Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Druhá hra s podporou RTX, Justice, bude dostupná jen v Číně [video]

Otázka je, jestli za některé přepálené odrazy může samotná technologie RTX nebo spíše způsob její implementace či nastavení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a odpoved je: je to jedno, ak to raz tak prepalene naimplementuju, neverim ze by to casom zmenili. Podla mna je to prepalene preto, aby to bolo vobec viditelne, keby to dali podla reality, nebolo by to viditelne a zralo by to vykon tak ci tak.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Neexistuje situácia kde by to výkon "nežralo". Aj keby tam bol iba jeden lesklý objekt, musí sa spracovať. Tak to proste chodí, keď sa pridá náročná grafická fíčura (a tým nemyslím to, že RT je grafická fíčura, ale odlesky, ktoré RT využívajú). A tiež je jasné, že to časom nezmenia. Skôr je otázka, či je prepálené odleskami iba táto cielená ukážka alebo tak bude aj celá hra. Osobne tipujem iba na tú ukážku.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

to neodporujem, len ako som v prvom komente pisal, keby boli RT objekty nastavene do podoby, ze niesu prepalene, tak si ich nevsimnes, tj TERAZ pridana hodnota par efektov k potrebe pouziteho vykonu je nedobra.

btw, k adaptive shading
https://www.youtube.com/watch?v=-aYr0AylpmQ&feature=youtu.be
maze to

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Uah...tak to je celkem kvalitni umaz..

Kde je Jiricek, ktery opakovane tvrdil, ze to nema vliv na vyslednou kvalitu, potazmo to nebude snizovat detaily...Jirickuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ;)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

měl bys číst a nefantazírovat, psal jsem že je to optimalizační metoda, kterých se ve hrách dneska používá spousta a je to kompromis mezi výkonem a kvalitou, tak jako každá optimalizace.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Bavi Te lhat?
"..Adaptive shading nemění úroveň detailů, zjednodušuje výstup, což má vliv na výkon.."
v tom videu je jasne videt, ze detaily na zdi, ktere byli pred tim viditelne zmizely.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

No když jsme u toho lhaní, mohl bych Vás prosím poprosit o printscreen a zakroužkováním které detaily z obrazu zmizeli? Jsem asi oslepnul.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Hele Crhous, pokud to nevidis na tech stenach, tak mne udivuje, ze vidis na klavesnici, aby jsi napsal prispevek..
;)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Mluvím o tom wolfstainu

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Máš asi taky na trenkách wolf stain...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A mění snad úroveň detailů nastavených ve hře? Vypne to třeba stíny? vypne to reflexe? nevypne, detaily zůstávají stejné.

ty se bavíš o kvalitě a já nastavení detailů ve hře, kontext totiž byl že když si někdo sníží nastavení detailů, získá výkon taky a nový tech nepotřebuje. Je ale rozdíl zda ztratíš něco z kvality (třeba horší vykreslení detailů té stěny, v podstatě jako bys použil horší texturu) nebo ztratíš třeba ambient oclusion.

nesmíš věci vytrhávat z kontextu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Záleží od toho kde a aké objekty. Vázy či meč si asi moc nevšimneš a tam nie je potrebná najvýššia úroveň odleskov. Na druhej strane odlesky na vodnej hladine si zasa všimneš určite bez problémov. Plus v iných prezentovaných ukážkach z hier boli aj odlesky na nerovinných zrkadlách. To si tiež všimneš, keďže dnes sa také vôbec nerobia.

Čo sa týka AdaptiveShading, tak bolo hneď jasné, že s jeho použitím nebude rovnaká kvalita výsledného obrazu, keďže jednotlivé jeho časti renderuje v nižšom rozlíšení. Opäť je to obyčajný kompromis medzi výsledkom a ušetreným výkonom, ktorý sa má prejaviť vo vyššom FPS. Rád by som to videl aj v pohybe, či si to človek očividne všimne tak ako v uvedenom príklade, ktorý sa sústredí na rovnakú scénu. Tiež by som chcel vidieť ako sa to správa aj v iných scénach, aby bolo jasné, že si autor videa zámerne nevybral časť, ktorá vyzerá najhoršie. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

dole som linkol slepy test RT, mrkni si :)
"aby bolo jasné, že si autor videa zámerne nevybral časť, ktorá vyzerá najhoršie"
uz roky sa testuju cpu/gpu tak, ze sa hlada najhorsia mozna situacia. takze podla toho to vyzera, ze AS :) ti zaruci minimalne ten isty vizual az po mazanicu ...btw uz chapem, preco prvotne slidy o adaptive shading boli robene na tmavych scenach

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Dobrá prax je ukázať všetky možnosti. Jednu (ak nie je jediná) si vyberáš iba vtedy, keď chceš prezentovať dopredu daný zámer (ako napríklad, že je adaptive shading na nič).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to ti nerobi nikto, nikde
este aj ked prezeram fora, tak vsade zeleno modri tvrdia je cpu je treba testovat v tych bottleneckovych lokalitach, aby bolo vidiet, ako su tie ich cpu a gpu o x% lepsie a futureproof

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Testy CPU a GPU by sa mali robiť tak, aby boli čo najmenej obmedzené inými komponentami. Pokiaľ chceš vedieť skutočné výkonové rozdiely.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak myslím že je dobré testovat tam, kde grafika i CPU dostane největší kotel, protože přesně to mě zajímá jako zákazníka, můžu ve hře koukat do jasného nebe a mít stovky FPS, když ale kouknu před sebe a padne mi to na hranici nepoužitelnosti, je to pro mě důležitější.

při hraní (ve FHD) mi grafika jede na cca 70-80% výkonu (někdy i méně) po 95-99% času, ve zbytku jede na 100% a právě ten max výkon v extrémní situaci je pro mě klíčový a přesně ten bych rád viděl v testech, protože v ostatních případech nepotřebuji ten výkon řešit, vím že ho mám dost.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tieto testy majp tiež zmysel pretože sú praktickejšie. Skutočné výkonové rozdiely ale takto nenameráš.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Adaptive Shading neni prezentovana tak, ze dokaze nejak rozhodnout a provadet tu optimalizaci jen na nVidia friendly povrchach. Kdyz to zapnes v temne hre, asi jako Doom3, tak bych cekal, ze dostanes vice FPS za nulovou subjektivni ztratu kvality. Nevsimnes si.

Jenze pokud hra nebude mit jen tmave zdi, tak se kolikrate pozvracis z vysledku (to divne mihotani). Je lepsi snizit kvalitu textur celkove. Dosahnes lepsiho konzistentniho vysledku. Takze jako technologie velmi velmi sporadicky vyuzitelna.

Podle me je spravne, ze test ukaze "worst case scenario".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Podle me je spravne, ze test ukaze "worst case scenario""

Určite áno. To čo som hovoril bolo, že keď už sa robí nejaké porovnanie, tak by mohlo byť viac komplexné. Napríklad ako to vyzerá v pohybe, ako na rôznych miestach s rôznymi objektami a pod.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

RTX je iba nástroj. To ako sa použije závisí od jeho implementácie či nastavení v danej hre. Chceli proste ukázať čo RTX dokáže a tak podľa toho pripravili danú scénku (nastavili materiály objektov tak, aby dosahovali výsledku, ktorý vidíš). Takto sa to robí bežne, čo je aj v článku napísané. Nevnímal by som to negatívne.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

kdyz umyslne degraduji jedno na ukor toho aby to druhe vypadalo lepe tak to neni uplne koser ac to jsou bezne metody jak reprezentovat svuj produkt tak zrovna v tehle oblasti to nema co delat ! :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ja som písal o prepalovaní, aby sa ukázal rozdiel. Nie o úmyselnom degradovaní výsledkov. To tam hľadáš iba ty, pretože automaticky predpokladáš, že sa to musí diať, keďže je v tom procese zahrnutá NVIDIA. Mne je úplne jedno, čo za firmu sa na tom podieľa. Dôležitý je výsledok a ten hovorí jasne v prospech RT. Aspoň čo sa týka grafickej stránky. Výkonové dopady sú už iná téma, kde sa dá polemizovať nad tým, či aktuálny výsledok stojí za pokles výkonu.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

JayZ dělal nějaké video s BFV - https://www.youtube.com/watch?v=BJznsmQtwVI ukazuje tam i rozdíly

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

a tady je jasne videt v porovnani s jinymi tituly jak jsou rasterizacni efekty odflaknute(zabugovane?) jestli umyslne nebo neumyslne to uz je jedno :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Je to nová technologie!!!! Ať ukáže AMD co umí.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

rasterizace je nova tech. ? a proto ji umyslne przni ooo tak to cumim :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

raytracing je nová technologie!

