Při čtení článku jsem si vzpomněl na prezentaci AMD API Mantle. Díky přepracování běhal Battlefield 3/4 daleko stabilněji bez velkých propadů na (nejen) AMD produktech, bylo to zajímavé. A pak o Mantlu přestalo být tak nějak slyšet, byť je mám stále vedené v obsahu Radeon Softwaru. Pak se tu objeví Vulkan a dá se nacpat a přispůsobit na všechno (Windows7, mobilní sféra..), to mi příjde velice dobré. Pokud se Futuremark, nejden z nejznámnějších herních benchmarků rozhodne implementovat do svého programu i Vulkan, je zde větší šance, že se stane majoritním API. Chválím Futuremark, že konečně doplnily výsledky RYZENů do své Hardware sekce.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Při čtení článku jsem si
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
27. 3. 2017 - 12:56https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskusePři čtení článku jsem si vzpomněl na prezentaci AMD API Mantle. Díky přepracování běhal Battlefield 3/4 daleko stabilněji bez velkých propadů na (nejen) AMD produktech, bylo to zajímavé. A pak o Mantlu přestalo být tak nějak slyšet, byť je mám stále vedené v obsahu Radeon Softwaru. Pak se tu objeví Vulkan a dá se nacpat a přispůsobit na všechno (Windows7, mobilní sféra..), to mi příjde velice dobré. Pokud se Futuremark, nejden z nejznámnějších herních benchmarků rozhodne implementovat do svého programu i Vulkan, je zde větší šance, že se stane majoritním API. Chválím Futuremark, že konečně doplnily výsledky RYZENů do své Hardware sekce.https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009119
+
Nebyt AMD, dnes by tu vladly nadale "uzasne" 4 jadra Intel-u za cenu 550€, Windows 10 by meli majoritu kuli DX11.1+ a NVIDIA by s usmevem recyklovala sve DirectX 11 zastarale produkty za FE cenu.
Jeste ze je tu poradna konkurence, dekuju AMD.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
RyZen, Vulkan, FreeSync 2.0 +
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
27. 3. 2017 - 13:05https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseNebyt AMD, dnes by tu vladly nadale "uzasne" 4 jadra Intel-u za cenu 550€, Windows 10 by meli majoritu kuli DX11.1+ a NVIDIA by s usmevem recyklovala sve DirectX 11 zastarale produkty za FE cenu.
Jeste ze je tu poradna konkurence, dekuju AMD.https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009122
+
A keby AMD bola riadna konkurencia tak by Intel aj NV nerobili len evolúciu a aj cenovo by boli prijateľnejší.
A ešte jedna vec čo mi dáva DX12 vo vizuále oproti DX11? A ešte si prečítaj napríklad túto recenziu aký je nárast DX12 voči DX11 aj na AMD kartách https://www.hardocp.com/article/2017/03/22/dx12_versus_dx11_gaming_perfo...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
A keby AMD bola riadna
7R7 https://diit.cz/profil/7r7
27. 3. 2017 - 15:22https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseA keby AMD bola riadna konkurencia tak by Intel aj NV nerobili len evolúciu a aj cenovo by boli prijateľnejší.
A ešte jedna vec čo mi dáva DX12 vo vizuále oproti DX11? A ešte si prečítaj napríklad túto recenziu aký je nárast DX12 voči DX11 aj na AMD kartách https://www.hardocp.com/article/2017/03/22/dx12_versus_dx11_gaming_performance_video_card_review/1https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009203
+
A nebyt NVIDIA alebo Intel tak by vladlo co ? :)
Inak suhlas zdravu konkurenciu treba.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A nebyt NVIDIA alebo Intel
Fakovnik https://diit.cz/profil/withint
27. 3. 2017 - 15:57https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseA nebyt NVIDIA alebo Intel tak by vladlo co ? :)
Inak suhlas zdravu konkurenciu treba.https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009221
+
27. 3. 2017 - 16:17https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseOno by to právě dopadlo úplně stejně :Dhttps://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009233
+
Konečně bude možné porovnat výkon DX11/12 a Vulkanu. Zatím to možné nebylo protože aplikace podporovala buď pouze DirectX nebo OpenGL/Vulkan. Vulkan měl obrovský nárůst výkonu oproti Open GL, ale to hlavně proto,že OPenGL bylo zastaralé a pomalé. Jedinou implementaci z které jsem viděl testy byla Talos Principle, kde Vulkan dostal dost přes čuňu, ale prý to bylo kvůli tomu, že Vulkán byl teprve v rané implementaci.
