Mě už to asi nebaví ani číst toto. Pošlete to do prodeje, oni si to lidé otestují...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mě už to asi nebaví ani číst
Kert https://diit.cz/profil/kert
19. 6. 2020 - 08:59https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseMě už to asi nebaví ani číst toto. Pošlete to do prodeje, oni si to lidé otestují...https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1299995
+
ten Shrout je typicky debilko, shintelacky poskok... stupidny troll
ked robil "novinara" tak furt nadrzal shintelu, a krutil testami, aby vysiel najlepsie....
teraz ten debilko je zamestnanec shintelu; a zase to tak vypada...nic sa nezmenilo..
ten snad ma permanentne natrety zadok indulonou, aby ho tam ktosi hlboko "masiroval"...
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
ten Shrout je typicky debilko
pete-x https://diit.cz/profil/pete-x
19. 6. 2020 - 16:22https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseten Shrout je typicky debilko, shintelacky poskok... stupidny troll
ked robil "novinara" tak furt nadrzal shintelu, a krutil testami, aby vysiel najlepsie....
teraz ten debilko je zamestnanec shintelu; a zase to tak vypada...nic sa nezmenilo..
ten snad ma permanentne natrety zadok indulonou, aby ho tam ktosi hlboko "masiroval"...https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300085
+
je to asi jedno battlefield je docela náročná hrat sama o sobě, takže pokud to rozjede na high 25fps třeba, tak se dá říct že většina her na tom pojede ve full hd aspoň na medium tzn. obrovský skok kupředu oproti dnešní situaci a všechny dosavadní dedikovaný "grafiky" můžou jít konešně do kopru
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
je to asi jedno battlefield
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
19. 6. 2020 - 09:09https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseje to asi jedno battlefield je docela náročná hrat sama o sobě, takže pokud to rozjede na high 25fps třeba, tak se dá říct že většina her na tom pojede ve full hd aspoň na medium tzn. obrovský skok kupředu oproti dnešní situaci a všechny dosavadní dedikovaný "grafiky" můžou jít konešně do kopruhttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1299998
+
'' všechny dosavadní dedikovaný "grafiky" můžou jít konešně do kopru ''
(((:
pan je optimista..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
'' všechny dosavadní
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
19. 6. 2020 - 09:13https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse'' všechny dosavadní dedikovaný "grafiky" můžou jít konešně do kopru ''
(((:
pan je optimista..https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1299999
+
no myslel jsem ty mx od nvidie nebo vega 3 apod. :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
no myslel jsem ty mx od
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
19. 6. 2020 - 09:38https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseno myslel jsem ty mx od nvidie nebo vega 3 apod. :)https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300001
+
Urcite nepujdou.. jednak bych byl do vydani testu opatrny s vykonem a abytek je otazka ceny. TigerLake nejspis levny nebude a dedilovana grafika ma porad svoje vyhody i v tech plackach.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Urcite nepujdou.. jednak bych
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
19. 6. 2020 - 10:46https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseUrcite nepujdou.. jednak bych byl do vydani testu opatrny s vykonem a abytek je otazka ceny. TigerLake nejspis levny nebude a dedilovana grafika ma porad svoje vyhody i v tech plackach.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300030
+
Vega 3 je ale iGPU přímo v CPU, ta nejspíš hned tak do kopru nepůjde ;)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Vega 3 je ale iGPU přímo v
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
19. 6. 2020 - 11:11https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseVega 3 je ale iGPU přímo v CPU, ta nejspíš hned tak do kopru nepůjde ;)https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300037
+
Taky jsem rád, že díky výkonnějším iGPU se dedikovaný lowend bude muset výkonově posunout a cenově moc nerůst. Ovšem pořád je tu ta možnost přestřelení ceny ze strany všech hráčů na trhu, protože jsou jenom 3.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Taky jsem rád, že díky
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
19. 6. 2020 - 09:15https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseTaky jsem rád, že díky výkonnějším iGPU se dedikovaný lowend bude muset výkonově posunout a cenově moc nerůst. Ovšem pořád je tu ta možnost přestřelení ceny ze strany všech hráčů na trhu, protože jsou jenom 3.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300000
+
to je otázka, aby z toho neudělali premium produkt :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to je otázka, aby z toho
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
19. 6. 2020 - 09:40https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseto je otázka, aby z toho neudělali premium produkt :(https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300003
+
Ze zacatku to nejspis nic jineho nez premium produkt byt nemuze. Bute to mit konecne vyssi vykon nez derivaty skylake-u a icelake, takze to pujde to premiovych produktu. IceLake a CometLake U zustane v nizsich radach. Takze ve vysledku se tak cca 6-12 mesicu temer urcite nic stejne nezmeni..
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ze zacatku to nejspis nic
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
19. 6. 2020 - 10:41https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseZe zacatku to nejspis nic jineho nez premium produkt byt nemuze. Bute to mit konecne vyssi vykon nez derivaty skylake-u a icelake, takze to pujde to premiovych produktu. IceLake a CometLake U zustane v nizsich radach. Takze ve vysledku se tak cca 6-12 mesicu temer urcite nic stejne nezmeni..https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300027
+
nejblíže jsem našel tohle https://www.youtube.com/watch?v=eSIEmPUKYt0
4700U (též 15W) při stejném 55FOV FullHD převážně low-něco med-něco high 40-45fps průměr.
Domnívám se tedy že 30 by to na high dalo taky. A navíc má AMD v 15W ještě výkonnější 4800U s dvojnásobkem threadů.
Z toho mi tedy plyne že Intel rozhodně neuzmul žádné prvenství v GPU výkonu 15W APU, nejoptimističtější scénář vypadá na dorovnání.