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A na to si prisel jak ? "The first ray tracing algorithm used for rendering was presented by Arthur Appel in 1968." ... jo jako by to bylo vcera :o)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Promiň ale nezávislý čtenář z této diskuze musí vídět tvou nejapnou hranou blbost. Protože i imbecilnímu BFU musí být jasné že tato RT technologie úplně něco jiného než ta za Marie Terezie.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

to je fakt, je to hnusný, nekvalitní vojeb, který by se správně ani raytracing nazývat neměl. ;-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

NO FUJ TAKOVÉ ČERVENÉ KECI.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jo tak ona je to jina technologie... tak to sou ale v nvidii teda pekna banda debilu, kdyz to nazvali stejne jako neco co uz 50 let existuje a podava mnohem lepsi graficke vysledky nez ty co padaji z rtx karet...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vieš určite, že na plnohodnotný real-time raytracing nie je výkon. Takže sa bude postupne s narastajúcim výkonom GPU k tomu výsledku približovať. Rasterizáciou sa tak ďaleko nedostaneme. Okrem toho keď prišli kedysi dávno prvé GPU pre akceleráciu 3D grafiky, tiež nedávali taký obraz aký máme teraz po pár desaťročiach.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Marecku priste si precti na co sem reagoval. Na crhuv blabol, kde tvrdi ze raytracing od nvidie je nova technologie... ze to neni to same co raytracing jak jej zname uz desitky let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Reagoval som na túto tvoju časť, ktorá nemala s Crhovým komentárom nič spoločné:

"kdyz to nazvali stejne jako neco co uz 50 let existuje a podava mnohem lepsi graficke vysledky nez ty co padaji z rtx karet"

T.j. som písal o tom, prečo z RTX kariet nepadajú také výsledky, aké je schopný RT dodať. Samozrejme nerozporujem to, že RT je tu už niekoľko desiatok rokov a nie je to nič nové. Čo je ale nové, je jeho prvotná podpora na úrovni HW v Turing GPU. To možno Crhu pomýlilo. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to sis to asi spatne precetl, kdyz si myslis ze to nema s crhovym komentarem nic spolecnyho. Mozna zeleny zakal ci co :o)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nenapísal si ty náhodou ironicky, že RT vo všeobecnosti podáva lepšie výsledky ako to čo teraz produkuje RTX? Tú časť, že tu RT existuje už dlho som totiž vôbec nekomentoval (a čo bola tvoja reakcia na Crhu), čo je podľa mňa jasne v príspevkoch vidieť. A nebudem tu písať o žiadnych zákaloch rôznych farieb. Bohužiaľ úroveň v diskusiách sa zvrhla až tak, že sa dá pokecať o danej technológii iba s minimom ludí. Inak je to len hate a blbé narážky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Inak je to len hate a blbé narážky."
ty jsi takovy nas Green Latrine ze ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Neřekl bych zabugované, ale optimalizované, šlo by to lépe, ale stálo by to ještě víc výkonu a také práce. Lidi vidí za optimalizací jen prasácký kód vývojáře, ve skutečnosti ten kód je to nejmenší a optimalizuje se ještě před tím než se začne programovat (třeba tím že se do hry nějaké detaily vůbec nedostanou nebo se jejich výskyt omezí)

V tom je právě RT velký posun kupředu, vývojář potřebuje udělat zroje světel (což dělá i teď), nadefinovat materiály (PBR je dnes běžný, takže se to dělá už teď), nakonfigurovat parametry RT (počty odrazů, kvalitu etc) a hotovo, princip RT udělá své, dnes musí do scény přidávat fake světla, fake objekty, někde namísto odlesku jen využijí té samé textury kterou někam vloží, někde se pro jistotu rovnou odlesky nebo stíny "vpečou" do textury (efekt je staticky obsažený už v textuře, do které to někdo musel dokreslit).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jenze uplne stejne jdou prepalit ciste rasterizacni efekty :) ze umyslne prepalili pouze hybridni RT efekty a nevyuzili potencialu rasterizace je zjevne >> v tom se muzeme shodnout ze se to deje v prospech RT :)))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Viem sa s kludným svedomím zhodnúť na tom, že zatiaľčo odlesky s rasterizáciou sú štandardné, tie s RT zasa umelo zveličené aj tam, kde by byť nemuseli. Je jasné, že sa snažia ukázať, čo RT dokáže, bez ohľadu na to, kde to má a kde nemá zmysel. Každopádne aj keby si sa snažil, tak rasterizáciou nedosiahneš rovnakú kvalitu odleskov ako s RT. RT totiž na rozdiel od techník v rasterizácii počíta aj s objektami, ktoré sú mimo pohľadu kamery a ktoré sa môžu nachádzať v odraze. Teda aspoň o takých technikách u rasterizácie neviem. A kvalitatívne by už aj prepálená rasterizácia v tomto smere mala oveľa vyššie výkonové nároky než má teraz. Na to treba tiež prihliadať.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

s tim pocita i Rasterizace oni ukazuji to co dokaze hybridni RT ale uz nejsou ochotni ukazat co dokaze cista rasterizace
a) jestli ti to neuniklo tak zrovna BF ma rasterizaci enorme zprasenou a i tak vypada skoro identicky...to ze zbran "vypne" cast odlesku apod. v jinych hrach nevidim ani zrnity ditheringovany odlesk ...
b) to ze se pocita pouze to co vidis je soucasti mnohaletych optimalizaci (drive se normalne pocitala cela scena i za xxx prekazkami ;) ) ted ti dle meho pocitaji navic to co bys mohl videt jako odraz coz neni problem ani u rasterizace "odeberou jedno X a na vykon bude vliv takrka nulovy ....
c) ano az bude nekolikanasobne vykonnejsi RT coz sezere ohromnou plochu "kremiku" tak s tebou budu souhlasit >>>ale zatim to akorat prasi optimalizacemi ktere zhorsuji vyslednou kvalitu jeste chvili a budeme hrat v rozmazanem svete jak pod vlivem drog :D
d) to ze "odraz" se pouzival i bez 3D akceleratoru a najendou to bude strasny problem bez RT :) staci mrknou na side by side slepy test a jak se k nemu vyjadruji lide :)

btw mrkni i na blby prehistoricky HL2 jake tam jsou odlesky ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Väčšinu z toho čo píšeš asi nemá zmysel riešiť. Máme na to odišný názor a to sa nezmení. Čo sa týka slepého testu, ide o aktuálnu implementáciu RT a nie o o to, čo tento renderovací proces dokáže. Okrem toho, keď niektorí ludia videli začiatok predchádzajúceho Tomb Raidera u mňa v 4K na plné detaily, kde to vyzeralo parádne, tak som počul aj také názory, že to už som videl na XboXe a vyzerá to rovnako. :-) Bežní ludia nedokážu rozlíšiť aj iné základné veci a nie ešte to, či je niečo renderované s RT alebo nie.

BTW odlesky v HL2 sa nedajp ani náhodou porovnávať s tým, čo tu máme posledných povedzme 7 rokov bežne v hrách.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ano ty mluvis o necem a adorujes neco co jeste nikdo nevidel :) v tom bych videl rozpor v nasich nazorech :D

ano v nekterych aspektech je skoro nemozne rozeznat rozdil a tom to prave je ze ty rozdily jsou pri dobre udelane rasterizaci naprosto minimalni a navic umocneno tim ze pri hrani clovek nema cas pitvat kazdy pixel ...ale "celeplosnou" degradaci obrazu diky optimalizacim uz osobne vnimam protoze jednotlive predmety meni kvalitu a pusobi to hrozne kontrastne :)

ohledne tomb raidera a postupny vyvoj mezi TR RoTR SotTR na mne pusobi trochu rozpacite ano dilci posun dopredu tam je ale v necem i k horsimu :) a ty vlasy od AMD na mne proste pusobi mnohem lepe a nemaji takovy dopad na vykon jedno jaka znacka karty :)

presne o tom to je nedaji se srovnavat se soucasnymi i nedavno minulymi tituly proto je divne ze v tom Justice to vypada nemastne neslane kdyz uz nekolik let jsou na trhu enginy ktere to umi mnohem ale mnohem lepe :) (typicka ucelovka ze strany NV aby reprezentovala svuj HW nic jineho za tim nevidim )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Týmto výrokom ohľadom TressFX si sa zaradil medzi fanúšky.
Asi si si nepamätal začiatok, kde to zožralo polovicu výkonu na vlasy jednej osoby a vyzerali ako prilba a správali sa úplne nereálne ale fajn proti vkusu žiadny dišputát.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

aspon ich bolo objektivne vidiet, aj ked to nebolo ono, tie RT efekty vidiet nieje, mozno par machrov si ich vsimne, ale zatial vsetky porovnania ktore boli robene boli robene stylom - TU sa pozrite, tu sa to leskne a odraza, a pomocou rasterizacie by to bolo matne...pff

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak neviem objektívne bola vidieť naondulovaná prilba ktorá zožrala polovicu výkonu. Tam to bolo fajn ale teraz je to zlé.
Zrovna na videu so slepím testom boli RTX ON menej lesklé ako bez, takže podľa mňa naleštené psie guľky niesú chybou RTX ale implementácie zo strany DICE.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, že je to implementáciou. RTX je iba nástroj, ktorý renderuje podľa toho, aké materiály sú priradené daným objektom. A za materiály a ich nastavenia je zodpovedný vývoj.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vieš toto mi pripomína večné hádky linux →windows, ak niečo nefungovalo v linuxe bola to chyba linuxu a ak vo windowse bola to chyba výrobcu konkrítnej veci a teraz to isté len za všetko môže NV aj za prácu vývojárov.
Osobne je mi to fuk lebo ja hry už moc nehrám a som ochotný dať za kartu max 250€ takže všetky RX sú mimo mňa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hele ten hnus co produkuje i soucasne hairworks se ti libi ?a vykonu to zere porad silene moc i na NV kartach ;) nevim jake konkretni zacatky mas na mysli ale ja to hral na mainstreamove karte a naprosto v pohode nevim kde byl problem v nejakem tech demu nebo v rannych verzich nejake hry nez to fixnuli ?
proste jsem subjektivne ohodnotil kvalitu ktera se mi vice libi v podani AMD (az na prehnanou dynamiku pohybu ale to je vec nastaveni pri vyvoji samotny vzhled na mne pusobi prijemneji nez ten hairworks hnus s divnymi korinky atd. :) )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

som si pred par mesiacmi vyskusal witcher 3 na nvidii, a bol to otras. Prislo mi to ako morska trava pod vodou, a nie vlasy/chlpy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Napadlo teba alebo aj Toma, že je to tiež vec nastavenia tak isto ako aj u TressFX, ktoré bolo ako píše 7R7 na začiatku riadne zabugované? Nieleže dynamika bola zlá, ale vlasy prepadávali cez postavu a ak si dobre pamätám ani nevrhali tiene (vrátane tiene samých na seba) a pod. Toto mal Hairworks poriešené už od začiatku (čo súviselo aj s vyššími nárokmi na výkon).

