naprosto souhlasím, jen bych přidal možnost c) nekupovat originální CD.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tachy (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:00https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusenaprosto souhlasím, jen bych přidal možnost c) nekupovat originální CD.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226734
+
podla mna sa microsoft zenie do zahuby, problemy neriesi ako by ich riesil normalny clovek, kto vie co za ludi tam sedi ...
Najviec ma seru s tym, ze ich furt niekto buzeruje za monopol, a pritom by stacilo aby si kazdy vybral pri instalacii, co chce, a mal by MS po starostiach ... ale asi to neni mozne, lebo by asi system nefungoval ako ma...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
krychle (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:01https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusepodla mna sa microsoft zenie do zahuby, problemy neriesi ako by ich riesil normalny clovek, kto vie co za ludi tam sedi ...
Najviec ma seru s tym, ze ich furt niekto buzeruje za monopol, a pritom by stacilo aby si kazdy vybral pri instalacii, co chce, a mal by MS po starostiach ... ale asi to neni mozne, lebo by asi system nefungoval ako ma...https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226737
+
No ja si nemuzu pomoct, nesplnuje to presne definici viru? Navic se jedna o rootkity a ty uz resi vice lidi. Kazdopadne trebas u nas v CR by to bylo na trestni oznameni.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
magic (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:05https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseNo ja si nemuzu pomoct, nesplnuje to presne definici viru? Navic se jedna o rootkity a ty uz resi vice lidi. Kazdopadne trebas u nas v CR by to bylo na trestni oznameni.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226740
+
Mozna to nechapete dost presne, ale toto neni problem Windows(krom toho je nemam rad asi jako Vy), ale problem SONY, mozna podobny problem bude i v Linuxu ? Takze dle meho nazoru se dela Vse pro podporu piratu a ne opak, pokud si mam kupovat originalni CD a budu mit problem s ochranou a mozna si nic nepustim, potom jiz nadale pojedu jen ve vypalech :-) tak diky, jiz nechci nic originalniho - problemoveho
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
123 (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:06https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseMozna to nechapete dost presne, ale toto neni problem Windows(krom toho je nemam rad asi jako Vy), ale problem SONY, mozna podobny problem bude i v Linuxu ? Takze dle meho nazoru se dela Vse pro podporu piratu a ne opak, pokud si mam kupovat originalni CD a budu mit problem s ochranou a mozna si nic nepustim, potom jiz nadale pojedu jen ve vypalech :-) tak diky, jiz nechci nic originalniho - problemovehohttps://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226743
+
Co se tyce rootkitu, tak tento problem plati i pro linux.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
magic (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:07https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseCo se tyce rootkitu, tak tento problem plati i pro linux.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226746
+
No já bych si žádnej program (přehrávač) na CD s ochranou nepouštěl už z principu. Nyní je aspoň vidět, že má paranoia je občas opodstatněná ;)
Sice už si CD s ochranou zásadně nekupuji, ale když už se ke mě takové CD dostane, první co udělám je, že ho vygrabuji a udělám kopii :)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Krozyk https://diit.cz/profil/krozyk
1. 11. 2005 - 16:26https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseNo já bych si žádnej program (přehrávač) na CD s ochranou nepouštěl už z principu. Nyní je aspoň vidět, že má paranoia je občas opodstatněná ;)
Sice už si CD s ochranou zásadně nekupuji, ale když už se ke mě takové CD dostane, první co udělám je, že ho vygrabuji a udělám kopii :)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226753
+
Samozřejmě je mi líto toho obyčejného spotřebitele, co o něčem podobném nemá ani páru (a ještě má zaplej autorun) :((
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Krozyk https://diit.cz/profil/krozyk
1. 11. 2005 - 16:29https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseSamozřejmě je mi líto toho obyčejného spotřebitele, co o něčem podobném nemá ani páru (a ještě má zaplej autorun) :((https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226756
+
Mark Russinovich je velký odborník a jeho blogy sleduju od chvíle co je začal publikovat a jsou tam skutečně hodně zajímavé věci. Navíc freewarové utilitky od sysinternals jako autoruns, regmon, filemon, process explorer a mnoho dalších by měly patřit do základní výbavy windows (žádná instalace, minimální velikost atd.) K tématu - hudební společnosti, které tak ještě neučinily, by se na svoje protikopírovací ochrany už konečně měly vysrat...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Hewson (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:35https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseMark Russinovich je velký odborník a jeho blogy sleduju od chvíle co je začal publikovat a jsou tam skutečně hodně zajímavé věci. Navíc freewarové utilitky od sysinternals jako autoruns, regmon, filemon, process explorer a mnoho dalších by měly patřit do základní výbavy windows (žádná instalace, minimální velikost atd.) K tématu - hudební společnosti, které tak ještě neučinily, by se na svoje protikopírovací ochrany už konečně měly vysrat...https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226761
+
Podle mě je to problém Windows. Operační systém by neměl schovávat soubory, nebo procesy a zneviditelňovat je pro administrátora. Problém Windows je, že vůbec jde něco takto snadno ukrýt a není možné to zjistit. Já bych si rozhodně přál, abych třeba v seznamu procesů viděl všechny procesy, které v systému běží a ne jenom ty, které mi milostivě Windows dovolil viděl. Totéž i se soubory. Pak můžu mít ve Windows spoustu sajrajtu, který nebudu schopen ani zjistit.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
agent (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 16:37https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusePodle mě je to problém Windows. Operační systém by neměl schovávat soubory, nebo procesy a zneviditelňovat je pro administrátora. Problém Windows je, že vůbec jde něco takto snadno ukrýt a není možné to zjistit. Já bych si rozhodně přál, abych třeba v seznamu procesů viděl všechny procesy, které v systému běží a ne jenom ty, které mi milostivě Windows dovolil viděl. Totéž i se soubory. Pak můžu mít ve Windows spoustu sajrajtu, který nebudu schopen ani zjistit.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226764
+
magic> Definici viru to neslplnuje, protoze se to nesnazi z napadeneho pocitace dal sirit.
Ale definici trojskeho kone to splnuje 100%.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
1. 11. 2005 - 16:38https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusemagic> Definici viru to neslplnuje, protoze se to nesnazi z napadeneho pocitace dal sirit.
Ale definici trojskeho kone to splnuje 100%. https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226765
+
kdyby nebylo utilit od sysinternals, tak nevim co bychom si vubec ve windows pocali :(
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
1. 11. 2005 - 16:49https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusekdyby nebylo utilit od sysinternals, tak nevim co bychom si vubec ve windows pocali :(https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226773
+
A zkoumal někdo, že se to nesnaží šířit? Ani bych se nedivil. Ale divim se, proč si to instaluje low level filter? Buď:
1.) zamezit grabnutí CDčka s tou ochranou, protože ten driver ho asi nejspíš rozezná
nebo / a
2.) to ještě navíc někam po netu posílá echo o tom, co strkám do mechaniky (od toho by tam mohla být ta rezidentní aplikace)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
DavesMan https://diit.cz/profil/davesman
1. 11. 2005 - 16:52https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseA zkoumal někdo, že se to nesnaží šířit? Ani bych se nedivil. Ale divim se, proč si to instaluje low level filter? Buď:
1.) zamezit grabnutí CDčka s tou ochranou, protože ten driver ho asi nejspíš rozezná
nebo / a
2.) to ještě navíc někam po netu posílá echo o tom, co strkám do mechaniky (od toho by tam mohla být ta rezidentní aplikace)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226778
+
To je humus a kdo za to muze? My sami - bezni spotrebitele bezneho komercniho produktu (napr.widle+hudebniCD). Protoze to v podstate lidi chtej.... kdo chce kam.... v prvni rade jsou nejdulezitejsi penize.. a jsme u politiky a taky mozna v pr.... Dobrou noc deti.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
qwer https://diit.cz/profil/qwer
1. 11. 2005 - 17:05https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTo je humus a kdo za to muze? My sami - bezni spotrebitele bezneho komercniho produktu (napr.widle+hudebniCD). Protoze to v podstate lidi chtej.... kdo chce kam.... v prvni rade jsou nejdulezitejsi penize.. a jsme u politiky a taky mozna v pr.... Dobrou noc deti.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226785
+
Celé DRM je nesmysl - co jde přehrát, musí jít z principu i zkopírovat. Je to zkrátka jen bussines na kterém autoři ochran profitují z neznalosti (nekompetentnosti) vydavatelů a bit je zákazník který zaplatil. Pirátů se to nedotýká vůbec. Myslím že je správná doba na pár žalob od organizací chránících spotřebitele.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
MrRenegade (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 17:16https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseCelé DRM je nesmysl - co jde přehrát, musí jít z principu i zkopírovat. Je to zkrátka jen bussines na kterém autoři ochran profitují z neznalosti (nekompetentnosti) vydavatelů a bit je zákazník který zaplatil. Pirátů se to nedotýká vůbec. Myslím že je správná doba na pár žalob od organizací chránících spotřebitele.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226794
+
Zakladni pouceni tedy zni: Nikdy nestrkejte do mechaniky originalni medium cehokoliv, nikdy nevite, co z nej na vas vyleze. Spatne, panove ochranci autorskych prav, spatne ... timhle jste si rozhodne ke snizeni pirratstvi nepomohli, spis naopak, cekaji vas takhle akorat mensi prodeje a vetsi naklady ... fajn marketing:-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
HejtmaMa (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 17:42https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseZakladni pouceni tedy zni: Nikdy nestrkejte do mechaniky originalni medium cehokoliv, nikdy nevite, co z nej na vas vyleze. Spatne, panove ochranci autorskych prav, spatne ... timhle jste si rozhodne ke snizeni pirratstvi nepomohli, spis naopak, cekaji vas takhle akorat mensi prodeje a vetsi naklady ... fajn marketing:-)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226807
+
Pokud je tohle pravda, a stejna informace se potvrdi i z vice zdroju, tak definitivne koncim s nakupem jakyhkoliv originalnich A/V nosicu, a bez vyjimek vsechno sosam z p2p. Netvrdim, ze mam doma vsechno legalne, ale to co se mi skutecne libi, tak do toho sem ty hrisny prachy i ochotnej vrazit - jenze vsechno ma svoje meze - pokud mi k tomu z vdecnosti pribalej tenhle brak, tak at si to klidne nabouchaj do trenek! To by mne tohle svinstvo za par let mohly klidne kvartyrovat treba i do postele...;o)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Celaskon https://diit.cz/profil/celaskon
1. 11. 2005 - 17:59https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusePokud je tohle pravda, a stejna informace se potvrdi i z vice zdroju, tak definitivne koncim s nakupem jakyhkoliv originalnich A/V nosicu, a bez vyjimek vsechno sosam z p2p. Netvrdim, ze mam doma vsechno legalne, ale to co se mi skutecne libi, tak do toho sem ty hrisny prachy i ochotnej vrazit - jenze vsechno ma svoje meze - pokud mi k tomu z vdecnosti pribalej tenhle brak, tak at si to klidne nabouchaj do trenek! To by mne tohle svinstvo za par let mohly klidne kvartyrovat treba i do postele...;o)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226817
+
Jenom drobná oprava - i s holými windows je možno spustit program s právy uživatele SYSTEM. Stačí zadat např. příkaz 'at 18:23 /interactive cmd' a v 18:23 se otevře okno s příkazovým řádkem spuštěným pod systémovým účtem.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jerry (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 18:28https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJenom drobná oprava - i s holými windows je možno spustit program s právy uživatele SYSTEM. Stačí zadat např. příkaz 'at 18:23 /interactive cmd' a v 18:23 se otevře okno s příkazovým řádkem spuštěným pod systémovým účtem.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226830
+
Vždyť je to pořád o tom samém. Z komerčního spotřebitele si dělat srandu a dusit ho podobnými sračkami jako DRM, zatímco opensource nebo p2p uživatel je permanentně v pohodě a bez problému. Celý tento systém je nastaven už od počátku špatně. Jak moc bych si přál aby totálně zkolaboval a dal tak prostor novému a férovému systému, spravedlivému ke všem. Ale ono je to všechno o lidech... o penězích... o mafii a o tom, že autorství díla jakéhokoliv druhu je zatíženo neuvěřitelným počtem různých příživníků, kteří se snaží pro sebe nahrabat co nejvíc, a např. díky tomu pak vznikají programy, které v systému "nejsou vidět". Kdyby je tam MS nechtěl, tak tam prostě nebudou. Ale on je tam chce mít. Škoda slov.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Peca (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 18:37https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseVždyť je to pořád o tom samém. Z komerčního spotřebitele si dělat srandu a dusit ho podobnými sračkami jako DRM, zatímco opensource nebo p2p uživatel je permanentně v pohodě a bez problému. Celý tento systém je nastaven už od počátku špatně. Jak moc bych si přál aby totálně zkolaboval a dal tak prostor novému a férovému systému, spravedlivému ke všem. Ale ono je to všechno o lidech... o penězích... o mafii a o tom, že autorství díla jakéhokoliv druhu je zatíženo neuvěřitelným počtem různých příživníků, kteří se snaží pro sebe nahrabat co nejvíc, a např. díky tomu pak vznikají programy, které v systému "nejsou vidět". Kdyby je tam MS nechtěl, tak tam prostě nebudou. Ale on je tam chce mít. Škoda slov.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226838
+
Zajimave, rekneme pokud by tomuhle podobnou ochranu pouzivala i jina spolecnost (spolecnosti) tak by se ta ztrata vykonu nasobila poctem originaleg (s ochranami od jinych vyrobcu)?