...a za ty prachy co Intel za to bude chtít není pochyb o tom, že když už bych chtěl laptop s 15W APU na takovéhle hraní, tak s AMD ho pořídím minimálně levněji, takže sorry Intel fanboyz, ale můžete se jít vrátit dál plakat do kouta
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
nejblíže jsem našel tohle
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
19. 6. 2020 - 09:29https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskusenejblíže jsem našel tohle https://www.youtube.com/watch?v=eSIEmPUKYt0
4700U (též 15W) při stejném 55FOV FullHD převážně low-něco med-něco high 40-45fps průměr.
Domnívám se tedy že 30 by to na high dalo taky. A navíc má AMD v 15W ještě výkonnější 4800U s dvojnásobkem threadů.
Z toho mi tedy plyne že Intel rozhodně neuzmul žádné prvenství v GPU výkonu 15W APU, nejoptimističtější scénář vypadá na dorovnání.
...a za ty prachy co Intel za to bude chtít není pochyb o tom, že když už bych chtěl laptop s 15W APU na takovéhle hraní, tak s AMD ho pořídím minimálně levněji, takže sorry Intel fanboyz, ale můžete se jít vrátit dál plakat do koutahttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300002
+
vlastnim uz obstarozni acer s ryzenem 2500 a vegou 8... chci jen dodat, ze kdyz zvednu TDP limit skrze Ryzen Controller (free appka) tak vykon gpu se temer zdvojnasobi :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
vlastnim uz obstarozni acer s
amadjr https://diit.cz/profil/jiri-tojefuk
19. 6. 2020 - 11:41https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskusevlastnim uz obstarozni acer s ryzenem 2500 a vegou 8... chci jen dodat, ze kdyz zvednu TDP limit skrze Ryzen Controller (free appka) tak vykon gpu se temer zdvojnasobi :)https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300043
+
resolution scale je 70%, takze to nie je fullHD a prida to teoreticky 42% vykonu :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
resolution scale je 70%,
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
19. 6. 2020 - 12:13https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseresolution scale je 70%, takze to nie je fullHD a prida to teoreticky 42% vykonu :)https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300049
+
neni to nizky FOV proste tim, ze ten notas je podle fotek max 14ka ? a ten kdo to hral je na FOV citlivej ?
to, ze lidi hrajou s ~90 FOVem je uplne irelevantni kdyz k tomu maji ~24ku monitor
pokud dam tu 12ku notas do stejne vzdalenosti jako 24ku monitor tak mam razem s 90ti FOV 45
pokud je to 14ka tak tech 55 celkem sedi
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
neni to nizky FOV proste tim,
Warden https://diit.cz/profil/warden
19. 6. 2020 - 09:43https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseneni to nizky FOV proste tim, ze ten notas je podle fotek max 14ka ? a ten kdo to hral je na FOV citlivej ?
to, ze lidi hrajou s ~90 FOVem je uplne irelevantni kdyz k tomu maji ~24ku monitor
pokud dam tu 12ku notas do stejne vzdalenosti jako 24ku monitor tak mam razem s 90ti FOV 45
pokud je to 14ka tak tech 55 celkem sedihttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300004
+
Proti preferencím nemám nic. Krom toho, že pak vůbec nedává smysl hodnotit, co je rychlejši nebo pomalejší, pokud se srovnává mezi různými TDP a různými grafickými nastaveními...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proti preferencím nemám nic.
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
19. 6. 2020 - 09:51https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseProti preferencím nemám nic. Krom toho, že pak vůbec nedává smysl hodnotit, co je rychlejši nebo pomalejší, pokud se srovnává mezi různými TDP a různými grafickými nastaveními...https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300005
+
Kdysi jsme hrátli hry na 14" CRT, který bylo reálně tak 12" na viditelné úhlopříčce a bylo to v pohodě hratelný...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Kdysi jsme hrátli hry na 14"
Tomcat2 https://diit.cz/profil/tomcat
19. 6. 2020 - 09:51https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseKdysi jsme hrátli hry na 14" CRT, který bylo reálně tak 12" na viditelné úhlopříčce a bylo to v pohodě hratelný...https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300006
+
> pokud dam tu 12ku notas do stejne vzdalenosti jako 24ku monitor tak mam razem s 90ti FOV 45
Ne, nemas. FOV (o kterem se tady mluvi) je vlastnost neviditelne in-game "kamery", ne FOV lidskeho oka. S rozlisenim, uhloprickou a vzdalenosti monitoru od tebe to nema absolutne *nic* spolecneho. Je to vlastnost ktera urcuje transformaci 3D sveta do 2D. Jo a 90 FOV se pouzival uz pred 20 lety v CSku, coz 99% lidi tehdy hralo na 14/15 monitorech.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
> pokud dam tu 12ku notas do
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
19. 6. 2020 - 10:37https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse> pokud dam tu 12ku notas do stejne vzdalenosti jako 24ku monitor tak mam razem s 90ti FOV 45
Ne, nemas. FOV (o kterem se tady mluvi) je vlastnost neviditelne in-game "kamery", ne FOV lidskeho oka. S rozlisenim, uhloprickou a vzdalenosti monitoru od tebe to nema absolutne *nic* spolecneho. Je to vlastnost ktera urcuje transformaci 3D sveta do 2D. Jo a 90 FOV se pouzival uz pred 20 lety v CSku, coz 99% lidi tehdy hralo na 14/15 monitorech.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300024
+
ja vim co je FOV a ja funguje, tys me akorat spatne pochopil
