Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Druhá hra s podporou RTX, Justice, bude dostupná jen v Číně [video]

Po Battlefield V vychází druhá hra přinášející podporu technologií, které Nvidia souhrnně označuje jako RTX. Západní svět si ji však neužije…

Multiplayerový titul Justice si odnáší titul druhé hry s podporou RTX. V praxi to znamená podporu pro ray tracing a DLSS anti-aliasing, který má (mít) nižší nároky na výkon než Nvidia TAA anti-aliasing. Stává se druhou z 25 ohlášených titulů, které alespoň jedenu ze jmenovaných technologií nabídnout.

Justice je však čistě čínskou záležitostí, v Evropě ani v USA není vydání v plánu. Zda a kdy se dočkáme nějakých testů, které napoví, zda ray tracing v této hře ubírá více či méně výkonu než v Battlefield V, bude zcela záviset na čínských redakcích. V Battlefield V dosahoval pokles výkonu až 2/3, takže uživateli nabídl vyšší FPS ve 4k bez ray tracingu než v 1080p s ray tracingem při střední kvalitě.

Hodnotit prozatím můžeme jen vizuální stránku na základě videa dodaného Nvidií. Pokud má ray tracing přiblížit obrazovou stránku realitě, asi by hodnocení mělo odrážet především to, o kolik realističtěji scéna působí. Při pohledu na video člověk může sprásknout ruce, nasadit přiblblý úsměv a kochat se, jak je všechno hezoučky blýskavé. Pokud však má být argumentem omlouvajícím ztrátu poloviny či dvou třetin výkonu vyšší dojem reality a ne transformace hry do podoby prvoplánově líbivého tech dema, pak to chce poněkud střízlivější pohled.

Ono je totiž vše nereálně naleštěné, vycíděné, vše odráží světlo, blýská se a září. Asi každý si udělá závěr, jak blízko realitě má řada zrcadlově lesklých váz umístěných na ulici za deště vedle louže, kterou projíždějí povozy. Případně křišťálová hladina ve vodním kanálu, kde by po dešti mělo být ze vzduchu i chodníku spláchnuté leccos. Matnější difuzní odlesky, které jsou použité bez ray tracingu, sice neumožní hrdince použít libovolný herní povrch, aby si mohla překontrolovat svůj make-up, ale k realitě mají tak nějak blíž. Začíná to vypadat, že se historie opět opakuje a stejně jako přehnané přepaly po nástupu HDR a přehnaně vlající a poletující objekty po nástupu PhysX si budeme následující roky užívat nereálně zrcadlově lesklé povrchy, na kterých se neudrží smítko prachu ani kapka vody.

Tagy: 

Diskuse ke článku Druhá hra s podporou RTX, Justice, bude dostupná jen v Číně [video]

Čtvrtek, 29 Listopad 2018 - 10:23 | Mali | Kdyz to srovnam treba s GTA5, napr tady: https://...
Středa, 28 Listopad 2018 - 12:16 | Marek Moravčík | Skúšaš to rôznymi formami zeleného zákalu a...
Středa, 28 Listopad 2018 - 10:33 | Tom | promin ze to vnimam jinak o pane velkomozny...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 18:53 | Marek Moravčík | Žiadneho miláčika nemám. Ja tu na rozdiel od teba...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 18:49 | Marek Moravčík | Snažíš sa ironickými poznámkami písať a tváriť sa...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 18:46 | Tom | to netvrdim a nikde jsem netvrdil jen tvrdim ze...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 18:33 | Tom | " Mal by si menej čítať medzi riadkami, aby...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 16:54 | Marek Moravčík | "bingo a presne tak se chovas :D jsem rad ze...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 16:46 | Marek Moravčík | Nemusíš sa o mňa báť. Žiadne modly v sukromných...
Úterý, 27 Listopad 2018 - 16:39 | Tom | v podstate porad stejne ...moc se nepohl ac...

Zobrazit diskusi