Tak to vypadá, když se vytváří dojem, že nové konzole mají spoustu výkonu, v realitě. Najednou se musí s barvou ven, že ono ten HW zas tolik toho výkonu nedá, když chceme, aby to také nějak vypadalo...
Líbí se mi vyhýbavé vyjádření ke srovnání mezi Xbox One a PS4. Ono to tedy asi nebude jen o listí na stromě, ale hlavně o zjednodušeném modelu toho stromu :) Modelovat individuální listy na stromech - o tom si můžeme nechat zdát tak za 20 let, a to v ještě hodně divokých snech :))))
A pokud je mi známo, tak Assassin Creed Unity sice není "de facto" střílečka, ale:
1) užívání chladných zbraní na blízko je vlastně stejné jako střílečka a pokud se souboje nemají smrsknout na "včas stlačené tlačítka v správném pořadí", tak to plynulost chce stejně
2) i ti "assassini" jsou v Assassin Creed Unity vybaveni bambitkami a střílí z nich (nejde toliko o módní doplněk) a tedy bych měl spor s jednoznačným vyčleněním této hry z žánru stříleček... Přinejmenším částečně do tohoto žánru spadají.
Nebo jinak - pokud Assassin Creed Unity klade větší důraz na prozkomávání terénu, obhlížení a strategii nepozorovaného vplížení se k cíli a zase nepozorovanému zmizení od cíle zavražděného, pak pro toliko odlišnou (ale jen možnou - také lze jít metodou brute-force) herní strategii nelze říci, že hra nespadá do žánru stříleček.
To by do nich nespadala skoro žádná z Metal Gear Solid akcí, kde se také jedná více o stealth přístup, než o masakrální akci typu Quake 2, 4... či Doom 3, atd.
Zmínka o Far Cry 4 je správná, ale co třeba... Far Cry 3?
Téměř polovina všech misí je o tom, zabít protivníka chladnou zbraní, což - protože se vekrze jedná o po zuby ozbrojené maniaky, pálící na všechno co se hýbe - znamená nezbytnost se k nim připlížit zezadu, v skrytu a pak je probodnout mačetou skrz na skzr.
Všichni bosové ve hře zemřou nožem. Do jednoho...
To je už natolik podobné s Assassin Creed Unity přístupem (stealth přiblížení a kill chladnou zbraní), že kdo chce tvrdit, že se jedná o zcela rozdílné žánry (jak je naznačováno), ten je mimo realitu, nebo Far Cry 3 nehrál. Kdyby jej hrál, tak by věděl, že dokonce zabití lokálního bose jinak, než nožem, hodnotí hra jako selhání mise. To prostě není přístup Rakyatského válečníka, dotyčného "jen" odstřelit.
Je přímo vyžadován "osobní přístup" - ergo kde je ten rozdíl mezi Assassin Creed Unity? V obou případech hra vysoce hodnotí stealth přístup (Far Cry 3 - osvobození základny 500XP, osvobození bez spuštění alarmu 550XP, osvobození aniž by mně protivníci zahlédli - 1500XP...!) a nakonec dojde na souboj nablízko na nože - byť mnozí bosové ani v jedné hře v podstatě nekladou odpor (mnohý šlechtic to ani v Assassin Creed Unity neumí nebo nezkusí, v Far Cry 3 většina místních bosů nemá ani šanci se bránit... stejně jako běžní pěšáci... http://youtube.com/watch?v=TRosjCJM-is ) a všichni velcí bosové musí (Far Cry 3) zemřít nožem.
Kde je tedy ten rozdíl, proč by Far Cry 3 (4 bude asi podobná, ale nehrál jsem) a Assassin Creed Unity měly být rozdílnými žánry her?
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Tak to vypadá, když se
trodas https://diit.cz/profil/trodas
14. 10. 2014 - 12:06https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseTak to vypadá, když se vytváří dojem, že nové konzole mají spoustu výkonu, v realitě. Najednou se musí s barvou ven, že ono ten HW zas tolik toho výkonu nedá, když chceme, aby to také nějak vypadalo...
Líbí se mi vyhýbavé vyjádření ke srovnání mezi Xbox One a PS4. Ono to tedy asi nebude jen o listí na stromě, ale hlavně o zjednodušeném modelu toho stromu :) Modelovat individuální listy na stromech - o tom si můžeme nechat zdát tak za 20 let, a to v ještě hodně divokých snech :))))
A pokud je mi známo, tak Assassin Creed Unity sice není "de facto" střílečka, ale:
1) užívání chladných zbraní na blízko je vlastně stejné jako střílečka a pokud se souboje nemají smrsknout na "včas stlačené tlačítka v správném pořadí", tak to plynulost chce stejně
2) i ti "assassini" jsou v Assassin Creed Unity vybaveni bambitkami a střílí z nich (nejde toliko o módní doplněk) a tedy bych měl spor s jednoznačným vyčleněním této hry z žánru stříleček... Přinejmenším částečně do tohoto žánru spadají.
Nebo jinak - pokud Assassin Creed Unity klade větší důraz na prozkomávání terénu, obhlížení a strategii nepozorovaného vplížení se k cíli a zase nepozorovanému zmizení od cíle zavražděného, pak pro toliko odlišnou (ale jen možnou - také lze jít metodou brute-force) herní strategii nelze říci, že hra nespadá do žánru stříleček.
To by do nich nespadala skoro žádná z Metal Gear Solid akcí, kde se také jedná více o stealth přístup, než o masakrální akci typu Quake 2, 4... či Doom 3, atd.
Zmínka o Far Cry 4 je správná, ale co třeba... Far Cry 3?
Téměř polovina všech misí je o tom, zabít protivníka chladnou zbraní, což - protože se vekrze jedná o po zuby ozbrojené maniaky, pálící na všechno co se hýbe - znamená nezbytnost se k nim připlížit zezadu, v skrytu a pak je probodnout mačetou skrz na skzr.
Všichni bosové ve hře zemřou nožem. Do jednoho...
To je už natolik podobné s Assassin Creed Unity přístupem (stealth přiblížení a kill chladnou zbraní), že kdo chce tvrdit, že se jedná o zcela rozdílné žánry (jak je naznačováno), ten je mimo realitu, nebo Far Cry 3 nehrál. Kdyby jej hrál, tak by věděl, že dokonce zabití lokálního bose jinak, než nožem, hodnotí hra jako selhání mise. To prostě není přístup Rakyatského válečníka, dotyčného "jen" odstřelit.
Je přímo vyžadován "osobní přístup" - ergo kde je ten rozdíl mezi Assassin Creed Unity? V obou případech hra vysoce hodnotí stealth přístup (Far Cry 3 - osvobození základny 500XP, osvobození bez spuštění alarmu 550XP, osvobození aniž by mně protivníci zahlédli - 1500XP...!) a nakonec dojde na souboj nablízko na nože - byť mnozí bosové ani v jedné hře v podstatě nekladou odpor (mnohý šlechtic to ani v Assassin Creed Unity neumí nebo nezkusí, v Far Cry 3 většina místních bosů nemá ani šanci se bránit... stejně jako běžní pěšáci... http://youtube.com/watch?v=TRosjCJM-is ) a všichni velcí bosové musí (Far Cry 3) zemřít nožem.
Kde je tedy ten rozdíl, proč by Far Cry 3 (4 bude asi podobná, ale nehrál jsem) a Assassin Creed Unity měly být rozdílnými žánry her?https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738148
+
Co treba ze FC je z prvniho pohledu (rozepsano at se neplete FPS a fps) a AC je z tretiho. V FC musis mirit (strelne zbrane jsou stale hlavni, tiche zabijeni je tam spise jako bonus), v AC je boj prakticky automatizovany kde mackas tlacitka ve spravnem poradi.