kdyz si ve hre nastavim 90 a budu mit 24ku monitor tak bych se mel posadit tak daleko/blizko od toho monitoru aby me ten monitor v realu zabiral 90 stupnu, coz je zhruba 27 cm, pokud do stejne vzdalenosti dam 12ku notas tak me v realu bude zabirat jen 45 stupnu coz vyusti ve fisheye a boleni hlavy
kdyz ti FOV ve hre nesedi s realem tak se lidem dela spatne, jeden z duvodu proc konzolovky maji fov kolem 60 je, ze se pocita s tim, ze ac je televize velka tak je od tebe nekolik metru
pak kdyz se dana konzolovka portne na PC tak zacnou vsichni hned nadavat, ze se jim dela spatne, bo je FOV neskutecne nizkej
to, ze sme jako maly ucha hravali s FOV 115 na 15 monitoru s fisheyem jak doprdele hlavne, ze toho vidime vic, idelane jeste gamma na max, 320x240 rozlisko jako ten spravnej "pro player", je absolutne irelevantni...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ja vim co je FOV a ja funguje
Warden https://diit.cz/profil/warden
19. 6. 2020 - 11:08https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseja vim co je FOV a ja funguje, tys me akorat spatne pochopil
kdyz si ve hre nastavim 90 a budu mit 24ku monitor tak bych se mel posadit tak daleko/blizko od toho monitoru aby me ten monitor v realu zabiral 90 stupnu, coz je zhruba 27 cm, pokud do stejne vzdalenosti dam 12ku notas tak me v realu bude zabirat jen 45 stupnu coz vyusti ve fisheye a boleni hlavy
kdyz ti FOV ve hre nesedi s realem tak se lidem dela spatne, jeden z duvodu proc konzolovky maji fov kolem 60 je, ze se pocita s tim, ze ac je televize velka tak je od tebe nekolik metru
pak kdyz se dana konzolovka portne na PC tak zacnou vsichni hned nadavat, ze se jim dela spatne, bo je FOV neskutecne nizkej
to, ze sme jako maly ucha hravali s FOV 115 na 15 monitoru s fisheyem jak doprdele hlavne, ze toho vidime vic, idelane jeste gamma na max, 320x240 rozlisko jako ten spravnej "pro player", je absolutne irelevantni...https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300036
+
19. 6. 2020 - 11:38https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseA ještě jsme si zmenšovali viewport u dooma, aby se to nesekalo :) https://i.imgur.com/C8JJh.jpghttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300042
+
> ja vim co je FOV a ja funguje, tys me akorat spatne pochopil
OK.
> kdyz ti FOV ve hre nesedi s realem tak se lidem dela spatne
> 320x240 rozlisko
rozliseni je a bylo pro FOV irelevantni. Kazdopadne FOV byl u CSka 90 a monitor nebyl vetsi nez 14" laptop dnes - a nejak si nepamatuju nikoho ze by je bolela hlava z FOV. Ale podle tebe dnes z nejakeho magickeho duvodu lidi musi mit na stejne velikosti obrazu FOV o polovinu mensi jinak je boli hlava. Sorry, not buying it
> jeden z duvodu proc konzolovky maji fov kolem 60
Anebo je to marketingovy zvast, a realny duvod je ze na FOV 60 potrebuji mensi vykon - spousta her bezi na 30 fps, a se zvednutym FOV by fps padlo do kategorie nehratelne.
Kazdopadne, je to jedno. FOV si kazdy muze menit u hrani, to je jasne.
Pointou *benchmarku* byva porovnavat s jinymi systemy, ne maximalizovat pohodli testera. Kdyz si nejaky tester pomeni nahodny parameter (jako treba FOV), tak 1) to dela porovnani problematicke, 2) je to podezrele.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
> ja vim co je FOV a ja
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
19. 6. 2020 - 13:31https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse> ja vim co je FOV a ja funguje, tys me akorat spatne pochopil
OK.
> kdyz ti FOV ve hre nesedi s realem tak se lidem dela spatne
> 320x240 rozlisko
rozliseni je a bylo pro FOV irelevantni. Kazdopadne FOV byl u CSka 90 a monitor nebyl vetsi nez 14" laptop dnes - a nejak si nepamatuju nikoho ze by je bolela hlava z FOV. Ale podle tebe dnes z nejakeho magickeho duvodu lidi musi mit na stejne velikosti obrazu FOV o polovinu mensi jinak je boli hlava. Sorry, not buying it
> jeden z duvodu proc konzolovky maji fov kolem 60
Anebo je to marketingovy zvast, a realny duvod je ze na FOV 60 potrebuji mensi vykon - spousta her bezi na 30 fps, a se zvednutym FOV by fps padlo do kategorie nehratelne.
Kazdopadne, je to jedno. FOV si kazdy muze menit u hrani, to je jasne.
Pointou *benchmarku* byva porovnavat s jinymi systemy, ne maximalizovat pohodli testera. Kdyz si nejaky tester pomeni nahodny parameter (jako treba FOV), tak 1) to dela porovnani problematicke, 2) je to podezrele.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300070
+
muzes me rict proc linkujes mnou zmineny rozliseni 320 s FOV ? samozrejme, ze rozlisko nema vubec zadnej vliv na FOV
to bylo zmineny jen pro ilustraci toho co se delalo kdysi za picoviny
a copak todle je benchmark ? se jen pochlubil screenem
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
muzes me rict proc linkujes
Warden https://diit.cz/profil/warden
19. 6. 2020 - 13:50https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskusemuzes me rict proc linkujes mnou zmineny rozliseni 320 s FOV ? samozrejme, ze rozlisko nema vubec zadnej vliv na FOV
to bylo zmineny jen pro ilustraci toho co se delalo kdysi za picoviny
a copak todle je benchmark ? se jen pochlubil screenemhttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300074
+
Tihle hoši z intelu nedelaji showview jen tak. Kamufláže, balamutění, ovlivnovani vysledku jakymkoli zpusobem (urcovani jake testy ano).
Uz jen to testovani pod Dx11 (batlefield, 3Dmark), proc ? Je treba nabrat kazde FPS navic.
