuju. Říkám, jen že Mantle je stále zabugovaný a občas se to projeví fps dropem. A druhá věc je ta, že nepoznáš jestli máš 70 nebp 90fps, takže ne vždy je mantle potřeba. A myslím, že i vývojáři to tak pochopili, neboť mantle mají spíš náročnější hry (až na vyjímky).

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To bude podle mě spíš důsledek faktu, že Mantle podporují jen nejnovější enginy a na nejnovějších enginech vznikají obvykle nejnáročnější hry.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Tak jasně, ale jsou i méně náročnější hry, které na tom seznamu chybí a naopak ty více náročné tam jsou, například bych osobně tipl, že gta5 může být docela náročná...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

"každopádně, když je engine dobře optimalizovaný, tak mantle není třeba. Například takový farcry4 na mém pc (amd 3870k + 280x) běží vše v pohodě na ultra."

Kdo jsi a co jsi provedl s Kedarem?!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

??? Nějak nechápu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

vite co je nejvetsi neduh Mantle, to ze se jedna o dalsi APi ktere se musi resit, misto toho aby team programatoru resil jen bugy spojene s jednim API, tak musi resit bugy spojene s dvema API :) ve chvili kdy vylezou na svetlo DX12, tak Mantle bude stale vic a vic ustupovat, o trosku mensim neduhem je ze AMD vyuziva finance na takovouhle "frasku" namisto toho aby ty penize pouzila na navrh GPU/CPU, ve chcili kdy Mantle umozni pouziti i CPU od Intelu, tak si AMD zase zadela na propady prodeju v oblasti CPU, a nechtejte ani vedet jak by si tim zadelali na prodejich GPU kdyby to prijala i Nvidia

ciste prakticky melo Mantle jediny klad, ze rozpoutalo diskuzi a primelo Microsoft zase neco delat v oblasti API a nesislit si ho jen pro konzole ktere stejne nebudou mit dlouhej zivot

ten kdo na Mantel vydelal nebude AMD, ale Intel a slusne si natom namasti kapsu DICE, AMD je v tomto pripade na strane porazenych ;)

zatim kazda hra s Mantle mela nazacatku s timto APi probemy, us vite proc to Intel a Nvidia v pocatcich odmitli? protoze zrejme tusili jake to budou vyhozene finance a spise ostuda, ne fanouskovska zakladna ktera to oslavuje a peje tomu chvalospevy to opravdu nezachrani, prodeje a vizitku totiz nedelaji fanousci, ale kupujici masa(naprosto drtiva vetsina) tech co tomu nechtej rozumet a vidi jen visledek

+1
-37
-1
Je komentář přínosný?

"se jedna o dalsi APi ktere se musi resit" - nikdo ho nemusí řešit, je na libovůli každého studia, jestli ho chce využít (což jeho hře zároveň přinese vyšší mediální pozornost) nebo nechce...

"us vite proc to Intel a Nvidia v pocatcich odmitli?" - kdo byl ten užvatel, který tu v začátcích Mantle psal do každé diskuse, jak Nvidia usilovně pracuje na tom, aby podporu Mantle zahrnula do ovladačů? :-))

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

otom ze natom usilovne pracujou jsem ja nepsal, to jsis asi spatne vylozil ma slova (zvelicil), ja psal ze jim pomoc nabizi spousta lidi na foru gameworks z rad vyvojaru, a ze zastupci Nvidie tam napsali ze to vytaji a ze zatim vyckavaji jestli a za jakych podminek AMD uvolni SDK ;)

no a vidim ze tvorbu her vidis jako Hurvinek valku :D na bezne velkem projektu dela vprumeru 4-8 programatoru, na velkych projektech ke 20-30 programatorum, a otom zda se neco tak rozsahleho jako Mantle pouzije nebo nepouzije rozhoduje casto vedeni studia a hlavni programator, a je to uplne stejnej problem jako u kazde podobne technologie, ktera nasledne zasahuje do prace hlavne tem programatorum, to same se deje kuprikladu i u uziti PhysX-GPU a je spousta her ktere diky tomu meli spozdeni (ano i treba ta tvorena v kotlice Ceske v Brne, ale tam to bylo i kvuli enginu samotnemu, nebo spise enginum) , takze resit to musi a to docela hodne lidi a casto k tomu nemuzou rict ani "popel" ;) a nebo to proste zabali a zkusi jinde (a to se taky dost casto deje)

uplne stejne to dopadlo u nas v teamu, ja Mantle chtel, a po 3 mesicich tstu na ofiko enginu me programatori proste zdelili ze pokud ho chci, tak se musi nabrat dalsi minimalne 2 programatori co se budou zabejvat jen jim a resenim vzniklich problemu, a ano Mantle jiz mame oficialne, respektive meli, ja na dalsi 2 lidi proste finance v rozpoctu nemam