Oboum by svedcilo 60fps (a vice), ale u AC to bude trosku mene poznat. Ale je neomluvitelne to vydavat jako umysl a umelecky dojem a omezovat to na 30fps i na vykonejsih platformach.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Co treba ze FC je z prvniho
Tudva https://diit.cz/profil/tudva
14. 10. 2014 - 12:50https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseCo treba ze FC je z prvniho pohledu (rozepsano at se neplete FPS a fps) a AC je z tretiho. V FC musis mirit (strelne zbrane jsou stale hlavni, tiche zabijeni je tam spise jako bonus), v AC je boj prakticky automatizovany kde mackas tlacitka ve spravnem poradi.
Oboum by svedcilo 60fps (a vice), ale u AC to bude trosku mene poznat. Ale je neomluvitelne to vydavat jako umysl a umelecky dojem a omezovat to na 30fps i na vykonejsih platformach. https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738156
+
Souhlasím, že je zde rozdíl v pohledu... (a i s tím, že při pohledu jakoby třetí osoby 30fps vypadá přijatelněji) ale Max Payne je také z "třetího pohledu" ne z "prvního." A je to střílečka, nebo není?
Co se míření týče, tak tam nemáš pravdu, je spousta situací, kdy se v AC míří. Zkus starší verze a budeš překvapen, na co všechno se tam také míří....
Nicméně je pravda, že normálně se v FC míří na vše, mimo super boss soubojů na nože, jenž se bohužel většinou konají "na klikání"...
Tiché zabíjení není v FC jen za citelný super bonus experience, ale jak jsem řekl, je to vyžadováno. Mise neukončená zabitím bosse nožem je fail. To je třeba si neplést...
Souhlasím s kidem o "uměleckém dojmu", ale nemyslím si, že by někdo na PC vážně uvažoval o 30fps limitu... To by se na AC nedaly dělat benchmarky a vůbec by to bylo trapné...
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Souhlasím, že je zde rozdíl v
trodas https://diit.cz/profil/trodas
14. 10. 2014 - 19:35https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseSouhlasím, že je zde rozdíl v pohledu... (a i s tím, že při pohledu jakoby třetí osoby 30fps vypadá přijatelněji) ale Max Payne je také z "třetího pohledu" ne z "prvního." A je to střílečka, nebo není?
Co se míření týče, tak tam nemáš pravdu, je spousta situací, kdy se v AC míří. Zkus starší verze a budeš překvapen, na co všechno se tam také míří....
Nicméně je pravda, že normálně se v FC míří na vše, mimo super boss soubojů na nože, jenž se bohužel většinou konají "na klikání"...
Tiché zabíjení není v FC jen za citelný super bonus experience, ale jak jsem řekl, je to vyžadováno. Mise neukončená zabitím bosse nožem je fail. To je třeba si neplést...
Souhlasím s kidem o "uměleckém dojmu", ale nemyslím si, že by někdo na PC vážně uvažoval o 30fps limitu... To by se na AC nedaly dělat benchmarky a vůbec by to bylo trapné...https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738279
+
14. 10. 2014 - 17:26https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseKonzole maju vykonu dost.
Problem je samotnom Ubisofte a ich lenivosti optimalizovat ich srackovy engine..
Celkom dobra diskusia k tomu je tu http://semiaccurate.com/forums/showthread.php?t=8284https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738235
+
Právě naopak. Dočetl jsem se tam, že sdílený přístup k ram je zatracený problém (že i jedním jádrem se dá vytížit ram přístup tak, že to zabije GPU výkon a v neposlední řadě že Xbox má zatracený problém z DirectX přístupem a tedy s DrawCalls:
Metro developer: "and let's not forget that both CPU and GPU share bandwidth to DRAM [on both consoles]. I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it (the CPU) is supposed to get prioritised memory access."
"Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result."
Další zajímavé postřehy jsou: "Cryengine 3 was preparing to scale to 8 cores in 2010. Ubisoft lagging 4 years behind competition technologically. But lets never admit that."
"Taking their word at face value, if they are aiming for 100fps and getting 30 because of AI their program is a piece of rubbish."
Nikde jsem tam nenašel, že by někdo nějak prokázal, že HW výkon konzolí je super. Ono sdílený bus je smrtelný zabiják... Jak rychle by asi na PC jely hry, kdyby se CPU musel hádat o ramku s GPU, které se rzovna rozhodlo otexturovat ty polygony na scéně...?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Právě naopak. Dočetl jsem se
trodas https://diit.cz/profil/trodas
14. 10. 2014 - 19:59https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskusePrávě naopak. Dočetl jsem se tam, že sdílený přístup k ram je zatracený problém (že i jedním jádrem se dá vytížit ram přístup tak, že to zabije GPU výkon a v neposlední řadě že Xbox má zatracený problém z DirectX přístupem a tedy s DrawCalls:
Metro developer: "and let's not forget that both CPU and GPU share bandwidth to DRAM [on both consoles]. I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it (the CPU) is supposed to get prioritised memory access."
"Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result."
Další zajímavé postřehy jsou: "Cryengine 3 was preparing to scale to 8 cores in 2010. Ubisoft lagging 4 years behind competition technologically. But lets never admit that."
"Taking their word at face value, if they are aiming for 100fps and getting 30 because of AI their program is a piece of rubbish."
Nikde jsem tam nenašel, že by někdo nějak prokázal, že HW výkon konzolí je super. Ono sdílený bus je smrtelný zabiják... Jak rychle by asi na PC jely hry, kdyby se CPU musel hádat o ramku s GPU, které se rzovna rozhodlo otexturovat ty polygony na scéně...?https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738281
+
15. 10. 2014 - 09:41https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseNikde som nepovedal, ze HW konzol je super. https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738352
+
Pritom tohle uz mela pred 25 lety poresene Amiga...ok, netexturovala polygony, ale mela oblast pameti sdilenou mezi CPU a koprocesory a pak fast RAM dedikovanou pro CPU.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pritom tohle uz mela pred 25
Zipiik https://diit.cz/profil/zipiik
15. 10. 2014 - 11:04https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskusePritom tohle uz mela pred 25 lety poresene Amiga...ok, netexturovala polygony, ale mela oblast pameti sdilenou mezi CPU a koprocesory a pak fast RAM dedikovanou pro CPU.https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738375
+
Přesně tak. Na Amigách od 500 to 4000 s 68060 a PPC 603e jsem vyrostl a polygony samozřejmě texturovaly - Thug Life demo z roku 1997: http://youtube.com/watch?v=hYKvVGQY8cs
:-)
Pokud chceš namítnout, že tohle je pro Amigu 1200 a nejlépe s 68030+++ procesorem, tak máš pravdu, ale i na Amize 500 se daly fintovně texturovat polygony a dokonce v 50fps na 7,14MHz MC68000 procesoru - Arte demo od Sanity, 1993: http://youtube.com/watch?v=ll6SlelIsoo
World of Commodore od Sanity, 1992: http://youtube.com/watch?v=Byajsm8ZGNY
Interference demo of Sanity, 1993: http://youtube.com/watch?v=IXJLC5Hlvhw (v reálu 99% efektů jelo na 50fps, opravdu... YewTube suxx a bůh ví, jak to nahrávali (UAE?), zdá se mi to dost cukající... :( )
Nicméně faktem je, že Amigy dělily ram na chip (koprocesory + CPU může... ale raději neeee) a fast ram (only CPU) a jelo to parádně. Dost dobře nechápu, proč konzoly nemají také dělenou ram, aby se zamezilo propadu výkonu CPU během texturování, atd.
Dělení ram a 2x sběrnice by to snad zas tolik neprodražily a výkon by šel raketově nahoru.