Uz nejaky ten patek se tady vyviji pro Dx12 ci Vulkan, ale intel si honi triko na Dx11.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Tihle hoši z intelu nedelaji
paja https://diit.cz/profil/paja-lajd
19. 6. 2020 - 10:13https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseTihle hoši z intelu nedelaji showview jen tak. Kamufláže, balamutění, ovlivnovani vysledku jakymkoli zpusobem (urcovani jake testy ano).
Uz jen to testovani pod Dx11 (batlefield, 3Dmark), proc ? Je treba nabrat kazde FPS navic.
Uz nejaky ten patek se tady vyviji pro Dx12 ci Vulkan, ale intel si honi triko na Dx11.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300008
+
to je IMHO OK, protože většina herního obsahu je stále DX11, navíc lze předpokládat, že hrát se budou hry spíše starší a méně náročné.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to je IMHO OK, protože
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
19. 6. 2020 - 10:19https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseto je IMHO OK, protože většina herního obsahu je stále DX11, navíc lze předpokládat, že hrát se budou hry spíše starší a méně náročné.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300015
+
Intel je dobry v 3Dmarku, lebo pouziva agresivny boost a zvysene TDP na vyse 2-nasobok po dobu 22-24s u tychlo mobilnych CPU, potom pocas loadingu ochladne a v dalsom teste zase boostuje. AMD tiez boostuje ale s vyrazne nizsim zvysenym TDP.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Intel je dobry v 3Dmarku,
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
19. 6. 2020 - 12:39https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseIntel je dobry v 3Dmarku, lebo pouziva agresivny boost a zvysene TDP na vyse 2-nasobok po dobu 22-24s u tychlo mobilnych CPU, potom pocas loadingu ochladne a v dalsom teste zase boostuje. AMD tiez boostuje ale s vyrazne nizsim zvysenym TDP.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300057
+
Je to intel, tak prostě předpokládejme tu nejhorší možnou kombinaci "ojebu" a nebudeme daleko od pravdy....
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Je to intel, tak prostě
DRK https://diit.cz/profil/drk22
19. 6. 2020 - 12:40https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseJe to intel, tak prostě předpokládejme tu nejhorší možnou kombinaci "ojebu" a nebudeme daleko od pravdy....https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300058
+
Jen taková technická - u BF série se nenastavuje horizontální FOV, ale vertikální. Tj. podle poměru stran (4:3, 16:9, 21:9). Takže například ten "zvláštní" FOV 55 odpovídá 85° horizontálně na 16:9, a 101° na 21:9 monitoru. Což je běžná hodnota u her a nejedná se o žádný zvlášťní FOV. ( fakt záleží na velikosti monitoru a vzdálenosti od pozorovatele, mě na 16:9 vyhovuje cca 90° horizintál).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jen taková technická - u BF
Ache Ache https://diit.cz/profil/ache
19. 6. 2020 - 16:53https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseJen taková technická - u BF série se nenastavuje horizontální FOV, ale vertikální. Tj. podle poměru stran (4:3, 16:9, 21:9). Takže například ten "zvláštní" FOV 55 odpovídá 85° horizontálně na 16:9, a 101° na 21:9 monitoru. Což je běžná hodnota u her a nejedná se o žádný zvlášťní FOV. ( fakt záleží na velikosti monitoru a vzdálenosti od pozorovatele, mě na 16:9 vyhovuje cca 90° horizintál). https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300086
+
19. 6. 2020 - 17:48https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseTakze pulka clanku je tim padem uplne mimo :)https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300093
+
Njn. Jirka Součků rád teoretizuje a takovou banalitu jako FOV dokáže rozepsat do stránky textu. Já fakt netuším jaký je default FOV v BFV, možná je tam 60-65 a trochu to snížili (aby získali rozhodující 1 fps), ale FOV má vliv na výkon v 99% případů minimální. Maximálně by jsme se tu bavili o 30 vs 31 fps. Ten odstavec je docela zbytečný, ale je čtivý, tak proč ne. Furt lepší než teorie z Digitální zkázy. Tam se jen dokola jede mlejnek: AMD dobré, Intel a nvidia špatný. To už nikoho nemůže bavit číst, ani se tomu smát. :-P
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Njn. Jirka Součků rád
Ache Ache https://diit.cz/profil/ache
20. 6. 2020 - 02:03https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseNjn. Jirka Součků rád teoretizuje a takovou banalitu jako FOV dokáže rozepsat do stránky textu. Já fakt netuším jaký je default FOV v BFV, možná je tam 60-65 a trochu to snížili (aby získali rozhodující 1 fps), ale FOV má vliv na výkon v 99% případů minimální. Maximálně by jsme se tu bavili o 30 vs 31 fps. Ten odstavec je docela zbytečný, ale je čtivý, tak proč ne. Furt lepší než teorie z Digitální zkázy. Tam se jen dokola jede mlejnek: AMD dobré, Intel a nvidia špatný. To už nikoho nemůže bavit číst, ani se tomu smát. :-P https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300116
+
Promiň, ale ta čísla, která uvádíš, nemají s realitou nic společného.
„možná je tam 60-65“
Není.
„FOV má vliv na výkon v 99% případů minimální.“
Není pravda.
Pokud chceš někoho opravovat, zkus si alespoň zjistit správné údaje, najdi si testy, nebo si to otestuj sám, přečti si diskuze, spusť si tu hru a vyzkoušej, jak sama FOV přepočítává. Z Tvých příspěvků je zjevné, že jsi neudělal ani jedno z toho a přesto máš dojem, že můžeš opravovat a poučovat.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Promiň, ale ta čísla, která
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 6. 2020 - 09:31https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskusePromiň, ale ta čísla, která uvádíš, nemají s realitou nic společného.
