Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Fidelity FX Super Resolution, odpověď na DLSS 2.0, přijde na jaře

Tak na tohle jsem velmi zvedavy, jak to AMD vyresi. Jestli mi neco neuniklo, tak nemuze jit podobnou cestou jako nVidia, protoze jeji vypocetni HW CDNA a herni RDNA je uz hodne jiny a obvody pro akceleraci AI (aby bylo schopne nacvicit to co dela DLSS) tam nejsou.

Ale zaroven verim, ze na tom solidne maka i se SONY a MicroSoftem, protoze v zajmu obou firem je dostat tuhle technologii i do konzoli (s tim, ze na PS to bude realizovane krapet jinak, kdyz to nema DX).

Kazdopadne moje zkusenost s DLSS2.0 je velmi spatna. Zkousel jsem to v par hrach a jmenovite CyberPunk2077 to vypadalo otresne. Ve vsech hrach to pridava urcitou vyblitost, pripadalo mi to jako "perf" textury na Skyrim, kdy to skutecne nemelo tu kvalitu a bylo to poznat. V CP2077 to navic dela bordel ve stinech. Ty to zvlastne rozzrni a maji zpozdeny efekt (mozna to bylo tim, ze i stiny byly nastavene na max). Nejhure to vypadalo ve scenach, kdy je vetsina staticka (napr. ve vytahu s Jackiem) ale jedna cast se hybe a vrha stin (Jackiemu se hybala/klepala ruka). Vysledek byl to co kamos popisoval ze videl po aplikaci houbicek.

Neni nad native4K, i kdyz nektere detaily (v CP2077 specialne "Screen Space Reflections" to mu daly naprdel, ale i na medium to uz vypadalo lepe a vykon byl o 60% lepsi :))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Úplně to nechápu, člověk si koupí grafiku za 20-40 tis. Kč a pak tam zapne udělátko, který dopočítáváním zošklivý obraz. Na televizi to je jedno, u konzolí to je jedno, ale na monitoru u PC to vážně teda ne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak, také to nechápu.
Navíc kvůli technologii, u které se přínos zkoumá na screenshotech, zda je tam rozdíl facepalm
nVidia prostě ten marketing umí, všechna čest. Bez ironie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mas v tom bordel.

1) Vykonostni prinos je viditelny v grafu FPS. Nepotrebujes SS.
2) Kdyz zkoumas vizualni degradaci (tedy ne prinos jak pises), tak lepe je to videt za pohybu, naopak na SS se to hleda hure. Proto take recenze, kde je jen tipnutej SS to vypada jako super technologie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1) Narážím na fakt, že DSSL je "must have" k RT.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No tak to je videt, ze v tom mas jeste vetsi bordel.

Jsou to dve na sobe nezavisle technologie. Faktem je, ze pro kombinaci: nejnovejsi hry + 4k rozliseni + max detaily vcetne RT se DLSS (pokud ho ta hra umi) hodi.

Nicmene muzes hrat i na 1080p s RT. Nektere (cti 1-2) hry vypadaji skvele a nepotrebujes DLSS na stabilni FPS.

Mimochodem, jen trifka, je to DeepLearningSuperSampling takze DLSS, nikoli DSSL.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vůbec jsem nepochopil, v čem mám mít bordel:D
A) Jsem to dal do uvozovek coby jako že je to "fakt", prostě hovorový princip naznačení ironie
B) Sám jsi na to napsal "je fakt..." (zde jsou uvozovky ve významu citace)
C) Sorry za překlep

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A) pises anglicky 2 slovicka v jinak ceske vete. Uvozovky tedy dost dobre znamenaji zacatek a konec anglicke citace. Ale i kdyby, fakt to neni. Nikdo to tak nebere, takze ironie to byt nemuze. Dokonce ani nVidia, ktera rika, ze DLSS je jina ficura, nespojuje to s RT.

B) To ze pisu ze v jedne jedine kombinaci se to "hodi", neznamena, ze delam fakt z "must have".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A) Doporučuji více načíst reakce BFU, pak bys pochopil:) Ano, máš pravdu, realita je ale jiná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Treba protoze i ta grafika za 50k nedokaze rozhybat novou hru na nativnim rozliseni monitoru toho cloveka.

A jak vsichni vime, tak kdyz se jde mimo nativni rozliseni, degraduje to vizualni zazitek. Takze je to takove naprd.

Bud mate nativni rozliseni, bez DLSS, a 20FPS
Nebo mate rozliseni s DLSS, 35FPS, ale vyblite barvy.
Nebo mate nativni rozliseni, bez DLSS, 40FPS, ale ta hra vypada jako neco 6 let stareho.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No a to přece nedává žádnej smysl. Nekoupíš si drahou věc, abys ji delvavoval tím, že tam budeš provozovat nesmysly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to by ta ka rta za 20-40 musela dobře zvládat 4K. Což se bohužel ve většině případů neděje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě v CP2077 DLSS přišlo celkem v pohodě. Nejvíc mě dráždil stín zrcátek u auta který byl viditelný třeba 5x. V jakém rozlišení (nativním) jste to DLSS používal? Já v 3440x1440.
Odrazy bez RT jsou ale v CP fakt divně zrnitý jako filmgrain a je to lepší až na vysoké/ultra.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zkousel jsem to na pujcene RTX3090 a tam jsem valil 3840x2160, na max s DLSS2.0, ale to neslo moc dobre, 35-40FPS, propady obcas k 17FPS :(

Nakonec jsem to nechal na 2560x1440, to slapalo obstojne a na mem monitoru jeste dost ostre.

Kdyz jsem pak vratil 3090, tak na me staricke 1080 to vali tedka 2560x1440 s namixovanymi detaily. Vse na max samo krom RT, DLSS a SSR, ktere jsem musel nastavit na medium. Ale slape to nejakych 28-35FPS a nema to propady, coz je super.

Ta zrnitost podle meho pozorovani je pri nizsim SSR nez psycho, a nebo kdyz jsou slabsi FPS. Kazdopadne mi to pomohl vyresit ReShade mod. Ten je super, krom tech grafickych chyb dokaze pekne zaostrit veci. V zakladu ma totiz CP2077 nejaky zvlastni mlzny opar na vsech objektech. ReShade to dokaze odstranit, aniz by snizoval FPS.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jsem taky zvědavý, chca nechca musím přiznat, že DLSS je dneska věc, která hodně lidí přesvědčí k nákupu nVidie. Ta do toho taky sama hodně investovala, má farmu na "učení" algorytmu, Tensor cores v GPU a tak..
Trochu se bojím vysledku, už DLSS je občas příjmáno rozpačitě a od FX SR nečekám lepší kvalitu.. Na druhou stranu čekám lepší kompatibilitu ze strany her.
Taky bude záležet, zda to bude technologie jen pro RDNA2 nebo i RDNA, Navi, Vegu nebo snad i Polaris (kterej mám já :D)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Problém je ovšem v počtu podporovaných titulů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Snad to bude fungovat a vsem Nvidotum to zavre pusu. ... a kdyz ne koupim si 3060 xD

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Hmm. Historie se rada opakuje. Amd vyda fidelity fx. Bude mit porodni bolesti. Pak se zacne casteji pouzivat. Nvidia to uvidi a prida podporu do svych ovladacu.

Teda to je ta lepsi varianta :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A přejmenuje, aby se náhodou něco nepřiznalo :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No kdyby to prejmenovali z FFXSR na neco "krasnejsiho", tak by to na skodu nebylo. Marketing AMD mohl zvolit jiny nazev.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.