Děkujeme za hezké shrnutí a doufejme, že 28nm procesu je už konec. Jinak ať si výrobci nestěžují na nízké prodeje...
PS. co se AS týče, tak nesouhlasím s tím, že je nVidia podporuje. *) Nepodporuje je, nepřinese to zvýšení výkonu (což je smysl AS), takže je prostě a jednoduše nezvládá.
Jako majitel GTX 960 musím říci, že <b>to není pravda.</b> Nechceme-li si plést AS s zpomalovákem...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Děkujeme za hezké shrnutí a
trodas https://diit.cz/profil/trodas
24. 12. 2015 - 11:54https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseDěkujeme za hezké shrnutí a doufejme, že 28nm procesu je už konec. Jinak ať si výrobci nestěžují na nízké prodeje...
PS. co se AS týče, tak nesouhlasím s tím, že je nVidia podporuje. *) Nepodporuje je, nepřinese to zvýšení výkonu (což je smysl AS), takže je prostě a jednoduše nezvládá.
*) http://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/ohlednuti-za-rokem-2015-graficke-karty-druhy-kvartal
"Zpracování více vláken současně podporují ... grafické čipy Nvidie s druhou generací architektury Maxwell, tzn. GeForce GTX 950 a výš."
Jako majitel GTX 960 musím říci, že to není pravda. Nechceme-li si plést AS s zpomalovákem...https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-838977
+
Samozřejmě to pravda je, všechny Maxwelly druhé generace podporují zpracování více vláken. Jejich problém je, že mezi těmi vlákny nezvládají rychle přepínat.
Aplikováno na známé schéma s mašinkami a kolejemi to vypadá tak, že v případě GCN jedou po obou kolejích vláčky a výhybka se průběžně přehazuje mezi první a druhou kolejí podle toho, z jaké právě jede vlak.
V případě druhé generace Maxwellu musí vlak zastavit, strojvůdce čeká, až na drezíně přijede obsluha, která výhybku přehodí, a pak se teprve může vlak rozjet a pokračovat.
Rozhodně ale nelze tvrdit, že by tam nebyly paralelně vedoucí koleje.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Samozřejmě to pravda je,
no-X https://diit.cz/autor/no-x
25. 12. 2015 - 11:57https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseSamozřejmě to pravda je, všechny Maxwelly druhé generace podporují zpracování více vláken. Jejich problém je, že mezi těmi vlákny nezvládají rychle přepínat.
Aplikováno na známé schéma s mašinkami a kolejemi to vypadá tak, že v případě GCN jedou po obou kolejích vláčky a výhybka se průběžně přehazuje mezi první a druhou kolejí podle toho, z jaké právě jede vlak.
V případě druhé generace Maxwellu musí vlak zastavit, strojvůdce čeká, až na drezíně přijede obsluha, která výhybku přehodí, a pak se teprve může vlak rozjet a pokračovat.