„možná je tam 60-65“
Není.
„FOV má vliv na výkon v 99% případů minimální.“
Není pravda.
Pokud chceš někoho opravovat, zkus si alespoň zjistit správné údaje, najdi si testy, nebo si to otestuj sám, přečti si diskuze, spusť si tu hru a vyzkoušej, jak sama FOV přepočítává. Z Tvých příspěvků je zjevné, že jsi neudělal ani jedno z toho a přesto máš dojem, že můžeš opravovat a poučovat.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300131
+
Nikoli. Kdyby ses obtěžoval alespoň přečíst text, zjistil bys, že v něm je odkaz na rozsáhlý článek, který se zabývá FOV konkrétně v BFV a kde jsou i výsledky ankety mezi hráči BFV. FOV 55° není ani default hodnota BFV, ani mezi hráči BFV používaná hodnota.
Mýlíš se i v přepočtech, pokud chce hráč 90° horizontálních, musí nastavit minimálně 75° vertikálních - i to je více než default.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nikoli. Kdyby ses obtěžoval
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 6. 2020 - 09:24https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseNikoli. Kdyby ses obtěžoval alespoň přečíst text, zjistil bys, že v něm je odkaz na rozsáhlý článek, který se zabývá FOV konkrétně v BFV a kde jsou i výsledky ankety mezi hráči BFV. FOV 55° není ani default hodnota BFV, ani mezi hráči BFV používaná hodnota.
Mýlíš se i v přepočtech, pokud chce hráč 90° horizontálních, musí nastavit minimálně 75° vertikálních - i to je více než default.https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300130
+
Já reaguji hlavně na název "podivný FOV", přitom vertikální FOV kolem 55° není žádná rarita. Tu vatu sem si přečetl až teď :-D Je možný, že v defaultu má BFko vyšší (už je to doba co sem to testoval), ale na noťasu s malým displejem bude například při FOV 70° vertikálně na 16:9 monitoru cca 100°. To ne každému musí vyhovovat a v tomhle případě FOV 85° horizontálně dává smysl. Bavíme se o noťasu ne? Já taky na velkým monitoru hraju s FOV cca 90- 95° (většina her nastavuje H).
Výpočty si zkontroluj. Při FOV 75° = 90° horizontálně platí, to ano, ale na starém 4:3 poměru stran (například kdysi v luxusním 1024x768). Na netu máš hned několik kalkulaček FOV, kdyby sis s tím nevěděl tady. Ten notebook (kvůli kterému tahle spekulace s podivným FOV), má snad již klasických 16:9.
Co se týče vlivu, tak sem postni testy BF V a vlivu FOV ty, já tu vidím v článku jen spekulaci, aby řeč nestála - účel to splnilo, řeč nestojí :-D Já testoval kdysi BF1 (stejný engine - jen BF V má novější verzi s upravenými efekty přidaným RT a DLSS apod.) a tam byl vliv tak na úrovni chyby. Jestli to v BFV bude rozdíl více jak 10% (aby to při tak nízkých fps vůbec mělo nějaký vliv), tak to bude zázrak. :-D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Já reaguji hlavně na název
Ache Ache https://diit.cz/profil/ache
20. 6. 2020 - 13:11https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseJá reaguji hlavně na název "podivný FOV", přitom vertikální FOV kolem 55° není žádná rarita. Tu vatu sem si přečetl až teď :-D Je možný, že v defaultu má BFko vyšší (už je to doba co sem to testoval), ale na noťasu s malým displejem bude například při FOV 70° vertikálně na 16:9 monitoru cca 100°. To ne každému musí vyhovovat a v tomhle případě FOV 85° horizontálně dává smysl. Bavíme se o noťasu ne? Já taky na velkým monitoru hraju s FOV cca 90- 95° (většina her nastavuje H).
Výpočty si zkontroluj. Při FOV 75° = 90° horizontálně platí, to ano, ale na starém 4:3 poměru stran (například kdysi v luxusním 1024x768). Na netu máš hned několik kalkulaček FOV, kdyby sis s tím nevěděl tady. Ten notebook (kvůli kterému tahle spekulace s podivným FOV), má snad již klasických 16:9.
