Lisa Su: Existuje přes 550 FreeSync zobrazovadel
Po pravdě, moc toho nebylo. Otázky se totiž ve většině případů týkaly témat, o kterých CEO řekla vše, co chtěla, na prezentaci, nebo šlo o příliš konkrétně formulované otázky o budoucích produktech, u kterých je předem jasné, že konkrétní odpověď nepřijde. Přesto stojí některé body za pozornost.
Jádra Ryzen 3000 CPU
Lisa Su například na dotaz, kolik jader ponese Ryzen 3000 CPU, sama upozornila na volné místo pro druhý 7nm čiplet a konstatovala, že tedy top model bude více než osmijádrový s dodatkem, že konkrétnější co do počtu jader prozatím nebude.
Radeon VII (ne)měl vzniknout
Jeden z dotazů se týkal toho, proč AMD vydala Radeon VII, když tvrdila, že herní grafickou kartu s GPU Vega 20 nevydá. Odpověď nepřekvapila, Su pouze uvedla na pravou, že nic takového AMD netvrdila (což je pravda, byť WCCFTech ve svých starších článcích opakovaně tvrdil opak) a že jediné tvrzení, které v tomto směru bylo ze strany AMD publikováno, hovořilo o předstihu profesionálních modelů v 7nm nabídce. Podle Su byla možnost vydání herního modelu na stole od začátku a společnost ji nikdy nezavrhovala.
Mimo rozhovor se o Radeonu VII objevily další podrobnosti, např. že bude mít (oproti plnému potenciálu GPU Vega 20) omezen výkon v FP64 nebo že PCIe bude podporována ve verzi 3.0. Tím se patrně AMD snaží zajistit, aby Radeon VII nebyl výhodnější v AI segmentu než profesionální modely.
Vega 20 | Vega 10 | |
---|---|---|
proces | 7nm TSMC | 14nm GlobalFoundries |
IP | GFX9.06 | GTX9.00 |
plocha | 331 mm² | 484 mm² |
tranzistorů | 13,23 mld. | 12,5 mld. |
Async Compute | „enhanced“ | |
Int4 (16:1) | ||
Int8 (4:1) | ||
FP64 (1:2) | ||
ECC cache | ||
Error Containment (Poison) | ||
registr neopravit. chyb | ||
plně HW virtualizace | ||
UVD | 2× | 1× |
IF link (xGMI) | 2× | |
HBM rozhraní | 4× | 2× |
PCIe | 4.0 | 3.0 |
max HBM | 32 GB | 16 GB |
FreeSync
Přestože AMD už dlouho neaktualizuje seznam FreeSync-kompatibilních zařízení, který má na webu, interně si přehled vede. CEO totiž zmínila, že již vyšlo přes 550 FreeSync monitorů a televizí. Také došlo na informaci, že FreeSync se od samotného AdaptiveSync liší certifikacemi, které ověřují barvy, blikání a další aspekty, čímž je zaručeno, že uživateli bude vše fungovat správně.
Raytracing
Lisa Su konstatovala, že nebagatelizuje raytracing, což by ostatně bylo v rozporu s tím, že AMD v profesionální sféře nabízí jeho podporu poměrně dlouho. Raytracing považuje za důležitou technologii, ovšem jedním dechem dodala, že důležitých technologií je celá řada. Podpora pro herní raytracing se nesla v duchu předchozího vyjádření, tedy že úspěšný raytracing vyžaduje dostatečně širokou softwarovou i hardwarovou podporu. Uživatelé prý nemohou vidět mnoho výhod [raytracingu], protože ekosystém zatím není kompletní.