2%+2%+2% - u peti originalek ztratit potom 10% by snad normalni nebylo ne?
Jinak diky SONY - uz mi dochazely argumenty (byly ohrany) proc nekupovat originalky, tohleto mi bodlo....
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jakub Ševčík https://diit.cz/profil/jeje
1. 11. 2005 - 18:56https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseZajimave, rekneme pokud by tomuhle podobnou ochranu pouzivala i jina spolecnost (spolecnosti) tak by se ta ztrata vykonu nasobila poctem originaleg (s ochranami od jinych vyrobcu)?
2%+2%+2% - u peti originalek ztratit potom 10% by snad normalni nebylo ne?
Jinak diky SONY - uz mi dochazely argumenty (byly ohrany) proc nekupovat originalky, tohleto mi bodlo....https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226840
+
Ci mate v PC toto svinstvo od SONY, alebo nieco podobne pracujuce na zaklade rootkit technologie, mozete zistit utilitkou Blacklight od F-Secure - http://www.f-secure.com/weblog/
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomas Ledenyi https://diit.cz/profil/tomek61
1. 11. 2005 - 19:06https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseCi mate v PC toto svinstvo od SONY, alebo nieco podobne pracujuce na zaklade rootkit technologie, mozete zistit utilitkou Blacklight od F-Secure - http://www.f-secure.com/weblog/https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226855
+
Linuxu se to netýká. Tam by na něco takového musel být uživatel rootem, musel by to sám spusit, muselo by si to zkompilovat modul pro aktuální kernel a schovat by se to mohlo leda tehdy, kdyby to přidělalo nějaké velice ošklivé hacky do kernelu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Doli (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 19:54https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseLinuxu se to netýká. Tam by na něco takového musel být uživatel rootem, musel by to sám spusit, muselo by si to zkompilovat modul pro aktuální kernel a schovat by se to mohlo leda tehdy, kdyby to přidělalo nějaké velice ošklivé hacky do kernelu.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226872
+
Pokud má někdo zapnuté automatické otevírání CD, tak mu to patří.
Nic to nemění na faktu, že je to pěkná prasárna.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vtech (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 20:19https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusePokud má někdo zapnuté automatické otevírání CD, tak mu to patří.
Nic to nemění na faktu, že je to pěkná prasárna.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226877
+
Takze uz je jen otazkou casu, kdy takoveto skryte programy budou zasilat urcitym lidem vase data. Potom k vam doma jednou zaklepe seriozne vypadajici pan, ktery vam naznaci, ze pokud mu nebudete posilat polovinu sve vyplaty, rekne patricnym lidem obsah vasi soukrome kodespondence - treba to jak jste v dopise znamemu ohodnotili sveho sefa.
Nejdou na to diktatorske rezimy ponekud amatersky?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nox (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 20:27https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTakze uz je jen otazkou casu, kdy takoveto skryte programy budou zasilat urcitym lidem vase data. Potom k vam doma jednou zaklepe seriozne vypadajici pan, ktery vam naznaci, ze pokud mu nebudete posilat polovinu sve vyplaty, rekne patricnym lidem obsah vasi soukrome kodespondence - treba to jak jste v dopise znamemu ohodnotili sveho sefa.
Nejdou na to diktatorske rezimy ponekud amatersky?https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226881
+
Jojo Linuxu se to netuka - tam totiz zminovane CD nejde prehrat vubec :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptc (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 20:35https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJojo Linuxu se to netuka - tam totiz zminovane CD nejde prehrat vubec :-)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226885
+
Jsem cistej... :o) To bude asi tim, ze muj komp uz docela dlouho zadnou originalku nevidel.... :) Teda vlastne naposledy to byl MS SBS2003. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter_cz (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 20:52https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJsem cistej... :o) To bude asi tim, ze muj komp uz docela dlouho zadnou originalku nevidel.... :) Teda vlastne naposledy to byl MS SBS2003. :-)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226889
+
Toto je vlastně virus, který poškozuje uživatele PC tím, že mimo jiné krade výpočení výkon bez vědomí uživatele. Co takhle navrhnout firmám spravující antivirové programy aby tyto aplikace zařadili do kategorie virus/spyware/riskware...
Myslíte, že by se toto dalo s úspěchem dokonce žalovat?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
randomofamber (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 22:24https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseToto je vlastně virus, který poškozuje uživatele PC tím, že mimo jiné krade výpočení výkon bez vědomí uživatele. Co takhle navrhnout firmám spravující antivirové programy aby tyto aplikace zařadili do kategorie virus/spyware/riskware...
Myslíte, že by se toto dalo s úspěchem dokonce žalovat?https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226903
+
A představme si, že příště třeba přefiltrují ovladač IDE řadiče. Chyby v takovém filtru by už mohly mít následky - například přepsání špatných bloků na disku... Potom už to však i labely bude stát nemalé peníze na odškodněních, zvláště v USA, nemají tam náhodou nějaký drakonický zákon proti hackingu?
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
vpar https://diit.cz/profil/vpar
1. 11. 2005 - 23:13https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseA představme si, že příště třeba přefiltrují ovladač IDE řadiče. Chyby v takovém filtru by už mohly mít následky - například přepsání špatných bloků na disku... Potom už to však i labely bude stát nemalé peníze na odškodněních, zvláště v USA, nemají tam náhodou nějaký drakonický zákon proti hackingu?https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226905
+
jste amateri,kdyby jste dodrzovaly hard politiku a vedeli jaky pocitac smi do netu tak by vas zadny unik informaci s PC netrapil.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
neo (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 23:25https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusejste amateri,kdyby jste dodrzovaly hard politiku a vedeli jaky pocitac smi do netu tak by vas zadny unik informaci s PC netrapil.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226910
+
nejlepsi zpusob ochrany je, neposlouchat komercni hovna distribuovany spolecnosti SONY a stahovat mp3. dalsi duvod proc si nekupovat "legalni CD" s roztomilym prekvapenim uvnitr;]
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
jazzz (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 02:51https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusenejlepsi zpusob ochrany je, neposlouchat komercni hovna distribuovany spolecnosti SONY a stahovat mp3. dalsi duvod proc si nekupovat "legalni CD" s roztomilym prekvapenim uvnitr;]https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226935
+
Týká se to i linuxu, není to problém jen winu. A jestli si nekdo myslí že ne at se mrkne zde http://www.rootkit.com/
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
magic (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 08:17https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTýká se to i linuxu, není to problém jen winu. A jestli si nekdo myslí že ne at se mrkne zde http://www.rootkit.com/
https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226955
+
>Jenže ani to není snadné, protože tyto klíče mají ve Windows práva omezena pouze na Local System , takže ani uživatel s administrátorskými právy nemá možnost tyto klíče mazat. Dá se to obejít tím, že se spustí editor registru s právy Local System (například za pomoci programu psexec od SysInternals, s holými Windows nemáte šanci).
pusti si regedt32 a nastav si security na prislusny registry kluc a nemusis si instalovat third party sw
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
theruck https://diit.cz/profil/theruck
2. 11. 2005 - 08:48https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse>Jenže ani to není snadné, protože tyto klíče mají ve Windows práva omezena pouze na Local System , takže ani uživatel s administrátorskými právy nemá možnost tyto klíče mazat. Dá se to obejít tím, že se spustí editor registru s právy Local System (například za pomoci programu psexec od SysInternals, s holými Windows nemáte šanci).
pusti si regedt32 a nastav si security na prislusny registry kluc a nemusis si instalovat third party swhttps://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226971
+
2magic: jenze abys nainstalil rootkit pod linux, tak bud musis jako root, nebo pres nejakou diru v systemu. No a protoze pod tucnakem narozdil od widli lze pracovat jako user, tak hrozi uz jen ta dira a pravdepodobnost ze najdes nekolik systemu se stejnou dirou je miziva prave diky tomu, ze kazdej si svyho tucnaka nastavi a vyslechti jinak.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 09:05https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse2magic: jenze abys nainstalil rootkit pod linux, tak bud musis jako root, nebo pres nejakou diru v systemu. No a protoze pod tucnakem narozdil od widli lze pracovat jako user, tak hrozi uz jen ta dira a pravdepodobnost ze najdes nekolik systemu se stejnou dirou je miziva prave diky tomu, ze kazdej si svyho tucnaka nastavi a vyslechti jinak.
https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226995
+
Proste a jednuse na takovyhle sracky pouzijte novy hardisk kdo mate multi -bay sachtu.Nebo si disk obnovujte ze zaloh a mazte hufmanem
To by me tak asi bavilo zdrzet se postupy co zde pisete.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
R512 (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 09:43https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseProste a jednuse na takovyhle sracky pouzijte novy hardisk kdo mate multi -bay sachtu.Nebo si disk obnovujte ze zaloh a mazte hufmanem
To by me tak asi bavilo zdrzet se postupy co zde pisete.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227014
+
Spustit si téměř cokoli s právy Local System pod winama je velmi jednoduchý a neni k tomu potřeba žádný 3rd sw :-) Stačí příslušný program spustit jako naplánovanou úlohu příkazem AT :-))
např: AT 12:00 "regedit /interactive , spustí regedit s localsystem právy ve 12:00
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
test11 (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 10:56https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseSpustit si téměř cokoli s právy Local System pod winama je velmi jednoduchý a neni k tomu potřeba žádný 3rd sw :-) Stačí příslušný program spustit jako naplánovanou úlohu příkazem AT :-))
např: AT 12:00 "regedit /interactive , spustí regedit s localsystem právy ve 12:00https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227035
+
Tak to bude asi teraz polemika, kto zabija hudbu. Ci pirati, alebo vydavatelstva, ktore su nutene robit taketo s***ky koli piratom. Jedno viem, nikto v tejto diskusii si asi uz nepusti CD od Sony vydavatelstva na svojom hlavnom kompe. A uz vobec nik si to nekupi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Igi (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 11:17https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTak to bude asi teraz polemika, kto zabija hudbu. Ci pirati, alebo vydavatelstva, ktore su nutene robit taketo s***ky koli piratom. Jedno viem, nikto v tejto diskusii si asi uz nepusti CD od Sony vydavatelstva na svojom hlavnom kompe. A uz vobec nik si to nekupi.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227041
+
test11: mam pocit ze nejaky ten SP2 pro WinXP nebo nejaky patch tomu uz davno zabranil (AT a prava)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
2. 11. 2005 - 11:33https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusetest11: mam pocit ze nejaky ten SP2 pro WinXP nebo nejaky patch tomu uz davno zabranil (AT a prava)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227043
+
Igi> Obavam se, ze CDR server (pripadne jine servery, kde o tom pisou taky) cte tak malo lidi, ze to v prodeji techto CD nic moc neovlivni.
Prece jen, spousta lidi kupuje CD pouze do CD prehravace ... kdyz uz ma nekdo pocitac, tak spis posloucha MP3/OGG atd. Ale na to zamoreni pocuitace staci urcite uz prvni grabnuti do MP3, pokud ma nekdo autorun.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
2. 11. 2005 - 11:37https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseIgi> Obavam se, ze CDR server (pripadne jine servery, kde o tom pisou taky) cte tak malo lidi, ze to v prodeji techto CD nic moc neovlivni.
