Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

EIZO uvádí Foris FS2333: superrychlý IPS monitor pro hráče

EIZO Foris FS2333_
Nový monitor japonské společnosti EIZO Nanao dobře 95 % svých parametrů nijak nepřekvapí. Spíše se jimi řadí mezi běžnou šeď, ale dva parametry vybočují z řady velmi výrazně. Na jakou hodnotu se tomuto výrobci podařilo srazit odezvu a input lag IPS LCD monitoru, to musí zahřát u srdce každého hráče…

Foris FS2333 je celkem klasický 23palcový FullHD monitor s IPS panelem a LED podsvícením. Zorné úhly jsou tedy udávány na hodnotě 178°/178°. Jas dosahuje až 250 cd/m², základní/dynamický kontrast 1000:1/5000:1 (marketingové bláboly typu X desítek miliónů:1 nechme výrobcům, kteří rádi balamutí zákazníky), nechybí předdefinované barevné profily (Cinema, Paper, sRGB, Game, Eco) či 2×0,5W reproduktorky a senzor Auto EcoView nastavující automaticky jas podle intenzity světla ve svém okolí. EIZO samozřejmě poskytuje 5letou záruku.

EIZO Foris FS2333, konektory

Mezi vstupy nacházíme dva HDMI a po jednom DVI-D a VGA. Vedle reproduktorků nechybí konektory pro sluchátka, dálkové ovládání

Dvě třešničky na dortu jsme si nechali na závěr. Odezva tohoto IPS monitoru je totiž parádních 3,4 ms (šedá-šedá), což je znatelně lepší než obvyklých 5 až 8 ms. Spolu s udávaným input lagem na hodnotě 0,05 snímku (uff, při 60 Hz by to dávalo 0,83 ms, to se nám jeví trochu jako sci-fi)

EIZO Foris FS2333, Smart Resolution

No a teď trochu té omáčky na závěr, resp. věcí, které se nám na FS2333 moc nelíbí. Za prvé jsou to technologie Smart Resolution a Smart Detection - první analyzuje celý obraz co do šumu a neostrosti a provádí jeho doostření bez zesílení šumu. Druhá se pak snaží detekovat, kde ve hře se odehrává akce a tuto oblast prohnat super-resolution procesem, aniž by se dotkla jiných. EIZO tím chce naznačit, že na Forisu FS2333 budete mít podání obrazu ostřejší a lépe rozlišitelné, ale nám obojí přijde jako ptákovina. Za prvé to znamená, že monitor hrabe do signálu a mění ho v něco jiného, což prostě není většinou vhodné (resp. nekoresponduje se záměrem tvůrců) a za druhé, tam „kde nic není, ani smrt nebere“, tedy kde je nějaká detailnost, vyšší nevymyslíte ani sebelepším filtrem. Pánové Nyquist a Shannon by mohli vyprávět.

EIZO Foris FS2333, Smart Insight

No a do třetice tu máme Smart Insight - tato technologie pro změnu automaticky detekuje tmavé oblasti v obraze a zvýší jejich jas, aby se v nich hráč lépe orientoval. Fakt bezva věc na zabití atmosféry v záměrně potemnělých hrách typu System Shock 2, Doom 3 či Diablo 1. Navíc monitor pochopitelně hrabe až do výsledného obrazu, nikoli do renderovacích dat v grafice, takže to lze přirovnat k tomu, když se pokoušíte opravit expozici u výstupního 8bit JPEGu, namísto toho, abyste to udělali u zdrojového 14bit RAWu. Logiku tohoto nechápeme, jen opět zdůrazňujeme, že to spíše bude škodit (taktéž je to v podstatě cheating). FS2333 má uloženo celkem Smart Insight 5 profilů pro realtime strategie a doomovky. Zkrátka a dobře, tento monitor dokáže z Diabla I udělat Diablo III :-).

Maximální spotřeba je 42 W, typická 22 W, ve power-saving/stand-by monitor baští 400/300 mW. Foris FS2333 se objeví na trhu v průběhu července. Mimochodem, ten červený pruh na čele lze nahradit modrým nebo šedým z balení :-). Celkově vzato bereme FS2333 jako velmi sympatický monitor s několika zbytečnostmi, které ale nemusíte používat.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku EIZO uvádí Foris FS2333: superrychlý IPS monitor pro hráče

Středa, 20 Červen 2012 - 12:40 | David Foltyn | vidim, ze formatovani noveho radku vubec...
Středa, 20 Červen 2012 - 12:39 | David Foltyn | zadny DisplayPort/miniDisplayPort je ostuda EIZO...
Úterý, 19 Červen 2012 - 12:07 | ptipi | Co jsem tím chtěl říct, že u digitálního...
Úterý, 19 Červen 2012 - 10:07 | Jirka1 | Ani LCD nemůže překreslit obraz najednou, protože...
Pondělí, 18 Červen 2012 - 23:47 | Yiri | A jaký rozlišení máš ty? Jen tak pro zajímavost...
Pondělí, 18 Červen 2012 - 23:28 | ptipi | IMHO není důvod na přidání tak velkého input-lagu...
Pondělí, 18 Červen 2012 - 23:17 | ptipi | Nemáš pravdu ve chvíli, kdy se bavíme o celé...
Pondělí, 18 Červen 2012 - 20:02 | DDR0 | Nechápu co je nepochopitelného na užitečné...
Pondělí, 18 Červen 2012 - 16:36 | DRK | Aaaale neeee zase 1920 x 1080 (16: 9 aspect ratio...
Pondělí, 18 Červen 2012 - 15:43 | japkoslav | Mám pro vás očividně novinku: Existují i jiné hry...

Zobrazit diskusi