Textury jsou ale hierarchicke - takze zlepseni muze nastat temer ve vsech pripadech, protoze jsou snad delany tak, aby pri nejvetsim priblizeni (rekneme kladiva v doomu), jste videli detaily podle vystupniho rozliseni. Jakmile je objekt dal a tudiz 2x mensi, pouziva se jina, mensi textura. Ale v pripade 4K vystupu by se pouzila ta detailnejsi.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Textury jsou ale hierarchicke
danieel https://diit.cz/profil/danieel
12. 4. 2017 - 16:36https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseTextury jsou ale hierarchicke - takze zlepseni muze nastat temer ve vsech pripadech, protoze jsou snad delany tak, aby pri nejvetsim priblizeni (rekneme kladiva v doomu), jste videli detaily podle vystupniho rozliseni. Jakmile je objekt dal a tudiz 2x mensi, pouziva se jina, mensi textura. Ale v pripade 4K vystupu by se pouzila ta detailnejsi.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016029
+
uplne vidim jak si ted marketaci trhaji vlasy, ze s marketovanim 4k disku neprisly pred ~5ti lety pri nastupu advanced formatu :P
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
uplne vidim jak si ted
Warden https://diit.cz/profil/warden
12. 4. 2017 - 17:09https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseuplne vidim jak si ted marketaci trhaji vlasy, ze s marketovanim 4k disku neprisly pred ~5ti lety pri nastupu advanced formatu :Phttps://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016033
+
Jinak teda k tem hram to mam chapat tak, ze vyvojari se budou piplat se 4K texturama a samotna hra bude stat za pendrek (jsem velikonocne mirne naladen, patri tam jine slovo) podobne jako Mass Effect Andromeda? Ikdyz tam teda nejsou ani ty textury, minimalne v oblicejich.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zvysit cache. Problem solved.
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
12. 4. 2017 - 17:09https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseZvysit cache. Problem solved. :-)
Jinak teda k tem hram to mam chapat tak, ze vyvojari se budou piplat se 4K texturama a samotna hra bude stat za pendrek (jsem velikonocne mirne naladen, patri tam jine slovo) podobne jako Mass Effect Andromeda? Ikdyz tam teda nejsou ani ty textury, minimalne v oblicejich.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016035
+
Cache - ani náhodou. Sekvenční čtení obrovských dat je přesně ta ukázková úloha, kde cache nehraje fakticky žádnou roli.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Cache - ani náhodou.
Benjamin https://diit.cz/profil/benjamin
12. 4. 2017 - 20:52https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseCache - ani náhodou. Sekvenční čtení obrovských dat je přesně ta ukázková úloha, kde cache nehraje fakticky žádnou roli.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016099
+
12. 4. 2017 - 17:17https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseA co tam dát prostě SSD?https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016037
+
drahy, snizilo by to marzi nebo zvysilo prodejni cenu, kterou by akceptovalo mene lidi.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
drahy, snizilo by to marzi
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
12. 4. 2017 - 18:05https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusedrahy, snizilo by to marzi nebo zvysilo prodejni cenu, kterou by akceptovalo mene lidi.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016047
+
I nejlevnější 1TB SSD stojí skoro tolik, co chtějí mít cílovou cenu celé konzole. I kdyby použili TLC čipy (což by klidně mohli, protože konzole řádově více čtou než zapisujou), stejně by to finančně absolutně nevycházelo. Možná v příští generaci tak za 6 let...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
I nejlevnější 1TB SSD stojí
Benjamin https://diit.cz/profil/benjamin
12. 4. 2017 - 20:50https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseI nejlevnější 1TB SSD stojí skoro tolik, co chtějí mít cílovou cenu celé konzole. I kdyby použili TLC čipy (což by klidně mohli, protože konzole řádově více čtou než zapisujou), stejně by to finančně absolutně nevycházelo. Možná v příští generaci tak za 6 let...https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016101
+
Při sekvenčním čtení velkých souborů si plotny ve srovnání s SSD nevedou zase tak katastrofálně jako při operacích s náhodně rozházenými pidisoubory...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Při sekvenčním čtení velkých
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
18. 4. 2017 - 22:14https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusePři sekvenčním čtení velkých souborů si plotny ve srovnání s SSD nevedou zase tak katastrofálně jako při operacích s náhodně rozházenými pidisoubory... https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1017535
+
12. 4. 2017 - 19:03https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseKto bude ten zázračný disk vyrábať ?https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016053
+