Rozhodně ale nelze tvrdit, že by tam nebyly paralelně vedoucí koleje.https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839031
+
Jak to můžete s jistotou tvrdit? Klidně tam může vést jedna kolej a celé to může být ofakeované softwarově driverem, který jen akceptuje paralelní požadavky a pak je řadí sériově. Neříkám že to tak je, ale podle toho, jak je to pomalé, by tomu klidně tak být mohlo, proto se nesmí vyloučit ani možnost, že žádna hw podpora není a Nvidia lže. Jak je to ale ve skutečnosti, tak to ví jen Nvidia, ani Vy ani jiná redakce to nemůže vědět a tudíž to nemá smysl řešit. Co však smysl řešit má je praktická funkčnost AS pro uživatele. Nvidia - žádný přínos/zpomalení při použití AS, AMD - přínos 20-50%. A to je celé. AMD tuhle technologii zvládla, Nvidia je buď babral, kterému to nefunguje jak by mělo anebo lže. Ať už jedno či druhé, rozhodně to NV ukazuje v blbém světle
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jak to můžete s jistotou
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
28. 12. 2015 - 13:37https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseJak to můžete s jistotou tvrdit? Klidně tam může vést jedna kolej a celé to může být ofakeované softwarově driverem, který jen akceptuje paralelní požadavky a pak je řadí sériově. Neříkám že to tak je, ale podle toho, jak je to pomalé, by tomu klidně tak být mohlo, proto se nesmí vyloučit ani možnost, že žádna hw podpora není a Nvidia lže. Jak je to ale ve skutečnosti, tak to ví jen Nvidia, ani Vy ani jiná redakce to nemůže vědět a tudíž to nemá smysl řešit. Co však smysl řešit má je praktická funkčnost AS pro uživatele. Nvidia - žádný přínos/zpomalení při použití AS, AMD - přínos 20-50%. A to je celé. AMD tuhle technologii zvládla, Nvidia je buď babral, kterému to nefunguje jak by mělo anebo lže. Ať už jedno či druhé, rozhodně to NV ukazuje v blbém světlehttps://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839211
+
Sa čudujem, že ste za babrala neoznačovali AMD za teseláciu. Alebo za to, aký výkon majú jej GPU v DX11 oproti konkurencii. To je ten DX, ktorý je dlhodobo relevantnejší ako DX12, ktoré bude postupne prichádzať až najbližšie 2 roky. Riešite prínosy 20 a viac percent, ale z akého je to základu už nepozeráte. Ja si tiež myslím, že NVIDIA AS nezvládla a malo to byť lepšie, ale už keď sa porovnáva, tak poriadne.
a všimni si ako si vedie AMD v DX11. Samozrejme že má potom v DX12 vyššie percentuálne zlepšienie, keď základ z ktorého sa počíta (výkon v DX11) je citeľne menší ako je to ukonkurencie. Veď výkon kariet v DX12 je u oboch blízko pri sebe a vy tu riešite AS. Väčší fail je podĺa mňa to, ako si vedú grafiky AMD v DX11 a že aj pri podľa vás lepšej pripravenosti na DX12, je aj v tomto API blízko konkurencie. 3 FPS rozdielu v priemere fakt nikoho nevytrhe. Keby to bolo aspoň 10, tak nepoviem ani slovo.
Ale kašlať na to, AoS je stále vo vývoji a ktovie ako na tom bude hra keď víde. A v akom stave budú v tom čase ovládače. Už to ale s tou kritikou NVIDIe preháňate.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Sa čudujem, že ste za babrala
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
28. 12. 2015 - 20:38https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseSa čudujem, že ste za babrala neoznačovali AMD za teseláciu. Alebo za to, aký výkon majú jej GPU v DX11 oproti konkurencii. To je ten DX, ktorý je dlhodobo relevantnejší ako DX12, ktoré bude postupne prichádzať až najbližšie 2 roky. Riešite prínosy 20 a viac percent, ale z akého je to základu už nepozeráte. Ja si tiež myslím, že NVIDIA AS nezvládla a malo to byť lepšie, ale už keď sa porovnáva, tak poriadne.
Ešte raz si pozri tento test:
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/DX12-GPU-and-CPU-Performance-Tested-Ashes-Singularity-Benchmark/Results-Avera
a všimni si ako si vedie AMD v DX11. Samozrejme že má potom v DX12 vyššie percentuálne zlepšienie, keď základ z ktorého sa počíta (výkon v DX11) je citeľne menší ako je to ukonkurencie. Veď výkon kariet v DX12 je u oboch blízko pri sebe a vy tu riešite AS. Väčší fail je podĺa mňa to, ako si vedú grafiky AMD v DX11 a že aj pri podľa vás lepšej pripravenosti na DX12, je aj v tomto API blízko konkurencie. 3 FPS rozdielu v priemere fakt nikoho nevytrhe. Keby to bolo aspoň 10, tak nepoviem ani slovo.