Čo sa týka pocitu, že to bolo ako tráva pod vodou, ten som mal aj ja. Ale to nepripisujem tomu, že je hairworks zle naimplementovaný, ale tomu, že sa vlasy aktualizovali pod iným framerate-om ako samotná hra (iba každý Xtý frame). Zrejme kvôli výkonnosti (v Zaklínačovi nebol totiž použitý iba na vlasy jednej postavy ale aj na zvieratách a tak sa muselo počítať s vyššími náromi). Čo sa týka srsti na zvieratách, tak tie pôsobili oveľa lepšie ako bez Hairworks. BTW dnešný TressFX a v podstate už od čias Rise of The Tomb Raider sa mi páči tiež.

Keby ste aspoň nemali reči o nejakej objektívnosti. To ani nie je možné, že sa vám nič od NV nepáči a táto firma robí všetko a každému len zle. :-) To je tak keď sa na všetko čo táto firma robí pozeráte cez prsty a len hľadáte konšpirácie kde sa zasa komu ubližuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

napadlo te ze kdyz hairworks v XX hrach i v tech demu to vypada blbe tak to vsichni nejspis vsichni nastavuji blbe? (taky moznost kdyz je to soucast GW ktere usnadnuji vyvoj ) :)
hairworks je zabugovany i dnes a porad blbe vypada (ano nejspis chyba vyvojaru her):) TressFX vychytali a hra se ke me dostala nejspis az kdyz to bylo opravane (nemohu tedy posoudit ale je fakt ze v te dobe jsem mel AMD kartu takze i to mohlo mit vliv :)dokonce me tenkrat prijemne prekvapilo ze to beha pekne i na starsi karte za cenu za kterou nekoupis ani jetou 1060 :) )

co je na tom neobjektivniho rict ze se mi vlasy v podani AMD libi vice nez NV ? to uz je nejaky novy druh totality neadorujeme NV tak jsme hned proti ni ?
ale sam musis uznat ze ten hairworks neni uplne koser a to je soucasti GW + NV ma pod palcem GPU akceleraci PhysX z toho mi logicky vyplyva ze by mel byt vysledek lepsi ....z toho mi vyplyva dalsi zaver ze je od zakladu spatne navrzen a mel by se tedy kompletne prekopat :) to neni zadne kopani a nekopani ale realne zhodnoceni (souhlas jde o subjektivni pocit a kazdy to muze "videt" jinak)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"napadlo te ze kdyz hairworks v XX hrach i v tech demu to vypada blbe tak to vsichni nejspis vsichni nastavuji blbe?"

Na Witcherovi neboli vlasy dobré (ako keby sa nadnášali vo vode v niektorých momentoch). Na zvieratách ale srsť úplne v pohode. Detto vo Far Cry 4 či COD: Ghosts. Takže nič také ako, že to všade vyzerá zle.

"hairworks je zabugovany i dnes a porad blbe vypada (ano nejspis chyba vyvojaru her)"

Neviem ako ty, ale ja som videl použitý Hairworks iba u spomínaných troch hier a ako je na tom teraz fakt netuším (Witcher 3 vyššiel pred tromi rokmi). TressFX sa používa tiež iba sporadicky, ale v Tomb Raiderovi 2 a 3 sa mi páčil výsledok. Celkom to vychytali. V TB 1 to bol ale zo začiatku des. Vyzeralo to zle, neboli doriešené kolízie s postavou a bolo tam toho aj viac. Beriem to ale ako prvú implementáciu, takže za mňa je to OK.

"co je na tom neobjektivniho rict ze se mi vlasy v podani AMD libi vice nez NV"

Na tom nie je nič neobjektívneho a je to normálne. Neobjektívne je iba to, že zatiaľčo u technológie od AMD chyby prehliadaš, tak u konkurencie je to všetko zle. Plus aj to ako si dal dokopy Hairworks a GPU PhysX a čuduješ sa nad tým, že výsledok si očakával kvôli tomu lepší. Pričom Hairworks vôbec PhysX (ani ten CPU) nevyužíva. Ale možno si chcel iba naznačiť, že by mohol. Proste na tom čo robí NV vieš nájsť iba samé negatíva. To nemá nič spoločné s hodnotením reality. Iba si to prekrúcaš do svojho videnia NV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

k witcherovy jsem nasel pekny vycuc :)
"Richard Huddy z AMD si tak postěžoval, že jeho firma spolupracovala s CD Projekt RED od začátku a výkon na jejích kartách vypadal dobře. Ovšem dva měsíce před vypuštěním hry přišla integrace GameWorks do hry společně s HairWorks, který "kompletně sabotoval výkon karet AMD", prý "skoro jako by byl využit pro tento účel". To Brian Burke z GameWorks pochopitelně popřel a řekl, že účelem je poskytnout zákazníkům lepší grafické ztvárnění hry, ovšem zástupce CD Projekt RED potvrdil, že kód HairWorks nemůže být optimalizován pro karty firmy AMD. "

HW porad blbne a porad vypada divne :) TreesFX/Pure hair je opravdu jen v "par" titulech s podporou od AMD coz je skoda ...

boha jak prehlizim chyby ? zminil jsem co se mi libi a nelibi jak u AMD tak u NV ... PhysX povazuji za zakladni kamen vseho proto pocitam s tim ze FLEX i fyzika HW apod. vychazi z podobneho zakladu jen soucast konkretnich vyvojovych balicku s konretnimi omezenimi atd.(napr. HW jedine pres direct compute) neresim to jaky tomu daji nazev :) ale mozna od piky vyvinuli specialni fyzikalni model pouze pro HW potom beru zpet :) samotnou dynamiku pohybu objektu zas tolik neresim (na to dlouho nebude dost vykonu ) ale resim to jak vypadaji jendotliva vlakna i jejich uchyceni a zakonceni :) proste mi to nejak nesedi ....modifikace tressFX ala pure hair se povedla asi nejlepe a doted v tomhle smeru nebyla prekonana i po tolika letech (ani TressFX 3.0 myslim v deusovi neni uplne ono i kdyz se chova prirozeneji ten "look" neni uplne to prave orechove rekl bych ze je sice porad lepsi ale zaroven se priblizil v podani k HW :) ) >> vse to jsou jen subjektivni hodnoceni :)

jestli ti pripada ze me ocekavani diky dostupnosti lepsi proprietarni fyzikalni simulaci je prehnane a na zaklade toho si myslim ze HW je spatne navrzen a mel by byt predelan tak ok jsem zaujaty :D a rovnou se muze stopnou cely vyvoj HairWorks i celeho gameworks protoze je to vse dokonale a uz to nemuze byt lepsi ;)

priznej se ty si misto otce nas prerikavas Huangu nas jenz jsi na nebesich posvet se jmeno tve prijd kralovstvi tve .... :D

ne ted vazne co jineho tedy hodnotim kdyz ne realitu kterou vidim vlastnim zrakem ? nebudu preci lhat ze vidim neco jineho jen protoze je to s logem NV :D to vazne nechtej presne takhle se chovaji fanatici tak pozor at nespadnes jeste hloubeji ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemusíš sa o mňa báť. Žiadne modly v sukromných firmách a ani ich CEO nemám. Písal som predsa o tom, že na HW vidíš iba samé chyby, čo nie je naozaj košér.

"rovnou se muze stopnou cely vyvoj HairWorks i celeho gameworks protoze je to vse dokonale a uz to nemuze byt lepsi"

Nič takéto som nepísal a ani nenaznačoval. Mal by si menej čítať medzi riadkami, aby si si nedomýšľal to, čo tam nie je. Sú miesta na ktorých HW vyzerá dobre (ako spomínaná srsť) a sú také, kde to treba ešte doriešiť (čo sa ukázalo na vlasoch Geralta). Prečo stále hľadáš nejaké adorovanie niečoho mi fakt nie je jasné. Nič také nerobím.

"nebudu preci lhat ze vidim neco jineho jen protoze je to s logem NV"

Kde presne toto od teba chcem?Jediné čo som naznačil bolo, že by si mohol mať rovnaký prístup k obom technológiám, čo podľa mňa nemáš.