Za 15 let žádný posun? V roce 2002 bych čekal, že se textury jednou přestanou používat a bude vše ve VR a z polygonů. Ale koukám, že ani v roce 2017 nejsme jinde. Pořád potřebují jpegy roztahovat do 3D modelů. Trapné. PC herní scéna...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Za 15 let žádný posun? V roce
Tom M. https://diit.cz/profil/tom-m
12. 4. 2017 - 19:07https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseZa 15 let žádný posun? V roce 2002 bych čekal, že se textury jednou přestanou používat a bude vše ve VR a z polygonů. Ale koukám, že ani v roce 2017 nejsme jinde. Pořád potřebují jpegy roztahovat do 3D modelů. Trapné. PC herní scéna...https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016057
+
Neboj bude, nahodis 128 jadro RyZen 4 a jedes. :-) Fakt ten vypocetni vykon neni tak velky, aby to slo delat uz ted.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Neboj bude, nahodis 128 jadro
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
12. 4. 2017 - 19:23https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseNeboj bude, nahodis 128 jadro RyZen 4 a jedes. :-) Fakt ten vypocetni vykon neni tak velky, aby to slo delat uz ted.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016059
+
12. 4. 2017 - 19:31https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseTo se nepocita na CPU ale na GPU.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016063
+
Pardon, rychla a se snahou o vtip odpoved, nepovedlo se. :-) Ale plati ta cast o nedostatecnem vykonu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pardon, rychla a se snahou o
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
12. 4. 2017 - 20:19https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusePardon, rychla a se snahou o vtip odpoved, nepovedlo se. :-) Ale plati ta cast o nedostatecnem vykonu.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016081
+
Podle mně jde jen o to zabránit tomu, aby si uživatelé mohli sami vyměnit vadný disk, nebo použít vyšší kapacitu a MS se následně napakoval na náhradních dílech. Neříkám to jen tak z plezíru, ale po zkušenostech právě se starým XBoxem360, když mne synovec o rozříření kapacity požádal. BIOS konzoly byl upraven tak, aby jakýkoliv jiný HDD ignoroval. Originální HDD od MS byl "optimalizovaný" pro XBox. Nakonec se zjistilo, že to byly sériově vyráběné disky s upraveným firmware. Bez úpravy se disk nehlásil. Naštěstí se někomu (byli to Sergej, Kuzma, Boris a Timur z jedné nejmenované země na východě) zželelo uživatelů XBoxu a vyrobili crack na disky WD, kterým se HDD opatchoval. Pak už stačilo koupit "originální" futrálek na Aliexpresu za dva US dolary, jetý disk WD 2.5" z Aukra za babku a bylo hotovo.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Podle mně jde jen o to
Moonalert https://diit.cz/profil/petr-letovsky
12. 4. 2017 - 19:48https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusePodle mně jde jen o to zabránit tomu, aby si uživatelé mohli sami vyměnit vadný disk, nebo použít vyšší kapacitu a MS se následně napakoval na náhradních dílech. Neříkám to jen tak z plezíru, ale po zkušenostech právě se starým XBoxem360, když mne synovec o rozříření kapacity požádal. BIOS konzoly byl upraven tak, aby jakýkoliv jiný HDD ignoroval. Originální HDD od MS byl "optimalizovaný" pro XBox. Nakonec se zjistilo, že to byly sériově vyráběné disky s upraveným firmware. Bez úpravy se disk nehlásil. Naštěstí se někomu (byli to Sergej, Kuzma, Boris a Timur z jedné nejmenované země na východě) zželelo uživatelů XBoxu a vyrobili crack na disky WD, kterým se HDD opatchoval. Pak už stačilo koupit "originální" futrálek na Aliexpresu za dva US dolary, jetý disk WD 2.5" z Aukra za babku a bylo hotovo.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016067
+
Pekny no. :-/
Takze v cene konzole se uz pocita s dalsim oskubanim zakaznika, este ze mam na hry PC.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pekny no. :-/
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
12. 4. 2017 - 20:21https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusePekny no. :-/
Takze v cene konzole se uz pocita s dalsim oskubanim zakaznika, este ze mam na hry PC.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016085
+
Přesně tak, všechny disky jsou optimalizovány na sekvenční přenosy, protože je to jediné co jim dobře jde. Něco jako "disk pro 4K" je naprostá pí******. Něco jako když WD srazil záruku greenu na 2 roky aby mohl představit drašší RED (a vevnitř je stejnej HW). A i u loadingu textur o sekvenci moc nejde, jde o to aby se hlava přesunula na místo x pokud si hra řekně že tam začne chtít číst. Samotná rychlost onoho načtení už je pak fast, jde o ten seek co hdd brzdí. Pokud hru loaduju z SSD na Sata1 s 120MB/s furt bude lítat 10x svižnější jak na raid poli z klasickejch disků co bude mít třeba 2GB/s přenos, protože bottleneckem je u HDD vždy seek.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak, všechny disky
Zenith https://diit.cz/profil/j-j1