Prece jen, spousta lidi kupuje CD pouze do CD prehravace ... kdyz uz ma nekdo pocitac, tak spis posloucha MP3/OGG atd. Ale na to zamoreni pocuitace staci urcite uz prvni grabnuti do MP3, pokud ma nekdo autorun.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227046
+
Je to trojsky kun, ten obrazek jepresny. Svinstvo, nic vic to neni.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
dave (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 12:39https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJe to trojsky kun, ten obrazek jepresny. Svinstvo, nic vic to neni.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227057
+
No, paráda... To samé ale dělají i některé ochrany u PC her... StarForce, novějsí verze SecuROM... A také mnohokrát způsobují různé neidentifikovatelné závady na PC... Sice nejsou tolik maskované, ale neznalý člověk to ze systému není schopen vydloubnout...
Prostě humus !!! Kdo jim dal právo si bez mého vědomí dělat v mém OS co chtějí...?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jarda (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 15:18https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseNo, paráda... To samé ale dělají i některé ochrany u PC her... StarForce, novějsí verze SecuROM... A také mnohokrát způsobují různé neidentifikovatelné závady na PC... Sice nejsou tolik maskované, ale neznalý člověk to ze systému není schopen vydloubnout...
Prostě humus !!! Kdo jim dal právo si bez mého vědomí dělat v mém OS co chtějí...?https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227093
+
Jarda: To ale NENI tvuj system ;) I pokud jej mas legalne, tak software dle autorskeho zakona je pouze propujcen (neni-li receno jinak, coz u M$ neni), mas licenci na jeho vyuzivani, neni to tvuj majetek, ktery bys mohl napr. debuzit. Dobre, ne? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Harry (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 16:46https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJarda: To ale NENI tvuj system ;) I pokud jej mas legalne, tak software dle autorskeho zakona je pouze propujcen (neni-li receno jinak, coz u M$ neni), mas licenci na jeho vyuzivani, neni to tvuj majetek, ktery bys mohl napr. debuzit. Dobre, ne? :)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227109
+
Harry: Ano, systém máš pouze zapůjčen k používání. Ale máš ho zapůjčen ty, nikoli SONY a jiná svoloč.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fotr (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 18:05https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseHarry: Ano, systém máš pouze zapůjčen k používání. Ale máš ho zapůjčen ty, nikoli SONY a jiná svoloč.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227150
+
Harry: Ano, systém máš pouze zapůjčen k používání. Ale máš ho zapůjčen ty, nikoli SONY a jiná svoloč.
To mj. znamená, že SONY porušuje EULA Microsoftu. Anebo... ji porušuješ ty, když jsi OS SONY, byť nevědomě, zapůjčil? A doakž to, že to bylo nevědomě.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
fotr (neověřeno) https://diit.cz
2. 11. 2005 - 18:08https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseHarry: Ano, systém máš pouze zapůjčen k používání. Ale máš ho zapůjčen ty, nikoli SONY a jiná svoloč.
To mj. znamená, že SONY porušuje EULA Microsoftu. Anebo... ji porušuješ ty, když jsi OS SONY, byť nevědomě, zapůjčil? A doakž to, že to bylo nevědomě.
https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227155
+
Jen další potvrzení toho, jak správné bylo mé rozhodnutí si už nikdy víc nekoupit originální CD - potom, co jsem kdysi kvůli StarForce reinstaloval počítač :-(
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mm (neověřeno) https://diit.cz
3. 11. 2005 - 16:50https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJen další potvrzení toho, jak správné bylo mé rozhodnutí si už nikdy víc nekoupit originální CD - potom, co jsem kdysi kvůli StarForce reinstaloval počítač :-(https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227345
+
Vzhledem k tomu, že mám ze zákona právo pořídit si záložní kopii, postupuji takto:
1/ Podezřelé CD vložím do analogového přehrávače, vybaveného tzv. diodovým výstupem (line In).
2/ Tento výstup propojím se vstupem zvukové karty v PC.
3/ Pomocí programu Audacity (free) jednotlivé skladby opět zdigitalizuji jako wav soubory.
4/ Vypálím legální kopii; ochrany a jiné svinstvo zůstanou na originálu, kopie hraje bez problémů všude. Chtěl bych vidět ochranu, která mi toto znemožní. Jako zdroj signálu lze použít jakýkoli CD přehrávač, čím primitivnější, tím lepší.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
krakonoš (neověřeno) https://diit.cz
4. 11. 2005 - 10:06https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseVzhledem k tomu, že mám ze zákona právo pořídit si záložní kopii, postupuji takto:
1/ Podezřelé CD vložím do analogového přehrávače, vybaveného tzv. diodovým výstupem (line In).
2/ Tento výstup propojím se vstupem zvukové karty v PC.
3/ Pomocí programu Audacity (free) jednotlivé skladby opět zdigitalizuji jako wav soubory.
4/ Vypálím legální kopii; ochrany a jiné svinstvo zůstanou na originálu, kopie hraje bez problémů všude. Chtěl bych vidět ochranu, která mi toto znemožní. Jako zdroj signálu lze použít jakýkoli CD přehrávač, čím primitivnější, tím lepší.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227444
+
krakonos, najlepsie riesenie je - nekupovat cd s ochranou. mam teda kopec orig audio ale ani na jednom nie je ochrana. nehovoriac o tom ze mnohe ochranu su zrele na reklamaciu vdaka poruseniu standartov a naslednej nemoznosti to prehravat v niektorych prehravacoch. ale to je len moj nazor. najistejsie je to nekupovat. keby tak rozmyslali vsetci tak problem s ochranamy nemame.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Crazy Horse (neověřeno) https://diit.cz
4. 11. 2005 - 14:24https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusekrakonos, najlepsie riesenie je - nekupovat cd s ochranou. mam teda kopec orig audio ale ani na jednom nie je ochrana. nehovoriac o tom ze mnohe ochranu su zrele na reklamaciu vdaka poruseniu standartov a naslednej nemoznosti to prehravat v niektorych prehravacoch. ale to je len moj nazor. najistejsie je to nekupovat. keby tak rozmyslali vsetci tak problem s ochranamy nemame.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227475
+
4. 11. 2005 - 17:01https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseUz je na to dira?!
http://secunia.com/advisories/17408/https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227611
+
Kopirovani CD je nejlepe provadet v OS, ktere neumi spoustet soubory ktere konci na .exe :-) Treba Linux. :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ondřej Jakubčík https://diit.cz/profil/wildwire
5. 11. 2005 - 18:06https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseKopirovani CD je nejlepe provadet v OS, ktere neumi spoustet soubory ktere konci na .exe :-) Treba Linux. :-)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227722
+
To Crazy Horse:
Origošů mám několik set, ani jeden z ochranou. To, co kupuji ochrany nemá. Zato moji přátelé a známí jsou na tom hůř. Každou chvíli někdo přijde, že mu CD v počítači nehraje, nebo že se mu počítač po pokusu o přehrání cd jaksi roznemohl, takže mámpořád co dělat. Ještě, že jsem v důchodu, takže na to mám čas a mohu to dělat zdarma (a s gustem!)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
krakonoš (neověřeno) https://diit.cz
5. 11. 2005 - 21:08https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTo Crazy Horse:
Origošů mám několik set, ani jeden z ochranou. To, co kupuji ochrany nemá. Zato moji přátelé a známí jsou na tom hůř. Každou chvíli někdo přijde, že mu CD v počítači nehraje, nebo že se mu počítač po pokusu o přehrání cd jaksi roznemohl, takže mámpořád co dělat. Ještě, že jsem v důchodu, takže na to mám čas a mohu to dělat zdarma (a s gustem!)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227747
+
2krkonoš
Tvůj postup je velmi hloupý. Nejen, při samotném přehrávání na CD playeru je výstup ovlivněn DA převodníky, nejen že po analogové lince nachytáš šumy, ale hlavně nahráváš do PC zvukovou kartou, která jistojistě sampluje 48kHz, pak resamlpuje na 44,1kHz ... výrazná degragace kvality je zaručena.
..Přitom s trochou inteligence neni problem nagrabovat jakkoli chráněné CD pomocí CD-ROM - a to _digitálně_
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
q (neověřeno) https://diit.cz
6. 11. 2005 - 08:36https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse2krkonoš
Tvůj postup je velmi hloupý. Nejen, při samotném přehrávání na CD playeru je výstup ovlivněn DA převodníky, nejen že po analogové lince nachytáš šumy, ale hlavně nahráváš do PC zvukovou kartou, která jistojistě sampluje 48kHz, pak resamlpuje na 44,1kHz ... výrazná degragace kvality je zaručena.
..Přitom s trochou inteligence neni problem nagrabovat jakkoli chráněné CD pomocí CD-ROM - a to _digitálně_ https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227801
+
>JeJe 217.197.149.91 - úterý, 1. listopadu 2005, 18:56Jak jsi správně uvedl ve své úvaze ztráta by se opravdu násobila (tedy nikoliv sčítala) takže při pěti "různých" ochranách po 2% by celková ztráta byla cca 10.4% (tedy téměř to samé jako při sčítání) avšak při např. 10 ochranách najednou to již bude 21.9% (místo 20% - což stále ještě není tak moc velký rozdíl) avšak např. při 25 to dá spolu úctyhodných 64.1% (tedy ne očekávaných 50%) ... :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
HEC https://diit.cz/profil/hec
6. 11. 2005 - 13:33https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse>JeJe 217.197.149.91 - úterý, 1. listopadu 2005, 18:56Jak jsi správně uvedl ve své úvaze ztráta by se opravdu násobila (tedy nikoliv sčítala) takže při pěti "různých" ochranách po 2% by celková ztráta byla cca 10.4% (tedy téměř to samé jako při sčítání) avšak při např. 10 ochranách najednou to již bude 21.9% (místo 20% - což stále ještě není tak moc velký rozdíl) avšak např. při 25 to dá spolu úctyhodných 64.1% (tedy ne očekávaných 50%) ... :-)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227817
+
No tak myslím, že znám příčinu, proč mi na PC přestaly postupně fungovat DVD mechaniky, napřed jedna ( Sec. Slave ) a pak druhá (Sec. Master), což mi bylo divné, v jiném PC fungují bez problémů a dokonce i ve stejném PC, kde jsem ve druhé partišně nainstaloval stejný OS ( W2K ), zajíímavé je, že obě DVD mechaniky BIOS najde, správa PC je vidí, drivery jsou OK, vše je správně nainstalováno a bez konfliktu, ale už ve správě disků vidět nejsou. Odinstalace, přeinstalace driverů, vše je bez výsledku. Jakmile spustím OS z druhé partišny tak je DVD jedou bez problémů.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Miloš Pospíchal (neověřeno) https://diit.cz
6. 11. 2005 - 19:09https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseNo tak myslím, že znám příčinu, proč mi na PC přestaly postupně fungovat DVD mechaniky, napřed jedna ( Sec. Slave ) a pak druhá (Sec. Master), což mi bylo divné, v jiném PC fungují bez problémů a dokonce i ve stejném PC, kde jsem ve druhé partišně nainstaloval stejný OS ( W2K ), zajíímavé je, že obě DVD mechaniky BIOS najde, správa PC je vidí, drivery jsou OK, vše je správně nainstalováno a bez konfliktu, ale už ve správě disků vidět nejsou. Odinstalace, přeinstalace driverů, vše je bez výsledku. Jakmile spustím OS z druhé partišny tak je DVD jedou bez problémů.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227869
+
>>> Dá se to obejít tím, že se spustí editor registru s právy Local System (například za pomoci programu psexec od SysInternals, s holými Windows nemáte šanci)
Toto není tak docela pravda, pokud chci, spustim si cmd jako localsystem pomoci prikazu AT, ten totiz defaultne spousti naplanovane ulohy prave jako Local System .
Takze
at čas+2min /interactive cmd
a v nove otevrenem okne prikazoveho radku pak
start iexplore
v nem potom do adres. radku c: a mam pruzkumnika s pravy Local System :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Sesam (neověřeno) https://diit.cz
7. 11. 2005 - 12:26https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse>>> Dá se to obejít tím, že se spustí editor registru s právy Local System (například za pomoci programu psexec od SysInternals, s holými Windows nemáte šanci)
Toto není tak docela pravda, pokud chci, spustim si cmd jako localsystem pomoci prikazu AT, ten totiz defaultne spousti naplanovane ulohy prave jako Local System .
