Jinde píšou, že to vytáhli na 60%, čemuž se mi věří snáz. Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu spadla výtěžnost ze 70% na 20%.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Jinde píšou, že to vytáhli na
Pety https://diit.cz/profil/petyy
13. 11. 2024 - 08:41https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseJinde píšou, že to vytáhli na 60%, čemuž se mi věří snáz. Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu spadla výtěžnost ze 70% na 20%.https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479744
+
doporucuju premium.. 50-60% ma prvni generace, 20% druha.. ze 70% nic nepadalo, protoze 70% nikdy s gaa nemeli..
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
doporucuju premium.. 50-60%
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
13. 11. 2024 - 08:55https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskusedoporucuju premium.. 50-60% ma prvni generace, 20% druha.. ze 70% nic nepadalo, protoze 70% nikdy s gaa nemeli..https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479746
+
„Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu“
Ono to bude tím, že druhá generace 3nm procesu Samsungu (SF3) posouvá denzitu oproti první generaci (SF3E) podstatně výrazněji než první generace 2nm procesu Samsungu (SF2) oproti druhé 3nm (SF3). Z číselného značení („nm“) se nedají dělat závěry o vlastnostech procesů.
„Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu“
Ono to bude tím, že druhá generace 3nm procesu Samsungu (SF3) posouvá denzitu oproti první generaci (SF3E) podstatně výrazněji než první generace 2nm procesu Samsungu (SF2) oproti druhé 3nm (SF3). Z číselného značení („nm“) se nedají dělat závěry o vlastnostech procesů.
Problem se zpomalovanim pokroku neni jen ve fyzice, ale hlavne v matematice.
Kdyz ma byt s kazdou generaci prirustek vykonu treba 10% je stale tezsi toho dosahnout, protoze se roste pokazde z vyssiho zakladu. Proto absolutni prirustek pro zlepseni o 10% musi byt s kazdou generaci vyssi. Exponenciala ne holt svina.
Pritom s kmitoctem roste vykon nanejvys linearne a pocet tranzistoru s litografii nanejvys kvadraticky. Nastesti ma konstrukce procesoru zatim dost uzkych hrdel jinde a tak se da neco zachranit pridanim mezipameti (cache) a/nebo upravou architektury.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Problem se zpomalovanim
HoCh https://diit.cz/profil/goqxvrvkzp
13. 11. 2024 - 23:56https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseProblem se zpomalovanim pokroku neni jen ve fyzice, ale hlavne v matematice.
Kdyz ma byt s kazdou generaci prirustek vykonu treba 10% je stale tezsi toho dosahnout, protoze se roste pokazde z vyssiho zakladu. Proto absolutni prirustek pro zlepseni o 10% musi byt s kazdou generaci vyssi. Exponenciala ne holt svina.
Pritom s kmitoctem roste vykon nanejvys linearne a pocet tranzistoru s litografii nanejvys kvadraticky. Nastesti ma konstrukce procesoru zatim dost uzkych hrdel jinde a tak se da neco zachranit pridanim mezipameti (cache) a/nebo upravou architektury.https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479878
+
Tak fyzika že..
Je to těžší a těžší, když budete furt zmenšovat ucho jehly, jednou už tam tu nit nenavlečete i kdyby se všichni na hlavu stavěli.
Hlavně že všichni mohutně lační po nových procesorech každý rok, ani neví proč vlastně :)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tak fyzika že..
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
13. 11. 2024 - 09:14https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseTak fyzika že..
Je to těžší a těžší, když budete furt zmenšovat ucho jehly, jednou už tam tu nit nenavlečete i kdyby se všichni na hlavu stavěli.
Hlavně že všichni mohutně lační po nových procesorech každý rok, ani neví proč vlastně :)https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479749
+
Bych řekl, že hlavně jde o grafiky, tam se to dneska jinde než u TSMC vyrábět nedá. Procesor klině ať zůstane na horší technologii výroby, akorát bude dražší, protože vývoj se musí zaplatit pokaždý a s horším procesem je taky větší spotřeba materiálu, takže se cena nedokáže udržet na stávající.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Bych řekl, že hlavně jde o
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
13. 11. 2024 - 09:38https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseBych řekl, že hlavně jde o grafiky, tam se to dneska jinde než u TSMC vyrábět nedá. Procesor klině ať zůstane na horší technologii výroby, akorát bude dražší, protože vývoj se musí zaplatit pokaždý a s horším procesem je taky větší spotřeba materiálu, takže se cena nedokáže udržet na stávající.https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479757
+
Máš pravdu, že u grafik není výkonu nikdy dost, protože je z principu vytížená ideálně vždy na 100%.