Ve finále jsem měl v Amize 3 paměťové subsystémy - chipram (jen na zvuk už), fast ram (na CPU) a videoram na grafice :) Přes UltraWide SCSI navěšený 10k RPM disk co sypal data jako DMA přímo do ram bez toho, aby se procesor musel tím obtěžovat... a jak na tom jel Doom, Descent i Quake s podporou 3D renderingu přes první 3D čipy (S3 Virge a 3D Labs Permedia 2, co se "mírně" přehřívala v zátěži :-))))) ) ...
Proč by moderní HW neměl mít dělené paměťové subsystémy, to mi hlava nebere. Dokonce byl od M$ pokus o to v té superrychlé "keši" dříve užité (32MB ESRAM) v Xboxu 360, takže bych jako logický krok očekával, že tento problém pronásledující neupgranduté Amigy 500 a 1200 jako prokletí (měly jen chip ram, tedy sdílenou = výkonová katastrofa) nebude již nikdo po Commodoru (1985 a 1992) opakovat. Jaksi jsem se mýlil, jak vyplynulo jasně z slov vývojáře Metra, že jsou schopni jedním corem atakujícím ram "zastavit" texturování GPU.... :(((
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak. Na Amigách od 500
trodas https://diit.cz/profil/trodas
15. 10. 2014 - 20:48https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskusePřesně tak. Na Amigách od 500 to 4000 s 68060 a PPC 603e jsem vyrostl a polygony samozřejmě texturovaly - Thug Life demo z roku 1997:
http://youtube.com/watch?v=hYKvVGQY8cs
:-)
Pokud chceš namítnout, že tohle je pro Amigu 1200 a nejlépe s 68030+++ procesorem, tak máš pravdu, ale i na Amize 500 se daly fintovně texturovat polygony a dokonce v 50fps na 7,14MHz MC68000 procesoru - Arte demo od Sanity, 1993: http://youtube.com/watch?v=ll6SlelIsoo
World of Commodore od Sanity, 1992: http://youtube.com/watch?v=Byajsm8ZGNY
Interference demo of Sanity, 1993: http://youtube.com/watch?v=IXJLC5Hlvhw (v reálu 99% efektů jelo na 50fps, opravdu... YewTube suxx a bůh ví, jak to nahrávali (UAE?), zdá se mi to dost cukající... :( )
Nicméně faktem je, že Amigy dělily ram na chip (koprocesory + CPU může... ale raději neeee) a fast ram (only CPU) a jelo to parádně. Dost dobře nechápu, proč konzoly nemají také dělenou ram, aby se zamezilo propadu výkonu CPU během texturování, atd.
Dělení ram a 2x sběrnice by to snad zas tolik neprodražily a výkon by šel raketově nahoru.
Ve finále jsem měl v Amize 3 paměťové subsystémy - chipram (jen na zvuk už), fast ram (na CPU) a videoram na grafice :) Přes UltraWide SCSI navěšený 10k RPM disk co sypal data jako DMA přímo do ram bez toho, aby se procesor musel tím obtěžovat... a jak na tom jel Doom, Descent i Quake s podporou 3D renderingu přes první 3D čipy (S3 Virge a 3D Labs Permedia 2, co se "mírně" přehřívala v zátěži :-))))) ) ...
Proč by moderní HW neměl mít dělené paměťové subsystémy, to mi hlava nebere. Dokonce byl od M$ pokus o to v té superrychlé "keši" dříve užité (32MB ESRAM) v Xboxu 360, takže bych jako logický krok očekával, že tento problém pronásledující neupgranduté Amigy 500 a 1200 jako prokletí (měly jen chip ram, tedy sdílenou = výkonová katastrofa) nebude již nikdo po Commodoru (1985 a 1992) opakovat. Jaksi jsem se mýlil, jak vyplynulo jasně z slov vývojáře Metra, že jsou schopni jedním corem atakujícím ram "zastavit" texturování GPU.... :(((https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738503
+
no-X necitis se ted trosku trapne po tom co jsi vsem vyvracel, ze vetsina konzolovych her nejede pouze na 30fps? A jako dukaz si pouzival napriklad i AC:Unity. Chce to trosku mene optimismu do budoucna ohlende konzoli. http://diit.cz/clanek/konzolove-hry-30-vs-60-fps
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
no-X necitis se ted trosku
Tudva https://diit.cz/profil/tudva
14. 10. 2014 - 12:40https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseno-X necitis se ted trosku trapne po tom co jsi vsem vyvracel, ze vetsina konzolovych her nejede pouze na 30fps? A jako dukaz si pouzival napriklad i AC:Unity. Chce to trosku mene optimismu do budoucna ohlende konzoli.
http://diit.cz/clanek/konzolove-hry-30-vs-60-fpshttps://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738153
+
Za prvé jsem jsem Unity nepoužíval jako důkaz. Důkaz byly specifikace již vydaných her, z nichž 2/3 bylo 60 FPS a 1/3 30 FPS, což každý v tom článku vidí. Unity je ve článku zmíněno v souvislosti s vyjádřením jeho tvůrců. Pokud oni tvrdí A a dělají B, proč by se kvůli tomu já měl cítit trapně? :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Za prvé jsem jsem Unity
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 10. 2014 - 12:48https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseZa prvé jsem jsem Unity nepoužíval jako důkaz. Důkaz byly specifikace již vydaných her, z nichž 2/3 bylo 60 FPS a 1/3 30 FPS, což každý v tom článku vidí. Unity je ve článku zmíněno v souvislosti s vyjádřením jeho tvůrců. Pokud oni tvrdí A a dělají B, proč by se kvůli tomu já měl cítit trapně? :-)https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738155
+
Protoze jsi naivne veril Ubisoftu (to se nedela) a navic si mu veril jen chvili to tom kotrmelci co udelal s watch dogs (stejny ted udelal i s AC:Unity)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Protoze jsi naivne veril
Tudva https://diit.cz/profil/tudva
14. 10. 2014 - 12:54https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseProtoze jsi naivne veril Ubisoftu (to se nedela) a navic si mu veril jen chvili to tom kotrmelci co udelal s watch dogs (stejny ted udelal i s AC:Unity)https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738158
+
No dobře, ale za to snad už autor nemůže, ne? :)))
Jako no-X měl podle tebe co? PŘEDVÍDAT, že Ubíci kecají a místo jimi uváděné hodnoty tam "po zralé úvaze" dosadit vlastní hodnotu?
Co bys říkal pak? Nadával bys, že neumí číst a že Ubíci slibují 60fps, tak to snad dodrží, kdyžtak srazí textury a detaily...? Pokud kurňa v době psaní článku vychází z dostupných faktů, které se změní nezávisle na něm, tak někomu říkat, že se má cítit trapně (Ubíci se mají cítit trapně, že mění své slovo), mně přijde jako trochu z jiného světa...
(a pak by se třeba stalo, že by vizuální stránce obětovali fps a měli by 60 a spekulace na 30 by nevyšla a zase by za to byl no-X?)
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
No dobře, ale za to snad už
trodas https://diit.cz/profil/trodas
14. 10. 2014 - 19:19https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseNo dobře, ale za to snad už autor nemůže, ne? :)))
Jako no-X měl podle tebe co? PŘEDVÍDAT, že Ubíci kecají a místo jimi uváděné hodnoty tam "po zralé úvaze" dosadit vlastní hodnotu?
Co bys říkal pak? Nadával bys, že neumí číst a že Ubíci slibují 60fps, tak to snad dodrží, kdyžtak srazí textury a detaily...? Pokud kurňa v době psaní článku vychází z dostupných faktů, které se změní nezávisle na něm, tak někomu říkat, že se má cítit trapně (Ubíci se mají cítit trapně, že mění své slovo), mně přijde jako trochu z jiného světa...
(a pak by se třeba stalo, že by vizuální stránce obětovali fps a měli by 60 a spekulace na 30 by nevyšla a zase by za to byl no-X?)https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738272
+
Jo predvidat. Ubisoftu neveril skoro nikdo ty jejich kecy ze to pojede 1080/60. Ne s jeho historii kdy to slibuje prakticky vzdy a nikdy nedodrzi. Jen no-X to predlozil jako dukaz ze se podil 60fps her na konzolich bude zvysovat.
