Google ukrajuje stále větší podíl mezi vyhledávači
Loni v září jsme se díky měření společnosti comScore podívali, jak si v USA vedou jednotlivé vyhledávače, a tak nebude od věci, si po roce tato data porovnat s nejnovějšími. Google měl tehdy 63 % s meziměsíčním růstem 1,1 %, když 0,9 % sebral Yahoo!, které mělo 19,6 %. Třetí byl Microsoft s 8,3 % a za ním pak následovaly Ask Network (4,8 %) a AOL LLC (4,3 %).
V říjnu 2009 bylo v USA vyhledávačům položeno celkem 14,3 miliard dotazů (loni v srpnu to bylo 11,748 miliardy), takže je vidět, že internet se používá stále více, zhruba 20% nárůst není rozhodně zanedbatelný. Z posledních výsledků vyplývá, že Google nadále svojí pozici posiluje, protože mu patří už 65,4 % všech dotazů, i když mezimesíční růst už není tak strmý, představuje 0,5 %. Yahoo! sice stále drží druhou pozici s 18 %, ale oproti loňsku je to ústup o 1,6 %, to Microsoft pozvolna stoupá a už sahá téměř po 10% podílu, jistě mu začal pomáhat jeho v květnu spuštěný Bing. Na čtvrtém a pátém místě jsou stále Ask Network a AOL LLC s 3,9, resp 2,9 %, i těm tedy dotazů ubylo.
Moc by nás zajímalo, kdy se o tato čísla začne zajímat v USA poměrně aktivní antimonopolní úřad.