"ne ted vazne co jineho tedy hodnotim kdyz ne realitu kterou vidim vlastnim zrakem"

Ja podľa teba klamem v tom čo vidím len pre to, že ide o NV? :-) Tiež hodnotím iba to na čo sa pozerám a fakt nie je každá implementácia HW zlá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

" Mal by si menej čítať medzi riadkami, aby si si nedomýšľal to, čo tam nie je."

napisu ze se mi libi vice TressFX napisu i jeho nedostatky (subjektivne protoze rozbor s porovnanim realnych "chlupu/vlasu" jsem nedelal) ty pak napises fakticky to same >>>

Green Latrinuv zaver je ze jsem zaujaty proti NV a ze mam mene cist mezi radky !! BRAVO mistre :D pobavil jsi jako obvykle ... takze jsi potom dle vlastnich slov zaujaty stejne jako ja :D coz asi nejsi ze ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Snažíš sa ironickými poznámkami písať a tváriť sa, že si nad vecou. Na druhej strane si mi vkladal do úst to, čo som nepovedal. HW si zhodil taký aký je, tam žiadne porovnanie nebolo, len nedostatky. Keď som ti písal, že srsť zvierat ale s HW vyzerala dobre, tak si to zasa ironicky odbil, že si už bol v styku so zvieratmi a dobre ti to nepripadá. No. Ako sa dá na toto argumentovať? Rovnaký pseudoargument by sa dal použiť aj na Larine vlasy. Tam si podobné ironické komentáre nepísal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

promin ze to vnimam jinak o pane velkomozny omlouvam se uz se to nebude opakovat vsichni budeme mit stejne esteticke vnimani obzvlast pokud jde o Huanga a NV vse bude uzasne a nadherne na vecne casy pro vsechny a nikdy ne jinak !!! :)

takhle brutalni zeleny zakal bych cekal u duchodce ktery na to ma uz vek ..chodis s tim k lekari ? :)

co je na tom ironickeho napsat ze se mi to proste nesedi ? :) tobe se to libi OK me to nesedi taky OK :) nevim proc to nemuzes prekousnout :)))
napsal jsem i to co se mi nelibi na TressFX ale to nejak pres slzy ublizeni prehlizis :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skúšaš to rôznymi formami zeleného zákalu a podobnými "argumentami". Pritom (zrejme naschvál) ignoruješ to čo píšem. Nikde nekritizujem to, že sa ti páči niečo iné. A ani len nenaznačujem, že mi vadí kritika Hunaga a NV. Ja z tejto firmy na rozdiel od teba nemám komplexy.
To nad čím som sa čudoval bolo, že si srsť na zvieratách cez HW odbil tým, že si sa už v reále so zvieratami stretol a preto sa ti to nepáči. Možno to bolo u teba irónia, neviem. Píšeš teraz ako 15 ročný. Samá duchoprázdna irónia bez obsahu. Čo som ti napísal bolo, že je zaujímavé, že si ten istý argument nepoužil aj u implementácií TressFX. Koľko krát ti to mám zopakovať, kým to prestaneš zakrývať týmito zbytočnými posmeškami a silenou iróniou? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fixnuli to až asi pol roka po vidaní hry a neviem či to ešte niekde inde použili potom. Takže žiadne techdemo ako sa tu snažíš nadhodiť.
Preto som zvedavý ako sa toto posunie a nebudem haniť niečo čo je rovnako v začiatkoch ako bol vtedy TressFX len preto že je to od NV.
Druhá vec hairworks je použitý na viacerých postavách či zvieratách v hre nielen ha jednej postave alebo sa mýlim. A či sa mi to páči alebo nie neriešim to je vec vkusu. Mne šlo hlavne o ten selektívny pohľad že na jednej strane je to v poriadku a na druhej za to kameňujeme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je ten postoj. U NV všetko zle a u AMD iba dynamika, ale to je vec nastavení pri vývoji (u Hairworks to asi tak nefunguje, ten je určite nakódený natvrdo bez možností konfigurácie). A samozrejme bolo tam vtedy viacero chýb a nielen dynamika. Ale keďže je to od AMD, tak pohoda. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ANO HW se mi nelibi u TressFX v TR se mi moc nezdalo jak prehnane ty vlasy litaji :) ale vizual lepsi ty se opet citis ublizene ? :D mel bys dospet tohle neni uplne normalni aby clovek nemohl mit vlastni nazor na to co se mu libi a nelibi :D(je to o to zabavnejsi ze jsi sam priznal ze se ti libi vice :D ) tobe asi jako malemu brali ve skolce hracky vid a mas z toho trauma :))))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vôbec som nekritizoval tú časť, kde píšeš čo sa ti páči viac. Čo sa týka dospelosti, dospieť by mali skôr ludia, ktorí majú traumy zo súkromných firiem alebo si niektoré z nich idealizujú. A podľa toho sa potom pozerajú na to, čo robia. BTW vlasy v Tomb Raiderovi tiež niekedy pôsobia ako keby plávali. Nie je to iba doména Hairworks. To, čo sa mi na implementácii TressFX v posledných dvoch TB zdá lepšie, je celková kompaktnosť a pôsobenie výsledku. Mám z toho lepší dojem ako z vlasov Witchera. Na druhej strane ako som písal, srsť zvierat bola urobená a pôsobila dobre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čo sa týka dospelosti, dospieť by mali skôr ludia, ktorí majú traumy zo súkromných firiem alebo si niektoré z nich idealizujú. A podľa toho sa potom pozerajú na to, čo robia.
bingo a presne tak se chovas :D jsem rad ze si to uvedomujes je to prvni krok k naprave :)

vidis a ja pritom hodnotil hlavne vzhled a kritizoval dynamiku pohybu :) takze musela probehnou tuna vymen nazoru kde probehl NV dmg control aby jsme se shodli a skoncili uplne na zacatku :D taky pekne

nevim mam GOG GOTY edici a me to proste nesedi >> mozna je to protoze jsem byl od malicka v kontaktu se zviraty ..tak tu "herni" srst vnimam jinak (je fakt ze jsem se to naucil ignorovat a taky uz davno nepitvam kazdy pixel jako kdyz si hru cerstve nainstaluji >> on kdyz clovek opravdu hraje tak mu staci o dost horsi kvalita a ani si toho nevsimne :) )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"bingo a presne tak se chovas :D jsem rad ze si to uvedomujes je to prvni krok k naprave :)"

Určite by si si mal vstúpiť do svedomia sám. Vzhľadom na to, že opäť si si ironicky pre seba vysvetlil, že je srsť cez HW na nič pretože sa líši od skutočnej srsti zvierat. Keby si mal takto hodnotiť aj TressFX, tak by si mal mať rovnaký názor. Či si bol v styku iba so zvieratami a na ludí si nemal čas? :-) To je presne dôvod prečo si myslím, že negatíva na HW vyhľadávaš aj tam kde nie sú a to iba preto, lebo je to technológia od NV. A btw, čo je v počítačových hrách reálne? Takto sa dá fakt skritizovať všetko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to netvrdim a nikde jsem netvrdil jen tvrdim ze se mi HW nelibi a TressFX se mi libi vice a ze by melo dojit k prepracovani :) coz urcite casem dojde protoze to je nevyhnutelny krok :) jestli mas selektivni slepotu nevim ale nedostatky z meho pohledu jsem opsal i u TressFX ...

ne je mi to uplne jedno ci je to tech. proste nastavim kouknu hodnotim libi-nelibi nic vic za tim nehledej s timhle opravdu neuspejes ac se snazis sebevic GL !

dokonce mi ani nevadi ze nevypada realisticky vadi mi ze pusobi rusive :) treti svetou z toho delas jen ty aby nahodou tvuj milacek neprisel k uhone :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Žiadneho miláčika nemám. Ja tu na rozdiel od teba zo žiadnej firmy nerobím Matku Terezu. Takže do týchto vôd by som ani ironicky na tvojom mieste nešiel. Okrem toho nevidím, kde by som obhajoval priamo NV ako takú. Selektívne tu hodnotíš akurát ty. Ako čo podľa teba vyzerá rušivo? Tá srsť na zvieratách? Veď bez nej vyzerajú oveľa horšie. Ja by som tvrdil na rozdiel od teba to isté aj keby bol na to použitý TressFX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HW blbne do dnes no a co ? vytahuji to ? NE ! :) posuzoval jsem jen vizual a mensi dopad TressFX na vykon (jelikoz na hrani neni vetsinou moc casu hry se ke mne dostavaji se zpozdenim a kolikrat je dohravam i roky :) >>> jestli je po tolika letech hairwork v plenkach tak je to spis ostuda ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde píšem, že je HW v plienkach? Popravde som nevidel túto fíčuru použitú od Witchera 3 čo je 3 roky dozadu. Takže netuším ako na tom teraz HW je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v podstate porad stejne ...moc se nepohl ac hlavni postava v SotTR neni zprasena jak witcher :D jak jsem psal vys v dilcich vecech se mi zda ze TressFX se taky zhorsil ale v ostatnich aspektech zlepsil ...tezko se to soudi kdyz se to nepouziva v hrach a je to jen v par odpadlych titulech :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

presne toho jsem se bal ze se bude dit >>> degradace efektu rasterizace horsich jak pred 14-15 lety a prepaleni RT efektu aby bylo krasne videt jak je to super a must have feature :)
jeste ze je dost soucasnych titulu kde je krasne videt ze posun s RT je naprosto zanedbatelny dokonce v nekterych aspektech je "posun" k horsimu

