Futuremark představuje 3DMark Mobile ES 2.0
Společnost Futuremark oznámila před pár dny na Game Developers Conference 2007 v San Franciscu dokončení prací na nové verzi benchmarkovacího programu pro mobilní grafické čipy osazované v zařízeních typu mobilních telefonů. I u nás jsme si povídali například o ATI Imageon, nVidia GoForce, PowerVR SGX či TI OMAP3430, mezi firmami, které mohly jakožto partneři Futuremarku do vývoje nového 3D Marku mluvit pak nechybí také ARM, Broadcom, Freescale, Marvell, Mtekvision, Renesas, Samsung, Symbian a další. Futuremark tedy jedním dechem ujišťuje, že výsledky testů jsou samozřejmě vzájemně porovnatelné, snad tedy tento mobilní benchmark nestihne častý osud klasického 3D Marku, u kterého se v minulosti objevovala nařčení z toho, že „nadržuje“ ATI či nVidii.
Ale zpět k programu samotnému, 3DMark Mobile ES 2.0 konečně testuje výkon čipů v API OpenGL ES 2.0, za čímž stojí více než rok vývoje. Mezi dílčími testy jsou právě dva nové herní benchmarky pro OpenGL ES 2.0, které testují teoretický výkon unifikovaných shaderů ve vertex a fragment shader úlohách, implementován je Advanced World Test ze doposud samostatného programu SimulationMark ES 2.0. Dále se testuje výkon při postprocessingu (obecně, bez upřesnění typu úlohy), rychlost dávkového zpracování úloh, správa renderované scény, nechybí „Depth complexity“ test, výkonu při filtraci textur a samozřejmě test kvality renderingu. Veřejně bude program k dispozici v květnu tohoto roku, partneři firmy si však již nyní mohou licencovat zdrojový kód. My běžní smrtelníci pak můžeme shlédnout ukázkové video v podání kolegů z Tom's Hardware.