Neví někdo jestli existují opravdu nějaké srovnatelné výsledky Vulcanu a DirectX11/12?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Konečně bude možné porovnat
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
27. 3. 2017 - 18:06https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseKonečně bude možné porovnat výkon DX11/12 a Vulkanu. Zatím to možné nebylo protože aplikace podporovala buď pouze DirectX nebo OpenGL/Vulkan. Vulkan měl obrovský nárůst výkonu oproti Open GL, ale to hlavně proto,že OPenGL bylo zastaralé a pomalé. Jedinou implementaci z které jsem viděl testy byla Talos Principle, kde Vulkan dostal dost přes čuňu, ale prý to bylo kvůli tomu, že Vulkán byl teprve v rané implementaci.
Neví někdo jestli existují opravdu nějaké srovnatelné výsledky Vulcanu a DirectX11/12?https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009305
+
Nevím jestli ti to pomůže, ale DOOM chodí v 1920 x 1200 na ultra detaily s vulkanem 120 - 150 fps dle místa kde jsi (Ryzen 7 1700 + RX 480 8G). Je to dost paráda, ale těžko posudit jak moc velký vliv na to má Vulkan a jaký optimalizace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nevím jestli ti to pomůže,
lw-t (neověřeno) https://diit.cz
27. 3. 2017 - 19:53https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseNevím jestli ti to pomůže, ale DOOM chodí v 1920 x 1200 na ultra detaily s vulkanem 120 - 150 fps dle místa kde jsi (Ryzen 7 1700 + RX 480 8G). Je to dost paráda, ale těžko posudit jak moc velký vliv na to má Vulkan a jaký optimalizace.
https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009341
+
Ale ten neběží na DX12. Takové srovnání je na nic. To by opravdu museli naimplemenovat stejně kvalitně pro DX12 a Vulkán, aby šlo něco posoudit. Jinak to moc nemá význam :( Snad proto Futuremark něco prozradí.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ale ten neběží na DX12.
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
27. 3. 2017 - 20:37https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseAle ten neběží na DX12. Takové srovnání je na nic. To by opravdu museli naimplemenovat stejně kvalitně pro DX12 a Vulkán, aby šlo něco posoudit. Jinak to moc nemá význam :( Snad proto Futuremark něco prozradí.https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009353
+
A kde jste ten obrovský nárůst viděl? A proč by OpenGL mělo být pomalé?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A kde jste ten obrovský
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
27. 3. 2017 - 20:51https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseA kde jste ten obrovský nárůst viděl? A proč by OpenGL mělo být pomalé?https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009362
+
OpenGL bylo nutně hodně konzervativní - zásobníkový automat, podobně jako Postscript - protože vzniklo kdysi hodně dávno (v 80. letech, překvapivě skoro shodně s Postscriptem ;), ještě jako IrisGL) a jelikož se toho chytly drahé komerční aplikace, muselo být podporováno tak, aby ty komplexní molochy nebyly nuceny k zásadním přepisům. Ovšem zatímco zásobníkový automat s komplexním implicitním stavem bylo v 80. letech naprosto "samozřejmé" řešení, v době mnohajádrových strojů tam ta samozřejmost již jaksi není. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
OpenGL bylo nutně hodně
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
27. 3. 2017 - 23:28https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseOpenGL bylo nutně hodně konzervativní - zásobníkový automat, podobně jako Postscript - protože vzniklo kdysi hodně dávno (v 80. letech, překvapivě skoro shodně s Postscriptem ;), ještě jako IrisGL) a jelikož se toho chytly drahé komerční aplikace, muselo být podporováno tak, aby ty komplexní molochy nebyly nuceny k zásadním přepisům. Ovšem zatímco zásobníkový automat s komplexním implicitním stavem bylo v 80. letech naprosto "samozřejmé" řešení, v době mnohajádrových strojů tam ta samozřejmost již jaksi není. :)https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1009413
+
Nevím proč by mělo být pomalé, ale pomalé je. Přechodem na Vulkán došlo v mnoha případech ke zrychlení o desítky procent na stejném HW. Testy lze snadno najít na internetu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nevím proč by mělo být pomalé
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
28. 3. 2017 - 22:33https://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuseNevím proč by mělo být pomalé, ale pomalé je. Přechodem na Vulkán došlo v mnoha případech ke zrychlení o desítky procent na stejném HW. Testy lze snadno najít na internetuhttps://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskuse#comment-1010172
+
Diskuse k Futuremark zahrnuje Vulkan do 3DMarkuhttps://diit.cz/clanek/futuremark-zahrnuje-vulkan-do-3dmarku/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Při čtení článku jsem si vzpomněl na prezentaci AMD API Mantle. Díky přepracování běhal Battlefield 3/4 daleko stabilněji bez velkých propadů na (nejen) AMD produktech, bylo to zajímavé. A pak o Mantlu přestalo být tak nějak slyšet, byť je mám stále vedené v obsahu Radeon Softwaru. Pak se tu objeví Vulkan a dá se nacpat a přispůsobit na všechno (Windows7, mobilní sféra..), to mi příjde velice dobré. Pokud se Futuremark, nejden z nejznámnějších herních benchmarků rozhodne implementovat do svého programu i Vulkan, je zde větší šance, že se stane majoritním API. Chválím Futuremark, že konečně doplnily výsledky RYZENů do své Hardware sekce.