Takze
at čas+2min /interactive cmd
a v nove otevrenem okne prikazoveho radku pak
start iexplore
v nem potom do adres. radku c: a mam pruzkumnika s pravy Local System :-)
https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-227997
+
Jakým způsobem se dají vylistovat ty skrytý adresáře ($sys$...)?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mia https://diit.cz/profil/mia
7. 11. 2005 - 15:13https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJakým způsobem se dají vylistovat ty skrytý adresáře ($sys$...)?https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-228029
+
Aki su tu vsetci experti... ze AT... sam som to skusil na WinXP Prof. SP2 a spusti mi to ako SYSTEM, takze smola...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
132 (neověřeno) https://diit.cz
8. 11. 2005 - 20:16https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseAki su tu vsetci experti... ze AT... sam som to skusil na WinXP Prof. SP2 a spusti mi to ako SYSTEM, takze smola...https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-228271
+
Jeste k tomu registru: neni potreba se patlat se spoustenim regeditu pod specialnimi pravy, staci spustit regedit s pravy administratora, najit si onen klic, kliknout na nem pravym mysitkem, z kontextoveho menu zvolit polozku Opravneni a na chvili povolit pro identitu Everyone Uplne rizeni.
Pak muzete filtry i jine polozky v HKLM\System\* upravovat dle libosti. Ozkouseno na mnoha ruznych upravach v registru...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Radek Zajíc https://diit.cz/profil/zajdee
16. 11. 2005 - 14:20https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseJeste k tomu registru: neni potreba se patlat se spoustenim regeditu pod specialnimi pravy, staci spustit regedit s pravy administratora, najit si onen klic, kliknout na nem pravym mysitkem, z kontextoveho menu zvolit polozku Opravneni a na chvili povolit pro identitu Everyone Uplne rizeni.
Pak muzete filtry i jine polozky v HKLM\System\* upravovat dle libosti. Ozkouseno na mnoha ruznych upravach v registru...https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-230032
+
Tato diskuze je nyní společná i pro článek Jak se vyvíjí situace s DRM od Sony.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CDR server https://diit.cz/profil/cd-r-server
24. 11. 2005 - 13:21https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTato diskuze je nyní společná i pro článek Jak se vyvíjí situace s DRM od Sony.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231342
+
Tato diskuze byla založena k článku DRM od SONY za hranicí slušnosti.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
CDR server https://diit.cz/profil/cd-r-server
1. 11. 2005 - 15:43https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTato diskuze byla založena k článku DRM od SONY za hranicí slušnosti.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-226720
+
Hmm. Nehovori nahodou LGPL licencia, ze kod, ktory je pod touto licenciou vydany je mozne pouzit v komercnych produktoch a jedine ked zmenime tento povodny kod, msi byt tiez zverejneny pod LGPL?
Nastava teda otazka (nie ze by som chcel chranit SONY, len si chcem vyjasnit, co LGPL licencia je, lebo anglicky trocha viem, ale ..) co ked SONY vyuzilo kod, ale nezmenila ho?
Na niektorych weboch sa pise, ze predmetny kod bol licencovany pod GPL, vtedy chapem, aj sony by mala zverejnit kody, ale sumarizujem, ked bol povodny kod licencovany pod LGPL a oni ho len vyuzili, mali na to potom pravo.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Kacer (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 14:17https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseHmm. Nehovori nahodou LGPL licencia, ze kod, ktory je pod touto licenciou vydany je mozne pouzit v komercnych produktoch a jedine ked zmenime tento povodny kod, msi byt tiez zverejneny pod LGPL?
Nastava teda otazka (nie ze by som chcel chranit SONY, len si chcem vyjasnit, co LGPL licencia je, lebo anglicky trocha viem, ale ..) co ked SONY vyuzilo kod, ale nezmenila ho?
Na niektorych weboch sa pise, ze predmetny kod bol licencovany pod GPL, vtedy chapem, aj sony by mala zverejnit kody, ale sumarizujem, ked bol povodny kod licencovany pod LGPL a oni ho len vyuzili, mali na to potom pravo.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231349
+
>krakonoš @ 62.24.85.246 - pátek, 4. listopadu 2005, 10:06
Tak to se velmi mylis - soucasny pravni rad Ti nezakazuje porizeni kopie (resp. doslova rika, ze pokud si nekdo vytvori kopii pro svoji osobni potrebu - a protoze pravnicina je o slovickareni, vsimnete si prosim ze se doslova mluvi o tom ze ja sam si vytvorim kopii, tedy nenecham to udelat nikoho jineho a udelam si ji pro sebe a udelam si jednu kopii - pak se v pripade audiovizualniho dila nejedna o poruseni autorskych prav). Nikde ale neni zadne pravo. Pokud totiz existuje pravo, musi existovat i povinnost - v tomto pripade Tvoje pravo na porizeni kopie by znamenalo povinnost vydavatelu NEdavat na CD/DVD jakekoliv ochrany proti kopirovano .. a jak vsichni vime zadna takovato povinnost neexistuje (jinak by vsechny prodane DVD a CD s ochranou byly defacto nelegalni). Pokud ale vydavatel napr. na obalu, v klasickem nekolikavterinovem infu na zacatku DVD/VHS atd. zakaze vytvoreni kopie, tim padem se ztraci tento vyznam a porizeni kopie je zasahem do autorsky prav = poruseni autorskeho zakona.
Jeste nakonec zduraznim, ze vyse uvedene se tyka pouze audiovizualnich del - tedy hudby, filmu, reprodukce obrazu, kopii z knih apod. - programy, stejne tak i hry se ridi jinou casti autorskeho zakona a vytvoreni kopie JE porusenim autorskeho zakona, vyjimkou je pouze pokud vam to autor v EULA vyslovne povoli.
Asi mi nebude moc lidi verit ;-)) ale zeptejte se pravniku, pripadne si prectete vyklad autorskeho zakona na netu (ja vychazim z toho uverejneneho na Bonuswebu, jde sice uz o starsi clanek ale AFAIK se autorsky zakon nenovelizoval)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Milhaus (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 14:40https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse>krakonoš @ 62.24.85.246 - pátek, 4. listopadu 2005, 10:06
Tak to se velmi mylis - soucasny pravni rad Ti nezakazuje porizeni kopie (resp. doslova rika, ze pokud si nekdo vytvori kopii pro svoji osobni potrebu - a protoze pravnicina je o slovickareni, vsimnete si prosim ze se doslova mluvi o tom ze ja sam si vytvorim kopii, tedy nenecham to udelat nikoho jineho a udelam si ji pro sebe a udelam si jednu kopii - pak se v pripade audiovizualniho dila nejedna o poruseni autorskych prav). Nikde ale neni zadne pravo. Pokud totiz existuje pravo, musi existovat i povinnost - v tomto pripade Tvoje pravo na porizeni kopie by znamenalo povinnost vydavatelu NEdavat na CD/DVD jakekoliv ochrany proti kopirovano .. a jak vsichni vime zadna takovato povinnost neexistuje (jinak by vsechny prodane DVD a CD s ochranou byly defacto nelegalni). Pokud ale vydavatel napr. na obalu, v klasickem nekolikavterinovem infu na zacatku DVD/VHS atd. zakaze vytvoreni kopie, tim padem se ztraci tento vyznam a porizeni kopie je zasahem do autorsky prav = poruseni autorskeho zakona.
Jeste nakonec zduraznim, ze vyse uvedene se tyka pouze audiovizualnich del - tedy hudby, filmu, reprodukce obrazu, kopii z knih apod. - programy, stejne tak i hry se ridi jinou casti autorskeho zakona a vytvoreni kopie JE porusenim autorskeho zakona, vyjimkou je pouze pokud vam to autor v EULA vyslovne povoli.
Asi mi nebude moc lidi verit ;-)) ale zeptejte se pravniku, pripadne si prectete vyklad autorskeho zakona na netu (ja vychazim z toho uverejneneho na Bonuswebu, jde sice uz o starsi clanek ale AFAIK se autorsky zakon nenovelizoval)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231353
+
to MilhausTak tos četl špatně. Ale nemá smysl debatovat o nějakém zákoně, stejně, co právník, to jiný názor, že.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
CD (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 16:31https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseto MilhausTak tos četl špatně. Ale nemá smysl debatovat o nějakém zákoně, stejně, co právník, to jiný názor, že.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231374
+
>CD
Vzdyt jsem rikal ze mi to nikdo nebude verit ;) A muzes svoje tvrzeni nejak podlozit? Ja svoje ano:
Zákon č. 121/2000 Sb. ze dne 7. dubna 2000, částka 106/2000 Sb. o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)
§ 30
(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu; to neplatí pro zhotovení rozmnoženiny počítačového programu či elektronické databáze nebo rozmnoženiny či napodobeniny díla architektonického stavbou.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo
a) pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla; rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného musí být jako taková zřetelně označena
a tady jeste zmineny vyklad zakona (omlouvam se - nebyl to Bonusweb ale Doupe) http://www.doupe.cz/h/PChry/AR.asp?ARI=104806&CAI=2164
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Milhaus (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 17:03https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse>CD
Vzdyt jsem rikal ze mi to nikdo nebude verit ;) A muzes svoje tvrzeni nejak podlozit? Ja svoje ano:
Zákon č. 121/2000 Sb. ze dne 7. dubna 2000, částka 106/2000 Sb. o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)
§ 30
(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu; to neplatí pro zhotovení rozmnoženiny počítačového programu či elektronické databáze nebo rozmnoženiny či napodobeniny díla architektonického stavbou.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo
a) pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla; rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného musí být jako taková zřetelně označena
a tady jeste zmineny vyklad zakona (omlouvam se - nebyl to Bonusweb ale Doupe)
http://www.doupe.cz/h/PChry/AR.asp?ARI=104806&CAI=2164https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231379
+
Milhaus: Mno, není třeba chodit jinam, u nás je toho o AZ na čtení také hodně. Dokonce i komentáře přímo od vyšetřovatele.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
24. 11. 2005 - 17:40https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseMilhaus: Mno, není třeba chodit jinam, u nás je toho o AZ na čtení také hodně. Dokonce i komentáře přímo od vyšetřovatele.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231384
+
Tak im treba, este by to mohlo polozit cele vydavatelstvo SONY na kolena, aby sa aj ostatni poucili a stahli svoje uska ako mali zajkovia. Este raz, tak im treba!!! Nakoniec maju z toho len starosti a naklady na vymenu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Marcel (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 18:52https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseTak im treba, este by to mohlo polozit cele vydavatelstvo SONY na kolena, aby sa aj ostatni poucili a stahli svoje uska ako mali zajkovia. Este raz, tak im treba!!! Nakoniec maju z toho len starosti a naklady na vymenu.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231390
+
Protoze az na Amstnonga a jeste jednoho neznam ani jedno jmeno ze seznamu, tak me to netrapi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 18:59https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseProtoze az na Amstnonga a jeste jednoho neznam ani jedno jmeno ze seznamu, tak me to netrapi.
