Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k I harddisk může být optimalizovaný pro 4k

Textury jsou ale hierarchicke - takze zlepseni muze nastat temer ve vsech pripadech, protoze jsou snad delany tak, aby pri nejvetsim priblizeni (rekneme kladiva v doomu), jste videli detaily podle vystupniho rozliseni. Jakmile je objekt dal a tudiz 2x mensi, pouziva se jina, mensi textura. Ale v pripade 4K vystupu by se pouzila ta detailnejsi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

uplne vidim jak si ted marketaci trhaji vlasy, ze s marketovanim 4k disku neprisly pred ~5ti lety pri nastupu advanced formatu :P

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zvysit cache. Problem solved. :-)

Jinak teda k tem hram to mam chapat tak, ze vyvojari se budou piplat se 4K texturama a samotna hra bude stat za pendrek (jsem velikonocne mirne naladen, patri tam jine slovo) podobne jako Mass Effect Andromeda? Ikdyz tam teda nejsou ani ty textury, minimalne v oblicejich.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cache - ani náhodou. Sekvenční čtení obrovských dat je přesně ta ukázková úloha, kde cache nehraje fakticky žádnou roli.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A co tam dát prostě SSD?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

drahy, snizilo by to marzi nebo zvysilo prodejni cenu, kterou by akceptovalo mene lidi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

I nejlevnější 1TB SSD stojí skoro tolik, co chtějí mít cílovou cenu celé konzole. I kdyby použili TLC čipy (což by klidně mohli, protože konzole řádově více čtou než zapisujou), stejně by to finančně absolutně nevycházelo. Možná v příští generaci tak za 6 let...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Při sekvenčním čtení velkých souborů si plotny ve srovnání s SSD nevedou zase tak katastrofálně jako při operacích s náhodně rozházenými pidisoubory...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kto bude ten zázračný disk vyrábať ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Za 15 let žádný posun? V roce 2002 bych čekal, že se textury jednou přestanou používat a bude vše ve VR a z polygonů. Ale koukám, že ani v roce 2017 nejsme jinde. Pořád potřebují jpegy roztahovat do 3D modelů. Trapné. PC herní scéna...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neboj bude, nahodis 128 jadro RyZen 4 a jedes. :-) Fakt ten vypocetni vykon neni tak velky, aby to slo delat uz ted.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se nepocita na CPU ale na GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pardon, rychla a se snahou o vtip odpoved, nepovedlo se. :-) Ale plati ta cast o nedostatecnem vykonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mně jde jen o to zabránit tomu, aby si uživatelé mohli sami vyměnit vadný disk, nebo použít vyšší kapacitu a MS se následně napakoval na náhradních dílech. Neříkám to jen tak z plezíru, ale po zkušenostech právě se starým XBoxem360, když mne synovec o rozříření kapacity požádal. BIOS konzoly byl upraven tak, aby jakýkoliv jiný HDD ignoroval. Originální HDD od MS byl "optimalizovaný" pro XBox. Nakonec se zjistilo, že to byly sériově vyráběné disky s upraveným firmware. Bez úpravy se disk nehlásil. Naštěstí se někomu (byli to Sergej, Kuzma, Boris a Timur z jedné nejmenované země na východě) zželelo uživatelů XBoxu a vyrobili crack na disky WD, kterým se HDD opatchoval. Pak už stačilo koupit "originální" futrálek na Aliexpresu za dva US dolary, jetý disk WD 2.5" z Aukra za babku a bylo hotovo.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pekny no. :-/
Takze v cene konzole se uz pocita s dalsim oskubanim zakaznika, este ze mam na hry PC.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, všechny disky jsou optimalizovány na sekvenční přenosy, protože je to jediné co jim dobře jde. Něco jako "disk pro 4K" je naprostá pí******. Něco jako když WD srazil záruku greenu na 2 roky aby mohl představit drašší RED (a vevnitř je stejnej HW). A i u loadingu textur o sekvenci moc nejde, jde o to aby se hlava přesunula na místo x pokud si hra řekně že tam začne chtít číst. Samotná rychlost onoho načtení už je pak fast, jde o ten seek co hdd brzdí. Pokud hru loaduju z SSD na Sata1 s 120MB/s furt bude lítat 10x svižnější jak na raid poli z klasickejch disků co bude mít třeba 2GB/s přenos, protože bottleneckem je u HDD vždy seek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Suhlasim. No predsa len by sa dala na HDD zlepsit rychlost nacitania velkych textur. Konzolu som nikdy nemal, no predpokladam, ze mali v povodnych konzolach dvojplatnovy HDD. Vsetci vieme, ze disk je najrychlejsi na vonkajsom okraji platne a najpomalsi na vnutornych stopach najblizsie k stredu disku.
Kedze sa jedna o 1TB, tak pouzival 2x 500GB platne. "Optimalizaciou o 50%" mohlo byt to, ze vyrabaju 1TB disk s 3x 500GB platnami, ale je naformatovany tak, aby tie pomale stopy nepouzival.
Tymto by dosiahol vyssie sekvencne rychlosti citania, a sucasne zabranil vyraznemu spomalovaniu citania.
Pripadne mohol ostat u 2 platni, ale velkost platne pouzil 660GB alebo 750GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono by stacilo kdyby uz konecne HDD zacal zapisovat soucasne na obe (pripadne vic dle poctu ploten) plotny najednou. Se divim ze s tim uz davno nekdo neprisel.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přišel, ale nefunguje to - hlavy totiž nemají samostatné vystavování (prostě obě hlavy musí být nastavené na stejnou vzdálenost od středu) a stopy na obou plotnách nejsou v identické vzdálenosti od středu (hlavy se na stopu aktivně nastavují). Takže by se stávalo, že na jedné plotně by hlava byla přesně na stopě a na druhé třeba o půl stopy mimo (a k takovému posunu stačí i blbá teplotní roztažnost materiálu) což by znamenalo nečitelnost té posunuté stopy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano o tom se vi, ale ze za +- 30 let nikoho nenapadlo reseni je ostudne. A nebo je to v sufliku na horsi casy

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo a taky je ostuda ze jeste nikdo neudelal perpetum mobile zejo. Napadlo te, ze to proste je moc narocne nez aby to stalo za to?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Textury se pouze roztáhnou (a budou působit subjektivně méně detailně), modely se jen zvětší a budou na nich patrnější jednotlivé polygony - hrany."

Zvětšením modelů nemusí být nutně zviditelněny hrany menších modelů, pokud původní modely samy jsou parametrické (a třeba parametrické nebo implicitní plochy se v 3D grafice používají již od nepaměti). Je to jako negativní LOD (relativně vůči "full" modelu pro nižší rozlišení).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.