Co se týče vlivu, tak sem postni testy BF V a vlivu FOV ty, já tu vidím v článku jen spekulaci, aby řeč nestála - účel to splnilo, řeč nestojí :-D Já testoval kdysi BF1 (stejný engine - jen BF V má novější verzi s upravenými efekty přidaným RT a DLSS apod.) a tam byl vliv tak na úrovni chyby. Jestli to v BFV bude rozdíl více jak 10% (aby to při tak nízkých fps vůbec mělo nějaký vliv), tak to bude zázrak. :-Dhttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300134
+
Vzhledem k tomu, že to je Intelův testbench nebo něčí hi end prototyp, dovolil bych si tvrdit, že paměti to bude mít rychlé (LPDDR5x) a i tak to na nich téměř nezáleží, vše je otázka cache L3 CPU a cache GPU v tom smyslu, že rozšířené FOV zesložití jen geometrickou stránku věci a BVH/BSP strom a v tom to GPU rozhodně bottleneck nemá. Jinými slovy těch cca 50 textur, co jsou pro nejbližší okolí potřeba v nejvyšším rozlišení - FullHD - a 5 ve 4k se do cahce v pohodě vejde - musí se s nimi tak či tak počítat, protože panák se může kdykoli otočit, dokonce je to ta nejpravděpodobnější možnost a proto, kdyby to šlo změřit, neřekl bych, že by zrovna při vymaxování FOV začala cache přetékat (na FullHD).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vzhledem k tomu, že to je
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
20. 6. 2020 - 19:47https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseVzhledem k tomu, že to je Intelův testbench nebo něčí hi end prototyp, dovolil bych si tvrdit, že paměti to bude mít rychlé (LPDDR5x) a i tak to na nich téměř nezáleží, vše je otázka cache L3 CPU a cache GPU v tom smyslu, že rozšířené FOV zesložití jen geometrickou stránku věci a BVH/BSP strom a v tom to GPU rozhodně bottleneck nemá. Jinými slovy těch cca 50 textur, co jsou pro nejbližší okolí potřeba v nejvyšším rozlišení - FullHD - a 5 ve 4k se do cahce v pohodě vejde - musí se s nimi tak či tak počítat, protože panák se může kdykoli otočit, dokonce je to ta nejpravděpodobnější možnost a proto, kdyby to šlo změřit, neřekl bych, že by zrovna při vymaxování FOV začala cache přetékat (na FullHD).https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300150
+
boze to sou kecy.. hral si vubec nekdy bfv? neznam jedinyho cloveka co by to hral s 55 fov.. nevidis nic a hned te sejmou.. to v bfv nikdo nepouziva.. jesli to intel nastavil, tak jedine proto, ze mu to dalo naky fps navic, jinak by na to nehrabali a nechali to v defaultu.. pritom jak intel posledni dobou ojebava testy v tom fakt nema cenu hledat nic jinyho..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
boze to sou kecy.. hral si
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
21. 6. 2020 - 16:37https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseboze to sou kecy.. hral si vubec nekdy bfv? neznam jedinyho cloveka co by to hral s 55 fov.. nevidis nic a hned te sejmou.. to v bfv nikdo nepouziva.. jesli to intel nastavil, tak jedine proto, ze mu to dalo naky fps navic, jinak by na to nehrabali a nechali to v defaultu.. pritom jak intel posledni dobou ojebava testy v tom fakt nema cenu hledat nic jinyho..https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300168
+
je úplně jedno, kdo s jakým fov hraje, záleží na výkonu a ten podle videa je dokonce vyšší s větším fov: https://www.youtube.com/watch?v=H7emOKBA7_k
max o 10% vyšší fps ve prospěch většího FOV takže je to pravý opak co píšeš
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
je úplně jedno, kdo s jakým
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
21. 6. 2020 - 00:40https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuseje úplně jedno, kdo s jakým fov hraje, záleží na výkonu a ten podle videa je dokonce vyšší s větším fov:
https://www.youtube.com/watch?v=H7emOKBA7_k
max o 10% vyšší fps ve prospěch většího FOV takže je to pravý opak co píšešhttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300152
+
19. 6. 2020 - 17:17https://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse...trochu opět odjinud - hezké (tedy až na cenu) kompaktní PC s Ryzen (případně i Intel CPU):
https://www.youtube.com/watch?v=vOmJ4CqzFpc&
https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Systems/CORSAIR-ONE/CORSAIR-ONE-GAMING-PC/p/CS-9020010-NAhttps://diit.cz/clanek/gpu-tiger-lake-dosahuje-30-fps-v-battlefield-v/diskuse#comment-1300090
+
Mě už to asi nebaví ani číst toto. Pošlete to do prodeje, oni si to lidé otestují...
ten Shrout je typicky debilko, shintelacky poskok... stupidny troll
ked robil "novinara" tak furt nadrzal shintelu, a krutil testami, aby vysiel najlepsie....
teraz ten debilko je zamestnanec shintelu; a zase to tak vypada...nic sa nezmenilo..
ten snad ma permanentne natrety zadok indulonou, aby ho tam ktosi hlboko "masiroval"...
je to asi jedno battlefield je docela náročná hrat sama o sobě, takže pokud to rozjede na high 25fps třeba, tak se dá říct že většina her na tom pojede ve full hd aspoň na medium tzn. obrovský skok kupředu oproti dnešní situaci a všechny dosavadní dedikovaný "grafiky" můžou jít konešně do kopru
'' všechny dosavadní dedikovaný "grafiky" můžou jít konešně do kopru ''
(((:
pan je optimista..
no myslel jsem ty mx od nvidie nebo vega 3 apod. :)
Urcite nepujdou.. jednak bych byl do vydani testu opatrny s vykonem a abytek je otazka ceny. TigerLake nejspis levny nebude a dedilovana grafika ma porad svoje vyhody i v tech plackach.
Vega 3 je ale iGPU přímo v CPU, ta nejspíš hned tak do kopru nepůjde ;)
Taky jsem rád, že díky výkonnějším iGPU se dedikovaný lowend bude muset výkonově posunout a cenově moc nerůst. Ovšem pořád je tu ta možnost přestřelení ceny ze strany všech hráčů na trhu, protože jsou jenom 3.
to je otázka, aby z toho neudělali premium produkt :(
Ze zacatku to nejspis nic jineho nez premium produkt byt nemuze. Bute to mit konecne vyssi vykon nez derivaty skylake-u a icelake, takze to pujde to premiovych produktu. IceLake a CometLake U zustane v nizsich radach. Takze ve vysledku se tak cca 6-12 mesicu temer urcite nic stejne nezmeni..
nejblíže jsem našel tohle https://www.youtube.com/watch?v=eSIEmPUKYt0
4700U (též 15W) při stejném 55FOV FullHD převážně low-něco med-něco high 40-45fps průměr.
Domnívám se tedy že 30 by to na high dalo taky. A navíc má AMD v 15W ještě výkonnější 4800U s dvojnásobkem threadů.
Z toho mi tedy plyne že Intel rozhodně neuzmul žádné prvenství v GPU výkonu 15W APU, nejoptimističtější scénář vypadá na dorovnání.
