Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Může být GeForce GTX 1660 Ti vybavena Tensor Cores?

Že GeForce GTX 1660 (Ti) nenabídne jednotky pro raytracing je jasné. Objevily se však specifikace, které hovoří o Tensor Cores…
nepřehlédněte

Za pár dní dojde k vydání GeForce GTX 1660 Ti, první herní nástupce řady Pascal, který nedisponuje hardwarovými jednotkami pro raytracing. O jeho základních parametrech a možném výkonnostním potenciálu jsme si již řekli.

V posledních dnech bylo možné narazit na několik článků, které slibují další podrobnější specifikace. Provází je často níže uvedená tabulka, která ve skutečnosti nesděluje téměř nic, co by nebylo již v našich výše odkazovaných starších článcích.

Důvodem pro slůvko „téměř“ je zmínka o přítomnosti 192 tensor cores (dále TC). To samozřejmě není nemožné, architektura jimi může být vybavena a poměr 1:8 (192 tensor cores ku 1536 stream procesorům) odpovídá doposud vydaným GPU z generace Turing. Otázka však je, proč by TC měly být přítomné, když je stávající herní hardware využívá pouze na post-processing pro redukci artefaktů vzniklých nedostatečně kvalitním raytracingem a dále k DLSS, což Nvidia prezentuje jako součást řady RTX, nikoli GTX.

Pokud bychom pátrali po zdroji údajů, ze kterých byla tabulka sestavena, dostaneme se k archivní verzi stránky jednoho ruského e-shopu, kde se specifikace GeForce GTX 1660 Ti objevily. Jsou na ní skutečně uvedené všechny údaje, jen o počtu TC se nezmiňuje ani slovem. Je tedy zřejmé, že údaj o 192 TC se do tabulky dostal odjinud. Odkud, kdo ví.

Můžeme tedy jen spekulovat a hledat argumenty pro i proti zahrnutí TC do jádra TU116. Argumentem proti zahrnutí je zmíněná absence podpory pro raytracing, kde jsou TC využívána a dále zařazení karty do řady GTX, která nemusí podporovat DLSS. Argumentem pro zahrnutí pak může být fakt, že TC při obvyklém počtu (poměru) zabírají dle kvalifikovaných odhadů jen 2-3 % z plochy jádra, takže křemík ušetřený jejich vynecháním by nemusel vykompenzovat náklady na odstranění TC návrhu SM bloku. Pokud by TC zůstaly zachovány, mohlo by to znamenat i zachování podpory DLSS na GeForce GTX 1660 Ti. Nicméně čistě teoreticky existuje i možnost, že TC v jádře budou fyzicky přítomné, ale pro podporu prodeje dražších modelů řady RTX je Nvidia v řadě GTX ponechá jako neaktivní.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Může být GeForce GTX 1660 Ti vybavena Tensor Cores?

Středa, 13 Únor 2019 - 19:00 | tombomino | Pokud by to melo byt na urovni kvality DLSS, tak...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 16:04 | roob | dovod budu ako vzdy $$$.. pockajme si na ceny a...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 12:28 | Adams Adams | Na zpracování videa celkem kašlu, spíš bych to...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 12:18 | Waffer47 | Par faktu: -RTX je ciry nesmysl, stacilo klidne...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 10:10 | 7R7 | Ale tvoje výlevy hovoria niečo iné.
Pondělí, 11 Únor 2019 - 09:38 | Jaroslav Crha | Co? Ty chceš zpracovávat video na low-endu? :D :D...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 09:36 | Adams Adams | Položme si otázku, může vzniknout software, pokud...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 09:24 | teso | Položme si zásadnú otázku. Pomôže mi to...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 09:17 | Jaroslav Crha | Taky se domnívám že to je kvůli DLSS, a navíc...
Pondělí, 11 Únor 2019 - 09:08 | Redmarx | Tensor Cores jsou uplne k nicemu. Jeste ze me...

Zobrazit diskusi