No fuj, tohle mi nahání husí kůži. To je ještě o úroveň děsu výš, než nudné, generické a bezduché procedurální vedlejší questy (a.k.a mor RPG). Ručně a dobře vytvořený příběh nebo herní mapa je vždy na mnohem vyšší úrovni než procedurální náhražka. Tohle by podle mě skončilo v propadlišti dějin vedle průsšvihu jménem "No Man’s Sky" před nápravou nesplněných slibů. Pokud by se teda nestal vývojářský zázrak v podobě dokonale provedené, dotažené a včas vydané kombinace normálního děje s dobře vybranými generovanými prvky na jemé okořenění děje. Ale na to znám Valve a dnešní způsob vývoje AAA titulů příliš dobře.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No fuj, tohle mi nahání husí
VŠK https://diit.cz/profil/v-ch
14. 7. 2020 - 12:53https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseNo fuj, tohle mi nahání husí kůži. To je ještě o úroveň děsu výš, než nudné, generické a bezduché procedurální vedlejší questy (a.k.a mor RPG). Ručně a dobře vytvořený příběh nebo herní mapa je vždy na mnohem vyšší úrovni než procedurální náhražka. Tohle by podle mě skončilo v propadlišti dějin vedle průsšvihu jménem "No Man’s Sky" před nápravou nesplněných slibů. Pokud by se teda nestal vývojářský zázrak v podobě dokonale provedené, dotažené a včas vydané kombinace normálního děje s dobře vybranými generovanými prvky na jemé okořenění děje. Ale na to znám Valve a dnešní způsob vývoje AAA titulů příliš dobře.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302351
+
Jednoduché gramatiky, jednoduché příběhy. V principu ale není důvod, proč by nešlo použít výrazně složitější gramatiku. Problém samozřejmě je, že dneska máte všude mluvené slovo, a syntéza řeči zatím trochu vázne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jednoduché gramatiky,
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
14. 7. 2020 - 13:50https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseJednoduché gramatiky, jednoduché příběhy. V principu ale není důvod, proč by nešlo použít výrazně složitější gramatiku. Problém samozřejmě je, že dneska máte všude mluvené slovo, a syntéza řeči zatím trochu vázne.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302355
+
Pokud by Valve dělalo procedurální dějovou linku, tak věřím tomu, že by výsledek stál za to. Přeci jen je to Valve.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud by Valve dělalo
Czenda https://diit.cz/profil/czenda
14. 7. 2020 - 13:58https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskusePokud by Valve dělalo procedurální dějovou linku, tak věřím tomu, že by výsledek stál za to. Přeci jen je to Valve.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302360
+
Valve ne-Valve, když nemáte scénáristu nemáte nic. Každý se samozřejmě dá nahradit, ale kvalitní lidi jdou hodně blbě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Valve ne-Valve, když nemáte
Kazaxx https://diit.cz/profil/david-k
14. 7. 2020 - 20:54https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseValve ne-Valve, když nemáte scénáristu nemáte nic. Každý se samozřejmě dá nahradit, ale kvalitní lidi jdou hodně blbě.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302406
+
Nějak si nepamatuju hru za posledních 10 let, do který by někdo napsal nějakej rozumnej scénář/příběh. Mají s tím problém i filmy, drtivá většina toho co se natočí je odpad. To už jsou mnohem zajímavější generovaný světy jako Dwarf Fortress nebo Rimworld.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nějak si nepamatuju hru za
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
14. 7. 2020 - 22:17https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseNějak si nepamatuju hru za posledních 10 let, do který by někdo napsal nějakej rozumnej scénář/příběh. Mají s tím problém i filmy, drtivá většina toho co se natočí je odpad. To už jsou mnohem zajímavější generovaný světy jako Dwarf Fortress nebo Rimworld.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302410
+
Me to prijde jako vyborne pole pusobnosti pro AI. Pokud by byla dobre nakonfigurovana (naucena), tak by mohla vytvaret jak scenar, tak mapy s mnoha detaily a bez stereotypu. V tohle bych videl velky potencial.
Samozrejme generovani map ala Diablo dneska nikoho neoslovi. Ale v dobe uvedeni to nikomu nevadilo a byl to od Blizzardu genialni a revolucni tah.
Takze od HL3 bych cekal podobnou revoluci. Hra s pokazde jinym pribehem, ktery by mohl reagovat na chovani hrace o dost lepe nez je ted zvykem.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Me to prijde jako vyborne
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
14. 7. 2020 - 21:03https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseMe to prijde jako vyborne pole pusobnosti pro AI. Pokud by byla dobre nakonfigurovana (naucena), tak by mohla vytvaret jak scenar, tak mapy s mnoha detaily a bez stereotypu. V tohle bych videl velky potencial.
Samozrejme generovani map ala Diablo dneska nikoho neoslovi. Ale v dobe uvedeni to nikomu nevadilo a byl to od Blizzardu genialni a revolucni tah.
Takze od HL3 bych cekal podobnou revoluci. Hra s pokazde jinym pribehem, ktery by mohl reagovat na chovani hrace o dost lepe nez je ted zvykem.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302407
+
Já si obvykle hry dokončuji po svém, když není k dispozici dalších oficiální pokračování, přeci jen na HL3 se čeká už dost dlouho, nicméně po HL Alyx pro VR si můžeme být jistí, že se s touto značkou ještě setkáme, jen mám mírné obavy, pro jakou platformu to bude.