https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231397
+
Miliardove pokuty na ne. Bez nich to udelaji za par let znova a ostatni je budou tise nasledovat.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Peter_cz (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 19:42https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseMiliardove pokuty na ne. Bez nich to udelaji za par let znova a ostatni je budou tise nasledovat.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231404
+
jen je nechte , lidi jim pak nakonec tu jejich nenazranou hubu rozbijou.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
kingpin (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 20:39https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusejen je nechte , lidi jim pak nakonec tu jejich nenazranou hubu rozbijou.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231407
+
Microsoft by je měl taky zažalovat, už po nějakých těch hackerech a stvořitelích virů šel.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
magicxxl (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 20:54https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseMicrosoft by je měl taky zažalovat, už po nějakých těch hackerech a stvořitelích virů šel.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231411
+
to MilhausNa Bonuswebu byl ten rozbor trochu jiný: http://bonusweb.idnes.cz/konzole/konzolen/autorskepravo1.html
Ale na Doupěti jsem si to přečetl taky a nejvíc se mi tam líbily tyto reakce:
"A když to tak čtu: Napadlo mě, jak je možné, že civilizace a kultura, kde opisování/kopírování bylo katalyzátorem vývoje (pohleďme jenom na Bibli a způsoby šíření), se takovýmto způsobem posílá zpátky ke dnu?!? "
"... a byli to opět benediktini, kteří na úsvitu třetího tisíciletí (jako kdysi před tisíci lety) zachránili evropskou kulturu před zánikem v obklíčení barbarstvím. Ve všech klášterech zřídili velkopalírny a zpřístupnili tak evropskou hudbu, filmy i hry prostému lidu. Tak se stalo, že evropská civilizace překonala i stoletou dobu temna - věk telenovel (odkaz: telenovela - rolnický příběh o lásce a nalezeném štěstí, produkovaný v 21. století jihoamerickými diktátorskými režimy za účelem odvedení pozornosti obyvatelstva od politicko-hospodářských problémů země)
Encyclopedia Teutonica - Dějiny, svazek "XXI" (od Evropské Unie k Velkému Německu) (Berlin, AD 2318)"
(Doufám, že autorům těchto příspěvků nebude vadit, že jsem je sem nakopíroval, teď aby měl člověk strach, když po někom zopakuje větu.)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
CD (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2005 - 23:04https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseto MilhausNa Bonuswebu byl ten rozbor trochu jiný:
http://bonusweb.idnes.cz/konzole/konzolen/autorskepravo1.html
Ale na Doupěti jsem si to přečetl taky a nejvíc se mi tam líbily tyto reakce:
"A když to tak čtu: Napadlo mě, jak je možné, že civilizace a kultura, kde opisování/kopírování bylo katalyzátorem vývoje (pohleďme jenom na Bibli a způsoby šíření), se takovýmto způsobem posílá zpátky ke dnu?!? "
"... a byli to opět benediktini, kteří na úsvitu třetího tisíciletí (jako kdysi před tisíci lety) zachránili evropskou kulturu před zánikem v obklíčení barbarstvím. Ve všech klášterech zřídili velkopalírny a zpřístupnili tak evropskou hudbu, filmy i hry prostému lidu. Tak se stalo, že evropská civilizace překonala i stoletou dobu temna - věk telenovel (odkaz: telenovela - rolnický příběh o lásce a nalezeném štěstí, produkovaný v 21. století jihoamerickými diktátorskými režimy za účelem odvedení pozornosti obyvatelstva od politicko-hospodářských problémů země)
Encyclopedia Teutonica - Dějiny, svazek "XXI" (od Evropské Unie k Velkému Německu) (Berlin, AD 2318)"
(Doufám, že autorům těchto příspěvků nebude vadit, že jsem je sem nakopíroval, teď aby měl člověk strach, když po někom zopakuje větu.)https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231442
+
Na tom všem je největší "sranda", že je na tom zase v podstatě bit jen ten poctivec, co si to koupí a prd o tom ví. Skutečný pirát se na nějaký ochrany beztak vykvajzne a nazdar. XCP je typický příklad stoprocentně kontraproduktivní ochrany. Nezbývá než doufat, že to Sony fakt dost šeredně odskáče, aby si to ostatní společnosti s takovými praktikami koketující setsakramentsky rozmyslely.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
25. 11. 2005 - 01:24https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseNa tom všem je největší "sranda", že je na tom zase v podstatě bit jen ten poctivec, co si to koupí a prd o tom ví. Skutečný pirát se na nějaký ochrany beztak vykvajzne a nazdar. XCP je typický příklad stoprocentně kontraproduktivní ochrany. Nezbývá než doufat, že to Sony fakt dost šeredně odskáče, aby si to ostatní společnosti s takovými praktikami koketující setsakramentsky rozmyslely.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231446
+
ToQ@:
Ano, je to nouzovka, ale slušný analogový přehrávač stále poskytuje kvalitnější signál, než vinyl, nebo mgf pásek, o kazetě nemluvě. Na odstranění šumu existují velmi kvalitní programy a na opětnou digitalizaci rovněž. Poslechový test ve studiu dopadl tak, že nebyl rozeznatelný rozdíl mezi originálem a takto vytvořenou kopií. Takže ten tvůj hlod neberu. Navíc neriskuji, že si nějakým svinstvem z originálu zaneřádím počítač a může mi být naprosto jedno, jak a jestli je originál chráněn. Navíc kopie je jakýchkoli ochran dokonale zbavena. Pokud jde o čas, tento způsob je sice náročnější, ale rozhodně je to jednodušší, než odstraňovat z PC nějaká skrytá svinstva, což je asi pro většinu uživatelů PC nezanedbatelný argument. Navíc takto vyrobím pouze jedno CD (ostatní už z něj jdou kopírovat normálně) a mohu napravit i hříchy remasteringu, pokud na nějaké padnu .Zrovna nedávno jsem koupil Trampskou romanci 1 a 2. Když jsem si je pustil, tak jsem obě placky zahodil(nedalo se to poslouchat, zvukař musel bejt jak brok, když to dělal), nechal jsem si jen krabičky a dovnitř jsem vrazil kopie z vinylů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
krakonoš (neověřeno) https://diit.cz
25. 11. 2005 - 09:49https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseToQ@:
Ano, je to nouzovka, ale slušný analogový přehrávač stále poskytuje kvalitnější signál, než vinyl, nebo mgf pásek, o kazetě nemluvě. Na odstranění šumu existují velmi kvalitní programy a na opětnou digitalizaci rovněž. Poslechový test ve studiu dopadl tak, že nebyl rozeznatelný rozdíl mezi originálem a takto vytvořenou kopií. Takže ten tvůj hlod neberu. Navíc neriskuji, že si nějakým svinstvem z originálu zaneřádím počítač a může mi být naprosto jedno, jak a jestli je originál chráněn. Navíc kopie je jakýchkoli ochran dokonale zbavena. Pokud jde o čas, tento způsob je sice náročnější, ale rozhodně je to jednodušší, než odstraňovat z PC nějaká skrytá svinstva, což je asi pro většinu uživatelů PC nezanedbatelný argument. Navíc takto vyrobím pouze jedno CD (ostatní už z něj jdou kopírovat normálně) a mohu napravit i hříchy remasteringu, pokud na nějaké padnu .Zrovna nedávno jsem koupil Trampskou romanci 1 a 2. Když jsem si je pustil, tak jsem obě placky zahodil(nedalo se to poslouchat, zvukař musel bejt jak brok, když to dělal), nechal jsem si jen krabičky a dovnitř jsem vrazil kopie z vinylů.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231461
+
krakonoš: To tvoje řešení je opravdu nouzovka. Každá placka s ochranou jde kopírovat digitálně, a to tak, že se zkopíruje pouze audio do Wav souboru a nové CD se vytvoří z těchto digitálních dat, takže se neprochází dvojitým převodem Digitál-Analog a zpět. Nejlepší jsou mechaniky Plextor, ještě se mi nestalo, že by to nešlo. (PlexTools, nastavení Single Session a pak Exact Audio Copy, Copy range, cue sheet). No a kdyby to někdy ani takhle nešlo, mohu kopírovat digitálně tak, že propojím digitální výstup stolního CD přehrávače s CD rekordérem SONY CDR-W66 (ten ignoruje SCMS), nastavím přímé digitální kopírování a v CDR-W66 vzniklou placku už normálně sosnu do PC a vypálím z takto digitálně získaných audio dat správné CD. Pak nejde kopírovat digitálně jen to, co nejde ani přehrát :-). Ale uznávám, že SONY CDR-W66 nebo W33 má jen málo lidí, ale ještě jsem to takhle nouzově dělat nemusel, zatím to šlo vždy v PC. Nicméně díky tomu, že kopírování probíhá digitálně bez dvojitého převodu a kopírují se pouze audio data, není na výsledném CD samozřejmě ani stopy po nějaké ochraně. A ještě si tam doplním CD-Text, takže nakonec dostanu nesrovnatelně kvalitnější CD, než je originál. Tedy tím myslím užitné vlastnosti, kvalita zvuku je shodná, neb je digitálně překopírovaná.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mikrob1 https://diit.cz/profil/mikrob1
25. 11. 2005 - 11:02https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusekrakonoš: To tvoje řešení je opravdu nouzovka. Každá placka s ochranou jde kopírovat digitálně, a to tak, že se zkopíruje pouze audio do Wav souboru a nové CD se vytvoří z těchto digitálních dat, takže se neprochází dvojitým převodem Digitál-Analog a zpět. Nejlepší jsou mechaniky Plextor, ještě se mi nestalo, že by to nešlo. (PlexTools, nastavení Single Session a pak Exact Audio Copy, Copy range, cue sheet). No a kdyby to někdy ani takhle nešlo, mohu kopírovat digitálně tak, že propojím digitální výstup stolního CD přehrávače s CD rekordérem SONY CDR-W66 (ten ignoruje SCMS), nastavím přímé digitální kopírování a v CDR-W66 vzniklou placku už normálně sosnu do PC a vypálím z takto digitálně získaných audio dat správné CD. Pak nejde kopírovat digitálně jen to, co nejde ani přehrát :-). Ale uznávám, že SONY CDR-W66 nebo W33 má jen málo lidí, ale ještě jsem to takhle nouzově dělat nemusel, zatím to šlo vždy v PC. Nicméně díky tomu, že kopírování probíhá digitálně bez dvojitého převodu a kopírují se pouze audio data, není na výsledném CD samozřejmě ani stopy po nějaké ochraně. A ještě si tam doplním CD-Text, takže nakonec dostanu nesrovnatelně kvalitnější CD, než je originál. Tedy tím myslím užitné vlastnosti, kvalita zvuku je shodná, neb je digitálně překopírovaná.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231465
+
krakonoš: I na chráněném cd je pořád audio stopa a tu se mi zatím vždy podařilo vygrabovat, takže ten tvůj postup je imho dost uhozenej a zbytečnej ;)
Kopie mám samozřejmě taky lepší, než ten zprasený originál s ochranou! A žádný svinstvo si z PC rozhodně mazat nemusím, protože si ho tam prostě nenechám nainstalovat, není důvod.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Krozyk https://diit.cz/profil/krozyk
25. 11. 2005 - 11:02https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusekrakonoš: I na chráněném cd je pořád audio stopa a tu se mi zatím vždy podařilo vygrabovat, takže ten tvůj postup je imho dost uhozenej a zbytečnej ;)
Kopie mám samozřejmě taky lepší, než ten zprasený originál s ochranou! A žádný svinstvo si z PC rozhodně mazat nemusím, protože si ho tam prostě nenechám nainstalovat, není důvod.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231468
+
kedze si kupou CD, DVD a programu dostavam len pravo na pouzivanie (pocuvanie, pozeranie), toto pravo by mi nemalo byt odobrate ani v pripade znicenia nosica a mal by som dostat za minimalny poplatok namiesto zniceneho nosica novy.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Laci (neověřeno) https://diit.cz
25. 11. 2005 - 11:46https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusekedze si kupou CD, DVD a programu dostavam len pravo na pouzivanie (pocuvanie, pozeranie), toto pravo by mi nemalo byt odobrate ani v pripade znicenia nosica a mal by som dostat za minimalny poplatok namiesto zniceneho nosica novy.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231478
+
2Milhaus: Mel by ses naucit cist, aspon to co citujes.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo
a) pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla; rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného musí být jako taková zřetelně označena.
=> Jakymkoli zpusobem zhotovena kopie/napodobenina. Jeji zhotoveni NELZE zakazat.
Nemluve o tom, ze tu kopii (a to i SW) ti muze udelat kdokoli, jelikoz ty nejsi povinen prokazovat zda mas/nemas opravneni si takove kopie nechat delat a on to po tobe nemuze chtit.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
25. 11. 2005 - 12:00https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse2Milhaus: Mel by ses naucit cist, aspon to co citujes.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo
a) pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla; rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného musí být jako taková zřetelně označena.
=> Jakymkoli zpusobem zhotovena kopie/napodobenina. Jeji zhotoveni NELZE zakazat.
Nemluve o tom, ze tu kopii (a to i SW) ti muze udelat kdokoli, jelikoz ty nejsi povinen prokazovat zda mas/nemas opravneni si takove kopie nechat delat a on to po tobe nemuze chtit.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231484
+
milhaus: Máš téměř ve všem pravdu. Uživatel nemá právo, má pouze tu možnost, zákon mu to nezakazuje. To, v čem pravdu nemáš, je fakt, že když vydavatel napíše (jedno kam), že kopie zakazuje, nemění to nic na tom, co udává platný AZ. Psát si tam může co chce. Nesmí to ale popírat tvá práva daná zákonem (zde AZ). Tož tak.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
27. 11. 2005 - 21:18https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusemilhaus: Máš téměř ve všem pravdu. Uživatel nemá právo, má pouze tu možnost, zákon mu to nezakazuje. To, v čem pravdu nemáš, je fakt, že když vydavatel napíše (jedno kam), že kopie zakazuje, nemění to nic na tom, co udává platný AZ. Psát si tam může co chce. Nesmí to ale popírat tvá práva daná zákonem (zde AZ). Tož tak.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231846
+
>> Milhaus:
Re: "Pokud totiz existuje pravo, musi existovat i povinnost"
Tak s tímhle se tedy neztotožňuju (podle tvého tvrzení mám právo koupit si ještě jednu Yamahu F1, ale copak můžu, když nejsou? Nebo je někdo povinen je prodávat, když já mám právo si ji koupit?).
