FSR se šíří mimo PC: FSR 1 u Qualcommu, FSR 2 u ARM, FSR 4 u Sony
V posledních týdnech došlo k ohlášení několika zpráv, které v souhrnu vypovídají o strategii AMD s upscalingem FSR. Dosavadní strategie spočívající v neomezování technologie na úzké spektrum vlastního hardwaru a naopak snaha o spolupráci s dalšími subjekty začíná nést své ovoce.
Společnost ARM vydala Open- Source upscaler nazvaný ASR, což je v podstatě AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) upravené pro ARM platformu a vyladěné na Immortalis-G720 GPU (což je aktuálně vlajková integrovaná grafika ARM pro smartphony). Právě na ní dosahuje ASR podle měření ARM o 53 % vyšších FPS oproti nativnímu rozlišení při snížení energetických nároků o 20 %. V některých nastaveních a typech zátěže může být nárůst FPS i vyšší:
ARM ASR (ARM)
Nejde však o první využití FSR na ARM platformě. Společnost Qualcomm již loni v létě představila tzv. GSR pro svoji řadu mobilních ARM SoC Snapdragon. GSR však nestaví na FSR 2, ale původní FSR (1). Na jednu stranu má tedy prakticky nulové požadavky na hardwarovou výbavu (lze jej provozovat i na několik generací starých GPU) a je velmi snadno implementovatelný, na stranu druhou je co do detailnosti obrazu v závěsu za novějším FSR 2.
Dalším, kdo implementuje FSR, bude společnost Sony. Ta oznámila, že v příštím roce na Playstation 5 Pro nabídne FSR 4. Proč právě Sony? Na vývoji FSR 4 totiž v rámci Project Amethyst spolupracovala s AMD od začátku a nasazení v konzolích bylo dlouhodobě plánované.
Za zmínku stojí i skutečnost, že projekt ShadPS4 emulátoru Playstation 4 po DLSS doplnil i podporu pro FSR, která je k dispozici od verze 0.7.0, již dostupné ke stažení.