Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Half-Life 3 měl přinést náhodný průběžně generovaný herní příběh

Před třemi lety přišla na přetřes situace kolem odešedších scénáristů herní série Half-Life, která měla indikovat, že Half-Life 3 už v podstatě vzniknout nemůže. Je to však složitější…

Mluvilo se hlavně o třech jménech: Marc Laidlaw, který měl podíl jak na Half-Life 2, tak i na původním Half-Life, společnost Valve opustil v lednu 2016. Druhý scénárista Half-Life 2, Eric Wolpaw, odešel z Valve v únoru 2017. Chet Faliszek, který byl podepsaný pod Half-Life 2: Episode One a  Episode Two, Portal, Portal 2, řadou Left 4 Dead, Counter-Strike: Global Offensive a Dota 2, se s Valve rozloučil na jaře 2017.

Tyto události byly chápány jako definitivní tečka za naději, že hra kdy vznikne, respektive že vznikne Half-Life 3 v duchu původní série, který by byl garantován původním složením autorského týmu. Krátce po Faliszkově odchodu navíc vyplynulo, že něco jako „scénář v šuplíku Gabea Newella“, který by mohl být využit v případě potřeby, neexistuje a Faliszek hovořil spíše hrubých náčrtech děje, které nebyly nijak dál rozvíjené. Společnou měly jen dějovou návaznost, logické propojení událostí předchozích dílů a otevřený konec. Scénárista navíc ani nevěděl, zda by hra byla vůbec označena jako Half-Life 3 (nebo by šlo spíše o Half-Life 2 Episode 3).

Tyto informace poměrně ostře kontrastují s vyjádřením vývojáře Valve, Dava Speyrera. Ten totiž mluví jednoznačně o Half-Life 3 a podle jeho slov byla hra chystaná jako titul s dějovou linií, která by byla procedurálně (~průběžně) náhodně generovaná, takže by každá nová hra uživateli přinesla něco trochu jiného. Podle Speyrera byl Half-Life 3 navíc úzce vázán na nový engine Source 2, což byl zásadní problém. Engine nebyl zdaleka hotový, což komplikovalo vývoj hry samotné. Do té míry, že jej nakonec autoři vzdali - původně se záměrem odkladu do doby, než se Source 2 dokončí.

To na možnou podobu hry vrhá zcela jiné světlo, než informace od scénáristy. Příprava v tandemu s novým herním enginem přímo vylučuje možnost, že by šlo „jen“ o třetí epizodu k Half-Life 2. Na druhé straně pokud Faliszek k něčemu vymýšlel klasický lineární scénář, těžko mohlo jít o Half-Life 3, kde měl být děj generován za pochodu. Takže je klidně možné, že scénář, který rozmýšlel Faliszek a hra, na které pracoval Speyrer, byly dva různé tituly. Nebo ve firmě byl takový bordel byla taková míra entropie, že jedno oddělení netušilo, co připravuje druhé a nikdo si nevšiml, že to do sebe ani koncepčně nezapadá. Což by nakonec nebylo až tak překvapující, když vývoj enginu, na kterém měla hra běžet, měl oproti vývoji hra samotné mnohaletý skluz.

Nicméně jelikož je Source 2 engine prakticky hotový a Valve prohlásil, že se sérií Half-Life nekončí, můžeme dříve či později očekávat další rozjezdy spekulací na téma Half-Life 3.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Half-Life 3 měl přinést náhodný průběžně generovaný herní příběh

Středa, 15 Červenec 2020 - 15:13 | skaven | Pillars of Eternity(1+2), Wastelands 2,Prey
Středa, 15 Červenec 2020 - 11:13 | ajne | Witcher?
Středa, 15 Červenec 2020 - 09:51 | BlackRider | Scenariste jednoznacne mluvili o HL2: EP3, coz...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 22:51 | Sirik | Já si obvykle hry dokončuji po svém, když není k...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 22:17 | XY | Nějak si nepamatuju hru za posledních 10 let, do...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 21:03 | Fousek | Me to prijde jako vyborne pole pusobnosti pro AI...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 20:54 | Kazaxx | Valve ne-Valve, když nemáte scénáristu nemáte nic...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 13:58 | Czenda | Pokud by Valve dělalo procedurální dějovou linku...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 13:50 | Gath G | Jednoduché gramatiky, jednoduché příběhy. V...
Úterý, 14 Červenec 2020 - 12:53 | VŠK | No fuj, tohle mi nahání husí kůži. To je ještě o...

Zobrazit diskusi