Tedy nikdy dost pro určité jedince, co když mají 4k, za půl roku se začnou "nudit" a nutně chtějí 8k, a místo trapných 60fps rovnou 240Hz.
Takovýto (i když nesmyslný) hlad po výkonu neukojíš nikdy.
Nicméně, grafiky jsou vyšroubované stejně jako CPU. TSMC se myslím dost dlouho z 3nm nepohne a už Blackwell bude jen větší a žhavější Ada.
Už Není kam, je to furt stejné.
Největší přínos v praktickém výkonu za poslední půldekádu vidím v DLSS2, neskutečný nárůst za cenu prakticky nulových dopadů na obraz. (jak to funguje vím, a je mi to jedno, zajímá mě výsledek)
Záměrně neuvádím DLSS3/FSR/FG atd atd.
Tyhle technologie mají na kvalitu obrazu dopad citelně větší a to FG už vyloženě hraničí z taháním za nos.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Máš pravdu, že u grafik není
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
13. 11. 2024 - 10:59https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseMáš pravdu, že u grafik není výkonu nikdy dost, protože je z principu vytížená ideálně vždy na 100%.
Tedy nikdy dost pro určité jedince, co když mají 4k, za půl roku se začnou "nudit" a nutně chtějí 8k, a místo trapných 60fps rovnou 240Hz.
Takovýto (i když nesmyslný) hlad po výkonu neukojíš nikdy.
Nicméně, grafiky jsou vyšroubované stejně jako CPU. TSMC se myslím dost dlouho z 3nm nepohne a už Blackwell bude jen větší a žhavější Ada.
Už Není kam, je to furt stejné.
Největší přínos v praktickém výkonu za poslední půldekádu vidím v DLSS2, neskutečný nárůst za cenu prakticky nulových dopadů na obraz. (jak to funguje vím, a je mi to jedno, zajímá mě výsledek)
Záměrně neuvádím DLSS3/FSR/FG atd atd.
Tyhle technologie mají na kvalitu obrazu dopad citelně větší a to FG už vyloženě hraničí z taháním za nos. https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479768
+
Nepřeháněj, 4K 144 FPS na vysoké detaily, což není přehnaný požadavek, ti rozjede maximálně RTX 4090 za 2 průměrné platy. Něco, co si většina hráčů nemůže dovolit, takže grafiky mají ještě hodně rezervy co do potřebného výkonu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nepřeháněj, 4K 144 FPS na
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
13. 11. 2024 - 11:06https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseNepřeháněj, 4K 144 FPS na vysoké detaily, což není přehnaný požadavek, ti rozjede maximálně RTX 4090 za 2 průměrné platy. Něco, co si většina hráčů nemůže dovolit, takže grafiky mají ještě hodně rezervy co do potřebného výkonu.https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479772
+
Ano HalfLife2 ti rozjede i na 1200fps, ale hodně nových her ve 4k+144fps ani náhodou.
Vůbec nevím, kde jsi to vzal..
Poklikej si ať se dostaneš do obrazu.
Hry intenzivním RT nebo dokonce PT nepřipadají bez "berliček" v úvahu ani v 60fps. To už ani raději neřeším.
PS: Jo a dva platy to zní že to není moc peněz :))
Pokud bydlíš u fotrů a máš náklady 0.0, můžeš 2měsíce sedět doma a jen vyžírat ledničku a máš 4090 - to asi jo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano HalfLife2 ti rozjede i na
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
13. 11. 2024 - 15:05https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseAno HalfLife2 ti rozjede i na 1200fps, ale hodně nových her ve 4k+144fps ani náhodou.
Vůbec nevím, kde jsi to vzal..
Poklikej si ať se dostaneš do obrazu.
https://www.dsogaming.com/category/pc-performance-analyses/
Hry intenzivním RT nebo dokonce PT nepřipadají bez "berliček" v úvahu ani v 60fps. To už ani raději neřeším.
PS: Jo a dva platy to zní že to není moc peněz :))
Pokud bydlíš u fotrů a máš náklady 0.0, můžeš 2měsíce sedět doma a jen vyžírat ledničku a máš 4090 - to asi jo. https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479809
+
Ale na druhou stranu, co je to za život žít z ruky do huby a nikdy na nic nemít.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale na druhou stranu, co je
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
13. 11. 2024 - 18:19https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseAle na druhou stranu, co je to za život žít z ruky do huby a nikdy na nic nemít.https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479822
+
Třeba já mám 3060 a rozhodně nemám pocit, že je to nic :)
Jsem především hráč her, ne sběratel drahých cetek, karta je pro mě jen prostředek.
