Fidelity FX Super Resolution, odpověď na DLSS 2.0, přijde na jaře
AMD již dala najevo, že FidelityFX Super Resolution, pokročilé zvětšení obrazu reagující na DLSS 2.0, bude postaveno na bázi Direct ML, takže nebude cílit pouze na svět PC, ale objeví se i na konzolích. Podle redakce webu Prohardver bude Fidelity FX Super Resolution implementováno jako samostatný herní efekt, který může vývojář zahrnout do hry. Implementace by měla profitovat z Infinity Cache - do jaké míry, to zatím není jasné. Lze ale předpokládat, že bude lépe sedět grafickým čipům s architekturou RDNA 2.
Další novinkou bude vylepšená funkce Radeon Boost. Ta nyní funguje (a i v budoucnu bude) na principu snížení rozlišení v pohybu. Pokud uživatel žádá dodržení určitých FPS, je v pohybu rozlišení sníženo (adekvátně tomu, jaké FPS jsou vyžadovány) a snímková frekvence takto stabilizována. Současná verze funguje v rámci této definice dobře, neboť v pohybu není pokles detailů příliš zjevný. Problém však je, pokud jsou v pohyblivé scéně statické prvky. Třeba hlaveň zbraně, auto (které hráč řídí) ap. Zkrátka prvky, které jsou více-méně stabilní bez ohledu na pohyb ve scéně. Na nich může být pokles rozlišení více patrný. Vylepšený Radeon Boost by měl využívat podpory VRS (Variable Rate Shading) architektury RDNA 2 a stabilní prvky budou vykresleny v plném rozlišení.
AMD se zatím oficiálně nevyjádřila, kdy k vydání přelomové verze ovladačů dojde. Podle zdrojů Prohardver by to mohlo být zhruba na jaře. To by znamenalo někdy po vydání Radeonů RX 6700 / Navi 22, které očekáváme v březnu, případně v souvislosti s vydáním Radeonů postavených na menším jádru Navi 23, které podle nejnovějších zpráv míří na květen.