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

"no a vidim ze tvorbu her vidis jako Hurvinek valku :D" - napsal jsem dvě věty, ani jedna nerozebírá tvorbu her, takže by mě zajímalo, na základě čeho jsi dospěl k takovému závěru

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

""se jedna o dalsi APi ktere se musi resit" - nikdo ho nemusí řešit, je na libovůli každého studia, jestli ho chce využít (což jeho hře zároveň přinese vyšší mediální pozornost) nebo nechce..."

tohle jsi napsal, a jasne pises "nikdo ho nemusí řešit" aha takze se to vyresi samo a zamestnanci studii to vlastne vubec resit nemusej :D a je ti jasne ze libovule studia znamena rozhodnuti jednoho nebo treba jen nekolika lidi z daneho studia a z bytek lidi co v tom studiu pracuji nemaj moznost to rozhodnuti ovlivnit? je to asi stejne jako kdyby se vedeni Diit rozhodlo ze od zitrka se misto o IT zacne psat o autech, pokud nemas rozhodovaci moc na Diit, tak by jsi mel jen dve moznosti, bud zacnes psat o autech, nebo proste z redakce odejdes, v te prvni variante bys proste musel zacit resit ;)

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Mno v tehle "uvaze" je par veci prehlednuto - urcite omylem a ne z neinformovanosti autora.

Treba to ze pripadne bugy v Mantle resi vyvojari engine a ne vyvojari hry. To jsou ruzne teamy lidi takze to co resi jeden nezatezuje jiny team. Navic to obvykle jsou i ruzne firmy, protoze engine je malokdy vytvor firmy ktera dela i hru samotnou.

Dalsi drobnost - sice je to mozna smutny ale je faktem ze hry se primarne delaji pro konzole. A z tech uspesnych se delaji predelavky pro PC. Malokdy je to jinak uz jen proto ze proste trh PC je daleko mensi nez trh konzoli.
Plyne z toho par holych faktu.
Konzole jsou pomerne slabe a tam se kazde zvyseni vykonu hodi = Mantle
Konzole maji GPU od AMD = Mantle
Konzole nemaji DX 12 a i kdyby ho MS vydal k letosnimu jezisku tak ho proste mit nebudou = Mantle
Pokud jakkakoliv firma chce hru ktera pobezi jak na konzoli tak na PC tak ma spolecnou platformu = Mantle

Az (jestli) jednou nekdy v davne budoucnosti bude nejake DX12 (zatim neexistuje ani zadna ranna verze, pouze par principu na papire) o ktere nikdo nevi ani nemuze vedet co bude obsahovat a hlavne jak bude fungovat tak to bude dal pokracovat stejne jako vzdy. Vyjde nove DX , ktere nebudou fungovat na starych OS a kartach. Lide kvuli tomu musi prejit na nove OS a nakoupit nove grafiky. Potom prijde nejmene pul roku nez se objevi nejaka prvni hra co to bude alespon trosku pouzivat. Tak za rok az rok a pul se objevi zbytek her ktere nove moznosti pouziji...

Suma summarum - jsou proste lidi co si mohou hrat uz TED a na levnych grafikach a CPU ktere maji doma. A potom lide co budou tak 2 roky a vice smutne cekat v koute, sporit kazdou korunu a vrcet na ostatni ze "az to budou mit i oni to teprve uvidite jak se to ma delat!"....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak!
Spousta lidí omílá "DX12 sem, DX12 tam", ale:
1) já tu žádný DX12 nevidím
2) pochybuji, že M$ udělá někdy něco, co se s rychlostí Mantle bude vůbec dát srovnávat (45% výkonu navíc - M$ eat dust!)
3) M$ nemá žádnou zkušenost s low-level API
4) DX je ve své podstatě hi-level API a udělat z něj kočkopsa bude velmi náročné
5) omezením DX12 na Win10 bude DX12 k ničemu

Závěrem tedy chci říci, že na DX12 nečekám, nepřejdu a nehrozí, že bych šel do Win10, když už Win7 jsou na mě tak-tak akorát... Win8 jsou děsné (HWbot je nepodporuje, dokud nebude fixnut RTC clock bug) a namlouvat si, že Win10 budou lepší je naivní a nebezpečně šílené.
To si totiž všichni namlouvali před každou novou verzí Windowsů, aby šlo vždy jen o víc a víc nenažraný system. Pfuj.