Tu je retest s novšími ovládačmi:
http://wccftech.com/nvidia-amd-graphics-cards-performance-boost-ashes-singularity-directx-12-benchmark-latest-drivers/
Ale kašlať na to, AoS je stále vo vývoji a ktovie ako na tom bude hra keď víde. A v akom stave budú v tom čase ovládače. Už to ale s tou kritikou NVIDIe preháňate. https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839255
+
Tak AMD teselaci umí přišla s tím jako první u přelomového avšak nepovedeného čipu R600. Nicméně nepřikládala tomu takovou váhu (tím pádem ani takový výkon) jako Nvidia a ta toho v GameWorks patřičně využila. Díky tomu jak se ji povedlo si některé vývojaře podchytit. Tam kde není využit GameWorks to s AMD vypadá dobře i pod DX11.
K DX12 zatím tu stále není (v plném využití) a do poloviny příštího roku ještě moc nebude... A to už vyjdou nové grafiky, kde Nvidie nedostatky doladí. Takže jak přijde DX12 budou mít obě společnosti plně připravené grafiky.
Jen doufám, že pokud by AS nešly Nvidii ani na nových čipech, tak že nesáhne k nátlaku na vývojáře, aby to nepoužívali. To už by bylo opravdu na pováženou a na masivní kritiku Nvidie.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak AMD teselaci umí přišla s
KOCHREN https://diit.cz/profil/kochren
29. 12. 2015 - 22:03https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseTak AMD teselaci umí přišla s tím jako první u přelomového avšak nepovedeného čipu R600. Nicméně nepřikládala tomu takovou váhu (tím pádem ani takový výkon) jako Nvidia a ta toho v GameWorks patřičně využila. Díky tomu jak se ji povedlo si některé vývojaře podchytit. Tam kde není využit GameWorks to s AMD vypadá dobře i pod DX11.
K DX12 zatím tu stále není (v plném využití) a do poloviny příštího roku ještě moc nebude... A to už vyjdou nové grafiky, kde Nvidie nedostatky doladí. Takže jak přijde DX12 budou mít obě společnosti plně připravené grafiky.
Jen doufám, že pokud by AS nešly Nvidii ani na nových čipech, tak že nesáhne k nátlaku na vývojáře, aby to nepoužívali. To už by bylo opravdu na pováženou a na masivní kritiku Nvidie.https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839345
+
S DX11 som narážal na ten jediný benchmark na základe ktorého sa NVIDIA kritizuje kvôli AS. Sa čudujem, že nikoho nezaráža že tam, kde má v benchmarku NVIDIA 70 FPS, má AMD iba 43 za tých istých podmienok. Samozrejme, že keď potom v DX12 dá AMD 70FPS, tak to bude slušný percentuálny nárast, ale v reále ide iba o dobehnutie NVIDIe v DX11. No a keďže z pohľadu vizuálneho nie je v danom benchmarku rozdiel medi oboma DX, tak si kľudne môžem pustiť benchmark u NVIDIe v DX11 a budem na tom rovnako ako zrovnateľná konkurencia v DX12. Ja dúfam, že tento jav nebude prítomný aj v skutočných DX12 hrách a že zostane iba u v podstate alfa benchmarku ešte nedokončenej hry. Preto vôbec neberiem tento benchmark ako niečo smerodatné. Ale sa čudujem niektorým notorickým kritikom NVIDIe ako trodas vyššie, že sa toho bez akéhokoľvek rozmýšľania chytili a spustili svoju typickú zášť. Úplne rovnako ako sa kedysi chytili toho, že teselácia u prvých DX11 kariet bude u NV iba SW. Tiež sa vtedy popísalo veľa hovadín okolo toho. Slabú podporu DX11 v tomto benchamrku pripisujem marketingovej snahe AMD o umelé zvýraznenie nárastu výkonu v DX12. Pekne sa na neho niektorí ľudia nachytali. Úsmevné je to hlavne u tých, čo každú aktivitu NVIDIe považujú za marketing a tvária sa ako voči nemu imúnni.
