Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Half-Life 3 měl přinést náhodný průběžně generovaný herní příběh

No fuj, tohle mi nahání husí kůži. To je ještě o úroveň děsu výš, než nudné, generické a bezduché procedurální vedlejší questy (a.k.a mor RPG). Ručně a dobře vytvořený příběh nebo herní mapa je vždy na mnohem vyšší úrovni než procedurální náhražka. Tohle by podle mě skončilo v propadlišti dějin vedle průsšvihu jménem "No Man’s Sky" před nápravou nesplněných slibů. Pokud by se teda nestal vývojářský zázrak v podobě dokonale provedené, dotažené a včas vydané kombinace normálního děje s dobře vybranými generovanými prvky na jemé okořenění děje. Ale na to znám Valve a dnešní způsob vývoje AAA titulů příliš dobře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jednoduché gramatiky, jednoduché příběhy. V principu ale není důvod, proč by nešlo použít výrazně složitější gramatiku. Problém samozřejmě je, že dneska máte všude mluvené slovo, a syntéza řeči zatím trochu vázne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by Valve dělalo procedurální dějovou linku, tak věřím tomu, že by výsledek stál za to. Přeci jen je to Valve.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Valve ne-Valve, když nemáte scénáristu nemáte nic. Každý se samozřejmě dá nahradit, ale kvalitní lidi jdou hodně blbě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějak si nepamatuju hru za posledních 10 let, do který by někdo napsal nějakej rozumnej scénář/příběh. Mají s tím problém i filmy, drtivá většina toho co se natočí je odpad. To už jsou mnohem zajímavější generovaný světy jako Dwarf Fortress nebo Rimworld.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Witcher?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pillars of Eternity(1+2), Wastelands 2,Prey

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me to prijde jako vyborne pole pusobnosti pro AI. Pokud by byla dobre nakonfigurovana (naucena), tak by mohla vytvaret jak scenar, tak mapy s mnoha detaily a bez stereotypu. V tohle bych videl velky potencial.
Samozrejme generovani map ala Diablo dneska nikoho neoslovi. Ale v dobe uvedeni to nikomu nevadilo a byl to od Blizzardu genialni a revolucni tah.
Takze od HL3 bych cekal podobnou revoluci. Hra s pokazde jinym pribehem, ktery by mohl reagovat na chovani hrace o dost lepe nez je ted zvykem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já si obvykle hry dokončuji po svém, když není k dispozici dalších oficiální pokračování, přeci jen na HL3 se čeká už dost dlouho, nicméně po HL Alyx pro VR si můžeme být jistí, že se s touto značkou ještě setkáme, jen mám mírné obavy, pro jakou platformu to bude.
Kdyby někoho zajímalo, můžu se tu o svém podání příběhu HL3 podělit. :D

Myslíte si, že tvůrci už ví, kdo je záhadný Gman a proč má tak neomezené možnosti, co se týče vystupování z a do času?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Scenariste jednoznacne mluvili o HL2: EP3, coz byl puvodni plan a na co Valve vydal i upoutavky a dokonce bylo i dany datum vydani (prosinec 2007).
O HL3 se zaclo mluvit mnohem pozdeji, kdyz uz nikdo moc v pokracovani nedoufal a vzdy to byly jen spekulace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.