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Neviem na čo sa pozeráš, ale nič také tam vidieť nie je. Žiadna degradácia ani posun k horšiemu. :-) Ukáž mi hru kde rasterizáciou dosiahneš lepšie výsledky než to čo je vidieť už teraz s RT. Okrem toho pre RT je to iba začiatok. Čím viac výkonu budú GPU pre RT postupne mať, tým väčší bude vidieť posun grafiky oproti rasterizácii. Kto vie čo RT je, nemôže napísať, že je jeho výsledok zanedbateľný alebo posun k horšiemu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

RT je urcite dobra technologie a asi jedna z moznosti jak grafickou stranku posunout dale. Prinos RT obecne asi nejde zpochybnit, o cem se da ale celkem dobre polemizovat je aktualni stav RT a moznosti jeji aktualni NV implementace. Vypada to, ze to bude jednak narocnejsi a slozitejsi nez tady napr. fan. fanousci typu JirkaK fantazirovali a jednak to vypada, ze ten vykon bude opravdu nedostatecny, aby to prineslo prakticky efekt, ktery nebude zastinen tim, ze si to nakonec radeji vypnou. To ted nepisu negativne vuci NV, ale doslo mi to po shlednuti videa na Gamer Nexus, kde rozebirali s nejakym grafikem stav soucasne implementace v BF5.
https://youtu.be/jaUP4LucmZM
Pokud se nepletu, tak v srpnu zaznelo ze Dice na implementaci v BF5 pracoval 6 mesicu s NV. Ted ubehli dalsi 3, coz dava 9 mesicu a stav te implementace, ktera pridabva opravdu par zrcadlicich efektu, kde asi nejzajimavejsi je z toho "okno", tak je porad v beta stadiu s dost chybami. Ono uz jen fakt, ze DICE prispechal po uvolneni RT patche s prohlasenim, jak RT "miluji" je celkem dobra indikace, ze to nejde asi tak hladce, jak by chteli a jak fanousci cekali.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já výkon RTX vidím za dostatečný, na rozdíl od některých jsem realista a rozhodně by mi nevadilo hrát na kartě za 30+ ve FHD pokud to zvedne vizuální stránku, což zvedá, viz to video o něco výše z BFV, jde jasně vidět co to dělá a jak dobře to dělá. Kdykoli si to může člověk vypnout a dostat jiný výkon, změnit nastavení člověk může ve hrách už pomalu dvě dekády, najednou je to pro někoho problém.

Samo někomu se to líbit nemusí, na tom také není nic špatného

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jasne Jiricku, jak uz tu nekdo psal pred nejakou dobou..."ty si sam seres do huby". Po tech tiatrech, kdy tady opakvane tvrdis, jak kazdy fps je dulezity, ze potrebujes Intel CPU, ze potrebujes maxovat, ze fullHD karty nejsou fullHD, protoze nedaji vsude 60fps.. ted napises dalsi cancour.. Nejen fabulujes, ale i si seres do huby...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Nikde jsem nepsal že na normální hraní potřebuji Intelí CPU, potřebuji ho na letecké simulátory, zase kapku překrucuješ fakta.

A ano, chci hrát na max detailech s minimálně 60FPS a na FHD max detaily, 60FPS minima v náročném titulu potřebuješ 1080Ti, stačí kouknout na leckteré testy grafik které ti to potvrdí.

Pokud zůstanu u rasterizace, nová RTX2080Ti má výkon na 4k v max detailech (i když tam ne v každém titulu, bavíme se o minimálních FPS, ne avg).

RTX ale nečekaně přinesly akceleraci RT a tím posouvají realismus tam, kde zatím ve hrách nebyl, tedy zcela novou úroveň detailů, v tomto smyslu je FHD@60FPS v pohodě a oželím 4k rozlišení, nebo v méně akčním titulu (příklad třeba witcher, asasíni) jsem ochotný zachovat 4k a jít s FPS na polovic.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tombomino to vystihl :D
hele dat 35 tacu za kartu abych mi FPS ve FHD litali mezi 30-60+(kdyz kouknul do nebe tak to vylitlo pres 100+) je opravdu super >> reseni je locknout to na konzolove FPS na stroji za 60k+

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Asphalt 9 Legends... novinka, blbinka zdarma a v ultra i na Intel iGPU full HD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale software musí být náročnější, vždyť kdyby na všechno stačili intelovské integrované GPU, tak by nVidia zanikla a přece monopol jedné firmy nechceš.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

To ti ukazuje koule při pondělku? Sis na ní asi zapl RT...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, že moje koule, protože tvoje hlava je šišatá a odráží úplně pokřivený paprsky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

hele kdyz se podivam na to video RTX ON a RTX OFF tak s RTX OFF ty efekty vypadaji hur jak ve hrach 14-15 let z5 ..a s RTX ON je to zase extremne prehnane :)

to same je videt v porovnani BF co postnul JirkaK opet kdyz to porovnam se soucasnymi tituly tak to co se deje tam za podivnosti pri pouziti rasteriazace se opet deje jen ve hre podporujici RTX ;)

nikdo netvrdi ze RT neni/nemuze byt graficky lepsi ale pouze to ze najednou dochazi k degradaci jednoho na ukor druheho v NV like hrach ;) to ze ma RT krvave naroky na HW za drobny nepostrehnutelny prinos pri hre svetel tu vubec nerozporuji :)
ano degradace detailu a extremni dropy FPS na ukor nepostrehnutelnych efektu(a to se bavime o nejvyssim modelu) za tu cenu kterou se ty karty prodavaji povazuji za posun k horsimu ...jeste dlouha cesta musi ubehnout aby se to otocilo :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tady je zajimavy video "side by side" RTX ON/OFF... schvalne, ktera strana byla se zapnutym RTX? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=PIzf3XfaTf4

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tys to nepoznal? Byly tam viditelné rozdíly, problém bylo že snad polovina byly statické scény na kterých nejsou vidět rozdíly v tom jak se ta reflexe mění se změnou pozorovacího úhlu, příklad ti vojáci co přeskakovali ten potok nebo kaluž či co to bylo. Viz to video JayZho, kde reflexe bez RT mizí jakmile obejt není vidět, kdežto s RT je tam kde má být, navíc s RT on je reálnější

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

tu nejde o ziadne prepaly a podobne hovadiny...rovnako ako v pripade HDR kedy ste boli zvyknuty pozerat na ten stary obraz z tych televiznych krabic, HDR je len o tom aby to vyzeralo tak ako to autor zamyslal realne a ako to v realite naozaj je, vyssi farebny rozsah aby tmave miesta boli naozaj tmave a slnko vam vypalilo sietnicu tak ako to je v skutocnosti...to iste v pripade raytracingu, zase je to technologia ktora pouziva REALNE odrazy svetla, pocita jednotlive paprsky svetla podla mnozstva odrazov toho paprsku a toho kolko tych paprskov je v scene sa zvysuje narocnost sceny...to ze autori nalestili vazy a vsetko dookola aby hadzalo odrazy to je druha vec, ale raytracing ako samotna technologia za to nemoze...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

taky si myslím že je to spíše tím že si lidi zvykli na nevýrazné fake screen space reflections, které léta konzumují jako realitu a pak jim to přijde jako přehnané (v reálu takové věci člověk de facti nevnímá, je zvyklý), samo je to na vývojáři jak moc reflexivní ten materiál udělá vývojář a může přidat víc než je zdrávo, nicméně taky mi to nepřišlo nějak extra vypálené

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu že mám jezero za barákem a potok před ním, řeknu ti jaká je realita - jezero se zrcadlí jen pár dní v roce (jde to napočítat na prstech jedné ruky), když je úplně bezvětří, zbytek roku mění barvu od tmavě zelené po azurově modrou, ale rozhodně bez toho, že by odráželo okolí jako zrcadlo. No a potok se neleskne snad nikdy - voda v něm je sice čistá, takže jde ze správného úhlu vidět dno pár čísel pod hladinou, ale jinak je to tmavě hnědá plocha, na jejíž render by stačil integrovaný intel ;)
Ano, RT je něco co dokáže "divy", ale to co se nám snaží PR nvidie a některých studií vnutit jako dokonalý realistický zážitek nemá s realitou nic společného.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zamýšľaš sa nad každou grafickou fíčurou takýmto spôsobom? Pretože to podľa mňa platí o všetkom čo sa týka hier.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

jen strizlive reaguje na prehnana tvrzeni nekterych "fanousku"

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

koukni na video co jsem tu postoval, máš tam názorně ukázáno jak se rasterizovaná reflexe chová na rozdíl od reflexe s RT. Při rasterizaci nás vývojáři jen vodí za nos.

Já zase například jezdím autem a s každým večerím/nočním deštěm se vozovka stává neskutečným zrcadlem co odráží všechny světla takovým způsobem že mě to osilňuje.

Když letím letadlem tam odlesky od vodní hladiny nebo třeba od trupu/křídla letadla mě také dokáží pořádně oslnit.

Na to aby odlesk oslnil člověka stačí i to že někdo na sídlišti otevře okno na které svítí sluníčko tak nešťastně že odražené světlo jde přímo na tebe.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem jednou šel pěšky a viděl jsem svůj odraz ve výloze obchodu...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to bol real time RT v praxi. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Co to meles? HDR neni o tom, co zamyslel autor, ale aby to vypadalo jako ve skutecnosti. Takze napriklad realita je, ze kdyz se v tmavem lese podivas na stromy, tak uvidis jehlici, proste to vidis. V ne-HDR obraze ale videt nebylo, byl tam jen cernej stin. V HDR obraze to byt videt musi, protoze je to HDR nebo-li vysoky rozsah jasu.