Nebyt AMD, dnes by tu vladly nadale "uzasne" 4 jadra Intel-u za cenu 550€, Windows 10 by meli majoritu kuli DX11.1+ a NVIDIA by s usmevem recyklovala sve DirectX 11 zastarale produkty za FE cenu.
Jeste ze je tu poradna konkurence, dekuju AMD.
A keby AMD bola riadna konkurencia tak by Intel aj NV nerobili len evolúciu a aj cenovo by boli prijateľnejší.
A ešte jedna vec čo mi dáva DX12 vo vizuále oproti DX11? A ešte si prečítaj napríklad túto recenziu aký je nárast DX12 voči DX11 aj na AMD kartách https://www.hardocp.com/article/2017/03/22/dx12_versus_dx11_gaming_perfo...
A nebyt NVIDIA alebo Intel tak by vladlo co ? :)
Inak suhlas zdravu konkurenciu treba.
Ono by to právě dopadlo úplně stejně :D
Konečně bude možné porovnat výkon DX11/12 a Vulkanu. Zatím to možné nebylo protože aplikace podporovala buď pouze DirectX nebo OpenGL/Vulkan. Vulkan měl obrovský nárůst výkonu oproti Open GL, ale to hlavně proto,že OPenGL bylo zastaralé a pomalé. Jedinou implementaci z které jsem viděl testy byla Talos Principle, kde Vulkan dostal dost přes čuňu, ale prý to bylo kvůli tomu, že Vulkán byl teprve v rané implementaci.
Neví někdo jestli existují opravdu nějaké srovnatelné výsledky Vulcanu a DirectX11/12?
Nevím jestli ti to pomůže, ale DOOM chodí v 1920 x 1200 na ultra detaily s vulkanem 120 - 150 fps dle místa kde jsi (Ryzen 7 1700 + RX 480 8G). Je to dost paráda, ale těžko posudit jak moc velký vliv na to má Vulkan a jaký optimalizace.
Ale ten neběží na DX12. Takové srovnání je na nic. To by opravdu museli naimplemenovat stejně kvalitně pro DX12 a Vulkán, aby šlo něco posoudit. Jinak to moc nemá význam :( Snad proto Futuremark něco prozradí.
A kde jste ten obrovský nárůst viděl? A proč by OpenGL mělo být pomalé?
OpenGL bylo nutně hodně konzervativní - zásobníkový automat, podobně jako Postscript - protože vzniklo kdysi hodně dávno (v 80. letech, překvapivě skoro shodně s Postscriptem ;), ještě jako IrisGL) a jelikož se toho chytly drahé komerční aplikace, muselo být podporováno tak, aby ty komplexní molochy nebyly nuceny k zásadním přepisům. Ovšem zatímco zásobníkový automat s komplexním implicitním stavem bylo v 80. letech naprosto "samozřejmé" řešení, v době mnohajádrových strojů tam ta samozřejmost již jaksi není. :)
Nevím proč by mělo být pomalé, ale pomalé je. Přechodem na Vulkán došlo v mnoha případech ke zrychlení o desítky procent na stejném HW. Testy lze snadno najít na internetu
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.