...a za ty prachy co Intel za to bude chtít není pochyb o tom, že když už bych chtěl laptop s 15W APU na takovéhle hraní, tak s AMD ho pořídím minimálně levněji, takže sorry Intel fanboyz, ale můžete se jít vrátit dál plakat do kouta
Hlavně k tomu "super" GPU dostaneš nic-moc CPU.
vlastnim uz obstarozni acer s ryzenem 2500 a vegou 8... chci jen dodat, ze kdyz zvednu TDP limit skrze Ryzen Controller (free appka) tak vykon gpu se temer zdvojnasobi :)
resolution scale je 70%, takze to nie je fullHD a prida to teoreticky 42% vykonu :)
Ja na tech obrazcich vidim "100%"..
vo videu od MACHINA je 70% :P
Jo tak..uz chapu :)
neni to nizky FOV proste tim, ze ten notas je podle fotek max 14ka ? a ten kdo to hral je na FOV citlivej ?
to, ze lidi hrajou s ~90 FOVem je uplne irelevantni kdyz k tomu maji ~24ku monitor
pokud dam tu 12ku notas do stejne vzdalenosti jako 24ku monitor tak mam razem s 90ti FOV 45
pokud je to 14ka tak tech 55 celkem sedi
Proti preferencím nemám nic. Krom toho, že pak vůbec nedává smysl hodnotit, co je rychlejši nebo pomalejší, pokud se srovnává mezi různými TDP a různými grafickými nastaveními...
Kdysi jsme hrátli hry na 14" CRT, který bylo reálně tak 12" na viditelné úhlopříčce a bylo to v pohodě hratelný...
> pokud dam tu 12ku notas do stejne vzdalenosti jako 24ku monitor tak mam razem s 90ti FOV 45
Ne, nemas. FOV (o kterem se tady mluvi) je vlastnost neviditelne in-game "kamery", ne FOV lidskeho oka. S rozlisenim, uhloprickou a vzdalenosti monitoru od tebe to nema absolutne *nic* spolecneho. Je to vlastnost ktera urcuje transformaci 3D sveta do 2D. Jo a 90 FOV se pouzival uz pred 20 lety v CSku, coz 99% lidi tehdy hralo na 14/15 monitorech.
ja vim co je FOV a ja funguje, tys me akorat spatne pochopil
kdyz si ve hre nastavim 90 a budu mit 24ku monitor tak bych se mel posadit tak daleko/blizko od toho monitoru aby me ten monitor v realu zabiral 90 stupnu, coz je zhruba 27 cm, pokud do stejne vzdalenosti dam 12ku notas tak me v realu bude zabirat jen 45 stupnu coz vyusti ve fisheye a boleni hlavy
kdyz ti FOV ve hre nesedi s realem tak se lidem dela spatne, jeden z duvodu proc konzolovky maji fov kolem 60 je, ze se pocita s tim, ze ac je televize velka tak je od tebe nekolik metru
pak kdyz se dana konzolovka portne na PC tak zacnou vsichni hned nadavat, ze se jim dela spatne, bo je FOV neskutecne nizkej
to, ze sme jako maly ucha hravali s FOV 115 na 15 monitoru s fisheyem jak doprdele hlavne, ze toho vidime vic, idelane jeste gamma na max, 320x240 rozlisko jako ten spravnej "pro player", je absolutne irelevantni...
A ještě jsme si zmenšovali viewport u dooma, aby se to nesekalo :) https://i.imgur.com/C8JJh.jpg
> ja vim co je FOV a ja funguje, tys me akorat spatne pochopil
OK.
> kdyz ti FOV ve hre nesedi s realem tak se lidem dela spatne
> 320x240 rozlisko
rozliseni je a bylo pro FOV irelevantni. Kazdopadne FOV byl u CSka 90 a monitor nebyl vetsi nez 14" laptop dnes - a nejak si nepamatuju nikoho ze by je bolela hlava z FOV. Ale podle tebe dnes z nejakeho magickeho duvodu lidi musi mit na stejne velikosti obrazu FOV o polovinu mensi jinak je boli hlava. Sorry, not buying it
> jeden z duvodu proc konzolovky maji fov kolem 60
Anebo je to marketingovy zvast, a realny duvod je ze na FOV 60 potrebuji mensi vykon - spousta her bezi na 30 fps, a se zvednutym FOV by fps padlo do kategorie nehratelne.
Kazdopadne, je to jedno. FOV si kazdy muze menit u hrani, to je jasne.
Pointou *benchmarku* byva porovnavat s jinymi systemy, ne maximalizovat pohodli testera. Kdyz si nejaky tester pomeni nahodny parameter (jako treba FOV), tak 1) to dela porovnani problematicke, 2) je to podezrele.
muzes me rict proc linkujes mnou zmineny rozliseni 320 s FOV ? samozrejme, ze rozlisko nema vubec zadnej vliv na FOV
to bylo zmineny jen pro ilustraci toho co se delalo kdysi za picoviny
a copak todle je benchmark ? se jen pochlubil screenem
Tihle hoši z intelu nedelaji showview jen tak. Kamufláže, balamutění, ovlivnovani vysledku jakymkoli zpusobem (urcovani jake testy ano).
Uz jen to testovani pod Dx11 (batlefield, 3Dmark), proc ? Je treba nabrat kazde FPS navic.
Uz nejaky ten patek se tady vyviji pro Dx12 ci Vulkan, ale intel si honi triko na Dx11.
to je IMHO OK, protože většina herního obsahu je stále DX11, navíc lze předpokládat, že hrát se budou hry spíše starší a méně náročné.
Intel je dobry v 3Dmarku, lebo pouziva agresivny boost a zvysene TDP na vyse 2-nasobok po dobu 22-24s u tychlo mobilnych CPU, potom pocas loadingu ochladne a v dalsom teste zase boostuje. AMD tiez boostuje ale s vyrazne nizsim zvysenym TDP.