To už se spíš sžiji s Ubuntu či podobným Linuxem, než s Win8 či dokonce s Win10. Užívám převážně WinXP, Win7 (hrací mašina) a Ubuntu (NTB).

Přítelkyně má Win8 na NTB a potěš pánbů a zlý pryč...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Trodasi, co to beres za smejd posledni dobou? Nechej toho ti rikam, spatne dopadnes.
1) To se blbe koukas, v UE uz je implementovan.
2) 12% s rozumym procakem, notabene v nesmyslnem rozliseni, aby byly rozdily vubec videt
3) Ale vubec ne, vsechny jeho mobily bezi preci na DX11. Och wait....
4) Ty to snad pro MS pises nebo proc ti o dela starost?
5) Jovazne? 8.1 uzivatele prejdou zdarma na 10. Win7 enthusiast uzivatelum za dva mesice konci support, takze prejit na 10ky rekneme za dalsi rok az dva bude nutnost.

No a par starych konzerv at si klidne zustane na win7 - at s mantle nebo bez, zahrajou si taky. Snad bude tou dobou aspon deset poradnych her, kde bude mit mantle smysl.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

rozdil je daleko vetsi jak 12% je spis tak 30% a na minimalnich fps jeste vetsi

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Proc ne rovnou 45%?!!1111
OK, takze seriozne.
i7-4790k@3G ht off : 76vs60 avg, 68vs54 min.
v rozliseni 1280x720. Na R290X, coz je typicka karta pro toto rozliseni, ze - zvoleno proto, aby nebyly rozdily smesne (uz vime, ze s utilizaci gpu napr. vyssim rozliseni vliv dx overheadu klesa, jaksi logicky).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

R290x je typicka karta pro rozliseni 1280*720?:) No to je skutecne seriozni pristup. Ale rozhodne to pobavi.

Pokud jsem videl tak takhle smesna rozliseni nejsou ani na levnych notebookach za par supu. Ale za to jsem velmi casto videl srovnani krivek vykonu Nvidia/AMD se stoupajicim rozlisenim.
Takze zcela chapu proc je vybrano rozliseni s takhle nesmyslnyma hodnotama...

Zacneme spise na uplne normalnim rozliseni z nedavne minulosti - tedy full HD 1920*1600 (1200) a na soucasnem standardu QHD 2560*1600 (1440)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, zda se ze jsi ponekud nedovtipny. Zde, pocti si.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sarkasmus

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Ono tieto rozlíšenia a použitý HW sú častokrát dosť "zaujímavo" zvolené... diplomaticky povedané. Prezentovať nárst výkonu s CPU ktoré problém s výkonom v 99,99% hrách nemá - napr. i7 4960X či tuna to ukazovať za použitia high-end grafiky ktorú ma 1-2% hráčov je možno efektné ale nie práve odzrkadľujúce relitu.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Presne. Co takhle test fx-6300 / i3 (a nizsich) s grafikama do R280X s mantle ve fullhd, to by bylo jine kafe. Nebo notebooky (funguje uz mantle na mobilnich gpu?)...
Ale keterj vul by dal R290x k phenomum....

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Mno to asi neni uplne pravda....

1:) UE (Myslis asi Unreal Engine 4 predpokladam) oznamil PODPORU, ne ze "je implementovan". Asi se shodneme na tom ze je tezko implementovat do herniho engine neco co existuje jenom v labu jako navrh, ze?

2:) Nevim co pozadujes za "rozumne". Realita je takova ze naprosta vetsina lidi hraje s notebookama. Ja osobne to sice nechapu proc si to kupuji ale je to tvrda realita. Takze zadne "rozumne CPU".... A plne HD je dnes skutecne naproste minimum externiho monitoru, dnesni monitory jsou spise QHD. Tim spise pripad kdyz nekdo kupuje dnes monitor. Tezko koupi HD ktery za rok bude pro socky kdyz muze mit QHD ktery mu urcite 2-3 roky vydrzi....