13. 4. 2017 - 00:50https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusePřesně tak, všechny disky jsou optimalizovány na sekvenční přenosy, protože je to jediné co jim dobře jde. Něco jako "disk pro 4K" je naprostá pí******. Něco jako když WD srazil záruku greenu na 2 roky aby mohl představit drašší RED (a vevnitř je stejnej HW). A i u loadingu textur o sekvenci moc nejde, jde o to aby se hlava přesunula na místo x pokud si hra řekně že tam začne chtít číst. Samotná rychlost onoho načtení už je pak fast, jde o ten seek co hdd brzdí. Pokud hru loaduju z SSD na Sata1 s 120MB/s furt bude lítat 10x svižnější jak na raid poli z klasickejch disků co bude mít třeba 2GB/s přenos, protože bottleneckem je u HDD vždy seek. https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016135
+
Suhlasim. No predsa len by sa dala na HDD zlepsit rychlost nacitania velkych textur. Konzolu som nikdy nemal, no predpokladam, ze mali v povodnych konzolach dvojplatnovy HDD. Vsetci vieme, ze disk je najrychlejsi na vonkajsom okraji platne a najpomalsi na vnutornych stopach najblizsie k stredu disku.
Kedze sa jedna o 1TB, tak pouzival 2x 500GB platne. "Optimalizaciou o 50%" mohlo byt to, ze vyrabaju 1TB disk s 3x 500GB platnami, ale je naformatovany tak, aby tie pomale stopy nepouzival.
Tymto by dosiahol vyssie sekvencne rychlosti citania, a sucasne zabranil vyraznemu spomalovaniu citania.
Pripadne mohol ostat u 2 platni, ale velkost platne pouzil 660GB alebo 750GB.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Suhlasim. No predsa len by sa
jupiii https://diit.cz/profil/h4t3ck
13. 4. 2017 - 08:43https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseSuhlasim. No predsa len by sa dala na HDD zlepsit rychlost nacitania velkych textur. Konzolu som nikdy nemal, no predpokladam, ze mali v povodnych konzolach dvojplatnovy HDD. Vsetci vieme, ze disk je najrychlejsi na vonkajsom okraji platne a najpomalsi na vnutornych stopach najblizsie k stredu disku.
Kedze sa jedna o 1TB, tak pouzival 2x 500GB platne. "Optimalizaciou o 50%" mohlo byt to, ze vyrabaju 1TB disk s 3x 500GB platnami, ale je naformatovany tak, aby tie pomale stopy nepouzival.
Tymto by dosiahol vyssie sekvencne rychlosti citania, a sucasne zabranil vyraznemu spomalovaniu citania.
Pripadne mohol ostat u 2 platni, ale velkost platne pouzil 660GB alebo 750GB.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016171
+
Ono by stacilo kdyby uz konecne HDD zacal zapisovat soucasne na obe (pripadne vic dle poctu ploten) plotny najednou. Se divim ze s tim uz davno nekdo neprisel.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ono by stacilo kdyby uz
JVc https://diit.cz/profil/jvc
13. 4. 2017 - 10:34https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseOno by stacilo kdyby uz konecne HDD zacal zapisovat soucasne na obe (pripadne vic dle poctu ploten) plotny najednou. Se divim ze s tim uz davno nekdo neprisel.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016205
+
Přišel, ale nefunguje to - hlavy totiž nemají samostatné vystavování (prostě obě hlavy musí být nastavené na stejnou vzdálenost od středu) a stopy na obou plotnách nejsou v identické vzdálenosti od středu (hlavy se na stopu aktivně nastavují). Takže by se stávalo, že na jedné plotně by hlava byla přesně na stopě a na druhé třeba o půl stopy mimo (a k takovému posunu stačí i blbá teplotní roztažnost materiálu) což by znamenalo nečitelnost té posunuté stopy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Přišel, ale nefunguje to -
TOW https://diit.cz/profil/tow
13. 4. 2017 - 11:04https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskusePřišel, ale nefunguje to - hlavy totiž nemají samostatné vystavování (prostě obě hlavy musí být nastavené na stejnou vzdálenost od středu) a stopy na obou plotnách nejsou v identické vzdálenosti od středu (hlavy se na stopu aktivně nastavují). Takže by se stávalo, že na jedné plotně by hlava byla přesně na stopě a na druhé třeba o půl stopy mimo (a k takovému posunu stačí i blbá teplotní roztažnost materiálu) což by znamenalo nečitelnost té posunuté stopy.https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016223
+
Ano o tom se vi, ale ze za +- 30 let nikoho nenapadlo reseni je ostudne. A nebo je to v sufliku na horsi casy
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ano o tom se vi, ale ze za +-
JVc https://diit.cz/profil/jvc
13. 4. 2017 - 14:54https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseAno o tom se vi, ale ze za +- 30 let nikoho nenapadlo reseni je ostudne. A nebo je to v sufliku na horsi casyhttps://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016363
+
Jo a taky je ostuda ze jeste nikdo neudelal perpetum mobile zejo. Napadlo te, ze to proste je moc narocne nez aby to stalo za to?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jo a taky je ostuda ze jeste
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
13. 4. 2017 - 21:31https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuseJo a taky je ostuda ze jeste nikdo neudelal perpetum mobile zejo. Napadlo te, ze to proste je moc narocne nez aby to stalo za to?https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016483
+
"Textury se pouze roztáhnou (a budou působit subjektivně méně detailně), modely se jen zvětší a budou na nich patrnější jednotlivé polygony - hrany."
