Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k FSR se šíří mimo PC: FSR 1 u Qualcommu, FSR 2 u ARM, FSR 4 u Sony

Otázka je či AMD pomôže ak je fsr implementované aj v smartfónoch. Toto bude možno dávať význam jedine ak vydá ten arm soundwave.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Může to pomoct, vznikne třeba nějakej handheld a použijou FSR, když bude zavedený na smartphonech. Aktuálně je hlavní výhoda, že to bude implementované na Playstation.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak v mobilním světe mi tohle upscalovaní opravdu dává smysl - jednak se nehraje jen o výkon, ale i o spotřebu a jedna na sotva 7" cca QHD displeji opravdu asi není potřeba mít každý pixel "pravý".

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ono to dává smysl i na 165cm televizi, hraju na DLSS balanced s transformer modelem a nevidím tam ve 4k žádnej rozdíl od nativu, krom toho že mám stabilních 120fps.
Žádnej pixel ve hrách není "pravý", celej gamedev před RT je o tom, jak odrbat fyzikální realitu co nejvíc, aby se to vůbec nějak hejbalo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

3 metry od televize .. to klidně můžete hrát na nativním 1080 a bude to vypadat zhruba stejně.

Pokud máte mobil schopný poslat ty obrázky na TV/monitor, tak se někdy zkuste podívat, jaké "zkratky" to používá, aby to vyrobilo 30fps.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jestli právě 30 FPS, ale třeab co jsem pustil CoD mobile na velkém, jen FHD monitoru tak to byla kostičkovaná, nulový antialiasing, kvalita textur pozadu za počítači...

Ale zase když pustíš třeba nějaký Asfalt, tak to běží fajně a je to srovnatelné s asfaltem pro počítače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nevypadá to stejně.
Změnu z 4k na 1080p pozná i slepý, okamžitě chybí detaily a hloubka obrazu.
Změna z CNN na transformer byla taky poznat velice dobře, dá se použít o jeden upscaling step nižší a kvalita je pořád lepší.
Stejně tak jako jde okamžitě poznat, když přepnu z DLSS na FSR, protože FSR je výrazně horší (a ještě nechává smearing artefakty na vodě) - a naopak, na TV to vynikne víc než na 4k 32" monitoru.
Možná by to chtělo komentovat něco, co jste doopravdy viděl :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

"Změnu z 4k na 1080p pozná i slepý, okamžitě chybí detaily a hloubka obrazu."

To vypadá spíš na to, že se tvůj monitor neumí vypořádat s přepnutím obrazu ze 4K na 1080p.
Protože 4K/1080p je přesně 4:1, tak to znamená, že 4 pixely ve čtverci by měly správně zobrazovat ten stejný obraz a tvářit se jako jeden pixel.
Při určité vzdálenosti od obrazu to tak není poznat, protože člověk nedokáže rozeznat každý jednotlivý pixel. Hloubka obrazu tak z dálky (cca 3m, záleží od očí, jestli používáš brýle atp.) vypadá stejná.
Pokud ale monitor místo spojení pixelů zapojí svou elektroniku a obraz kreativně downscaluje, mohou vznikat neostrosti a obraz se zhoršuje tak, že to vidí i slepý.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Trochu zapomínáš na to, že je rozdíl mezi statickým a pohyblivým obrazem. U statického to 100% poznat bude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasný. U statického obrazu bys od něj musel být mnohem dál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Možná by to chtělo komentovat něco, co jste doopravdy viděl :)
43" 4k monitor
4k projektor + 160cm široké plátno
Ještě nějaký dotaz?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Však upscaling je na jiných platfromách normální a jedna z možností je FSR, není jediná, výrobci čipů mohou mít vlastní, může se používat třeba i XeSS Intelu... Zrovna to XeSS a FSR je společně s Mantle upscalingem docela běžně dostupné na Apple, a jelikož možnosti Macu jsou po SW stránce stejné s iPady a iPhony (stejná binárka může běžet kdekoli) tak to funguje i tam. Tzn. žádná novinka pod sluncem

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.