3) mobil na tom bezet muze, DX je DX = high level API. Stejne jako Android u jine firmy je to neco jineho nez o cem se tu mluvi.

5) Takze svym argumentem potvrzujes muj casovy horizont cca 2 let kdy zacne byt k necemu reseni od MS... Dekuji.

A potom jeste maly dodatek - lide kteri NEMAJI karty od nejmenovane zelene firmy si vzdy zahraji i vse ostatni tak jak bude vychazet. Ale to se bohuzel zelenym nestane. Ale jinak jsem rad ze sve oblibene firme tolik fandis, urcite je to potesi az budes nakupovat dalsi novy HW aby jsi si mohl neco zahrat.

Mimochodem tohle je treba hodne zajimave: http://www.extremetech.com/gaming/184768-head-of-xbox-warns-gamers-not-t...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

1) Nikoliv jen v labu:
http://blogs.msdn.com/b/directx/archive/2014/10/01/directx-12-and-window...
2) Jistee, farcry4 na HD4000!
http://store.steampowered.com/hwsurvey/directx/
Asi ne. Statistiku nelze uzivat bez rozumu. Musime se bavit od graficky narocnejsich hrach, nez je tetris.
3) Windows mobile nejedou na desktop directx. etc.

5) Asi jako nulovy prinos mantle dnes, ze.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Ano, souhlasim ze je skutecne zcela nulovy :) Pro tebe urcite, evidentne je to nula protoze proste kde nic neni tak ti jenom Nvidia slibi "plnou podporu" ve forme feature-setu :))

A pro ty kteri ten prinos nemaji nulovy - vy si vsichni uzijte sve desitky procent vykonu zdarma navic:)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ano, uzijte si s mantle dvacet procent vykonu navic na r290x v rozliseni 1280x720, se slabsimi kartami si uzijte trhani a fps dropy, viz nize.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

No ja nemuzu za to ze mas tak spatny monitor. Fakt ne:)

Ja mam uz rok "bohuzel" tri QHD v eye-infinity a proto je musim i necim krmit. A krmi je trojice GPU 290x od AMD. Koupil jsem je hned jak vysli a krasne se mi za par tydnu zaplatili pocitanim litecoinu.

A skutecne nemivam problem ani v DX ani v Mantle. Daleko radeji mam ale Mantle. Proc? Protoze tam nejsou takove propady, vykon je plynuly. Vadi mi jen to ze zatim nemohu pouzit plny vykon mych GPU a zobrazovaciho systemu.

DX je uz hodne dlouho stara vykopavka ktera za sebou tahne problemy s designem z minuleho tisicileti. A problem je ze oni to proste predelat nemuzou, musi zachovat zpetnou kompatibilitu. To je u MS bohuzel velice smutna mantra.

Takze MS programatori se sice mohou snazit co to da - jenze maji hodne svazane ruce.

Je velky rozdil postavit novy produkt na zelene louce a snazit se oprasovat stary navrzeny pro neco jineho.

Ale tohle je hodne off-topic, o vysledku si muzeme popovidat az rok a pul az dva roky az tu bude ta "DX12" :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Dneska si muzes o tezeni monetizovatelnych coinu pres gpu nechat jen zdat. Kdo vcas chytil vlnu a vedel co dela, vydelal, ja ostatne taky.
Jinak jsem rad ze jsi spokojeny s plynulosti tveho multigpu na tech nekolika hrach ktere podporuji mantle. Ja s tema svyma uz lehce obstaroznima 670kama k plynulosti mantle nastesti nepotrebuju. SLI funguje prakticky vsude bez problemu, narozdil od CF, viz naposled FC4, kde nefunguje vubec.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

ono to s tím QHD nebude tak horké, já jsem v létě kupoval též monitor a šel jsem opět do obyčejného HD rozlišení. Proč? Protože kompatibilita. Na fHD existuje do starších aplikací dost updatů a úprav ale do vyšších rozlišení už ne....

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt, ale občas se něco zadří. Např. na legendární hry se vždy udělá tak nějak podpora, třeba přes wrapper pro Glide podporu Diabla 2 se ta hra dá provozovat dnes v jakémkoli rozlišení. Takže pomalu ale jistě se to lepší a vysoká rozlišení začínají mít smysl...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Suma summarum - jsou proste lidi co si mohou hrat uz TED a na levnych grafikach a CPU ktere maji doma. A potom lide co budou tak 2 roky a vice smutne cekat v koute, sporit kazdou korunu a vrcet na ostatni ze "az to budou mit i oni to teprve uvidite jak se to ma delat!"...."