Zvětšením modelů nemusí být nutně zviditelněny hrany menších modelů, pokud původní modely samy jsou parametrické (a třeba parametrické nebo implicitní plochy se v 3D grafice používají již od nepaměti). Je to jako negativní LOD (relativně vůči "full" modelu pro nižší rozlišení).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Textury se pouze roztáhnou
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
12. 4. 2017 - 20:47https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse"Textury se pouze roztáhnou (a budou působit subjektivně méně detailně), modely se jen zvětší a budou na nich patrnější jednotlivé polygony - hrany."
Zvětšením modelů nemusí být nutně zviditelněny hrany menších modelů, pokud původní modely samy jsou parametrické (a třeba parametrické nebo implicitní plochy se v 3D grafice používají již od nepaměti). Je to jako negativní LOD (relativně vůči "full" modelu pro nižší rozlišení).https://diit.cz/clanek/harddisk-optimalizovany-pro-4k/diskuse#comment-1016097
+
Textury jsou ale hierarchicke - takze zlepseni muze nastat temer ve vsech pripadech, protoze jsou snad delany tak, aby pri nejvetsim priblizeni (rekneme kladiva v doomu), jste videli detaily podle vystupniho rozliseni. Jakmile je objekt dal a tudiz 2x mensi, pouziva se jina, mensi textura. Ale v pripade 4K vystupu by se pouzila ta detailnejsi.
uplne vidim jak si ted marketaci trhaji vlasy, ze s marketovanim 4k disku neprisly pred ~5ti lety pri nastupu advanced formatu :P
Zvysit cache. Problem solved. :-)
Jinak teda k tem hram to mam chapat tak, ze vyvojari se budou piplat se 4K texturama a samotna hra bude stat za pendrek (jsem velikonocne mirne naladen, patri tam jine slovo) podobne jako Mass Effect Andromeda? Ikdyz tam teda nejsou ani ty textury, minimalne v oblicejich.
Cache - ani náhodou. Sekvenční čtení obrovských dat je přesně ta ukázková úloha, kde cache nehraje fakticky žádnou roli.
A co tam dát prostě SSD?
drahy, snizilo by to marzi nebo zvysilo prodejni cenu, kterou by akceptovalo mene lidi.
I nejlevnější 1TB SSD stojí skoro tolik, co chtějí mít cílovou cenu celé konzole. I kdyby použili TLC čipy (což by klidně mohli, protože konzole řádově více čtou než zapisujou), stejně by to finančně absolutně nevycházelo. Možná v příští generaci tak za 6 let...
Při sekvenčním čtení velkých souborů si plotny ve srovnání s SSD nevedou zase tak katastrofálně jako při operacích s náhodně rozházenými pidisoubory...
Kto bude ten zázračný disk vyrábať ?
Za 15 let žádný posun? V roce 2002 bych čekal, že se textury jednou přestanou používat a bude vše ve VR a z polygonů. Ale koukám, že ani v roce 2017 nejsme jinde. Pořád potřebují jpegy roztahovat do 3D modelů. Trapné. PC herní scéna...
Neboj bude, nahodis 128 jadro RyZen 4 a jedes. :-) Fakt ten vypocetni vykon neni tak velky, aby to slo delat uz ted.