Osobně rozlišuju dvě slova: "právo" a "nárok". U mě nejsou totožná. V podstatě tím chci upřesnit to, co napsal martin níže: Mám právo si tu kopii udělat, ale nemám na ni ze zákona nárok, tedy nikdo není povinen mi umožnit si tu kopii vytvořit.
Nicméně fakt je, že když si kupuju médium s audiovizuálním dílem, tak si jednak kupuju tu placku jako takovou a jednak si kupuju právo to dílo sledovat. V momentě, kdy to koupím, mám na sledování toho díla už i nárok. Mělo by tedy platit to, co píše o kus níže "Laci", tedy že když se mi nosič zničí a já chci dílo dále sledovat, měl bych si koupit znovu už jen nosič (s tím dílem), ale za dílo už znovu neplatit. A paradoxem je, že když si koupím dva nosiče se stejným dílem, tak správně bych měl za ten druhý zaplatit už jen cenu nosiče, protože za možnost to dílo sledovat už jsem zaplatil v případě nosiče prvního. Jenže praxe je úplně jiná a to, co by mělo fungovat, ve skutečnosti nefunguje (zkuste si schválně koupit dvě stejná audiovizuální díla třeba na DVDčku s tím, že pokud jedno stojí 500 Kč, tak za obě dáte plácnu 550 Kč).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
27. 11. 2005 - 21:37https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse>> Milhaus:
Re: "Pokud totiz existuje pravo, musi existovat i povinnost"
Tak s tímhle se tedy neztotožňuju (podle tvého tvrzení mám právo koupit si ještě jednu Yamahu F1, ale copak můžu, když nejsou? Nebo je někdo povinen je prodávat, když já mám právo si ji koupit?).
Osobně rozlišuju dvě slova: "právo" a "nárok". U mě nejsou totožná. V podstatě tím chci upřesnit to, co napsal martin níže: Mám právo si tu kopii udělat, ale nemám na ni ze zákona nárok, tedy nikdo není povinen mi umožnit si tu kopii vytvořit.
Nicméně fakt je, že když si kupuju médium s audiovizuálním dílem, tak si jednak kupuju tu placku jako takovou a jednak si kupuju právo to dílo sledovat. V momentě, kdy to koupím, mám na sledování toho díla už i nárok. Mělo by tedy platit to, co píše o kus níže "Laci", tedy že když se mi nosič zničí a já chci dílo dále sledovat, měl bych si koupit znovu už jen nosič (s tím dílem), ale za dílo už znovu neplatit. A paradoxem je, že když si koupím dva nosiče se stejným dílem, tak správně bych měl za ten druhý zaplatit už jen cenu nosiče, protože za možnost to dílo sledovat už jsem zaplatil v případě nosiče prvního. Jenže praxe je úplně jiná a to, co by mělo fungovat, ve skutečnosti nefunguje (zkuste si schválně koupit dvě stejná audiovizuální díla třeba na DVDčku s tím, že pokud jedno stojí 500 Kč, tak za obě dáte plácnu 550 Kč).https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231861
+
CD s ochranou zásadně nekupuji. Pokud mám však o titul eminentní zájem, tak si ho vypůjčím a ze stolního CD přehrávače nakopíruji na stolní CD rekordér přes digitální optický kabel. Tím mám CD bez jakékoliv ochrany a pak si jej v klidu mohu přehrát v počítači.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Stanislav Souček https://diit.cz/profil/ssoucek
28. 11. 2005 - 06:58https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseCD s ochranou zásadně nekupuji. Pokud mám však o titul eminentní zájem, tak si ho vypůjčím a ze stolního CD přehrávače nakopíruji na stolní CD rekordér přes digitální optický kabel. Tím mám CD bez jakékoliv ochrany a pak si jej v klidu mohu přehrát v počítači.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-231889
+
mam linux a je mi jedno jestli ma cd ochranu nebo nema ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vopicak (neověřeno) https://diit.cz
1. 9. 2006 - 14:29https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusemam linux a je mi jedno jestli ma cd ochranu nebo nema ...https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-288017
+
Potřebovala bych poradit, jak obejít administrátorská práva a stáhnout si na pc ICQ. Program sice stáhnu, ale nemohu ho spustit a nejsem žádný hacker abych uměla obejít heslo. Jestli někdo víte víte jak na to, help please..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ICQ (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2006 - 20:55https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusePotřebovala bych poradit, jak obejít administrátorská práva a stáhnout si na pc ICQ. Program sice stáhnu, ale nemohu ho spustit a nejsem žádný hacker abych uměla obejít heslo. Jestli někdo víte víte jak na to, help please..https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-307589
+
12. 12. 2006 - 18:54https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseICQ žádné cracknutí samozřejmě nepotřebuje.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-307757
+
Ahoj , chtěl jsem se jemom připojit s názorem,který mám již hodně dlouhou dobu.Po řečtení článku se můj názor na SONY jenom utvrzuje.Již hodně dlouhou dobu se vyhýbám s principu všemu co nese značku SONY.Vyjímku jsem udělal u videokamery ,což byl dárek pro mého otce.Hledám alternativy.Docela mi ze spotřební elektroniky vyhovuje LG.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
tomil (neověřeno) https://diit.cz
3. 1. 2007 - 12:06https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseAhoj , chtěl jsem se jemom připojit s názorem,který mám již hodně dlouhou dobu.Po řečtení článku se můj názor na SONY jenom utvrzuje.Již hodně dlouhou dobu se vyhýbám s principu všemu co nese značku SONY.Vyjímku jsem udělal u videokamery ,což byl dárek pro mého otce.Hledám alternativy.Docela mi ze spotřební elektroniky vyhovuje LG.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-310534
+
Vyhnout se Sony na sto honů.Možností je hodně.Jsou lepší a mnohdy i levnější.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
joko22 (neověřeno) https://diit.cz
30. 1. 2007 - 22:07https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuseVyhnout se Sony na sto honů.Možností je hodně.Jsou lepší a mnohdy i levnější.https://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskuse#comment-315360
+
Diskuse k DRM od SONY za hranicí slušnostihttps://diit.cz/clanek/drm-od-sony-za-hranici-slusnosti/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Tak tohle je bud na zalobu a/nebo format c: + install linux...
naprosto souhlasím, jen bych přidal možnost c) nekupovat originální CD.
podla mna sa microsoft zenie do zahuby, problemy neriesi ako by ich riesil normalny clovek, kto vie co za ludi tam sedi ...
Najviec ma seru s tym, ze ich furt niekto buzeruje za monopol, a pritom by stacilo aby si kazdy vybral pri instalacii, co chce, a mal by MS po starostiach ... ale asi to neni mozne, lebo by asi system nefungoval ako ma...
No ja si nemuzu pomoct, nesplnuje to presne definici viru? Navic se jedna o rootkity a ty uz resi vice lidi. Kazdopadne trebas u nas v CR by to bylo na trestni oznameni.
Mozna to nechapete dost presne, ale toto neni problem Windows(krom toho je nemam rad asi jako Vy), ale problem SONY, mozna podobny problem bude i v Linuxu ? Takze dle meho nazoru se dela Vse pro podporu piratu a ne opak, pokud si mam kupovat originalni CD a budu mit problem s ochranou a mozna si nic nepustim, potom jiz nadale pojedu jen ve vypalech :-) tak diky, jiz nechci nic originalniho - problemoveho
Co se tyce rootkitu, tak tento problem plati i pro linux.
No já bych si žádnej program (přehrávač) na CD s ochranou nepouštěl už z principu. Nyní je aspoň vidět, že má paranoia je občas opodstatněná ;)
Sice už si CD s ochranou zásadně nekupuji, ale když už se ke mě takové CD dostane, první co udělám je, že ho vygrabuji a udělám kopii :)
Samozřejmě je mi líto toho obyčejného spotřebitele, co o něčem podobném nemá ani páru (a ještě má zaplej autorun) :((
Mark Russinovich je velký odborník a jeho blogy sleduju od chvíle co je začal publikovat a jsou tam skutečně hodně zajímavé věci. Navíc freewarové utilitky od sysinternals jako autoruns, regmon, filemon, process explorer a mnoho dalších by měly patřit do základní výbavy windows (žádná instalace, minimální velikost atd.) K tématu - hudební společnosti, které tak ještě neučinily, by se na svoje protikopírovací ochrany už konečně měly vysrat...
Podle mě je to problém Windows. Operační systém by neměl schovávat soubory, nebo procesy a zneviditelňovat je pro administrátora. Problém Windows je, že vůbec jde něco takto snadno ukrýt a není možné to zjistit. Já bych si rozhodně přál, abych třeba v seznamu procesů viděl všechny procesy, které v systému běží a ne jenom ty, které mi milostivě Windows dovolil viděl. Totéž i se soubory. Pak můžu mít ve Windows spoustu sajrajtu, který nebudu schopen ani zjistit.
magic> Definici viru to neslplnuje, protoze se to nesnazi z napadeneho pocitace dal sirit.
Ale definici trojskeho kone to splnuje 100%.
kdyby nebylo utilit od sysinternals, tak nevim co bychom si vubec ve windows pocali :(
A zkoumal někdo, že se to nesnaží šířit? Ani bych se nedivil. Ale divim se, proč si to instaluje low level filter? Buď:
1.) zamezit grabnutí CDčka s tou ochranou, protože ten driver ho asi nejspíš rozezná
nebo / a
2.) to ještě navíc někam po netu posílá echo o tom, co strkám do mechaniky (od toho by tam mohla být ta rezidentní aplikace)
To je humus a kdo za to muze? My sami - bezni spotrebitele bezneho komercniho produktu (napr.widle+hudebniCD). Protoze to v podstate lidi chtej.... kdo chce kam.... v prvni rade jsou nejdulezitejsi penize.. a jsme u politiky a taky mozna v pr.... Dobrou noc deti.
Celé DRM je nesmysl - co jde přehrát, musí jít z principu i zkopírovat. Je to zkrátka jen bussines na kterém autoři ochran profitují z neznalosti (nekompetentnosti) vydavatelů a bit je zákazník který zaplatil. Pirátů se to nedotýká vůbec. Myslím že je správná doba na pár žalob od organizací chránících spotřebitele.
Zakladni pouceni tedy zni: Nikdy nestrkejte do mechaniky originalni medium cehokoliv, nikdy nevite, co z nej na vas vyleze. Spatne, panove ochranci autorskych prav, spatne ... timhle jste si rozhodne ke snizeni pirratstvi nepomohli, spis naopak, cekaji vas takhle akorat mensi prodeje a vetsi naklady ... fajn marketing:-)
Pokud je tohle pravda, a stejna informace se potvrdi i z vice zdroju, tak definitivne koncim s nakupem jakyhkoliv originalnich A/V nosicu, a bez vyjimek vsechno sosam z p2p. Netvrdim, ze mam doma vsechno legalne, ale to co se mi skutecne libi, tak do toho sem ty hrisny prachy i ochotnej vrazit - jenze vsechno ma svoje meze - pokud mi k tomu z vdecnosti pribalej tenhle brak, tak at si to klidne nabouchaj do trenek! To by mne tohle svinstvo za par let mohly klidne kvartyrovat treba i do postele...;o)
Jenom drobná oprava - i s holými windows je možno spustit program s právy uživatele SYSTEM. Stačí zadat např. příkaz 'at 18:23 /interactive cmd' a v 18:23 se otevře okno s příkazovým řádkem spuštěným pod systémovým účtem.
Vždyť je to pořád o tom samém. Z komerčního spotřebitele si dělat srandu a dusit ho podobnými sračkami jako DRM, zatímco opensource nebo p2p uživatel je permanentně v pohodě a bez problému. Celý tento systém je nastaven už od počátku špatně. Jak moc bych si přál aby totálně zkolaboval a dal tak prostor novému a férovému systému, spravedlivému ke všem. Ale ono je to všechno o lidech... o penězích... o mafii a o tom, že autorství díla jakéhokoliv druhu je zatíženo neuvěřitelným počtem různých příživníků, kteří se snaží pro sebe nahrabat co nejvíc, a např. díky tomu pak vznikají programy, které v systému "nejsou vidět". Kdyby je tam MS nechtěl, tak tam prostě nebudou. Ale on je tam chce mít. Škoda slov.
Zajimave, rekneme pokud by tomuhle podobnou ochranu pouzivala i jina spolecnost (spolecnosti) tak by se ta ztrata vykonu nasobila poctem originaleg (s ochranami od jinych vyrobcu)?
2%+2%+2% - u peti originalek ztratit potom 10% by snad normalni nebylo ne?
Jinak diky SONY - uz mi dochazely argumenty (byly ohrany) proc nekupovat originalky, tohleto mi bodlo....