Hele mas ten dojem ze nekoho tak strasne omezuje ztrata 12-20% fps v jedne hre? Nebo ve dvou? Zmeril nekdo prinos na tech levnych grafikach?

Zerete to tomu amd i s navijakem. Ale jen zerte, zerte, nekdo jim to zrat musi, jinak nam nvidia docista zfanfrni.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

No ja nikomu nic nezeru:) I proto ze ja nemam problem si to rovnou zkusit a zapnout - treba rovnou ted (na rozdil od jinych, ze?:)

To ze tam jsou nedodelky to je celkem jasne kdyz jeste neni vydana konecna verze. A to co umi beta verze je vice nez hezke.
Me osobne vadi problem s podporou 3 GPU a to ze nemohu obraz prehodit na jiny monitor nez ten ktery si hra vybere. Nevim zda je to problem i na obycejnych HD monitorech. Stejne jako to ze zatim nebezi rezim eye-infinity...
Ale to se myslim v dohledne dobe opravi.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo, klidne si to zapni, narozdil od jinych, co to treba vubec nepotrebujou...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Konzole jsou pomerne slabe a tam se kazde zvyseni vykonu hodi = Mantle
Konzole maji GPU od AMD = Mantle
Konzole nemaji DX 12 a i kdyby ho MS vydal k letosnimu jezisku tak ho proste mit nebudou = Mantle
Pokud jakkakoliv firma chce hru ktera pobezi jak na konzoli tak na PC tak ma spolecnou platformu = Mantle"

Toto celé je úvaha založená na omyle. Mantle nebolo a ani nebude pre konzole. Konzole nízkoúrovňové API majú. Aj dnešné tzv. nextgen a aj tie predchádzajúce ho mali. A určite nemusím hovoriť, že na XBoX One sa žiadne Mantle nepoužíva. Skôr to bude nejaká nízkoúrovňová odroda DX. PS4 detto (až na to, že to asi nebude DX, ale vlastné API). Ak si dobre pamätám, tak PS4 má ako operačný systém nejakú odrodu Linuxu pre ktoré ešte dlho mať Mantle podporu nebude. Veď ešte nie je odladená ani jeho verzia na pre Windows.

Mantle je čisto PC záležitosť a nemá nič spoločné s konzolami. Má 2 veľké výhody. Prvá je všeobecná a to, že sa konečne začala riešiť efektívnosť API pre GPU. Tu jeho výhoda plynie z toho, že Mantle nie je zaťažené predchádzajúcimi verziami (to už tu viackrát spomínali aj iní) a po čase začne nabobtnávať aj ono. Silne pochybujem, že sa bude rešiť stále nové API pre každú novú generáciu grafík bez zachovania spätnej kompatibility. No a druhá výhoda je iba výhodou pre samotné AMD a dôvod prečo ho vôbec podporuje. Znížením záťaže na CPU sa snažia navodiť dojem, že ich procesory sú viac než si väčšina ľudí myslí. Otázne je ako dlho táto výhoda vydrží. Bude stačiť zaťažiť CPU niečím iným (lepšou AI, fyzikou,...) a výkon bude zasa tam kde bol v porovnaní s konkurenciou. :-)

"Suma summarum - jsou proste lidi co si mohou hrat uz TED a na levnych grafikach a CPU ktere maji doma. A potom lide co budou tak 2 roky a vice smutne cekat v koute, sporit kazdou korunu a vrcet na ostatni ze "az to budou mit i oni to teprve uvidite jak se to ma delat!"...."

Jojo presne. Je to to isté ako s GPU PhysX. Kopec ľudí tu na toto API vrčí už 6 rokov a čaká na náhradu namiesto toho aby si kúpili grafiku, ktorá ho podporuje. A že tých náhrad už malo byť veľa. Ako Havok FX, Bullet alebo dokonca myľne si niektoré mysleli, že to budú GPGPU rozhrania ako Direct Compute či OpenCL (čo s počítaním fyziky nemajú nič spoločné aj keď sa na nich dá fyzikálne API vybudovať). Je to proste o fanúšikovstve. Tak ako si istá skupina ľudí nikdy nekúpi GPU kvôli PhysX aj keby ho chceli, tak si zasa iná istá skupina ľudí nekúpi grafiku pre ktorú je pripravená podpora Mantle. Ja osobne s Core I7 3770K nemám potrebu mať Mantle. Nie za cenu, že prídem o GPU PhysX. Ale to som ja.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