To se nepocita na CPU ale na GPU.
Pardon, rychla a se snahou o vtip odpoved, nepovedlo se. :-) Ale plati ta cast o nedostatecnem vykonu.
Podle mně jde jen o to zabránit tomu, aby si uživatelé mohli sami vyměnit vadný disk, nebo použít vyšší kapacitu a MS se následně napakoval na náhradních dílech. Neříkám to jen tak z plezíru, ale po zkušenostech právě se starým XBoxem360, když mne synovec o rozříření kapacity požádal. BIOS konzoly byl upraven tak, aby jakýkoliv jiný HDD ignoroval. Originální HDD od MS byl "optimalizovaný" pro XBox. Nakonec se zjistilo, že to byly sériově vyráběné disky s upraveným firmware. Bez úpravy se disk nehlásil. Naštěstí se někomu (byli to Sergej, Kuzma, Boris a Timur z jedné nejmenované země na východě) zželelo uživatelů XBoxu a vyrobili crack na disky WD, kterým se HDD opatchoval. Pak už stačilo koupit "originální" futrálek na Aliexpresu za dva US dolary, jetý disk WD 2.5" z Aukra za babku a bylo hotovo.
Pekny no. :-/
Takze v cene konzole se uz pocita s dalsim oskubanim zakaznika, este ze mam na hry PC.
Přesně tak, všechny disky jsou optimalizovány na sekvenční přenosy, protože je to jediné co jim dobře jde. Něco jako "disk pro 4K" je naprostá pí******. Něco jako když WD srazil záruku greenu na 2 roky aby mohl představit drašší RED (a vevnitř je stejnej HW). A i u loadingu textur o sekvenci moc nejde, jde o to aby se hlava přesunula na místo x pokud si hra řekně že tam začne chtít číst. Samotná rychlost onoho načtení už je pak fast, jde o ten seek co hdd brzdí. Pokud hru loaduju z SSD na Sata1 s 120MB/s furt bude lítat 10x svižnější jak na raid poli z klasickejch disků co bude mít třeba 2GB/s přenos, protože bottleneckem je u HDD vždy seek.
Suhlasim. No predsa len by sa dala na HDD zlepsit rychlost nacitania velkych textur. Konzolu som nikdy nemal, no predpokladam, ze mali v povodnych konzolach dvojplatnovy HDD. Vsetci vieme, ze disk je najrychlejsi na vonkajsom okraji platne a najpomalsi na vnutornych stopach najblizsie k stredu disku.
Kedze sa jedna o 1TB, tak pouzival 2x 500GB platne. "Optimalizaciou o 50%" mohlo byt to, ze vyrabaju 1TB disk s 3x 500GB platnami, ale je naformatovany tak, aby tie pomale stopy nepouzival.
Tymto by dosiahol vyssie sekvencne rychlosti citania, a sucasne zabranil vyraznemu spomalovaniu citania.
Pripadne mohol ostat u 2 platni, ale velkost platne pouzil 660GB alebo 750GB.
Ono by stacilo kdyby uz konecne HDD zacal zapisovat soucasne na obe (pripadne vic dle poctu ploten) plotny najednou. Se divim ze s tim uz davno nekdo neprisel.
Přišel, ale nefunguje to - hlavy totiž nemají samostatné vystavování (prostě obě hlavy musí být nastavené na stejnou vzdálenost od středu) a stopy na obou plotnách nejsou v identické vzdálenosti od středu (hlavy se na stopu aktivně nastavují). Takže by se stávalo, že na jedné plotně by hlava byla přesně na stopě a na druhé třeba o půl stopy mimo (a k takovému posunu stačí i blbá teplotní roztažnost materiálu) což by znamenalo nečitelnost té posunuté stopy.
Ano o tom se vi, ale ze za +- 30 let nikoho nenapadlo reseni je ostudne. A nebo je to v sufliku na horsi casy
Jo a taky je ostuda ze jeste nikdo neudelal perpetum mobile zejo. Napadlo te, ze to proste je moc narocne nez aby to stalo za to?
"Textury se pouze roztáhnou (a budou působit subjektivně méně detailně), modely se jen zvětší a budou na nich patrnější jednotlivé polygony - hrany."
Zvětšením modelů nemusí být nutně zviditelněny hrany menších modelů, pokud původní modely samy jsou parametrické (a třeba parametrické nebo implicitní plochy se v 3D grafice používají již od nepaměti). Je to jako negativní LOD (relativně vůči "full" modelu pro nižší rozlišení).
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.