Inak ak by nastala u NVIDIe taká situácia kao píšeš ty, tiež ju budem za to kritizovať. Ak nebude podporovať prínosnú technológiu alebo feature a bude tlačiť na jej nepoužívanie, tak sa mi to samozrejme nebude páčiť. Nevidím to ale reálne, najpravdepodobvnejšie by sa asi nepoužívala iba v ich Gameworks. Podľa mňa pripisujete NVIDIi až príliš veľkú moc nad vývojármi, ktorú nemá. Skôr by to využilo AMD a snažilo by sa NVIDIu prebiť rovnako, ako to skúša ona cez neúmerne vysokú teseláciu.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
S DX11 som narážal na ten
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 12. 2015 - 23:54https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseS DX11 som narážal na ten jediný benchmark na základe ktorého sa NVIDIA kritizuje kvôli AS. Sa čudujem, že nikoho nezaráža že tam, kde má v benchmarku NVIDIA 70 FPS, má AMD iba 43 za tých istých podmienok. Samozrejme, že keď potom v DX12 dá AMD 70FPS, tak to bude slušný percentuálny nárast, ale v reále ide iba o dobehnutie NVIDIe v DX11. No a keďže z pohľadu vizuálneho nie je v danom benchmarku rozdiel medi oboma DX, tak si kľudne môžem pustiť benchmark u NVIDIe v DX11 a budem na tom rovnako ako zrovnateľná konkurencia v DX12. Ja dúfam, že tento jav nebude prítomný aj v skutočných DX12 hrách a že zostane iba u v podstate alfa benchmarku ešte nedokončenej hry. Preto vôbec neberiem tento benchmark ako niečo smerodatné. Ale sa čudujem niektorým notorickým kritikom NVIDIe ako trodas vyššie, že sa toho bez akéhokoľvek rozmýšľania chytili a spustili svoju typickú zášť. Úplne rovnako ako sa kedysi chytili toho, že teselácia u prvých DX11 kariet bude u NV iba SW. Tiež sa vtedy popísalo veľa hovadín okolo toho. Slabú podporu DX11 v tomto benchamrku pripisujem marketingovej snahe AMD o umelé zvýraznenie nárastu výkonu v DX12. Pekne sa na neho niektorí ľudia nachytali. Úsmevné je to hlavne u tých, čo každú aktivitu NVIDIe považujú za marketing a tvária sa ako voči nemu imúnni.
Inak ak by nastala u NVIDIe taká situácia kao píšeš ty, tiež ju budem za to kritizovať. Ak nebude podporovať prínosnú technológiu alebo feature a bude tlačiť na jej nepoužívanie, tak sa mi to samozrejme nebude páčiť. Nevidím to ale reálne, najpravdepodobvnejšie by sa asi nepoužívala iba v ich Gameworks. Podľa mňa pripisujete NVIDIi až príliš veľkú moc nad vývojármi, ktorú nemá. Skôr by to využilo AMD a snažilo by sa NVIDIu prebiť rovnako, ako to skúša ona cez neúmerne vysokú teseláciu.https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839355
+
Není to jen AOS, na jednom zahraničním webu udělali apku a synteticky otestovali AS výkon, se závěrem že NV to prostě neumí. Článek vyšel i na českém konkurenčním webu. Pokud chcete, článek si snadno najdete. Nechápu jen jedno, proč Vás tak pobuřuje že na NV AS nefungují. Ono to vlastně nějak nevadí jak píšete, na druhou stranu odmítat tento fakt by bylo projevem biasu a zaslepenosti
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Není to jen AOS, na jednom
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
30. 12. 2015 - 00:17https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseNení to jen AOS, na jednom zahraničním webu udělali apku a synteticky otestovali AS výkon, se závěrem že NV to prostě neumí. Článek vyšel i na českém konkurenčním webu. Pokud chcete, článek si snadno najdete. Nechápu jen jedno, proč Vás tak pobuřuje že na NV AS nefungují. Ono to vlastně nějak nevadí jak píšete, na druhou stranu odmítat tento fakt by bylo projevem biasu a zaslepenostihttps://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839357
+
Ja ten fakt neodmietam. Píšem to aj vo svojom komentári vyššie. Len nechápem to útočenie na NV o tom ako je neschopná alebo že klame.