zakladni veci samozrejme delaji lide co delaji engine, jenze pak jsou tu dalsi vrstvy ktere pisi lide primo v teamech tvoricich hry na miru dane hry a tam vznikaji dalsi problemy, kuprikladu scripty, aneb ta sama vec se da napsat nekolika ruznimi zpusoby, workflow radeni a vazani grafiky, coz ma kazdy team zajete jinak a v modelovacich softech ma nato navazane casto vlastni pluginy, opet problem, protoze tohle si kazdy resi sam a jinak to je potreba delat pro zavodni gamesu a jinak treba pro hopsacku z 3 pohledu, fps, atd.... je tam celkem dost mist kde se musi proste resit programing v navaznosti na APi, a v pripade DX je to proste jiz mnohokrat ozkouseno a programatori zpravidla bud vedi, nebo maji na netu tak rozsahle databaze s resenim problemu, ze uprava ci oprava je casto snadna, u Mantel je to ale vpodstate prozatim brodeni se novou rekou a konkurence moc zdilna neni, jak dany problem traba vyresila, pokud vubec dany problem jiz nekdo resil

Sony na PS4 ma vlastni lowlevel API, Microsoft ma na XOne lowlevel APi vychazejici z DX11.x, a to ze tam je v obou pripadech HW od AMD neznamena ze tam kdy pojede Mantle, vpodstate pokud by tam chteli Mantle nekdy nasadit, museli by zajistit, aby i stavajici vydane tituly dal na tech konzolich jeli anis by se to jakkoliv projevilo, a to us si ted nikdo netroufne udelat, ryziko ze se nekde rozhasi stavajici funkcionalita je tak obrovska, ze by to mohlo celou konzoli pohrbit a nasrat tolik uzivatelu, ze si to proste netroufne ani jedna z tech 2 firem

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Toto je na Mantle názor viacerých ľudí okolo vývoja hier či skôr ojedinelý? Predsalen si ho už prebralo viacero herných štúdií takže sa dá očakávať, že sa môže toto APi rozšíriť viac a v leošej podobe ako teraz...

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Mantle se rozsiruje vpodstate skoro jen v rezii jednoho vydavatele, studii ktere nepatri pod nej a pouzivaji nebo chteji pouzit a jiz i ukazuji ze Mantle maji je po malu

da se rict ze beznym teamum je vpodstate fuk jestli Mantle je nebo neni v jejich enginu, spise je to fandovstvim z rad nekterych vyvojaru kteri proste vidi neco noveho a radi by to zkusili (to jsem treba i ja, a nejradsi bych zkousel kde co noveho) a vpodstate o zadnou platformu tim dana hra ochuzena neni, to musi kazdy teamleader, nebo jina odpovedna osoba rozhodnout jestli se jim vyplati investovat do neceho co mozna oslovi 5-10% potencialniho trhu

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No já bohužel patřím k těm, kteří mají v Mantle naopak horší výkon než v DirectX režimu (alespoň co se týče her na Frostbite enginu) - týká se to konkrétně hlavně majitelů AMD Radeon 270 a 270X (já mám 270X 2GB) a zdá se, že 2GB verze.
Framerate skáče jako zběsilé klidně až k 8fps (a nepřekročí 60) a přitom ve stejném nastavení v DirectX režimu mám stabilně okolo 40fps a v méně náročných scénách až okolo 70fps.

Stejný problém měli majitelé těchto grafik i u Battlefieldu 4 a pokud vím, tak to dodnes nebylo nijak vyřešeno, takže se holt budu muset "spokojit" s tím DirectX :)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Našel jsem k tomuto problému i jeden komentář, který to vysvětloval větší náročností Mantle na paměť, kde už právě ty 2GB nestačí a je nutné si některé nastavení snížit, aby se vytěžování vešlo do těch 2GB - ale proč bych to dělal, když to v DirectX jede, narozdíl od Mantle, plynule a na vysoké detaily :-/

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

AMD sliby v syrove praxi... Zde mame priklad prinosu pro levne grafiky...