A mimochodem fakta =\= marketingove zvasty
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jo predvidat. Ubisoftu
Tudva https://diit.cz/profil/tudva
15. 10. 2014 - 09:47https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseJo predvidat. Ubisoftu neveril skoro nikdo ty jejich kecy ze to pojede 1080/60. Ne s jeho historii kdy to slibuje prakticky vzdy a nikdy nedodrzi. Jen no-X to predlozil jako dukaz ze se podil 60fps her na konzolich bude zvysovat.
A mimochodem fakta =\= marketingove zvastyhttps://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738355
+
nehazet vsechno jen na ubisoft. Narozdil od ps3/xbox360 je vykon apu v novych konzolich zcela predvidatelny. Architekturu GPU a CPU zname, jejich limity zname, neznamou bylo jak se to popere se sdilenou pameti a vysledky uz taky mame. A ukazuje se to co rikam od zacatku, nove konzole zacinaji narozdil od tech predchozich s hovn*m a z hovn4 bic neupletes. 8 slabounkych jader cpu casti, svaty to gral obhajcu tohoto reseni, se taky ukazuje jako fail.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
nehazet vsechno jen na
Nest https://diit.cz/profil/nest
15. 10. 2014 - 12:15https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskusenehazet vsechno jen na ubisoft. Narozdil od ps3/xbox360 je vykon apu v novych konzolich zcela predvidatelny. Architekturu GPU a CPU zname, jejich limity zname, neznamou bylo jak se to popere se sdilenou pameti a vysledky uz taky mame. A ukazuje se to co rikam od zacatku, nove konzole zacinaji narozdil od tech predchozich s hovn*m a z hovn4 bic neupletes. 8 slabounkych jader cpu casti, svaty to gral obhajcu tohoto reseni, se taky ukazuje jako fail.https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738399
+
Proto je hlavni vina na Ubisoftu. Vykon novych konzoli je znam a dobre odhadnutelny (neznama kvuli sdilene pameti je jen na jedne z nich), takze museli vedet ceho dokazi dosahnout. A presto davali nesplnitelny sliby (na ktery jim tady skocili), a kdyz jim sliby nevyjdou tak snizeny fps vydavaji za umysl a umelecky efekt.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Proto je hlavni vina na
Tudva https://diit.cz/profil/tudva
15. 10. 2014 - 15:31https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseProto je hlavni vina na Ubisoftu. Vykon novych konzoli je znam a dobre odhadnutelny (neznama kvuli sdilene pameti je jen na jedne z nich), takze museli vedet ceho dokazi dosahnout. A presto davali nesplnitelny sliby (na ktery jim tady skocili), a kdyz jim sliby nevyjdou tak snizeny fps vydavaji za umysl a umelecky efekt. https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738459
+
15. 10. 2014 - 15:56https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseTak to je taky pravda....https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738464
+
Mně se líbí, jak určitá skupina uživatelů kritizuje použití osmijádrového mobilního procesoru a dává ho do souvislosti s rozlišením a FPS her, které s výkonem procesorové části nijak nesouvisí. Ale proč si nerejpnout, žejo ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mně se líbí, jak určitá
no-X https://diit.cz/autor/no-x
15. 10. 2014 - 20:09https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseMně se líbí, jak určitá skupina uživatelů kritizuje použití osmijádrového mobilního procesoru a dává ho do souvislosti s rozlišením a FPS her, které s výkonem procesorové části nijak nesouvisí. Ale proč si nerejpnout, žejo ;-)https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738499
+
Holt málo koho z PC-only světa napadne, že když bude mít sdílenou paměť, tak prostě texturování sceny v vysokém rozlišení znamená, že CPU má útrum s nějakou aktivitou...
Na PC toho nikdy nezažili a nezažijí, protože PC rozumně dělí ram grafiky a ram pro CPU.
A když pak CPU nemá dost času na AI a v podstatě cokoliv jiného rozumného, protože prostě nemá paměť, tak za to může kdo? NO přeci CPU :) Nu holt... kdyby PS4 a Xbox One dali vývojářům alespoň těch 32MB dedikované superrychlé ESRAM pro CPU only, tak by se dalo do ní nacpat AI a to, co se bude ve hře počítat (mimo velké bloky dat, textury, atd. samo!) a CPU by v době, kdy mu GPU zabaví ram, mohl klidně počítat nezmenšenou rychlostí.
32MB je pro kód hry až-až (neplést si s velikostí exe přošpikovaného grafikou, skripty a copy-protect rutinami) a hned by bylo výkonu dost.
Problém, který jsem ještě nenakousl se sdílenou pamětí je dokonce i refresh obrazu.
Většina lidí zase "nebude vědět, která bije", ale pokud chtějí, aby se něco třeba 75x zobrazilo na screenu, tak tyto data ze screenbufferu je třeba 75x za sekundu zkopírovat do displeje (nebo do RAMDACu, jenž z nich udělá analogový VGA signál).
Pokud je framebuffer 320x200 v 8bitech, tak to není velký problém. Pokud je framebuffer 1920x1080 v 32bitech, pak je to 30x (či nedej bože 60x za sekundu) docela záhul a zahýbe to možností GPU i CPU. Proč? Protože v době, kdy se z ramky tento blok čte pomocí GPU, tak se s ní nedá dělat nic jiného. Ani GPU nemůže texturovat a ani CPU nemůže počítat - máme-li sdílenou ram.
Lidé si pravděpodobně myslí, že ty superrychlé ramky se do grafik cpou jen pro rychlejší texturování. Je to jistě podstatný důvod, ale dalším důvodem je takový framebuffer pro 4k rozlišení... :-)))))
...nuž ale proč dělat revoluční řešení, když plebs koupí i tyhle konzoly i ještě příští generaci s nerozdělenými paměťovými subsystémy? (no, to jsem při attaku 32" +++ screenu asi přehnal, dnes už pochybuji, že dovolí udělat PS5 a Xbox UHD se sdílenými ramkami, protože pro 4k hraní by to prostě postačovalo asi jen na nějaké 2D hry... :))) Nebude-li tu nějaký technologický "breakthru" zásadního významu (ne, delta komprese nestačí, ne) ... )
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Holt málo koho z PC-only
trodas https://diit.cz/profil/trodas
15. 10. 2014 - 21:32https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseHolt málo koho z PC-only světa napadne, že když bude mít sdílenou paměť, tak prostě texturování sceny v vysokém rozlišení znamená, že CPU má útrum s nějakou aktivitou...
Na PC toho nikdy nezažili a nezažijí, protože PC rozumně dělí ram grafiky a ram pro CPU.
A když pak CPU nemá dost času na AI a v podstatě cokoliv jiného rozumného, protože prostě nemá paměť, tak za to může kdo? NO přeci CPU :) Nu holt... kdyby PS4 a Xbox One dali vývojářům alespoň těch 32MB dedikované superrychlé ESRAM pro CPU only, tak by se dalo do ní nacpat AI a to, co se bude ve hře počítat (mimo velké bloky dat, textury, atd. samo!) a CPU by v době, kdy mu GPU zabaví ram, mohl klidně počítat nezmenšenou rychlostí.
32MB je pro kód hry až-až (neplést si s velikostí exe přošpikovaného grafikou, skripty a copy-protect rutinami) a hned by bylo výkonu dost.
Problém, který jsem ještě nenakousl se sdílenou pamětí je dokonce i refresh obrazu.
Většina lidí zase "nebude vědět, která bije", ale pokud chtějí, aby se něco třeba 75x zobrazilo na screenu, tak tyto data ze screenbufferu je třeba 75x za sekundu zkopírovat do displeje (nebo do RAMDACu, jenž z nich udělá analogový VGA signál).
