Dragon Age Inquisition s Mantle v testu: 12 až 45 % FPS navíc
Dragon Age: Inquisition pochází z dílen Bioware, staví na Frostbite-enginu a do světa vyrazil na konci listopadu. S poměrně komplexními a rozsáhlými exteriéry i propracovanou grafickou stránkou patří k náročnějším hrám; zdaleka však nemá takové požadavky jako Assassin’s Creed Unity, aby bez high-endové výbavy běžel pod 30 FPS.
Hra využívá DirectX 11 a krom něj podporuje i Mantle. Vliv na výkon otestovala redakce německého webu PC Games Hardware a dopadl následujícím způsobem:
Srovnání DirectX 11 vs. Mantle proběhlo na OC modelu Radeonu R9 290X od Sapphire, doplněné byly výsledky z GeForce GTX 980. Vše je měřeno na nejvyšší možné detaily se zapnutým anti-aliasingem a anizotropní filtrací ve 1280×720. Výkonnostní rozdíl je podle očekávaní nejmarkantnější na starších procesorech, v případě čtyřjádrového a šestijádrového Phenomu II znamená nárůst výkonu 44-45 %, přičemž minimální FPS s Mantle jsou vyšší než průměrné v DirectX. S použitím 4,5GHz Core i7-4790K dosahuje rozdíl 12 %.
Implementace Mantle v Dragon Age: Inquisition má ale i své stinné stránky - alespoň v aktuální verzi hry. Jednak není podporovaný režim CrossFire a jednak je přítomný bug, který způsobuje propady výkonu v rozlišení 1920×1080 a vyšších. I když je v tuto chvíli s ohledem na nároky hry FullHD rozlišení relevantní maximálně pro majitele Radeonů R9 290X, bylo by vhodné najít a odstranit příčinu problému - ve stávající situaci má použití Mantle v této hře smysl maximálně pro mainstreamové sestavy.