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

At ti nepraskne zilka :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Leda smichy :) Neskutecne se bavim - jak tu rudokozci skacou jak okolo mucednickyho kulu kvuli jednomu naprosto zmrvenymu testu s vypovidaci hodnotou limitne se blizici nule :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Radost citat niektore komentare:) Rad by som upozornil nato, ze Mantle je len pre PC, nie pre konzoly! Mnoho ludi v tom ma zmetok a svojimi dezinformaciami siria nezmysly. Je to oficialne vyjadrenie AMD aj ked PR oddelenim samozrejme doplnene o marketingove zvasty, ze predsa len existuje spojitost v zmysle pouzivania low API technik, co ine cakat od PR oddelenia, ze:) Zdroje: http://goo.gl/Vn3z5V http://goo.gl/6FSJO0 http://goo.gl/ivoJva

Okolo Mantle je samozrejme ziveny hype a mnohi demagogovia ho vyzdvihuju ako neprekonatelnu konkurencnu vyhodu. Pravda je taka, ze preslo uz dost casu a prinos Mantle je mizerny, minimalne zastupeny a v mnohych pripadoch dokonca kontraproduktivny (spominane prepady, crashe etc..) a s tymto pohladom suhlasi aj mnoho pouzivatelov AMD grafik.

Mantle je uz s oznamenim o DX12 mrtve a do jeho vydania budeme len prizerat agonii Mantle.

Samozrejme nikto nemoze Mantle popriet prinos v tom, ze rozhybal stojate vody ;)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

ignorujte Nesta ten ma na cele vytetovane zelene Nvidia

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Preco myslis? V mnohych veciach ma pravdu aspon co som rychlo prebehol komentare. Skor si myslim, ze je to mnoho takych najma z rad red funboys, ktori si nedokazu pripustit iny nazor a svoje krvopotne obhajujuce prispevky aj ked plne nezmyslov si navzajom pluskuju ako zmyslov zbaveni ;) A tento Tvoj komentar je tiez neskutocne "zmysluplny"? Mohol si mu v reakciach oponovat nejakou argumentaciou namiesto toho co si napisal, nemyslis?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

cloveka ktery ma komenty prospikovany vetama jako "Neskutecne se bavim - jak tu rudokozci skacou jak okolo mucednickyho kulu kvuli jednomu naprosto zmrvenymu testu .." atd. nemuze premyslici jedinec povazovat za zdroj objektivnich informaci .. zadny red fanboys tu nevidim - v diskusi je par lidi kterym to funguje par kterym to nefunguje a par lidi ktery tradicne kritizujou vsechno od AMD ..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jsi na spravne ceste! Never mi! Ale nejen mne. Je velmi snadne si to co rikam overit, staci google, a udelat si vlastni nazor. Jenom ovce prebira bez mysleni marketing, dogmata, hype.
A ano, tvrdim ze testovat mantle na R290x v 1208*720 je test s nulovou informacni hodnotou a na zaklade neho vytvaret neajky mantle hype muze jen trodas s noxem.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Já že vytvářím "Mantle - hype"? Se trošku vzpamatuj. I když tento text píšu na Radeonu, tak hraji na nVidii GTX 660 FTW... Nevytvářím žádný hype, jen vidím, že výkonový přínos je brutální a že DX je zabržděný a likvidující výkon PC (viz. Assassin Creed Unity a 50k drawcallů, jenž by vyžadovaly 5x výkon dnešních CPU, aby nebrzdily a jely jako na konzolích...).

Pokud se testuje v nižším rozlišení proto, že "je přítomný bug, který způsobuje propady výkonu v rozlišení 1920×1080 a vyšších" - tak to má docela smysl. Pokud tento smysl nechápeš, pak si musíš počkat na opravu bugu aby GTX 980 OC dostalo na prdel od R 290X s Mantle v jakémkoliv rozlišení.

Zrychlení kolem 12 - 45% je typické i pro jiné Mantle implementace (BF4) a tedy je test dostatečně jasně vypovídající už teď.

A neboj - už jsme si všimli, že rád vytváříš flame :-) Ty tomu sice říkáš "šíření názorů jenž jsou nepopulární", ale problém je v tom, že ti nedochází, že ony nejsou "nepopulární." Ony jsou mylné až přímo... blbé.

Například srovnávat DX jako API a M$ zkušenosti s SmartPhony:

1 - ta "zkušenost" vypadá asi tak, že koupili a zlikvidovali v domovské zemi Nokii, ze které vzali vše

2 - DX je hi-level API, jenž běží se všemi grafickými kartami na trhu - jeho příkazy jsou interpretovány drivery pro dané karty a ty pak posílají do hardware pokyny... Klíčem k pochopení rozdílu je to, že u mobilu jde o stále stejný hardware = nehrozí, že by někdo odpájel čip a napájel tam jiný (novější, rychlejší) a žádal, aby to jelo rychleji.