Pokud je framebuffer 320x200 v 8bitech, tak to není velký problém. Pokud je framebuffer 1920x1080 v 32bitech, pak je to 30x (či nedej bože 60x za sekundu) docela záhul a zahýbe to možností GPU i CPU. Proč? Protože v době, kdy se z ramky tento blok čte pomocí GPU, tak se s ní nedá dělat nic jiného. Ani GPU nemůže texturovat a ani CPU nemůže počítat - máme-li sdílenou ram.
Lidé si pravděpodobně myslí, že ty superrychlé ramky se do grafik cpou jen pro rychlejší texturování. Je to jistě podstatný důvod, ale dalším důvodem je takový framebuffer pro 4k rozlišení... :-)))))
...nuž ale proč dělat revoluční řešení, když plebs koupí i tyhle konzoly i ještě příští generaci s nerozdělenými paměťovými subsystémy? (no, to jsem při attaku 32" +++ screenu asi přehnal, dnes už pochybuji, že dovolí udělat PS5 a Xbox UHD se sdílenými ramkami, protože pro 4k hraní by to prostě postačovalo asi jen na nějaké 2D hry... :))) Nebude-li tu nějaký technologický "breakthru" zásadního významu (ne, delta komprese nestačí, ne) ... )https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738510
+
O kouskek vys mas prokazany crossload cpu-gpu, ale nevim co na to zbytek urcite skupiny.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
O kouskek vys mas prokazany
Nest https://diit.cz/profil/nest
15. 10. 2014 - 21:49https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseO kouskek vys mas prokazany crossload cpu-gpu, ale nevim co na to zbytek urcite skupiny.https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738516
+
Screenshot má naznačit, že v 30 fps bude hrdina snadným soustem i pro rozzuřeného jezevce? :-D
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Screenshot má naznačit, že v
PV https://diit.cz/profil/pv
14. 10. 2014 - 13:07https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseScreenshot má naznačit, že v 30 fps bude hrdina snadným soustem i pro rozzuřeného jezevce? :-Dhttps://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738159
+
nejsem sice expert ("učím češtinu, dějepis" :-), ale mě to spíš připada jako medojed a ne jezevec - a ten je klidně schopnej zaútočit na člověka a žádná sranda s ním není: http://tinyurl.com/largub7
velice nevrly (jeste vic nez jezvec) kober se nebojici, s tuhou (broky neprostrelitelnou) a zaroven velice volnou kuzi
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
nejsem sice expert ("učím
t117 https://diit.cz/profil/t117
14. 10. 2014 - 21:41https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskusenejsem sice expert ("učím češtinu, dějepis" :-), ale mě to spíš připada jako medojed a ne jezevec - a ten je klidně schopnej zaútočit na člověka a žádná sranda s ním není:
http://tinyurl.com/largub7
velice nevrly (jeste vic nez jezvec) kober se nebojici, s tuhou (broky neprostrelitelnou) a zaroven velice volnou kuzi
https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738300
+
Managori jsou zvykli na powerpointove prezentace - navrhuji tedy vydavat hry na konzole s 0,1 FPS, to aby to melo jeste umelectejsi dojem, pripominalo to vice Powerpoint a hrac mel dostatek casu (10 sekund) si prohlednou skvelou grafiku a listi na stromech na kazdem jednotlivem frame.
A budou to moci udelat i ve 4k - to se bude dobre prodavat!
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Managori jsou zvykli na
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
14. 10. 2014 - 14:49https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseManagori jsou zvykli na powerpointove prezentace - navrhuji tedy vydavat hry na konzole s 0,1 FPS, to aby to melo jeste umelectejsi dojem, pripominalo to vice Powerpoint a hrac mel dostatek casu (10 sekund) si prohlednou skvelou grafiku a listi na stromech na kazdem jednotlivem frame.
A budou to moci udelat i ve 4k - to se bude dobre prodavat!https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738191
+
Chtelo by to "freesync" protlacit taky do konzole a televizi, pak by to mohlo jet nekde mezi 30 az 60 fps
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Chtelo by to "freesync"
JVc https://diit.cz/profil/jvc
14. 10. 2014 - 17:19https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseChtelo by to "freesync" protlacit taky do konzole a televizi, pak by to mohlo jet nekde mezi 30 az 60 fpshttps://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738232
+
Mám radši méně FPS. Dělá to větší Blur efekt a nepřipadáte si, že postava si šlehla extázi.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Mám radši méně FPS. Dělá to
De https://diit.cz/profil/drezir
14. 10. 2014 - 23:08https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseMám radši méně FPS. Dělá to větší Blur efekt a nepřipadáte si, že postava si šlehla extázi.https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738306
+
mal som kedysi 100fps CRT, to boli casy :p, na LCD je aj 144fps na prd!!!
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
mal som kedysi 100fps CRT, to
Exhumanizator https://diit.cz/profil/fero77ke
15. 10. 2014 - 10:11https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskusemal som kedysi 100fps CRT, to boli casy :p, na LCD je aj 144fps na prd!!!https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738357
+
Tak přečíst si, jak M$ tlačí na to, aby Assassin Creed Unity byl na PC také locknut na 30fps jsem opravdu nemusel... to je opravdu ubohé. A mluvení o tom, že naše oči stejně nic nad 24fps nerozeznají je kravina na n-tou...
Nejvíce oceňovaný komentář je "Tak pro toto jsou konzole rakovinou."
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Tak přečíst si, jak M$ tlačí
trodas https://diit.cz/profil/trodas
15. 10. 2014 - 21:45https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseTak přečíst si, jak M$ tlačí na to, aby Assassin Creed Unity byl na PC také locknut na 30fps jsem opravdu nemusel... to je opravdu ubohé. A mluvení o tom, že naše oči stejně nic nad 24fps nerozeznají je kravina na n-tou...
Nejvíce oceňovaný komentář je "Tak pro toto jsou konzole rakovinou."https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738513
+
“Then maybe ask about the impact of AI on these APUs in the consoles.”
They said they have to use Microsoft’s cloud instead of the APU to do the AI in certain games due to hardware limitations.
---
To si ze mne delate PRDEL. Tak tohle si ulozim. To je prosim stav vykonu konzoli na zacatku jejich zivotnosti.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
“Then maybe ask about the
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 10. 2014 - 10:29https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse“Then maybe ask about the impact of AI on these APUs in the consoles.”
They said they have to use Microsoft’s cloud instead of the APU to do the AI in certain games due to hardware limitations.
---
To si ze mne delate PRDEL. Tak tohle si ulozim. To je prosim stav vykonu konzoli na zacatku jejich zivotnosti.
https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738565
+
Jeste k tomu 24fps. Doporucuju vsem se silnym cpu SVP http://www.svp-team.com/, film prepocitany na 60fps s vsync je trochu jine kafe...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jeste k tomu 24fps.
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 10. 2014 - 10:35https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseJeste k tomu 24fps. Doporucuju vsem se silnym cpu SVP http://www.svp-team.com/, film prepocitany na 60fps s vsync je trochu jine kafe...https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738568
+
Mam a pouzivam od toho co jsem videl Hobbita v 48fps, je to super. Ty naroky nejsou tak hrozny je tam dost nastaveni jak to zoptimalizovat. Navic to ma podporu OpenCL takze to neni tak hrozny. Navic to umi dopocitat do cernych pruhu u filmu 21:9 podbarveni obrazu, neco jako ambilight akorat ze je to jen v tech cernych pruzich. Je tam na to taky hodne moznosti na nastaveni, takze to jde nastavit dost setrne.