A i s tou 3060 má sesznam her tak dlouhý, že kdybych ji v PC nechal ještě 5let, budu mít i ba ní co hrát
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Třeba já mám 3060 a rozhodně
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
13. 11. 2024 - 19:14https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseTřeba já mám 3060 a rozhodně nemám pocit, že je to nic :)
Jsem především hráč her, ne sběratel drahých cetek, karta je pro mě jen prostředek.
A i s tou 3060 má sesznam her tak dlouhý, že kdybych ji v PC nechal ještě 5let, budu mít i ba ní co hráthttps://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479850
+
Proč ne?
Třeba hlavní vychytávka z DLSS 3.5 té kvalitě obrazu pomáhá dost (a o něco snižuje potřebný hrubý výkon).
Upscaling z FSR ve verzi 3.1 už taky moc nezaostává za upscalingem z DLSS.
Na druhou stranu, musím souhlasit s tím, že hodně ořezané grafiky toho moc nenadělají, bez ohledu na SW berličky.
13. 11. 2024 - 11:37https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse>> Záměrně neuvádím DLSS3/FSR/FG atd atd.
Proč ne?
Třeba hlavní vychytávka z DLSS 3.5 té kvalitě obrazu pomáhá dost (a o něco snižuje potřebný hrubý výkon).
Upscaling z FSR ve verzi 3.1 už taky moc nezaostává za upscalingem z DLSS.
Na druhou stranu, musím souhlasit s tím, že hodně ořezané grafiky toho moc nenadělají, bez ohledu na SW berličky.
Srovnání PS Pro (nové PSSSR) vs RTX 3070 (DLSS)
https://uploads.disquscdn.com/images/b7b45f75541d10a07ad230c93fa815b15ff96218210d71ce9e906b58ab6809c0.jpghttps://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479777
+
Celý marketingový název "DLSS" je jeden obří maglajz.
Ano 3.5 a 3.7 je něco jiného než DLSS3.
DLSS2 je zas něco jiného.
Mám na mysli hlavně DLSS2 - rozuměj upscaler.
A DLSS3 všeobecně známý jako generátor snímků - to je ta kulišárna, co přidává výkon "na oko".
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Celý marketingový název "DLSS
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
13. 11. 2024 - 15:08https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseCelý marketingový název "DLSS" je jeden obří maglajz.
Ano 3.5 a 3.7 je něco jiného než DLSS3.
DLSS2 je zas něco jiného.
Mám na mysli hlavně DLSS2 - rozuměj upscaler.
A DLSS3 všeobecně známý jako generátor snímků - to je ta kulišárna, co přidává výkon "na oko".https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479810
+
Nebo volit jednoduše hry, kterým kde hratelnost významně nezávisí na 3D náročnosti.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nebo volit jednoduše hry,
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
13. 11. 2024 - 15:31https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuseNebo volit jednoduše hry, kterým kde hratelnost významně nezávisí na 3D náročnosti.https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479814
+
Jinde píšou, že to vytáhli na 60%, čemuž se mi věří snáz. Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu spadla výtěžnost ze 70% na 20%.
doporucuju premium.. 50-60% ma prvni generace, 20% druha.. ze 70% nic nepadalo, protoze 70% nikdy s gaa nemeli..
„Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu“
Ono to bude tím, že druhá generace 3nm procesu Samsungu (SF3) posouvá denzitu oproti první generaci (SF3E) podstatně výrazněji než první generace 2nm procesu Samsungu (SF2) oproti druhé 3nm (SF3). Z číselného značení („nm“) se nedají dělat závěry o vlastnostech procesů.
„Není důvod, aby při vylepšení na stejné generaci procesu“
Ono to bude tím, že druhá generace 3nm procesu Samsungu (SF3) posouvá denzitu oproti první generaci (SF3E) podstatně výrazněji než první generace 2nm procesu Samsungu (SF2) oproti druhé 3nm (SF3). Z číselného značení („nm“) se nedají dělat závěry o vlastnostech procesů.
https://diit.cz/clanek/druhou-generaci-3nm-procesu-se-samsungu-nedari-dotahnout-vyteznost-je-minimalni/diskuse#comment-1479752 +Problem se zpomalovanim pokroku neni jen ve fyzice, ale hlavne v matematice.
Kdyz ma byt s kazdou generaci prirustek vykonu treba 10% je stale tezsi toho dosahnout, protoze se roste pokazde z vyssiho zakladu. Proto absolutni prirustek pro zlepseni o 10% musi byt s kazdou generaci vyssi. Exponenciala ne holt svina.