RTX je cipovina, DLSS akorat umaze detaily a RT zase ve vyskledku vsechno nerealne vybliska. Proste nesmysly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Som tu správne na webe technologických nadšencov? Pretože po prečítaní takéhoto príspevku mám pocit, ako keby tu už zostal iba rozmaznaný 15 ročný dorast.

"RT zase ve vysledku vsechno nerealne vybliska"

Nie RT. Vysvetlenie prečo nie, je v mojom príspevku vyššie alebo v príspevku od msoky nižšie.

"RTX je cipovina"

Prvá HW implementácia RT je tu a naozaj niekto napíše, že je to "cipovina"? Fakt? :-)

"DLSS akorat umaze detaily"

Nie vždy a nie všade. Ale zbytočne tu asi aj tak strácam čas.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

bohuzel herni "realita" vypada jinak nez tve nadsene PR prispevky :) asi opravdu ztracis cas ...zkus se strizlivym pohledem zhodnoti aktualni situaci :)
z meho pohledu je rusivy element vse
- nizsi rozliseni
- co promenlive meni kvalitu vysledne sceny >>>proste to vnimam a deje se to uz roky ted je to jeste agresivnejsi !
- prudke kolisani FPS a frame latency ci zahlceni pod unesnou mez coz se az do ted ve vetsine pripadu netykalo high endu :)
a za kralovsky priplatek tyhle vsechny negativni elementy dostanu jeste s vetsi intenzitou ale uvidim odraz sve postavy v psich kulkach jak uchvatne :D a nebo mam moznost si to vypnout ale splachnu tak minimalne tretinu potencialu te karty do zachodu :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Som nevedel, že vypínaním rôznych grafických fíčur splachujem pomerovo časť potenciálu karty do záchodu. :-) Inak zabúdaš tiež na to, že aktuálna implementácia RTX je aj v terajších hrách skôr v plienkach. Pokiaľ si pamätám, tak v release notes k BF V písali o nejakej alfa implementácii. Takže by som tomu dal čas.
Každopádne píšeš stále iba o tom, čo by si ty urobil a čo to pre teba znamená.Ty v tom hladáš iba samé negatíva, ktoré aj patrične zveličuješ. Proste nie je to nič pre teba a nemusiš si to ani kúpiť. Iní ludia si opodstatnenie nájdu. Nevidím v tom žiadny problém.
Máme tu ale prvú real-time podporu pre RT a dokonca aj akceleráciu algoritmov strojového učenia a keď z tohto nevie mať niekto radosť, tak potom už fakt neviem. Ja si btw. Turing GPU tiež nejdem kupovať, pretože nie som ochotný dať do jednej GPU toľko peňazí. To ale neznamená, že za to budem všade šíriť, že je to vlastne kompletne nanič.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ano splachnu plynulost do hajzlu :) jestli tit to nepripada jako dostatecne dobry potencial tak nevim :) proste tam bude nevyuzita cast kremiku ktera plynulost snizuje s minimalnim vizualnim prinosem :)

ano uz vime lzive tech. demo pri predvadecce nelze brat vazne a ze se to snazi osekat co se da aby se to hybalo (da se ocekavat ze nedostatky ve vykonu RT jader budou lepit klasicky po staru :)

pisu jak to je nemam potrebu v tom nic hledat :)

ta podpora je fakt uzasne v hernim nasazeni obzvlast plne zavisla na tom co NV doda :) az ti odrizne podporu tak to bude k nicemu takze dalsi minus ...nikde nerikam ze je to kompletne na nic :D to se nam asi snazis vnutit protoze si to tve podvedomi nejspis mysli ale nechces si to pripustit :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Moje podvedomie je v pohode. Viem čo je RT a vedel som to na rozdieľ od väčšiny kritikov už oveľa dávnejšie. Preto sa teším z toho, že sa to konečne rozbieha a prpiravuje sa pre používanie RT zázemie. Tým nemyslím iba samotné RTX, ale aj špecifikácia a implementácia DXR. Ono je to beh na dlhú trať a preto nemám potrebu zahrabávať pod zem túto technológiu a to, že ty na základe alfa verzii jednej implementácie tu hovoríš, že je na nič, nie je môj problém. Ja to vidím úplne opačne.

"ta podpora je fakt uzasne v hernim nasazeni obzvlast plne zavisla na tom co NV doda"

DXR je navrhnutý tak že ho môže podporovať aj HW iných firiem. Že sa do toho AMD zatiaľ nepripojilo, nie je problém NV. Či aj toto je situácia, ktorú využívaš na hľadanie negatív pre túto firmu? Pozerám, že vonku prší. Za to asi tiež môže NVIDIA.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ale mi neresime budoucnost resime aktualni produkty a implementaci + to ze schopne RT bude jeste nakladnejsi :)

uz mi pripadas uplne natvrdly "demo" pred vypustenim a finalni nasazeni v rrealnem prostredi plus porovnani Justice jasne ukazuji umysl(jestli nevidis ty umyslne doslova brutalni rozdily tak uz fakt vidis jen zelene :) )
a kdyz pomineme alfa implementaci v BF (kolik jeste bude alfa verzi ? :D a co bylo tedy na tom demu co predvedla NV ? ) >>> vis vubec co je to alfa verze ?

vubec do toho netaham AMD nejsem nejaky NV/AMD fanatik jako ty :)

ty jsi sem cpal strojove uceni/AI a prevratis to na DXR a nepodporu ze strany AMD to uz je mazec :D to uz nemyslis vazne ...ano jestli ti prsi na majak tak za to ocividne muze NV :D :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano viem čo je to alfa verzia. O to sa neboj. :-)

"jestli nevidis ty umyslne doslova brutalni rozdily tak uz fakt vidis jen zelene"

Ešte raz. Sú tie rozdiely kvôli tomu, že by nebola implementácia odleskov v rasterizácii taká ako sa bežne používa? Takže úmysel ukázať odlesky cez RTX v najlepšom svetle a aby vynikali tam naozaj je. Ale úmyselné zníženie kvality odleskov v rasterizácii tam asi vidíš iba preto, lebo to tam vidieť chceš.

"nejsem nejaky NV/AMD fanatik jako ty"

Vzhľadom na to, čo si sem popísal o tom aké vidíš rozdiely medzi AMD a NV, tak fanúšik jednoznačne si. Síce nie NV, ale mimo tohto "súboja" určite nie si. Ja som fanúšik technológií, takže rovnako ako som fandil presadeniu Mantle u AMD, tak fandím aj RT a využívaniu strojového učenia v hrách.

"prevratis to na DXR a nepodporu ze strany AMD to uz je mazec :D to uz nemyslis vazne"

Ty si napísal, že negatívum RTX je to, že je závislá od NV a že keď NV túto podporu utne, tak je koniec. Toto riziko tu samozrejme je, ale odkedy je u NV problém aj to, že implementovala podporu pre štandard DXR? Očividne asi odteraz. To ako všetko pozitívne čo NV urobí dokážeš obrátiť na negatívum a iba na PR, je naozaj zaujímavé. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak proc to porad tvrdis ?
a) bud jen papouskujes
b) nebo na to vyvojari cele mesice ani nesahli :)
c) alfa neni aflou :D

nastaveni jednolitvych filtru a efektu je prepsani par cisel v kodu otazka na "par" minut !(pokud ovsem engine neni nejak omezen - vlastne jsem ani nekoumal jaky engine je pouzit) takze ano vidim v tom umysl >>> porovnavam to s produkci z poslednich let vc. te konzolove takze mam asi vlci mlhu ;)

tak fandi si RT do aleluja :) aspon priznas ze nejsi objektivni ...osobne jen resim "realitu" dneska a s tim spojene budouci problemy :)

RTX neni DXR a DXR neni strojove uceni/AI :D na to si proboha dosel jak ? fakt tohle postrada smysl bavit se s nekym kdo ma zeleny zakal v poslednim stadiu a jeste si mysli ze tomu tak neni :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Objektívny nie si ani ty. Ale o to teraz vôbec nejde. Za dôležité považujem hlavne to, že sa podpora pre RT dostáva podporou zo strany NV a jej aktivitou aj do herných engine-ov. To samo o sebe je veľký prínos.

