Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Dragon Age Inquisition s Mantle v testu: 12 až 45 % FPS navíc

Dlouho očekávaný RPG titul z žánru fantasy asi nebude modelovým příkladem her, které by výrazněji rozšířily adaptaci nového API - přesto výkonnostní rozdíly stojí za pozornost.
Dragon Age Inquisition

Dragon Age: Inquisition pochází z dílen Bioware, staví na Frostbite-enginu a do světa vyrazil na konci listopadu. S poměrně komplexními a rozsáhlými exteriéry i propracovanou grafickou stránkou patří k náročnějším hrám; zdaleka však nemá takové požadavky jako Assassin’s Creed Unity, aby bez high-endové výbavy běžel pod 30 FPS.

Hra využívá DirectX 11 a krom něj podporuje i Mantle. Vliv na výkon otestovala redakce německého webu PC Games Hardware a dopadl následujícím způsobem:

Srovnání DirectX 11 vs. Mantle proběhlo na OC modelu Radeonu R9 290X od Sapphire, doplněné byly výsledky z GeForce GTX 980. Vše je měřeno na nejvyšší možné detaily se zapnutým anti-aliasingem a anizotropní filtrací ve 1280×720. Výkonnostní rozdíl je podle očekávaní nejmarkantnější na starších procesorech, v případě čtyřjádrového a šestijádrového Phenomu II znamená nárůst výkonu 44-45 %, přičemž minimální FPS s Mantle jsou vyšší než průměrné v DirectX. S použitím 4,5GHz Core i7-4790K dosahuje rozdíl 12 %.

Implementace Mantle v Dragon Age: Inquisition má ale i své stinné stránky - alespoň v aktuální verzi hry. Jednak není podporovaný režim CrossFire a jednak je přítomný bug, který způsobuje propady výkonu v rozlišení 1920×1080 a vyšších. I když je v tuto chvíli s ohledem na nároky hry FullHD rozlišení relevantní maximálně pro majitele Radeonů R9 290X, bylo by vhodné najít a odstranit příčinu problému - ve stávající situaci má použití Mantle v této hře smysl maximálně pro mainstreamové sestavy.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Dragon Age Inquisition s Mantle v testu: 12 až 45 % FPS navíc

Úterý, 2 Prosinec 2014 - 15:44 | Marek Moravčík | "Chápu, že mnozí nemohou ustát, když díky...
Úterý, 2 Prosinec 2014 - 15:27 | trodas | Já že vytvářím "Mantle - hype"? Se...
Úterý, 2 Prosinec 2014 - 14:39 | trodas | To je fakt, ale občas se něco zadří. Např. na...
Úterý, 2 Prosinec 2014 - 06:40 | Anonym | ""se jedna o dalsi APi ktere se musi...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 22:37 | DDR0 | ono to s tím QHD nebude tak horké, já jsem v létě...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 21:40 | Nest | Presne. Co takhle test fx-6300 / i3 (a nizsich) s...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 20:41 | Maťko911 | Ono tieto rozlíšenia a použitý HW sú častokrát...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 19:00 | Nest | Dneska si muzes o tezeni monetizovatelnych coinu...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 18:48 | Anonym | Mantle se rozsiruje vpodstate skoro jen v rezii...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 18:45 | Nest | Jsi na spravne ceste! Never mi! Ale nejen mne. Je...

Zobrazit diskusi