Ci mate v PC toto svinstvo od SONY, alebo nieco podobne pracujuce na zaklade rootkit technologie, mozete zistit utilitkou Blacklight od F-Secure - http://www.f-secure.com/weblog/
Linuxu se to netýká. Tam by na něco takového musel být uživatel rootem, musel by to sám spusit, muselo by si to zkompilovat modul pro aktuální kernel a schovat by se to mohlo leda tehdy, kdyby to přidělalo nějaké velice ošklivé hacky do kernelu.
Pokud má někdo zapnuté automatické otevírání CD, tak mu to patří.
Nic to nemění na faktu, že je to pěkná prasárna.
Takze uz je jen otazkou casu, kdy takoveto skryte programy budou zasilat urcitym lidem vase data. Potom k vam doma jednou zaklepe seriozne vypadajici pan, ktery vam naznaci, ze pokud mu nebudete posilat polovinu sve vyplaty, rekne patricnym lidem obsah vasi soukrome kodespondence - treba to jak jste v dopise znamemu ohodnotili sveho sefa.
Nejdou na to diktatorske rezimy ponekud amatersky?
Jojo Linuxu se to netuka - tam totiz zminovane CD nejde prehrat vubec :-)
Jsem cistej... :o) To bude asi tim, ze muj komp uz docela dlouho zadnou originalku nevidel.... :) Teda vlastne naposledy to byl MS SBS2003. :-)
emerge gentoo :-)
Toto je vlastně virus, který poškozuje uživatele PC tím, že mimo jiné krade výpočení výkon bez vědomí uživatele. Co takhle navrhnout firmám spravující antivirové programy aby tyto aplikace zařadili do kategorie virus/spyware/riskware...
Myslíte, že by se toto dalo s úspěchem dokonce žalovat?
A představme si, že příště třeba přefiltrují ovladač IDE řadiče. Chyby v takovém filtru by už mohly mít následky - například přepsání špatných bloků na disku... Potom už to však i labely bude stát nemalé peníze na odškodněních, zvláště v USA, nemají tam náhodou nějaký drakonický zákon proti hackingu?
jste amateri,kdyby jste dodrzovaly hard politiku a vedeli jaky pocitac smi do netu tak by vas zadny unik informaci s PC netrapil.
to neo: ty seš náká chytrá
nejlepsi zpusob ochrany je, neposlouchat komercni hovna distribuovany spolecnosti SONY a stahovat mp3. dalsi duvod proc si nekupovat "legalni CD" s roztomilym prekvapenim uvnitr;]
Týká se to i linuxu, není to problém jen winu. A jestli si nekdo myslí že ne at se mrkne zde http://www.rootkit.com/
>Jenže ani to není snadné, protože tyto klíče mají ve Windows práva omezena pouze na Local System , takže ani uživatel s administrátorskými právy nemá možnost tyto klíče mazat. Dá se to obejít tím, že se spustí editor registru s právy Local System (například za pomoci programu psexec od SysInternals, s holými Windows nemáte šanci).
pusti si regedt32 a nastav si security na prislusny registry kluc a nemusis si instalovat third party sw
2magic: jenze abys nainstalil rootkit pod linux, tak bud musis jako root, nebo pres nejakou diru v systemu. No a protoze pod tucnakem narozdil od widli lze pracovat jako user, tak hrozi uz jen ta dira a pravdepodobnost ze najdes nekolik systemu se stejnou dirou je miziva prave diky tomu, ze kazdej si svyho tucnaka nastavi a vyslechti jinak.
Proste a jednuse na takovyhle sracky pouzijte novy hardisk kdo mate multi -bay sachtu.Nebo si disk obnovujte ze zaloh a mazte hufmanem
To by me tak asi bavilo zdrzet se postupy co zde pisete.
Spustit si téměř cokoli s právy Local System pod winama je velmi jednoduchý a neni k tomu potřeba žádný 3rd sw :-) Stačí příslušný program spustit jako naplánovanou úlohu příkazem AT :-))
např: AT 12:00 "regedit /interactive , spustí regedit s localsystem právy ve 12:00
Tak to bude asi teraz polemika, kto zabija hudbu. Ci pirati, alebo vydavatelstva, ktore su nutene robit taketo s***ky koli piratom. Jedno viem, nikto v tejto diskusii si asi uz nepusti CD od Sony vydavatelstva na svojom hlavnom kompe. A uz vobec nik si to nekupi.
test11: mam pocit ze nejaky ten SP2 pro WinXP nebo nejaky patch tomu uz davno zabranil (AT a prava)
Igi> Obavam se, ze CDR server (pripadne jine servery, kde o tom pisou taky) cte tak malo lidi, ze to v prodeji techto CD nic moc neovlivni.
Prece jen, spousta lidi kupuje CD pouze do CD prehravace ... kdyz uz ma nekdo pocitac, tak spis posloucha MP3/OGG atd. Ale na to zamoreni pocuitace staci urcite uz prvni grabnuti do MP3, pokud ma nekdo autorun.
Je to trojsky kun, ten obrazek jepresny. Svinstvo, nic vic to neni.
No, paráda... To samé ale dělají i některé ochrany u PC her... StarForce, novějsí verze SecuROM... A také mnohokrát způsobují různé neidentifikovatelné závady na PC... Sice nejsou tolik maskované, ale neznalý člověk to ze systému není schopen vydloubnout...
Prostě humus !!! Kdo jim dal právo si bez mého vědomí dělat v mém OS co chtějí...?
Jarda: To ale NENI tvuj system ;) I pokud jej mas legalne, tak software dle autorskeho zakona je pouze propujcen (neni-li receno jinak, coz u M$ neni), mas licenci na jeho vyuzivani, neni to tvuj majetek, ktery bys mohl napr. debuzit. Dobre, ne? :)
Harry: Ano, systém máš pouze zapůjčen k používání. Ale máš ho zapůjčen ty, nikoli SONY a jiná svoloč.
Harry: Ano, systém máš pouze zapůjčen k používání. Ale máš ho zapůjčen ty, nikoli SONY a jiná svoloč.
To mj. znamená, že SONY porušuje EULA Microsoftu. Anebo... ji porušuješ ty, když jsi OS SONY, byť nevědomě, zapůjčil? A doakž to, že to bylo nevědomě.
Jen další potvrzení toho, jak správné bylo mé rozhodnutí si už nikdy víc nekoupit originální CD - potom, co jsem kdysi kvůli StarForce reinstaloval počítač :-(
Vzhledem k tomu, že mám ze zákona právo pořídit si záložní kopii, postupuji takto:
1/ Podezřelé CD vložím do analogového přehrávače, vybaveného tzv. diodovým výstupem (line In).
2/ Tento výstup propojím se vstupem zvukové karty v PC.
3/ Pomocí programu Audacity (free) jednotlivé skladby opět zdigitalizuji jako wav soubory.
4/ Vypálím legální kopii; ochrany a jiné svinstvo zůstanou na originálu, kopie hraje bez problémů všude. Chtěl bych vidět ochranu, která mi toto znemožní. Jako zdroj signálu lze použít jakýkoli CD přehrávač, čím primitivnější, tím lepší.
krakonos, najlepsie riesenie je - nekupovat cd s ochranou. mam teda kopec orig audio ale ani na jednom nie je ochrana. nehovoriac o tom ze mnohe ochranu su zrele na reklamaciu vdaka poruseniu standartov a naslednej nemoznosti to prehravat v niektorych prehravacoch. ale to je len moj nazor. najistejsie je to nekupovat. keby tak rozmyslali vsetci tak problem s ochranamy nemame.
Uz je na to dira?!
http://secunia.com/advisories/17408/
Kopirovani CD je nejlepe provadet v OS, ktere neumi spoustet soubory ktere konci na .exe :-) Treba Linux. :-)
To Crazy Horse:
Origošů mám několik set, ani jeden z ochranou. To, co kupuji ochrany nemá. Zato moji přátelé a známí jsou na tom hůř. Každou chvíli někdo přijde, že mu CD v počítači nehraje, nebo že se mu počítač po pokusu o přehrání cd jaksi roznemohl, takže mámpořád co dělat. Ještě, že jsem v důchodu, takže na to mám čas a mohu to dělat zdarma (a s gustem!)
2krkonoš
Tvůj postup je velmi hloupý. Nejen, při samotném přehrávání na CD playeru je výstup ovlivněn DA převodníky, nejen že po analogové lince nachytáš šumy, ale hlavně nahráváš do PC zvukovou kartou, která jistojistě sampluje 48kHz, pak resamlpuje na 44,1kHz ... výrazná degragace kvality je zaručena.
..Přitom s trochou inteligence neni problem nagrabovat jakkoli chráněné CD pomocí CD-ROM - a to _digitálně_
>JeJe 217.197.149.91 - úterý, 1. listopadu 2005, 18:56Jak jsi správně uvedl ve své úvaze ztráta by se opravdu násobila (tedy nikoliv sčítala) takže při pěti "různých" ochranách po 2% by celková ztráta byla cca 10.4% (tedy téměř to samé jako při sčítání) avšak při např. 10 ochranách najednou to již bude 21.9% (místo 20% - což stále ještě není tak moc velký rozdíl) avšak např. při 25 to dá spolu úctyhodných 64.1% (tedy ne očekávaných 50%) ... :-)
No tak myslím, že znám příčinu, proč mi na PC přestaly postupně fungovat DVD mechaniky, napřed jedna ( Sec. Slave ) a pak druhá (Sec. Master), což mi bylo divné, v jiném PC fungují bez problémů a dokonce i ve stejném PC, kde jsem ve druhé partišně nainstaloval stejný OS ( W2K ), zajíímavé je, že obě DVD mechaniky BIOS najde, správa PC je vidí, drivery jsou OK, vše je správně nainstalováno a bez konfliktu, ale už ve správě disků vidět nejsou. Odinstalace, přeinstalace driverů, vše je bez výsledku. Jakmile spustím OS z druhé partišny tak je DVD jedou bez problémů.
http://cp.sonybmg.com/xcp/english/updates.html
>>> Dá se to obejít tím, že se spustí editor registru s právy Local System (například za pomoci programu psexec od SysInternals, s holými Windows nemáte šanci)
Toto není tak docela pravda, pokud chci, spustim si cmd jako localsystem pomoci prikazu AT, ten totiz defaultne spousti naplanovane ulohy prave jako Local System .
Takze
at čas+2min /interactive cmd
a v nove otevrenem okne prikazoveho radku pak
start iexplore
v nem potom do adres. radku c: a mam pruzkumnika s pravy Local System :-)
Jakým způsobem se dají vylistovat ty skrytý adresáře ($sys$...)?
Aki su tu vsetci experti... ze AT... sam som to skusil na WinXP Prof. SP2 a spusti mi to ako SYSTEM, takze smola...
Jeste k tomu registru: neni potreba se patlat se spoustenim regeditu pod specialnimi pravy, staci spustit regedit s pravy administratora, najit si onen klic, kliknout na nem pravym mysitkem, z kontextoveho menu zvolit polozku Opravneni a na chvili povolit pro identitu Everyone Uplne rizeni.
Pak muzete filtry i jine polozky v HKLM\System\* upravovat dle libosti. Ozkouseno na mnoha ruznych upravach v registru...
Tato diskuze je nyní společná i pro článek Jak se vyvíjí situace s DRM od Sony.
Tato diskuze byla založena k článku DRM od SONY za hranicí slušnosti.
Hmm. Nehovori nahodou LGPL licencia, ze kod, ktory je pod touto licenciou vydany je mozne pouzit v komercnych produktoch a jedine ked zmenime tento povodny kod, msi byt tiez zverejneny pod LGPL?
Nastava teda otazka (nie ze by som chcel chranit SONY, len si chcem vyjasnit, co LGPL licencia je, lebo anglicky trocha viem, ale ..) co ked SONY vyuzilo kod, ale nezmenila ho?
Na niektorych weboch sa pise, ze predmetny kod bol licencovany pod GPL, vtedy chapem, aj sony by mala zverejnit kody, ale sumarizujem, ked bol povodny kod licencovany pod LGPL a oni ho len vyuzili, mali na to potom pravo.