Je to intel, tak prostě předpokládejme tu nejhorší možnou kombinaci "ojebu" a nebudeme daleko od pravdy....
Jen taková technická - u BF série se nenastavuje horizontální FOV, ale vertikální. Tj. podle poměru stran (4:3, 16:9, 21:9). Takže například ten "zvláštní" FOV 55 odpovídá 85° horizontálně na 16:9, a 101° na 21:9 monitoru. Což je běžná hodnota u her a nejedná se o žádný zvlášťní FOV. ( fakt záleží na velikosti monitoru a vzdálenosti od pozorovatele, mě na 16:9 vyhovuje cca 90° horizintál).
Takze pulka clanku je tim padem uplne mimo :)
Njn. Jirka Součků rád teoretizuje a takovou banalitu jako FOV dokáže rozepsat do stránky textu. Já fakt netuším jaký je default FOV v BFV, možná je tam 60-65 a trochu to snížili (aby získali rozhodující 1 fps), ale FOV má vliv na výkon v 99% případů minimální. Maximálně by jsme se tu bavili o 30 vs 31 fps. Ten odstavec je docela zbytečný, ale je čtivý, tak proč ne. Furt lepší než teorie z Digitální zkázy. Tam se jen dokola jede mlejnek: AMD dobré, Intel a nvidia špatný. To už nikoho nemůže bavit číst, ani se tomu smát. :-P
Promiň, ale ta čísla, která uvádíš, nemají s realitou nic společného.
„možná je tam 60-65“
Není.
„FOV má vliv na výkon v 99% případů minimální.“
Není pravda.
Pokud chceš někoho opravovat, zkus si alespoň zjistit správné údaje, najdi si testy, nebo si to otestuj sám, přečti si diskuze, spusť si tu hru a vyzkoušej, jak sama FOV přepočítává. Z Tvých příspěvků je zjevné, že jsi neudělal ani jedno z toho a přesto máš dojem, že můžeš opravovat a poučovat.
Nikoli. Kdyby ses obtěžoval alespoň přečíst text, zjistil bys, že v něm je odkaz na rozsáhlý článek, který se zabývá FOV konkrétně v BFV a kde jsou i výsledky ankety mezi hráči BFV. FOV 55° není ani default hodnota BFV, ani mezi hráči BFV používaná hodnota.
Mýlíš se i v přepočtech, pokud chce hráč 90° horizontálních, musí nastavit minimálně 75° vertikálních - i to je více než default.
Já reaguji hlavně na název "podivný FOV", přitom vertikální FOV kolem 55° není žádná rarita. Tu vatu sem si přečetl až teď :-D Je možný, že v defaultu má BFko vyšší (už je to doba co sem to testoval), ale na noťasu s malým displejem bude například při FOV 70° vertikálně na 16:9 monitoru cca 100°. To ne každému musí vyhovovat a v tomhle případě FOV 85° horizontálně dává smysl. Bavíme se o noťasu ne? Já taky na velkým monitoru hraju s FOV cca 90- 95° (většina her nastavuje H).
Výpočty si zkontroluj. Při FOV 75° = 90° horizontálně platí, to ano, ale na starém 4:3 poměru stran (například kdysi v luxusním 1024x768). Na netu máš hned několik kalkulaček FOV, kdyby sis s tím nevěděl tady. Ten notebook (kvůli kterému tahle spekulace s podivným FOV), má snad již klasických 16:9.
Co se týče vlivu, tak sem postni testy BF V a vlivu FOV ty, já tu vidím v článku jen spekulaci, aby řeč nestála - účel to splnilo, řeč nestojí :-D Já testoval kdysi BF1 (stejný engine - jen BF V má novější verzi s upravenými efekty přidaným RT a DLSS apod.) a tam byl vliv tak na úrovni chyby. Jestli to v BFV bude rozdíl více jak 10% (aby to při tak nízkých fps vůbec mělo nějaký vliv), tak to bude zázrak. :-D
Vzhledem k tomu, že to je Intelův testbench nebo něčí hi end prototyp, dovolil bych si tvrdit, že paměti to bude mít rychlé (LPDDR5x) a i tak to na nich téměř nezáleží, vše je otázka cache L3 CPU a cache GPU v tom smyslu, že rozšířené FOV zesložití jen geometrickou stránku věci a BVH/BSP strom a v tom to GPU rozhodně bottleneck nemá. Jinými slovy těch cca 50 textur, co jsou pro nejbližší okolí potřeba v nejvyšším rozlišení - FullHD - a 5 ve 4k se do cahce v pohodě vejde - musí se s nimi tak či tak počítat, protože panák se může kdykoli otočit, dokonce je to ta nejpravděpodobnější možnost a proto, kdyby to šlo změřit, neřekl bych, že by zrovna při vymaxování FOV začala cache přetékat (na FullHD).
boze to sou kecy.. hral si vubec nekdy bfv? neznam jedinyho cloveka co by to hral s 55 fov.. nevidis nic a hned te sejmou.. to v bfv nikdo nepouziva.. jesli to intel nastavil, tak jedine proto, ze mu to dalo naky fps navic, jinak by na to nehrabali a nechali to v defaultu.. pritom jak intel posledni dobou ojebava testy v tom fakt nema cenu hledat nic jinyho..
je úplně jedno, kdo s jakým fov hraje, záleží na výkonu a ten podle videa je dokonce vyšší s větším fov:
https://www.youtube.com/watch?v=H7emOKBA7_k
max o 10% vyšší fps ve prospěch většího FOV takže je to pravý opak co píšeš
...trochu opět odjinud - hezké (tedy až na cenu) kompaktní PC s Ryzen (případně i Intel CPU):
https://www.youtube.com/watch?v=vOmJ4CqzFpc&
https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Systems/CORSAIR-ONE/CO...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.