Musim upozornit ze zvyknout si na to trva par filmu ale pak proste nechcete jinak. Kdyz vidim na nejake TV tu cukaturu 25fps tak to desne taha oci, ne uz nikdy. 30 fps u her to je krok zpet o 20 let. To se M$ a $ony zblaznily.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Mam a pouzivam od toho co
JVc https://diit.cz/profil/jvc
16. 10. 2014 - 11:51https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseMam a pouzivam od toho co jsem videl Hobbita v 48fps, je to super. Ty naroky nejsou tak hrozny je tam dost nastaveni jak to zoptimalizovat. Navic to ma podporu OpenCL takze to neni tak hrozny. Navic to umi dopocitat do cernych pruhu u filmu 21:9 podbarveni obrazu, neco jako ambilight akorat ze je to jen v tech cernych pruzich. Je tam na to taky hodne moznosti na nastaveni, takze to jde nastavit dost setrne.
Musim upozornit ze zvyknout si na to trva par filmu ale pak proste nechcete jinak. Kdyz vidim na nejake TV tu cukaturu 25fps tak to desne taha oci, ne uz nikdy. 30 fps u her to je krok zpet o 20 let. To se M$ a $ony zblaznily.https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-738602
+
No, proč používat film přepočítaný z méně... fps na více???... Když už dnes dostupné fotoaparáty od SONY a po nich "už" i kamery od konkurence umí scanovat natívně progresívně (a některé již i ve FullHD - 1080p a né jen 720p) 50 - 60fps? :-)
Já už 2 leta točím do FullHD o 50fps progresívně :-) Kdo viděl (samply na YT neberte vážně!, YT podporuje max 30fps :-( i když titulky v ukázkách a v popisky hlásaj, že jde o FullHD 1080p 50-60fps...) už nechce nižší fps!
(jen pozor na Hz PC monitorů u videa 50p, PC monitory totiž téměř žádný nepodporuje evropských 50Hz, ale jen 60... I proto leta používám jako monitor FullHD IPS TV s pixel mappingem a ovladatelnou frekvení 50, 60, 72 -pro filmy ve 24fps čili ve troj násobku!!!, jinak krom trhání pravidelného vlivem mála fps se přidá i nepravidelné poskakování vlivem intereferenci nenásobku fps a Hz, až 75Hz)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
No, proč používat fil
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
21. 10. 2014 - 00:05https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseNo, proč používat film přepočítaný z méně... fps na více???... Když už dnes dostupné fotoaparáty od SONY a po nich "už" i kamery od konkurence umí scanovat natívně progresívně (a některé již i ve FullHD - 1080p a né jen 720p) 50 - 60fps? :-)
Já už 2 leta točím do FullHD o 50fps progresívně :-) Kdo viděl (samply na YT neberte vážně!, YT podporuje max 30fps :-( i když titulky v ukázkách a v popisky hlásaj, že jde o FullHD 1080p 50-60fps...) už nechce nižší fps!
(jen pozor na Hz PC monitorů u videa 50p, PC monitory totiž téměř žádný nepodporuje evropských 50Hz, ale jen 60... I proto leta používám jako monitor FullHD IPS TV s pixel mappingem a ovladatelnou frekvení 50, 60, 72 -pro filmy ve 24fps čili ve troj násobku!!!, jinak krom trhání pravidelného vlivem mála fps se přidá i nepravidelné poskakování vlivem intereferenci nenásobku fps a Hz, až 75Hz)https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-739453
+
21. 10. 2014 - 00:28https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuseTady je srovnání dvou "kafí" - především to je vidět na běžcích v popředí...
Stahujte zde: http://files.futureleap.com/CrowdRun_1024x576_50p_vs_25p.avi
Ale 99% lidí jsou slepci a nevidí to tam...https://diit.cz/clanek/far-cry-4-30-fps-ubisoft/diskuse#comment-739455
+
Tak to vypadá, když se vytváří dojem, že nové konzole mají spoustu výkonu, v realitě. Najednou se musí s barvou ven, že ono ten HW zas tolik toho výkonu nedá, když chceme, aby to také nějak vypadalo...
Líbí se mi vyhýbavé vyjádření ke srovnání mezi Xbox One a PS4. Ono to tedy asi nebude jen o listí na stromě, ale hlavně o zjednodušeném modelu toho stromu :) Modelovat individuální listy na stromech - o tom si můžeme nechat zdát tak za 20 let, a to v ještě hodně divokých snech :))))
A pokud je mi známo, tak Assassin Creed Unity sice není "de facto" střílečka, ale:
1) užívání chladných zbraní na blízko je vlastně stejné jako střílečka a pokud se souboje nemají smrsknout na "včas stlačené tlačítka v správném pořadí", tak to plynulost chce stejně
2) i ti "assassini" jsou v Assassin Creed Unity vybaveni bambitkami a střílí z nich (nejde toliko o módní doplněk) a tedy bych měl spor s jednoznačným vyčleněním této hry z žánru stříleček... Přinejmenším částečně do tohoto žánru spadají.
Nebo jinak - pokud Assassin Creed Unity klade větší důraz na prozkomávání terénu, obhlížení a strategii nepozorovaného vplížení se k cíli a zase nepozorovanému zmizení od cíle zavražděného, pak pro toliko odlišnou (ale jen možnou - také lze jít metodou brute-force) herní strategii nelze říci, že hra nespadá do žánru stříleček.
To by do nich nespadala skoro žádná z Metal Gear Solid akcí, kde se také jedná více o stealth přístup, než o masakrální akci typu Quake 2, 4... či Doom 3, atd.
Zmínka o Far Cry 4 je správná, ale co třeba... Far Cry 3?
Téměř polovina všech misí je o tom, zabít protivníka chladnou zbraní, což - protože se vekrze jedná o po zuby ozbrojené maniaky, pálící na všechno co se hýbe - znamená nezbytnost se k nim připlížit zezadu, v skrytu a pak je probodnout mačetou skrz na skzr.
Všichni bosové ve hře zemřou nožem. Do jednoho...
To je už natolik podobné s Assassin Creed Unity přístupem (stealth přiblížení a kill chladnou zbraní), že kdo chce tvrdit, že se jedná o zcela rozdílné žánry (jak je naznačováno), ten je mimo realitu, nebo Far Cry 3 nehrál. Kdyby jej hrál, tak by věděl, že dokonce zabití lokálního bose jinak, než nožem, hodnotí hra jako selhání mise. To prostě není přístup Rakyatského válečníka, dotyčného "jen" odstřelit.
Je přímo vyžadován "osobní přístup" - ergo kde je ten rozdíl mezi Assassin Creed Unity? V obou případech hra vysoce hodnotí stealth přístup (Far Cry 3 - osvobození základny 500XP, osvobození bez spuštění alarmu 550XP, osvobození aniž by mně protivníci zahlédli - 1500XP...!) a nakonec dojde na souboj nablízko na nože - byť mnozí bosové ani v jedné hře v podstatě nekladou odpor (mnohý šlechtic to ani v Assassin Creed Unity neumí nebo nezkusí, v Far Cry 3 většina místních bosů nemá ani šanci se bránit... stejně jako běžní pěšáci... http://youtube.com/watch?v=TRosjCJM-is ) a všichni velcí bosové musí (Far Cry 3) zemřít nožem.
Kde je tedy ten rozdíl, proč by Far Cry 3 (4 bude asi podobná, ale nehrál jsem) a Assassin Creed Unity měly být rozdílnými žánry her?
Co treba ze FC je z prvniho pohledu (rozepsano at se neplete FPS a fps) a AC je z tretiho. V FC musis mirit (strelne zbrane jsou stale hlavni, tiche zabijeni je tam spise jako bonus), v AC je boj prakticky automatizovany kde mackas tlacitka ve spravnem poradi.
Oboum by svedcilo 60fps (a vice), ale u AC to bude trosku mene poznat. Ale je neomluvitelne to vydavat jako umysl a umelecky dojem a omezovat to na 30fps i na vykonejsih platformach.