A ako bude nepodpora AS vadiť v hrách sa podľa mňa ešte len uvidí, keď sa využije prakticky v hrách a nie v predimenzovaných benchmarkoch či prestrelených syntetických testoch. Pamätám si ten syntetický test. Mne osobne prišiel značne naddimenzovaný. Niečo ako prvé testy a benchmarky na teseláciu, ktorá ak sa použije v takej miere ako v nich, tak sú za to vývojári skôr kritizovaní. Ale počkajme si radšej na prvé dokončené hry. Môže to byť jedno, môže to NVIDIi spôsobiť problémy, môže sa toho chytiť AMD a podkúriť konkurencii (tak ako v AoS benchmarku). Možností je veľa a je predšasné sa hádať ktorá z nich nastane. Inak som čítal na dsogaming v akom stave AoS je a fakt to nevyzerá dobre. Na benchmark z tejto hry by som sa nespoliehal.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Ja ten fakt neodmietam. Píšem
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
30. 12. 2015 - 00:40https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuseJa ten fakt neodmietam. Píšem to aj vo svojom komentári vyššie. Len nechápem to útočenie na NV o tom ako je neschopná alebo že klame.
A ako bude nepodpora AS vadiť v hrách sa podľa mňa ešte len uvidí, keď sa využije prakticky v hrách a nie v predimenzovaných benchmarkoch či prestrelených syntetických testoch. Pamätám si ten syntetický test. Mne osobne prišiel značne naddimenzovaný. Niečo ako prvé testy a benchmarky na teseláciu, ktorá ak sa použije v takej miere ako v nich, tak sú za to vývojári skôr kritizovaní. Ale počkajme si radšej na prvé dokončené hry. Môže to byť jedno, môže to NVIDIi spôsobiť problémy, môže sa toho chytiť AMD a podkúriť konkurencii (tak ako v AoS benchmarku). Možností je veľa a je predšasné sa hádať ktorá z nich nastane. Inak som čítal na dsogaming v akom stave AoS je a fakt to nevyzerá dobre. Na benchmark z tejto hry by som sa nespoliehal. https://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/diskuse#comment-839361
+
Děkujeme za hezké shrnutí a doufejme, že 28nm procesu je už konec. Jinak ať si výrobci nestěžují na nízké prodeje...
PS. co se AS týče, tak nesouhlasím s tím, že je nVidia podporuje. *) Nepodporuje je, nepřinese to zvýšení výkonu (což je smysl AS), takže je prostě a jednoduše nezvládá.
*) http://diit.cz/clanek/gpu-rekapitulace-2015/ohlednuti-za-rokem-2015-graf...
"<i>Zpracování více vláken současně podporují ... grafické čipy Nvidie s druhou generací architektury Maxwell, tzn. GeForce GTX 950 a výš.</i>"
Jako majitel GTX 960 musím říci, že <b>to není pravda.</b> Nechceme-li si plést AS s zpomalovákem...
Samozřejmě to pravda je, všechny Maxwelly druhé generace podporují zpracování více vláken. Jejich problém je, že mezi těmi vlákny nezvládají rychle přepínat.
Aplikováno na známé schéma s mašinkami a kolejemi to vypadá tak, že v případě GCN jedou po obou kolejích vláčky a výhybka se průběžně přehazuje mezi první a druhou kolejí podle toho, z jaké právě jede vlak.
