Google dal 750 miliónů USD do reklamy pro mobily
Společnost Google oznámila podepsání konečné dohody o převzetí firmy AdMob za cenu 750 miliónů USD, avšak nikoliv v hotovosti, ale převodem vlastních akcií. Získává tak technologie pro servírování reklamy do mobilních telefonů, i když v tuto chvíli jde jen o iPhony. AdMob je klasický příklad tzv. startup společnosti, ostatně sídlo má v Silicon Valley, jež využila díry na trhu a velice úspěšně začala prodávat reklamu pro mobilní zařízení. Investice je to obrovská, což znamená, že v tom Google vidí budoucnost a nemalé příjmy. Co to ale znamená pro nás? Ne, zcela určitě nás nebudou bombardovat SMS s výzvou k návštěvě restaurace, kterou právě míjíte, daleko pravděpodobnější je scénář, kdy se objeví spousta zajímavých aplikací pro mobily, které budou financovány právě touto reklamou a budou tedy asi většinou zdarma. Google si libuje, že především nebude muset od nuly vyvíjet statistické nástroje pro zadavatele reklamy a další aplikace s tímto druhem reklamy spojené, jistě také nezůstane u iPhonů. A jak taková reklama v mobilu vypadá, se můžete podívat na další stránce.