Souhlasím, že je zde rozdíl v pohledu... (a i s tím, že při pohledu jakoby třetí osoby 30fps vypadá přijatelněji) ale Max Payne je také z "třetího pohledu" ne z "prvního." A je to střílečka, nebo není?
Co se míření týče, tak tam nemáš pravdu, je spousta situací, kdy se v AC míří. Zkus starší verze a budeš překvapen, na co všechno se tam také míří....
Nicméně je pravda, že normálně se v FC míří na vše, mimo super boss soubojů na nože, jenž se bohužel většinou konají "na klikání"...
Tiché zabíjení není v FC jen za citelný super bonus experience, ale jak jsem řekl, je to vyžadováno. Mise neukončená zabitím bosse nožem je fail. To je třeba si neplést...
Souhlasím s kidem o "uměleckém dojmu", ale nemyslím si, že by někdo na PC vážně uvažoval o 30fps limitu... To by se na AC nedaly dělat benchmarky a vůbec by to bylo trapné...
Konzole maju vykonu dost.
Problem je samotnom Ubisofte a ich lenivosti optimalizovat ich srackovy engine..
Celkom dobra diskusia k tomu je tu http://semiaccurate.com/forums/showthread.php?t=8284
Právě naopak. Dočetl jsem se tam, že sdílený přístup k ram je zatracený problém (že i jedním jádrem se dá vytížit ram přístup tak, že to zabije GPU výkon a v neposlední řadě že Xbox má zatracený problém z DirectX přístupem a tedy s DrawCalls:
Metro developer: "and let's not forget that both CPU and GPU share bandwidth to DRAM [on both consoles]. I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it (the CPU) is supposed to get prioritised memory access."
"Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result."
Další zajímavé postřehy jsou: "Cryengine 3 was preparing to scale to 8 cores in 2010. Ubisoft lagging 4 years behind competition technologically. But lets never admit that."
"Taking their word at face value, if they are aiming for 100fps and getting 30 because of AI their program is a piece of rubbish."
Nikde jsem tam nenašel, že by někdo nějak prokázal, že HW výkon konzolí je super. Ono sdílený bus je smrtelný zabiják... Jak rychle by asi na PC jely hry, kdyby se CPU musel hádat o ramku s GPU, které se rzovna rozhodlo otexturovat ty polygony na scéně...?
Nikde som nepovedal, ze HW konzol je super.
Pritom tohle uz mela pred 25 lety poresene Amiga...ok, netexturovala polygony, ale mela oblast pameti sdilenou mezi CPU a koprocesory a pak fast RAM dedikovanou pro CPU.
Přesně tak. Na Amigách od 500 to 4000 s 68060 a PPC 603e jsem vyrostl a polygony samozřejmě texturovaly - Thug Life demo z roku 1997:
http://youtube.com/watch?v=hYKvVGQY8cs
:-)
Pokud chceš namítnout, že tohle je pro Amigu 1200 a nejlépe s 68030+++ procesorem, tak máš pravdu, ale i na Amize 500 se daly fintovně texturovat polygony a dokonce v 50fps na 7,14MHz MC68000 procesoru - Arte demo od Sanity, 1993: http://youtube.com/watch?v=ll6SlelIsoo
World of Commodore od Sanity, 1992: http://youtube.com/watch?v=Byajsm8ZGNY
Interference demo of Sanity, 1993: http://youtube.com/watch?v=IXJLC5Hlvhw (v reálu 99% efektů jelo na 50fps, opravdu... YewTube suxx a bůh ví, jak to nahrávali (UAE?), zdá se mi to dost cukající... :( )
Nicméně faktem je, že Amigy dělily ram na chip (koprocesory + CPU může... ale raději neeee) a fast ram (only CPU) a jelo to parádně. Dost dobře nechápu, proč konzoly nemají také dělenou ram, aby se zamezilo propadu výkonu CPU během texturování, atd.
Dělení ram a 2x sběrnice by to snad zas tolik neprodražily a výkon by šel raketově nahoru.
Ve finále jsem měl v Amize 3 paměťové subsystémy - chipram (jen na zvuk už), fast ram (na CPU) a videoram na grafice :) Přes UltraWide SCSI navěšený 10k RPM disk co sypal data jako DMA přímo do ram bez toho, aby se procesor musel tím obtěžovat... a jak na tom jel Doom, Descent i Quake s podporou 3D renderingu přes první 3D čipy (S3 Virge a 3D Labs Permedia 2, co se "mírně" přehřívala v zátěži :-))))) ) ...
Proč by moderní HW neměl mít dělené paměťové subsystémy, to mi hlava nebere. Dokonce byl od M$ pokus o to v té superrychlé "keši" dříve užité (32MB ESRAM) v Xboxu 360, takže bych jako logický krok očekával, že tento problém pronásledující neupgranduté Amigy 500 a 1200 jako prokletí (měly jen chip ram, tedy sdílenou = výkonová katastrofa) nebude již nikdo po Commodoru (1985 a 1992) opakovat. Jaksi jsem se mýlil, jak vyplynulo jasně z slov vývojáře Metra, že jsou schopni jedním corem atakujícím ram "zastavit" texturování GPU.... :(((
no-X necitis se ted trosku trapne po tom co jsi vsem vyvracel, ze vetsina konzolovych her nejede pouze na 30fps? A jako dukaz si pouzival napriklad i AC:Unity. Chce to trosku mene optimismu do budoucna ohlende konzoli.
http://diit.cz/clanek/konzolove-hry-30-vs-60-fps
Za prvé jsem jsem Unity nepoužíval jako důkaz. Důkaz byly specifikace již vydaných her, z nichž 2/3 bylo 60 FPS a 1/3 30 FPS, což každý v tom článku vidí. Unity je ve článku zmíněno v souvislosti s vyjádřením jeho tvůrců. Pokud oni tvrdí A a dělají B, proč by se kvůli tomu já měl cítit trapně? :-)
Protoze jsi naivne veril Ubisoftu (to se nedela) a navic si mu veril jen chvili to tom kotrmelci co udelal s watch dogs (stejny ted udelal i s AC:Unity)
No dobře, ale za to snad už autor nemůže, ne? :)))
Jako no-X měl podle tebe co? PŘEDVÍDAT, že Ubíci kecají a místo jimi uváděné hodnoty tam "po zralé úvaze" dosadit vlastní hodnotu?
Co bys říkal pak? Nadával bys, že neumí číst a že Ubíci slibují 60fps, tak to snad dodrží, kdyžtak srazí textury a detaily...? Pokud kurňa v době psaní článku vychází z dostupných faktů, které se změní nezávisle na něm, tak někomu říkat, že se má cítit trapně (Ubíci se mají cítit trapně, že mění své slovo), mně přijde jako trochu z jiného světa...
(a pak by se třeba stalo, že by vizuální stránce obětovali fps a měli by 60 a spekulace na 30 by nevyšla a zase by za to byl no-X?)
Jo predvidat. Ubisoftu neveril skoro nikdo ty jejich kecy ze to pojede 1080/60. Ne s jeho historii kdy to slibuje prakticky vzdy a nikdy nedodrzi. Jen no-X to predlozil jako dukaz ze se podil 60fps her na konzolich bude zvysovat.
A mimochodem fakta =\= marketingove zvasty
nehazet vsechno jen na ubisoft. Narozdil od ps3/xbox360 je vykon apu v novych konzolich zcela predvidatelny. Architekturu GPU a CPU zname, jejich limity zname, neznamou bylo jak se to popere se sdilenou pameti a vysledky uz taky mame. A ukazuje se to co rikam od zacatku, nove konzole zacinaji narozdil od tech predchozich s hovn*m a z hovn4 bic neupletes. 8 slabounkych jader cpu casti, svaty to gral obhajcu tohoto reseni, se taky ukazuje jako fail.