V případě druhé generace Maxwellu musí vlak zastavit, strojvůdce čeká, až na drezíně přijede obsluha, která výhybku přehodí, a pak se teprve může vlak rozjet a pokračovat.
Rozhodně ale nelze tvrdit, že by tam nebyly paralelně vedoucí koleje.
Jak to můžete s jistotou tvrdit? Klidně tam může vést jedna kolej a celé to může být ofakeované softwarově driverem, který jen akceptuje paralelní požadavky a pak je řadí sériově. Neříkám že to tak je, ale podle toho, jak je to pomalé, by tomu klidně tak být mohlo, proto se nesmí vyloučit ani možnost, že žádna hw podpora není a Nvidia lže. Jak je to ale ve skutečnosti, tak to ví jen Nvidia, ani Vy ani jiná redakce to nemůže vědět a tudíž to nemá smysl řešit. Co však smysl řešit má je praktická funkčnost AS pro uživatele. Nvidia - žádný přínos/zpomalení při použití AS, AMD - přínos 20-50%. A to je celé. AMD tuhle technologii zvládla, Nvidia je buď babral, kterému to nefunguje jak by mělo anebo lže. Ať už jedno či druhé, rozhodně to NV ukazuje v blbém světle
Sa čudujem, že ste za babrala neoznačovali AMD za teseláciu. Alebo za to, aký výkon majú jej GPU v DX11 oproti konkurencii. To je ten DX, ktorý je dlhodobo relevantnejší ako DX12, ktoré bude postupne prichádzať až najbližšie 2 roky. Riešite prínosy 20 a viac percent, ale z akého je to základu už nepozeráte. Ja si tiež myslím, že NVIDIA AS nezvládla a malo to byť lepšie, ale už keď sa porovnáva, tak poriadne.
Ešte raz si pozri tento test:
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/DX12-GPU-and-CPU-Performance...
a všimni si ako si vedie AMD v DX11. Samozrejme že má potom v DX12 vyššie percentuálne zlepšienie, keď základ z ktorého sa počíta (výkon v DX11) je citeľne menší ako je to ukonkurencie. Veď výkon kariet v DX12 je u oboch blízko pri sebe a vy tu riešite AS. Väčší fail je podĺa mňa to, ako si vedú grafiky AMD v DX11 a že aj pri podľa vás lepšej pripravenosti na DX12, je aj v tomto API blízko konkurencie. 3 FPS rozdielu v priemere fakt nikoho nevytrhe. Keby to bolo aspoň 10, tak nepoviem ani slovo.
Tu je retest s novšími ovládačmi:
http://wccftech.com/nvidia-amd-graphics-cards-performance-boost-ashes-si...
Ale kašlať na to, AoS je stále vo vývoji a ktovie ako na tom bude hra keď víde. A v akom stave budú v tom čase ovládače. Už to ale s tou kritikou NVIDIe preháňate.
Tak AMD teselaci umí přišla s tím jako první u přelomového avšak nepovedeného čipu R600. Nicméně nepřikládala tomu takovou váhu (tím pádem ani takový výkon) jako Nvidia a ta toho v GameWorks patřičně využila. Díky tomu jak se ji povedlo si některé vývojaře podchytit. Tam kde není využit GameWorks to s AMD vypadá dobře i pod DX11.
K DX12 zatím tu stále není (v plném využití) a do poloviny příštího roku ještě moc nebude... A to už vyjdou nové grafiky, kde Nvidie nedostatky doladí. Takže jak přijde DX12 budou mít obě společnosti plně připravené grafiky.
Jen doufám, že pokud by AS nešly Nvidii ani na nových čipech, tak že nesáhne k nátlaku na vývojáře, aby to nepoužívali. To už by bylo opravdu na pováženou a na masivní kritiku Nvidie.