"RTX neni DXR a DXR neni strojove uceni/AI :D na to si proboha dosel jak"

RTX je implementácia rozhrania DXR zo strany NV. T.j. NVIDIA v tomto prípade má podporu pre časť štandardu, na ktorú jej konkurencia momentálne kašle (alebo sa tak iba tvári kvôli tomu, že túto podporuešte nemajú hotovú). Čo sa týka strojového učenia, to som predsa nikde s DXR neporovnával, keďže ide o niečo úplne iné. Spomínal som to iba v súvislosti, že je to tiež technológia, ktorej HW akcelerácia je dostupná u nových GPU a na margo toho, ako je za to opäť NV účelne kritizovaná.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hele vis jak v prispevku v kterem si DXR nezminil jsi psal o strojovem uceni reagoval jsem na to ze to je zavisle na NV a ty tam prsknes DXR :D a jeste mi odpovis "Čo sa týka strojového učenia, to som predsa nikde s DXR neporovnával, keďže ide o niečo úplne iné" hele ja tam to DXR nezacal cpat :D

me vadi ze cast vykonu karty nabizi jako dodatecnou sluzbu ktera je zatim v cene HW ! to ze je to zatim formou jiste degradace obrazu (ac tvrdis ze se to muze zmenit je taky podstatny fakt) ano tohle je treba kritizovat >> priznam se ze jsem odpurce takovych reseni respektive plne zavislosti na takovych resenich (proto napr. nepodporuji ani Steam + ostatni a kdyz uz neco kupuji tak jedine GOG nebo "torrenty" + to co dostanu k HW jako bonus )

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Leskne se to jak psí kule!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

což je v pořádku, vyleštěný reflexní povrch tohle dělá.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

jasne mozna tak digitalne vylesteny :D :D v realu tohle opravdu nezazijes mozna tak na comic conu a to horko tezko :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no ja si teda nepamatuju ze by nVidie slibovala, ze se vsechno bude lesknout jak psi kulky.. v tiskovkach meli hesla jako..

.. ''dramatically increase realism''
.. ''realistic computer-generated scenes ''
.. ''photo-real 3D design''
.. '' much more realistic imagery''

co zatim predvadej nema s realitou nic spolecnyho, je to min prirozeny nez bez rt..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ty chceš fotorealitu u kreslené manga hry? Není spíš problém v tvém zkresleném úhlu pohledu na život?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

jenze ono je prelestene i v BFku :))) a navic s pouzitim rasterizace to vypada jako by pouzili efekty z dob pred 15 lety :) tak si vyber :D

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Obojí jsou kreslené hry. Ukaž mi dnešní hru s fotorealitou. Nějakej borec dal dohromady GTA5 a rozjel to na 2x gtx1080Ti v SLI na 30FPS. Tak jako co s tím chceš dělat.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

kreslene hry vypadaji opravdu uplne jinak :) navic neresime maximalni fotorealismus ale ze se pri predvadecce nakecalo spousta blbosti ktere tak trochu nesedi :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jasně, třeba tu o tom jak dvě RX 480 porazí jednu GTX1080 a ještě ušetříš ?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ano v nekterych hrach tomu tak opravdu je :) ale kazdy vi ze CF reseni je ve vetsine pripadu nepouzitelne pokud nejde o pracovni nasazeni :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

vím o jedné - AotS, ví někdo o další?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nešťastná veta:
>Justice je však čistě čínskou záležitostí, v Evropě ani v USA není ... v plánu.

a tobôž ak justice = spravodlivosť,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby za to byl příplatek 10 % z ceny karty, tak super... Ale představa, že jedním kliknutím snížím hodnotu karty o 30 000 Kč na úroveň RX580 je vzrušující...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

ten se poved.. :))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hodnota tvojej karty ale vôbec nie je iba o hrubom výkone, ale aj o obraze ktorý za daný výkon vieš dostať. Vždy si môžeš pustiť hru na najvyššie detaily s GTX 1080 a na najnižšie s GTX 1060 a možno budeš vo framerate kľudne blízko u oboch, ale s diametrálne odlišným výstupom. To ale neznamená, že GTX 1080 má odrazu nižšiu hodnotu.

Ďalšia vec je, že neviem odkiaľ ludia berú to, že ceny Turing GPU sú vysoké oba kvôli RT a že si navýšenú časť doplácajú iba kvôli tejto technológii. To je z nejakej analýzy, ktorá nepočíta napríklad aj s tým, že tie čipy sú tiež väčšie a podľa mňa teda náklady na ich výrobu vyššie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://youtu.be/PIzf3XfaTf4?t=134
slepy test RT on/off v battlefielde
:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v praxi co se vic cuka a zrni = rtx (:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Podle mne si NV zadelala na posmesky sama uz jen tim, ze prvni hra s RTX je rychla FP strilecka a k tomu jeste se super rychlym MT. Pri tom vykonostnim propadu co RTX ma a ktery NV musela vedet, kombinace rychle hry a pomaleho RTX nedava smysl a uz vubec ne, jako uvodni titul pro uvedeni cele technologie.
NV nejak ztraci kontakt s realitou..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tiež si myslím, že BF V nie je dobrý príklad na použitie RT s dnešnými kartami. Na druhej strane túto hru ale hráva veľký počet hráčov a teda sa aj dosť sleduje, takže z marketingového hladiska to bol podľa mňa dobrý výber. Tie isté argumenty platia aj o Justice. Tiež je to MMO, kde sa asi bude tak isto počítať každý frame. Oveľa väčší zmysel to má v single player hrách ako SOTTR či Metro. Na tie som najviac zvedavý spolu s Atomic Heart. Teraz myslím čisto z pohľadu prínosu RTX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"takže z marketingového hladiska to bol podľa mňa dobrý výber"..ano, ale prave jen ocima marketingoveho manazera odtrzeneho od technicke reality :)
Zatim to vypada, ze to moc dobrou sluzbu NV neudelalo, protoze dost lidi si rekne, na co mi to je, kdyz to nema vykon a nejsou hry..
ps: jinak jsem vyzkousel ted PS4 Pro pres vikend...a jsem hodne pozitivne prekvapeny, jak dobrou grafiku na takovem HW jsou schopni vyprodukovat.. Vubec se uz nedivim tem, co rikali, ze je to vic nez dostatecne.
Zatim jedine co je orisek je Gamepad, ale asi to chce vic trenovat :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hral si s tým aj Horizon Zero Down? Ten je na 4K TV s HDR parádny čo sa týka grafiky. Zatiaľ najlepšia graficky vyzerajúca hra na PS4 Pro, čo som hral. Herne aj príbehovo je tiež výborná.
A s gamepadom máš pravdu. Skúšal som raz na kamarátovom PS4 hrať Far Cry 4 a nemal som šancu nič trafiť. Videl som to ale hrať iného kamaráta a u neho bez problémov. Preto si vyberám skôr pomalšie hry ako Mass Effect, Horizon či Last of Us. Inak Last of Us Remastered vyzerá v 4K a s HDR tiež na niektorých miestach vynikajúco vzhľadom na to, aká je to stará hra. Graficky tiež pozerám, že čo dokážu na takom HW vyprodukovať. Má to síce už okolo 2300 stream procesorov na GPU, ale aj tak klobúk dolu.
Celkovo to vidím tak, že namiesto upgrade-ovania PC nakupovaním najvýkonnejších komponentov, radšej kúpim komponenty strednej triedy a peniaze si nechám na novú PS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Hral si s tým aj Horizon Zero Down? Ten je na 4K TV s HDR parádny.." .. nene, zatim jsem zkousel jen zavody Grand Turismo a Spidermanose, ktery byli k tomu pribaleny. Ja mam dnes uz postarsi FullHD Philipsku a obraz plynuly, zadne sekani, nebo tearing nic.. Ovladani konzole intuitivni, takze zatim opravdu jen sama pozitiva :)
Na ty auta se mi dost libilo pohybove ovladani gamepadem, ktere je o dost lepsi nez klavesnice, potazmo tlacitka na Gamepadu a trochu to pripomina i hrani s volantem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Autá som ešte na konzole nehral. Celkovo tiež ale vnímam PS4 Pro výrazne pozitívne. Presne ako píšeš. Ovládanie intuitívne a grafika tiež výborná. Vôbec nelutujem nákup. A to platí aj o PSVR. Nad tým si ešte nerozmýšlal?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Do VRka mne to netahne..pac z toho bych asi uz zblbnul :))
;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možno áno keby si si v tom zahral Resident Evil VII. :-) Vo VR je to riadny nášup.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdyz myslis ze cca 140 FPS je cukanejsi nez kdyz ti to lita mezi 30-60 fps tak prosim ;)

to ze je v BFku rasterizace odflakla a nejspis i mirne bugnuta (jinak si ty nedostatky neumim vysvetlit) a i tak vypada skoro stejne jak za pouziti RT je ocividne :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vieš to porovnať s BF 1? Líšia sa odlesky z posledného BF od aktuálneho?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

staci mi srovnat ostatni produkty bez implementovaneho RTX a ano predesle BF takove chyby neobsahovalo (nebo jsem si aspon nevsiml :) )

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Lenže ostatné produkty nemajp nič spoločné s engine-om hry či podporou jednej grafickej fíčury v konkrétnej hre ako je BF. Veď predposledný a aktuálny BF vyzerajú úplne rovnako. A to aj vrátane odleskov. Z videí som si nevšimol rozdiely. Tie chyby, ktoré vidíš, hľadal si ich aj u BF1? Nečudoval by som sa keby na tom boli obe hry rovnako.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

porad se snazis hajit neobhajitelne :)
pustil jsem si ted single BF1 a kupodivu zadne mizejici bloky efektu a defektu grafiky kolem zbrane a objektu se nekonaji jejda cim to asi bude rikam bud je dalsi dil zabugovany jak prase a nebo je to umysl jak zvyhodnit RTX ;) takze porad plati me tvrzeni ze i se zprasenou rasterizaci vypada skoro identicky jak s hybridnim RT akorat mnohem plynulejsi :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Žiadna firma si nedovolí naschvál zavádzať takéto chyby do svojho produktu. BTW podľa správ má v BF V chybu aj samotná implementácia RTX. To tiež bude úmysel? Ja tu inak nič neobhajujem. Ty si si vytvoril mantru o umelom prznení rasterizácie na úkor RTX, čo sa nedeje, ale ako vidím, budeš tu odteraz hájiť túto fámu, takže sa s tým nič nedá robiť.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jakou a jak se projevuje ta chyba ?
tvrdim ze to muze byt bug nebo umysl nesnaz se mi neco podsouvat ;)
u Justice je rozdil umyslny o tom se neda pochybovat u BF to bude nejspis bug :)
ano mas pravdu ze s tim jak popiras realitu se neda ocividne nic delat :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ty si tvrdil, že sú v BF V oproti BF 1 "mizejici bloky efektu a defektu grafiky kolem zbrane a objektu". Fakt rozmýšľaš nad tým, že by toto mohol byť úmysel?