Kdyby někoho zajímalo, můžu se tu o svém podání příběhu HL3 podělit. :D
Myslíte si, že tvůrci už ví, kdo je záhadný Gman a proč má tak neomezené možnosti, co se týče vystupování z a do času?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já si obvykle hry dokončuji
Sirik https://diit.cz/autor/jiri-vlach
14. 7. 2020 - 22:51https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseJá si obvykle hry dokončuji po svém, když není k dispozici dalších oficiální pokračování, přeci jen na HL3 se čeká už dost dlouho, nicméně po HL Alyx pro VR si můžeme být jistí, že se s touto značkou ještě setkáme, jen mám mírné obavy, pro jakou platformu to bude.
Kdyby někoho zajímalo, můžu se tu o svém podání příběhu HL3 podělit. :D
Myslíte si, že tvůrci už ví, kdo je záhadný Gman a proč má tak neomezené možnosti, co se týče vystupování z a do času? https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302421
+
Scenariste jednoznacne mluvili o HL2: EP3, coz byl puvodni plan a na co Valve vydal i upoutavky a dokonce bylo i dany datum vydani (prosinec 2007).
O HL3 se zaclo mluvit mnohem pozdeji, kdyz uz nikdo moc v pokracovani nedoufal a vzdy to byly jen spekulace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Scenariste jednoznacne
BlackRider https://diit.cz/profil/blackrider
15. 7. 2020 - 09:51https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuseScenariste jednoznacne mluvili o HL2: EP3, coz byl puvodni plan a na co Valve vydal i upoutavky a dokonce bylo i dany datum vydani (prosinec 2007).
O HL3 se zaclo mluvit mnohem pozdeji, kdyz uz nikdo moc v pokracovani nedoufal a vzdy to byly jen spekulace.https://diit.cz/clanek/half-life-3-mel-prinest-nahodny-prubezne-generovany-herni-pribeh/diskuse#comment-1302475
+
No fuj, tohle mi nahání husí kůži. To je ještě o úroveň děsu výš, než nudné, generické a bezduché procedurální vedlejší questy (a.k.a mor RPG). Ručně a dobře vytvořený příběh nebo herní mapa je vždy na mnohem vyšší úrovni než procedurální náhražka. Tohle by podle mě skončilo v propadlišti dějin vedle průsšvihu jménem "No Man’s Sky" před nápravou nesplněných slibů. Pokud by se teda nestal vývojářský zázrak v podobě dokonale provedené, dotažené a včas vydané kombinace normálního děje s dobře vybranými generovanými prvky na jemé okořenění děje. Ale na to znám Valve a dnešní způsob vývoje AAA titulů příliš dobře.
Jednoduché gramatiky, jednoduché příběhy. V principu ale není důvod, proč by nešlo použít výrazně složitější gramatiku. Problém samozřejmě je, že dneska máte všude mluvené slovo, a syntéza řeči zatím trochu vázne.
Pokud by Valve dělalo procedurální dějovou linku, tak věřím tomu, že by výsledek stál za to. Přeci jen je to Valve.
Valve ne-Valve, když nemáte scénáristu nemáte nic. Každý se samozřejmě dá nahradit, ale kvalitní lidi jdou hodně blbě.
Nějak si nepamatuju hru za posledních 10 let, do který by někdo napsal nějakej rozumnej scénář/příběh. Mají s tím problém i filmy, drtivá většina toho co se natočí je odpad. To už jsou mnohem zajímavější generovaný světy jako Dwarf Fortress nebo Rimworld.
Witcher?
Pillars of Eternity(1+2), Wastelands 2,Prey
Me to prijde jako vyborne pole pusobnosti pro AI. Pokud by byla dobre nakonfigurovana (naucena), tak by mohla vytvaret jak scenar, tak mapy s mnoha detaily a bez stereotypu. V tohle bych videl velky potencial.
Samozrejme generovani map ala Diablo dneska nikoho neoslovi. Ale v dobe uvedeni to nikomu nevadilo a byl to od Blizzardu genialni a revolucni tah.
Takze od HL3 bych cekal podobnou revoluci. Hra s pokazde jinym pribehem, ktery by mohl reagovat na chovani hrace o dost lepe nez je ted zvykem.
Já si obvykle hry dokončuji po svém, když není k dispozici dalších oficiální pokračování, přeci jen na HL3 se čeká už dost dlouho, nicméně po HL Alyx pro VR si můžeme být jistí, že se s touto značkou ještě setkáme, jen mám mírné obavy, pro jakou platformu to bude.
Kdyby někoho zajímalo, můžu se tu o svém podání příběhu HL3 podělit. :D
Myslíte si, že tvůrci už ví, kdo je záhadný Gman a proč má tak neomezené možnosti, co se týče vystupování z a do času?
Scenariste jednoznacne mluvili o HL2: EP3, coz byl puvodni plan a na co Valve vydal i upoutavky a dokonce bylo i dany datum vydani (prosinec 2007).
O HL3 se zaclo mluvit mnohem pozdeji, kdyz uz nikdo moc v pokracovani nedoufal a vzdy to byly jen spekulace.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.