S DX11 som narážal na ten jediný benchmark na základe ktorého sa NVIDIA kritizuje kvôli AS. Sa čudujem, že nikoho nezaráža že tam, kde má v benchmarku NVIDIA 70 FPS, má AMD iba 43 za tých istých podmienok. Samozrejme, že keď potom v DX12 dá AMD 70FPS, tak to bude slušný percentuálny nárast, ale v reále ide iba o dobehnutie NVIDIe v DX11. No a keďže z pohľadu vizuálneho nie je v danom benchmarku rozdiel medi oboma DX, tak si kľudne môžem pustiť benchmark u NVIDIe v DX11 a budem na tom rovnako ako zrovnateľná konkurencia v DX12. Ja dúfam, že tento jav nebude prítomný aj v skutočných DX12 hrách a že zostane iba u v podstate alfa benchmarku ešte nedokončenej hry. Preto vôbec neberiem tento benchmark ako niečo smerodatné. Ale sa čudujem niektorým notorickým kritikom NVIDIe ako trodas vyššie, že sa toho bez akéhokoľvek rozmýšľania chytili a spustili svoju typickú zášť. Úplne rovnako ako sa kedysi chytili toho, že teselácia u prvých DX11 kariet bude u NV iba SW. Tiež sa vtedy popísalo veľa hovadín okolo toho. Slabú podporu DX11 v tomto benchamrku pripisujem marketingovej snahe AMD o umelé zvýraznenie nárastu výkonu v DX12. Pekne sa na neho niektorí ľudia nachytali. Úsmevné je to hlavne u tých, čo každú aktivitu NVIDIe považujú za marketing a tvária sa ako voči nemu imúnni.
Inak ak by nastala u NVIDIe taká situácia kao píšeš ty, tiež ju budem za to kritizovať. Ak nebude podporovať prínosnú technológiu alebo feature a bude tlačiť na jej nepoužívanie, tak sa mi to samozrejme nebude páčiť. Nevidím to ale reálne, najpravdepodobvnejšie by sa asi nepoužívala iba v ich Gameworks. Podľa mňa pripisujete NVIDIi až príliš veľkú moc nad vývojármi, ktorú nemá. Skôr by to využilo AMD a snažilo by sa NVIDIu prebiť rovnako, ako to skúša ona cez neúmerne vysokú teseláciu.
Není to jen AOS, na jednom zahraničním webu udělali apku a synteticky otestovali AS výkon, se závěrem že NV to prostě neumí. Článek vyšel i na českém konkurenčním webu. Pokud chcete, článek si snadno najdete. Nechápu jen jedno, proč Vás tak pobuřuje že na NV AS nefungují. Ono to vlastně nějak nevadí jak píšete, na druhou stranu odmítat tento fakt by bylo projevem biasu a zaslepenosti
Ja ten fakt neodmietam. Píšem to aj vo svojom komentári vyššie. Len nechápem to útočenie na NV o tom ako je neschopná alebo že klame.
A ako bude nepodpora AS vadiť v hrách sa podľa mňa ešte len uvidí, keď sa využije prakticky v hrách a nie v predimenzovaných benchmarkoch či prestrelených syntetických testoch. Pamätám si ten syntetický test. Mne osobne prišiel značne naddimenzovaný. Niečo ako prvé testy a benchmarky na teseláciu, ktorá ak sa použije v takej miere ako v nich, tak sú za to vývojári skôr kritizovaní. Ale počkajme si radšej na prvé dokončené hry. Môže to byť jedno, môže to NVIDIi spôsobiť problémy, môže sa toho chytiť AMD a podkúriť konkurencii (tak ako v AoS benchmarku). Možností je veľa a je predšasné sa hádať ktorá z nich nastane. Inak som čítal na dsogaming v akom stave AoS je a fakt to nevyzerá dobre. Na benchmark z tejto hry by som sa nespoliehal.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.