Už možná jen overclocking by mohl ledasco pokazit v takovém telefonu... protože psát software přímo na standardizovaný a NEMĚNNÝ HW se prostě občas zvrhle v fakt přímé přístupy k HW (viz. Amiga a tvrdé manipulace přímo s registry grafických čipů, jenž umožňovaly na 14MHz 68EC020 CPU vytvořit takovéto efekty v 50fps: http://youtu.be/BpucwUVVFBI?t=2m20s ...aby se s nimi emulace na 200x rychlejším CPU sotva dokázala vypořádat...).

Stručně a jasně - HW mobilu se nemění a SW je přímo přizpůsobem na tento HW.
Důkaz: flashni špatný firmware do svého mobilu a uvidíme, zdali bude fungovat - u Win a DX je to standard!

HW na PC se mění a to dynamicky a dramaticky. DX musí podporovat celou řadu grafických karet (všechny), jinak by ho nikdo neřešil. Do této doby se mohl spoléhat jen na drivery od grafik. Nyní bude muset mít ten kód driverů v sobě pro každou grafiku....
A nedosti na tom, bude muset - při zachování API interface z minulého století - umožnit masivní paralelizaci kódu.

Opět to není žádný problém, když se to "kóduje" přímo na hardware. Jestliže na Amize bylo známo, kolik cyklů bude trvat zápis do pomalé videoram (Chip Ram), tak se hned za tyto instrukce dal blok dalších výpočtů / převodů které proběhly zatím co do Chip Ram se zapisovalo a tak se daly i na líných procesorech stihnout za 20ms (50fps PAL refresh) úžasné věci: http://youtube.com/watch?v=MD-k8Oxkalc (v emulátoru to celkem cuká, na skutečné Amize to 50fps udrželo od 68030/50MHz výše).
Jinak řečeno, paralelizace kódu se dá udělat i s jedním jádrem (a 3 koprocesory), pokud je HW neměnný.

Hodně štěstí s paralelizací starého návrhu API z minulého století tak, aby to bylo srovnatelné s Mantle a stále ještě zpětně kompatibilní. Jinak řečeno, nikdo na nové DX nepřejde, pokud nepojedou staré hry...

<b>Z toho mě vychází, že jediné "hype" které se tu dělá, je kolem DX12.</b> Je to možná "správně emerické", ale je to zjevná blbost od momentu 1. Já se takovým "převlečeným nVidiotům" směji a jak z hlasování vidíš, nikdo nemá zájem o další AMD / nVidia flamewar.

Chápu, že mnozí nemohou ustát, když díky Mantle dostane jejich vlhký sen GTX 980 OC těžký výprask od staré R 290X grafiky a budou tak na Mantle dštít oheň a síru, ale tím jen odhalují svou zaujatost a nedospělost.

Není žádná "lepší firma/grafika"... Neuspokojíš přítelkyni lépe, když nás všechny přesvědčíš, že Mantle suxx a DX12 mu nakope zadek :) Tak toho nechej... ;-)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Chápu, že mnozí nemohou ustát, když díky Mantle dostane jejich vlhký sen GTX 980 OC těžký výprask od staré R 290X grafiky a budou tak na Mantle dštít oheň a síru, ale tím jen odhalují svou zaujatost a nedospělost."

Práveže žiadny výprask nedostane. Maximálne tak vyrovná čí predčí o pár percent. Čím silnejší CPU, tým menší vplyv Mantle má. S Core i7 je to tak od 10 - 15%. A to ešte asi aj preháňam. Mantle je super pre ľudí, ktorí majú slabší CPU k high end grafike (alebo 2 high end GPU s aj silnejľším CPU). Tam je to pecka. Ale pre ľudí s Core i5 či Core i7 a jednou grafikou toho teda extra moc nepredvádza. Tieto CPu totiž stačia aj na "neoptimalizované" DX.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Jsou to prave ti lide jako ty - kteri mne neignoruji - ktere s neskryvanym potesenim soustavne nasiram ;) Vedlejsim produktem je uvadeni nekterych blafu na pravou miru, i kdyz jsem si vedom toho, ze na tydiitu neoslovuji sirokou ctenarskou komunitu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.