Proto je hlavni vina na Ubisoftu. Vykon novych konzoli je znam a dobre odhadnutelny (neznama kvuli sdilene pameti je jen na jedne z nich), takze museli vedet ceho dokazi dosahnout. A presto davali nesplnitelny sliby (na ktery jim tady skocili), a kdyz jim sliby nevyjdou tak snizeny fps vydavaji za umysl a umelecky efekt.
Tak to je taky pravda....
Mně se líbí, jak určitá skupina uživatelů kritizuje použití osmijádrového mobilního procesoru a dává ho do souvislosti s rozlišením a FPS her, které s výkonem procesorové části nijak nesouvisí. Ale proč si nerejpnout, žejo ;-)
Holt málo koho z PC-only světa napadne, že když bude mít sdílenou paměť, tak prostě texturování sceny v vysokém rozlišení znamená, že CPU má útrum s nějakou aktivitou...
Na PC toho nikdy nezažili a nezažijí, protože PC rozumně dělí ram grafiky a ram pro CPU.
A když pak CPU nemá dost času na AI a v podstatě cokoliv jiného rozumného, protože prostě nemá paměť, tak za to může kdo? NO přeci CPU :) Nu holt... kdyby PS4 a Xbox One dali vývojářům alespoň těch 32MB dedikované superrychlé ESRAM pro CPU only, tak by se dalo do ní nacpat AI a to, co se bude ve hře počítat (mimo velké bloky dat, textury, atd. samo!) a CPU by v době, kdy mu GPU zabaví ram, mohl klidně počítat nezmenšenou rychlostí.
32MB je pro kód hry až-až (neplést si s velikostí exe přošpikovaného grafikou, skripty a copy-protect rutinami) a hned by bylo výkonu dost.
Problém, který jsem ještě nenakousl se sdílenou pamětí je dokonce i refresh obrazu.
Většina lidí zase "nebude vědět, která bije", ale pokud chtějí, aby se něco třeba 75x zobrazilo na screenu, tak tyto data ze screenbufferu je třeba 75x za sekundu zkopírovat do displeje (nebo do RAMDACu, jenž z nich udělá analogový VGA signál).
Pokud je framebuffer 320x200 v 8bitech, tak to není velký problém. Pokud je framebuffer 1920x1080 v 32bitech, pak je to 30x (či nedej bože 60x za sekundu) docela záhul a zahýbe to možností GPU i CPU. Proč? Protože v době, kdy se z ramky tento blok čte pomocí GPU, tak se s ní nedá dělat nic jiného. Ani GPU nemůže texturovat a ani CPU nemůže počítat - máme-li sdílenou ram.
Lidé si pravděpodobně myslí, že ty superrychlé ramky se do grafik cpou jen pro rychlejší texturování. Je to jistě podstatný důvod, ale dalším důvodem je takový framebuffer pro 4k rozlišení... :-)))))
...nuž ale proč dělat revoluční řešení, když plebs koupí i tyhle konzoly i ještě příští generaci s nerozdělenými paměťovými subsystémy? (no, to jsem při attaku 32" +++ screenu asi přehnal, dnes už pochybuji, že dovolí udělat PS5 a Xbox UHD se sdílenými ramkami, protože pro 4k hraní by to prostě postačovalo asi jen na nějaké 2D hry... :))) Nebude-li tu nějaký technologický "breakthru" zásadního významu (ne, delta komprese nestačí, ne) ... )
O kouskek vys mas prokazany crossload cpu-gpu, ale nevim co na to zbytek urcite skupiny.
Screenshot má naznačit, že v 30 fps bude hrdina snadným soustem i pro rozzuřeného jezevce? :-D
nejsem sice expert ("učím češtinu, dějepis" :-), ale mě to spíš připada jako medojed a ne jezevec - a ten je klidně schopnej zaútočit na člověka a žádná sranda s ním není:
http://tinyurl.com/largub7
velice nevrly (jeste vic nez jezvec) kober se nebojici, s tuhou (broky neprostrelitelnou) a zaroven velice volnou kuzi
Je to prostě lemrus! :)
Managori jsou zvykli na powerpointove prezentace - navrhuji tedy vydavat hry na konzole s 0,1 FPS, to aby to melo jeste umelectejsi dojem, pripominalo to vice Powerpoint a hrac mel dostatek casu (10 sekund) si prohlednou skvelou grafiku a listi na stromech na kazdem jednotlivem frame.
A budou to moci udelat i ve 4k - to se bude dobre prodavat!
Chtelo by to "freesync" protlacit taky do konzole a televizi, pak by to mohlo jet nekde mezi 30 az 60 fps
Mám radši méně FPS. Dělá to větší Blur efekt a nepřipadáte si, že postava si šlehla extázi.
mal som kedysi 100fps CRT, to boli casy :p, na LCD je aj 144fps na prd!!!
Trošku pridám do ohňa odkazom na zaujímavý článok:
http://www.dsogaming.com/news/report-microsoft-sony-pressuring-ubisoft-f...
Tak přečíst si, jak M$ tlačí na to, aby Assassin Creed Unity byl na PC také locknut na 30fps jsem opravdu nemusel... to je opravdu ubohé. A mluvení o tom, že naše oči stejně nic nad 24fps nerozeznají je kravina na n-tou...
Nejvíce oceňovaný komentář je "Tak pro toto jsou konzole rakovinou."
“Then maybe ask about the impact of AI on these APUs in the consoles.”
They said they have to use Microsoft’s cloud instead of the APU to do the AI in certain games due to hardware limitations.
---
To si ze mne delate PRDEL. Tak tohle si ulozim. To je prosim stav vykonu konzoli na zacatku jejich zivotnosti.
Jeste k tomu 24fps. Doporucuju vsem se silnym cpu SVP http://www.svp-team.com/, film prepocitany na 60fps s vsync je trochu jine kafe...
Mam a pouzivam od toho co jsem videl Hobbita v 48fps, je to super. Ty naroky nejsou tak hrozny je tam dost nastaveni jak to zoptimalizovat. Navic to ma podporu OpenCL takze to neni tak hrozny. Navic to umi dopocitat do cernych pruhu u filmu 21:9 podbarveni obrazu, neco jako ambilight akorat ze je to jen v tech cernych pruzich. Je tam na to taky hodne moznosti na nastaveni, takze to jde nastavit dost setrne.
Musim upozornit ze zvyknout si na to trva par filmu ale pak proste nechcete jinak. Kdyz vidim na nejake TV tu cukaturu 25fps tak to desne taha oci, ne uz nikdy. 30 fps u her to je krok zpet o 20 let. To se M$ a $ony zblaznily.
No, proč používat film přepočítaný z méně... fps na více???... Když už dnes dostupné fotoaparáty od SONY a po nich "už" i kamery od konkurence umí scanovat natívně progresívně (a některé již i ve FullHD - 1080p a né jen 720p) 50 - 60fps? :-)
Já už 2 leta točím do FullHD o 50fps progresívně :-) Kdo viděl (samply na YT neberte vážně!, YT podporuje max 30fps :-( i když titulky v ukázkách a v popisky hlásaj, že jde o FullHD 1080p 50-60fps...) už nechce nižší fps!
(jen pozor na Hz PC monitorů u videa 50p, PC monitory totiž téměř žádný nepodporuje evropských 50Hz, ale jen 60... I proto leta používám jako monitor FullHD IPS TV s pixel mappingem a ovladatelnou frekvení 50, 60, 72 -pro filmy ve 24fps čili ve troj násobku!!!, jinak krom trhání pravidelného vlivem mála fps se přidá i nepravidelné poskakování vlivem intereferenci nenásobku fps a Hz, až 75Hz)
Tady je srovnání dvou "kafí" - především to je vidět na běžcích v popředí...
Stahujte zde: http://files.futureleap.com/CrowdRun_1024x576_50p_vs_25p.avi
Ale 99% lidí jsou slepci a nevidí to tam...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.