Pritom s kmitoctem roste vykon nanejvys linearne a pocet tranzistoru s litografii nanejvys kvadraticky. Nastesti ma konstrukce procesoru zatim dost uzkych hrdel jinde a tak se da neco zachranit pridanim mezipameti (cache) a/nebo upravou architektury.
Tak fyzika že..
Je to těžší a těžší, když budete furt zmenšovat ucho jehly, jednou už tam tu nit nenavlečete i kdyby se všichni na hlavu stavěli.
Hlavně že všichni mohutně lační po nových procesorech každý rok, ani neví proč vlastně :)
Bych řekl, že hlavně jde o grafiky, tam se to dneska jinde než u TSMC vyrábět nedá. Procesor klině ať zůstane na horší technologii výroby, akorát bude dražší, protože vývoj se musí zaplatit pokaždý a s horším procesem je taky větší spotřeba materiálu, takže se cena nedokáže udržet na stávající.
Máš pravdu, že u grafik není výkonu nikdy dost, protože je z principu vytížená ideálně vždy na 100%.
Tedy nikdy dost pro určité jedince, co když mají 4k, za půl roku se začnou "nudit" a nutně chtějí 8k, a místo trapných 60fps rovnou 240Hz.
Takovýto (i když nesmyslný) hlad po výkonu neukojíš nikdy.
Nicméně, grafiky jsou vyšroubované stejně jako CPU. TSMC se myslím dost dlouho z 3nm nepohne a už Blackwell bude jen větší a žhavější Ada.
Už Není kam, je to furt stejné.
Největší přínos v praktickém výkonu za poslední půldekádu vidím v DLSS2, neskutečný nárůst za cenu prakticky nulových dopadů na obraz. (jak to funguje vím, a je mi to jedno, zajímá mě výsledek)
Záměrně neuvádím DLSS3/FSR/FG atd atd.
Tyhle technologie mají na kvalitu obrazu dopad citelně větší a to FG už vyloženě hraničí z taháním za nos.
Nepřeháněj, 4K 144 FPS na vysoké detaily, což není přehnaný požadavek, ti rozjede maximálně RTX 4090 za 2 průměrné platy. Něco, co si většina hráčů nemůže dovolit, takže grafiky mají ještě hodně rezervy co do potřebného výkonu.
Ano HalfLife2 ti rozjede i na 1200fps, ale hodně nových her ve 4k+144fps ani náhodou.
Vůbec nevím, kde jsi to vzal..
Poklikej si ať se dostaneš do obrazu.
https://www.dsogaming.com/category/pc-performance-analyses/
Hry intenzivním RT nebo dokonce PT nepřipadají bez "berliček" v úvahu ani v 60fps. To už ani raději neřeším.
PS: Jo a dva platy to zní že to není moc peněz :))
Pokud bydlíš u fotrů a máš náklady 0.0, můžeš 2měsíce sedět doma a jen vyžírat ledničku a máš 4090 - to asi jo.
Ale na druhou stranu, co je to za život žít z ruky do huby a nikdy na nic nemít.
Třeba já mám 3060 a rozhodně nemám pocit, že je to nic :)
Jsem především hráč her, ne sběratel drahých cetek, karta je pro mě jen prostředek.
A i s tou 3060 má sesznam her tak dlouhý, že kdybych ji v PC nechal ještě 5let, budu mít i ba ní co hrát
>> Záměrně neuvádím DLSS3/FSR/FG atd atd.
Proč ne?
Třeba hlavní vychytávka z DLSS 3.5 té kvalitě obrazu pomáhá dost (a o něco snižuje potřebný hrubý výkon).
Upscaling z FSR ve verzi 3.1 už taky moc nezaostává za upscalingem z DLSS.
Na druhou stranu, musím souhlasit s tím, že hodně ořezané grafiky toho moc nenadělají, bez ohledu na SW berličky.
Srovnání PS Pro (nové PSSSR) vs RTX 3070 (DLSS)
https://uploads.disquscdn.com/images/b7b45f75541d10a07ad230c93fa815b15ff...
Celý marketingový název "DLSS" je jeden obří maglajz.
Ano 3.5 a 3.7 je něco jiného než DLSS3.
DLSS2 je zas něco jiného.
Mám na mysli hlavně DLSS2 - rozuměj upscaler.
A DLSS3 všeobecně známý jako generátor snímků - to je ta kulišárna, co přidává výkon "na oko".
Nebo volit jednoduše hry, kterým kde hratelnost významně nezávisí na 3D náročnosti.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.