Futuremark zahrnuje Vulkan do 3DMarku
Svým testem overhead (režie) v rámci 3DMarku ukázal před časem Futuremark, jak limitujícím může být API DirectX 11 ve srovnání s DirectX 12 nebo Mantle. Protože se AMD před časem rozhodla nabídnout Mantle jako základ nástupce OpenGL konsorciu Khronos Group a to jej přijalo, začal význam původního Mantle klesat a význam nástupce, API Vulkan, pozvolna stoupat.
První praktickou implementací Vulkanu se stal Doom, před týdnem jeho podporu ohlásili tvůrci hry Star Citizen, která jím nahradí DirectX 11 i DirectX 12. Svoje rozhodnutí zdůvodnila tím, že s Vulkanem může pokrýt všechny verze Windows co s DX11 a DX12 a jako bonus i Linuxové platformy. Svůj postoj k Vulkanu nyní přiblížil i Futuremark, který se jej rozhodl zahrnout do 3DMarku, kde nahradí původní Mantle.
Bude součástí tzv. overhead testu, který zjišťuje jaké množství příkazů dokáže systém zpracovat pod jednotlivými API. Na krátké prezentační video se můžete podívat níže, odkaz na stránky Futuremarku, kde lze nový 3DMark v2.3.3663 stáhnout, najdete pod videem ve zdrojích.