>krakonoš @ 62.24.85.246 - pátek, 4. listopadu 2005, 10:06
Tak to se velmi mylis - soucasny pravni rad Ti nezakazuje porizeni kopie (resp. doslova rika, ze pokud si nekdo vytvori kopii pro svoji osobni potrebu - a protoze pravnicina je o slovickareni, vsimnete si prosim ze se doslova mluvi o tom ze ja sam si vytvorim kopii, tedy nenecham to udelat nikoho jineho a udelam si ji pro sebe a udelam si jednu kopii - pak se v pripade audiovizualniho dila nejedna o poruseni autorskych prav). Nikde ale neni zadne pravo. Pokud totiz existuje pravo, musi existovat i povinnost - v tomto pripade Tvoje pravo na porizeni kopie by znamenalo povinnost vydavatelu NEdavat na CD/DVD jakekoliv ochrany proti kopirovano .. a jak vsichni vime zadna takovato povinnost neexistuje (jinak by vsechny prodane DVD a CD s ochranou byly defacto nelegalni). Pokud ale vydavatel napr. na obalu, v klasickem nekolikavterinovem infu na zacatku DVD/VHS atd. zakaze vytvoreni kopie, tim padem se ztraci tento vyznam a porizeni kopie je zasahem do autorsky prav = poruseni autorskeho zakona.
Jeste nakonec zduraznim, ze vyse uvedene se tyka pouze audiovizualnich del - tedy hudby, filmu, reprodukce obrazu, kopii z knih apod. - programy, stejne tak i hry se ridi jinou casti autorskeho zakona a vytvoreni kopie JE porusenim autorskeho zakona, vyjimkou je pouze pokud vam to autor v EULA vyslovne povoli.
Asi mi nebude moc lidi verit ;-)) ale zeptejte se pravniku, pripadne si prectete vyklad autorskeho zakona na netu (ja vychazim z toho uverejneneho na Bonuswebu, jde sice uz o starsi clanek ale AFAIK se autorsky zakon nenovelizoval)
to MilhausTak tos četl špatně. Ale nemá smysl debatovat o nějakém zákoně, stejně, co právník, to jiný názor, že.
>CD
Vzdyt jsem rikal ze mi to nikdo nebude verit ;) A muzes svoje tvrzeni nejak podlozit? Ja svoje ano:
Zákon č. 121/2000 Sb. ze dne 7. dubna 2000, částka 106/2000 Sb. o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)
§ 30
(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu; to neplatí pro zhotovení rozmnoženiny počítačového programu či elektronické databáze nebo rozmnoženiny či napodobeniny díla architektonického stavbou.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo
a) pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla; rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného musí být jako taková zřetelně označena
a tady jeste zmineny vyklad zakona (omlouvam se - nebyl to Bonusweb ale Doupe)
http://www.doupe.cz/h/PChry/AR.asp?ARI=104806&CAI=2164
Milhaus: Mno, není třeba chodit jinam, u nás je toho o AZ na čtení také hodně. Dokonce i komentáře přímo od vyšetřovatele.
Tak im treba, este by to mohlo polozit cele vydavatelstvo SONY na kolena, aby sa aj ostatni poucili a stahli svoje uska ako mali zajkovia. Este raz, tak im treba!!! Nakoniec maju z toho len starosti a naklady na vymenu.
Protoze az na Amstnonga a jeste jednoho neznam ani jedno jmeno ze seznamu, tak me to netrapi.
Miliardove pokuty na ne. Bez nich to udelaji za par let znova a ostatni je budou tise nasledovat.
jen je nechte , lidi jim pak nakonec tu jejich nenazranou hubu rozbijou.
Microsoft by je měl taky zažalovat, už po nějakých těch hackerech a stvořitelích virů šel.
to MilhausNa Bonuswebu byl ten rozbor trochu jiný:
http://bonusweb.idnes.cz/konzole/konzolen/autorskepravo1.html
Ale na Doupěti jsem si to přečetl taky a nejvíc se mi tam líbily tyto reakce:
"A když to tak čtu: Napadlo mě, jak je možné, že civilizace a kultura, kde opisování/kopírování bylo katalyzátorem vývoje (pohleďme jenom na Bibli a způsoby šíření), se takovýmto způsobem posílá zpátky ke dnu?!? "
"... a byli to opět benediktini, kteří na úsvitu třetího tisíciletí (jako kdysi před tisíci lety) zachránili evropskou kulturu před zánikem v obklíčení barbarstvím. Ve všech klášterech zřídili velkopalírny a zpřístupnili tak evropskou hudbu, filmy i hry prostému lidu. Tak se stalo, že evropská civilizace překonala i stoletou dobu temna - věk telenovel (odkaz: telenovela - rolnický příběh o lásce a nalezeném štěstí, produkovaný v 21. století jihoamerickými diktátorskými režimy za účelem odvedení pozornosti obyvatelstva od politicko-hospodářských problémů země)
Encyclopedia Teutonica - Dějiny, svazek "XXI" (od Evropské Unie k Velkému Německu) (Berlin, AD 2318)"
(Doufám, že autorům těchto příspěvků nebude vadit, že jsem je sem nakopíroval, teď aby měl člověk strach, když po někom zopakuje větu.)
Na tom všem je největší "sranda", že je na tom zase v podstatě bit jen ten poctivec, co si to koupí a prd o tom ví. Skutečný pirát se na nějaký ochrany beztak vykvajzne a nazdar. XCP je typický příklad stoprocentně kontraproduktivní ochrany. Nezbývá než doufat, že to Sony fakt dost šeredně odskáče, aby si to ostatní společnosti s takovými praktikami koketující setsakramentsky rozmyslely.
ToQ@:
Ano, je to nouzovka, ale slušný analogový přehrávač stále poskytuje kvalitnější signál, než vinyl, nebo mgf pásek, o kazetě nemluvě. Na odstranění šumu existují velmi kvalitní programy a na opětnou digitalizaci rovněž. Poslechový test ve studiu dopadl tak, že nebyl rozeznatelný rozdíl mezi originálem a takto vytvořenou kopií. Takže ten tvůj hlod neberu. Navíc neriskuji, že si nějakým svinstvem z originálu zaneřádím počítač a může mi být naprosto jedno, jak a jestli je originál chráněn. Navíc kopie je jakýchkoli ochran dokonale zbavena. Pokud jde o čas, tento způsob je sice náročnější, ale rozhodně je to jednodušší, než odstraňovat z PC nějaká skrytá svinstva, což je asi pro většinu uživatelů PC nezanedbatelný argument. Navíc takto vyrobím pouze jedno CD (ostatní už z něj jdou kopírovat normálně) a mohu napravit i hříchy remasteringu, pokud na nějaké padnu .Zrovna nedávno jsem koupil Trampskou romanci 1 a 2. Když jsem si je pustil, tak jsem obě placky zahodil(nedalo se to poslouchat, zvukař musel bejt jak brok, když to dělal), nechal jsem si jen krabičky a dovnitř jsem vrazil kopie z vinylů.
krakonoš: To tvoje řešení je opravdu nouzovka. Každá placka s ochranou jde kopírovat digitálně, a to tak, že se zkopíruje pouze audio do Wav souboru a nové CD se vytvoří z těchto digitálních dat, takže se neprochází dvojitým převodem Digitál-Analog a zpět. Nejlepší jsou mechaniky Plextor, ještě se mi nestalo, že by to nešlo. (PlexTools, nastavení Single Session a pak Exact Audio Copy, Copy range, cue sheet). No a kdyby to někdy ani takhle nešlo, mohu kopírovat digitálně tak, že propojím digitální výstup stolního CD přehrávače s CD rekordérem SONY CDR-W66 (ten ignoruje SCMS), nastavím přímé digitální kopírování a v CDR-W66 vzniklou placku už normálně sosnu do PC a vypálím z takto digitálně získaných audio dat správné CD. Pak nejde kopírovat digitálně jen to, co nejde ani přehrát :-). Ale uznávám, že SONY CDR-W66 nebo W33 má jen málo lidí, ale ještě jsem to takhle nouzově dělat nemusel, zatím to šlo vždy v PC. Nicméně díky tomu, že kopírování probíhá digitálně bez dvojitého převodu a kopírují se pouze audio data, není na výsledném CD samozřejmě ani stopy po nějaké ochraně. A ještě si tam doplním CD-Text, takže nakonec dostanu nesrovnatelně kvalitnější CD, než je originál. Tedy tím myslím užitné vlastnosti, kvalita zvuku je shodná, neb je digitálně překopírovaná.
krakonoš: I na chráněném cd je pořád audio stopa a tu se mi zatím vždy podařilo vygrabovat, takže ten tvůj postup je imho dost uhozenej a zbytečnej ;)
Kopie mám samozřejmě taky lepší, než ten zprasený originál s ochranou! A žádný svinstvo si z PC rozhodně mazat nemusím, protože si ho tam prostě nenechám nainstalovat, není důvod.
kedze si kupou CD, DVD a programu dostavam len pravo na pouzivanie (pocuvanie, pozeranie), toto pravo by mi nemalo byt odobrate ani v pripade znicenia nosica a mal by som dostat za minimalny poplatok namiesto zniceneho nosica novy.
2Milhaus: Mel by ses naucit cist, aspon to co citujes.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo
a) pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla; rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného musí být jako taková zřetelně označena.
=> Jakymkoli zpusobem zhotovena kopie/napodobenina. Jeji zhotoveni NELZE zakazat.
Nemluve o tom, ze tu kopii (a to i SW) ti muze udelat kdokoli, jelikoz ty nejsi povinen prokazovat zda mas/nemas opravneni si takove kopie nechat delat a on to po tobe nemuze chtit.
milhaus: Máš téměř ve všem pravdu. Uživatel nemá právo, má pouze tu možnost, zákon mu to nezakazuje. To, v čem pravdu nemáš, je fakt, že když vydavatel napíše (jedno kam), že kopie zakazuje, nemění to nic na tom, co udává platný AZ. Psát si tam může co chce. Nesmí to ale popírat tvá práva daná zákonem (zde AZ). Tož tak.
>> Milhaus:
Re: "Pokud totiz existuje pravo, musi existovat i povinnost"
Tak s tímhle se tedy neztotožňuju (podle tvého tvrzení mám právo koupit si ještě jednu Yamahu F1, ale copak můžu, když nejsou? Nebo je někdo povinen je prodávat, když já mám právo si ji koupit?).
Osobně rozlišuju dvě slova: "právo" a "nárok". U mě nejsou totožná. V podstatě tím chci upřesnit to, co napsal martin níže: Mám právo si tu kopii udělat, ale nemám na ni ze zákona nárok, tedy nikdo není povinen mi umožnit si tu kopii vytvořit.
Nicméně fakt je, že když si kupuju médium s audiovizuálním dílem, tak si jednak kupuju tu placku jako takovou a jednak si kupuju právo to dílo sledovat. V momentě, kdy to koupím, mám na sledování toho díla už i nárok. Mělo by tedy platit to, co píše o kus níže "Laci", tedy že když se mi nosič zničí a já chci dílo dále sledovat, měl bych si koupit znovu už jen nosič (s tím dílem), ale za dílo už znovu neplatit. A paradoxem je, že když si koupím dva nosiče se stejným dílem, tak správně bych měl za ten druhý zaplatit už jen cenu nosiče, protože za možnost to dílo sledovat už jsem zaplatil v případě nosiče prvního. Jenže praxe je úplně jiná a to, co by mělo fungovat, ve skutečnosti nefunguje (zkuste si schválně koupit dvě stejná audiovizuální díla třeba na DVDčku s tím, že pokud jedno stojí 500 Kč, tak za obě dáte plácnu 550 Kč).
CD s ochranou zásadně nekupuji. Pokud mám však o titul eminentní zájem, tak si ho vypůjčím a ze stolního CD přehrávače nakopíruji na stolní CD rekordér přes digitální optický kabel. Tím mám CD bez jakékoliv ochrany a pak si jej v klidu mohu přehrát v počítači.
mam linux a je mi jedno jestli ma cd ochranu nebo nema ...
Potřebovala bych poradit, jak obejít administrátorská práva a stáhnout si na pc ICQ. Program sice stáhnu, ale nemohu ho spustit a nejsem žádný hacker abych uměla obejít heslo. Jestli někdo víte víte jak na to, help please..
ICQ žádné cracknutí samozřejmě nepotřebuje.
Ahoj , chtěl jsem se jemom připojit s názorem,který mám již hodně dlouhou dobu.Po řečtení článku se můj názor na SONY jenom utvrzuje.Již hodně dlouhou dobu se vyhýbám s principu všemu co nese značku SONY.Vyjímku jsem udělal u videokamery ,což byl dárek pro mého otce.Hledám alternativy.Docela mi ze spotřební elektroniky vyhovuje LG.
Vyhnout se Sony na sto honů.Možností je hodně.Jsou lepší a mnohdy i levnější.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.