"u Justice je rozdil umyslny o tom se neda pochybovat"

V akom zmysle úmyselný? Akože rasterizácia je obvyklá ako sa dnes normálne používa a že odlesky cez RT sú použité a naaranžované tak, aby RT čo najviac vyniklo? V tom prípade áno.

Toto nie je o popieraní reality. Ale o násilnom hľadaní chýb a konšpirácií o tom, ako to tá NV zasa robí zle. Fakt rozmýšlanie nad tým, že si vývojári BF V naniesli do hry chyby, aby nechali vyniknúť technológii od NV, je čistá a nefalšovaná konšpirácia. Tiež by som si mohol zakonšpirovať na tejto úrovni, že tieto konšpirácie okolo NV vypúšťajú von ludia z AMD, aby sa ich fandovia mali o čo oprieť, keď si budú kupovať kartu od tejto firmy, aby mali dobrý pocit, že si kupujú aj keď horší produkt od AMD, ale hlavne, že nepodporili tú zlú a hnusnú NV, ktorá samaritánskej AMD len ubližuje. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

tak samozrejme kdyz i s rasterizaci muzes dosahnout podobnych prehnanych zrcadlovych efektu a pak jsou v ukazce s RTX off potlaceny na uroven z dob davno minulych tak to neni uplne v poradku (dle tveho uhlu pohledu asi ano ) ..chapu ze se to NV snazi prodat ale tohle muze fungovat na Jardu z Horni Dolni :)

opakuji u Justice nelze pochybovat o umyslu zkreslit vysledek ! o nicem jinem ani nebyla rec :)
a stale se budu opakovat nepodsouvat mi zavery porad si budu stat zatim ze to mohl byt bug nebo umysl pripade finalniho nasazeni BF (u dema na predvadecce to byl opet umysl) :) >>> sam si to uznal "NV zasa robí zle" nebylo by to poprve ze ;) a historie se muze opakovat ...coz byva i pravidlem

zbytek je jen placani do vody a kopani kolem sebe to nemusim ani komentovat :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"tak samozrejme kdyz i s rasterizaci muzes dosahnout podobnych prehnanych zrcadlovych efektu a pak jsou v ukazce s RTX off potlaceny na uroven z dob davno minulych tak to neni uplne v poradku (dle tveho uhlu pohledu asi ano )"

Z môjho uhlu pohľadu nedošlo k degradácii odleskov v rasterizácii. Fakt nepovažujem za degradáciu nezahrnutie prehnaných odleskov v rasterizácii. To by platilo iba vtedy, pokiaľ by tie aktuálne neboli na úrovni, na ktorej sa bežne dnes používajú. A tie také sú. Fakt mi ukáž kde máš lepšie odlesky v rasterizácii trebárs na tých vázach než to, čo je tu. Takže si Jardu z Horní Dolní nechaj pre seba.

Že je všetko v scéne prehnané, aby odlesky vynikli? To áno, ale nechoď mi tu s tým, že sa niečo iné teraz úmyselne degraduje. Ty si si vymyslel, že tam niečo má byť a keď to tam nie je tak je to akože degradované.

To, čo som tvrdil a čo cituješ, že som kritizoval NV, tak to bolo za to, že ukazovala RT v detailoch, v akých nedodala jeho výsledky v hrách zatiaľ von. A tvárili sa, že to tak bude v daných hrách vyzerať. Určite som ale neriešil, že sa niečo úmyselne robí špatne na úkor RTX.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

brrr tva logika je neuprosna :)
Že je všetko v scéne prehnané, aby odlesky vynikli? To áno, ale nechoď mi tu s tým, že sa niečo iné teraz úmyselne degraduje.

kdyz nenastavi stejnou "odrazivost" u nekterych objektu tak umyslne degraduji konecny vysledek v prospech jine metody ..je jasne ze vzhledem k rozsirenosti karet s RT se musi krotit ...oni vlastne nedegraduji oni to udelali proste prumerne a jen hodne vylepsili scenu pro RTX aby to vypadalo lepe :) opravdu zalezi na uhlu pohledu :))) jestli chces zrcadlove efekty tak se mi vybavali uz i prehistoricka a primitivni marble blast :))) sice zadny zazrak ale jde o princim ze pro rasterizaci neni zadny problem dosahnout "zrcadloveho" efektu co dokazuji vodni hladiny/skla apod. soucasnych hrach :)

takze umyslne vydaji zkreslene vysledky ale nedelaji umyslne "zle" v prospech RTX >>> mam z tebe zamotanou hlavu :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"takze umyslne vydaji zkreslene vysledky ale nedelaji umyslne "zle" v prospech RTX >>> mam z tebe zamotanou hlavu"

To sa ti nečudujem keďže som nič také nenapísal. BTW čo je toto: "kdyz nenastavi stejnou "odrazivost" u nekterych objektu"? Akože používajú podľa teba rôzne nakonfigurované materiály tých istých objektov podľa toho či sa používa alebo nepoužíva RT?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Přece nejde o to jak moc se něco odráží ale jak, a tam je dost zásadní rozdíl, odraz s RTX off a RTX on se chová jinak.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Presne. Mne to príde ako keď sa kritizovala náročnosť GPU PhysX, kde odporcovia argumentovali tým, že je aj tak lepšie fyziku skriptovať a riešiť cez CPU, lebo to je podobné a stojí to menej výkonu. Podobné to nebolo samozrejme ani náhodou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Aha, už chápu proč nvidie snížila počet RT u 2080 a 2070 v podstatě pod použitelnou mez. Takhle by totiž stačila RTX2060 s počtem RT jednotek jako má 2080Ti a FullHD by fičelo stejně za 1/3 ceny i s RT.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Má byť vôbec RTX 2060? Som to bral skôr tak, že to bude GTX bez podpory RT. Posledné info som bral skôr s nadhľadom, že zrejme ide v názve iba o fámu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

asi jsi ho nepochopil v pripade ze by se dovybavila i GTX 2060 RT jadry jako ma GTX 2080 ti tak by se fakticky drzela podobnych vysledku jak s i bez RT ale s mnohem nizsimi naklady na vyrobu :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To som fakt nemohol takto pochopiť, pretože to nie je možné. :-) RTX 2060 by fakt nemala podobné výsledky s RT a už vôbec nie bez RT (uvedomuješ si, že RTX 2080 Ti zvláda väčšinu hier s prehľadom nad 60FPS 4K?). Toto sú ťažké teoretické úvahy na úrovni, ako sa to dalo urobiť oveľa lepšie, ktoré určite inžinierov v NV nenapadli. :-)
Proste vymyslíme si nejakú haluz čo by mohlo byť keby možno niečo iné platilo a keď to vychádza správne tak ako očakávame (v tomto prípade negatívne pre NV), tak to asi bude pravda. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jak si muzes byt tak jisty ze by GTX 2060 nedala 30-60 fps ve FHD s nebo bez RT kdyby mela stejnou uroven akcelerace RT jako RTX karta ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pozri si koľko FPS vo FHD dáva RTX 2080 Ti bez RT. Tu sa totiž už vôbec nebavíme o 30-60 FPS. Okrem toho RTX 2080 Ti je nad 30 FPS s RT aj v 2K a tesne pod 30 v minimách v 4K. Nie ešte vo FHD. O tomto by si prípadná RTX 2060 Ti mohla nechať snívať. Nechce sa mi už dohľadávať testy, kde mal RTX 2080 Ti v BF V s RTX on 37 FPS v priemere a 26 v minimách. Nemá to zmysel. Stále budeš tvrdiť, že je to GPU s RTX iba na FHD.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

:D lol
my se ale bavime o tom ze by jsi dokazal zachovat vykon RT ktery je ocividne limitujicim faktorem a GPU se zacne "nudit"
ano u takove hry jsou takove vykyvy velmi neprijemne uznavam ze se da hrat klidne i s 10 fps :D ale nejak to pak neni uplne to prave orechove :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je zajimava uvaha :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Justice v Číně.....takový paradox, že? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz to srovnam treba s GTA5, napr tady:

https://www.youtube.com/watch?v=tdDirdKd2ZQ

Tak je videt, ze i rasterizace dokaze udelat krasne odlesky bez takoveho propadu. RT od nVidie je jako technologie dobra, ale zatim nabizi proti dobre udelane klasicke scene jen perspektivu v tech odrazech a to je moooc malo za takovy brutalni propad vykonu.

Doufejme, ze se to rozsiri a zlepsi, pribudou nejake algoritmy jak to lepe pocitat, nebo eliminovat zbytecne paprsky atp.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sakra vedle

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.