Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Herní testy

Sapphire Radeon HD 5670
Pomalu kompletujeme přibývající karty řady Radeon HD 5000, tento týden je tedy na řadě mainstreamový Radeon HD 5670. Karta slibuje velice nízkou cenu a současně při pohledu na parametry celkem slušný výkon. Jaká ale kromě toho bude spotřeba, hlučnost a další aspekty? To si ukážeme na referenčním modelu od Sapphire.

Kapitoly článků

S ohledem na důvěrně známý výkon 320shaderových karet jsme tak nějak tušili, kam se 400shaderový Radeon HD 5670 posadí, takže jsme tentokráte zvolili kompromis. Většina z vás, kteří vybíráte nový LCD monitor, saháte po modelu s rozlišením 1920×1080/1200. Je v tuto chvíli jedno, jde-li o základní 21,5palcový TN panel, nebo 27palcový S-IPS, toto rozlišení je zkrátka v dnešní době převažující.

Vycházíme také z předpokladu, že pro "velké IPSko/PVAčko" za "10k+" si obvykle uživatelé kupují nějakou lepší grafiku (ale že je dnes výběr mizerný: HD 5800 stále drahé a málo dostupné, GeForcky 200 téměř vymizely a 400 stále nikde), takže se zaměříme především právě na úhlopříčkou menší levné TN panely. Proto jsme se rozhodli v testu zachovat WUXGA rozlišení 1920×1200, ale z 8×AA z testů HD 5700/5800 slevit na 0×AA - menší rozteč bodů 21,5 až 23palcových LCD se bez toho celkem v poklidu obejde.

Sapphire Radeon HD 5670 - herní testy

Začneme se stálicí Crysis. Na vysoké detaily je samozřejmě nutné nechat si zajít chuť, ale střední jsou již v méně vypjatých pasážích hry hratelné. Nicméně s ohledem na akčnější části hry bude vhodné se s nastavením hry přiblížit více k nízkým hodnotám (ne nevyhnutelně nutně se vším, jak to měříme my, ale s těmi nejvíce zatěžujícími položkami nastavení hry ano).

Oblivion již nějakou dobu nečiní výraznější problémy, avšak základní kartu, jakou HD 5670 umí také slušně provětrat. V tomto případě framerate se středem (on to spíše bude medián, ale zálěží na tom, v jaké části hry se zrovna nacházíte a jakým způsobem se s ní potýkáte :-) někde kolem 80 fps osciluje od 30 do 130 fps.

Sapphire Radeon HD 5670 - STALKER Clear Sky (enh full dyn dx10 default)

Enhanced Full Dynamic Lighting, DX10, default

 

Sapphire Radeon HD 5670 - STALKER Clear Sky (full dyn default)

Full Dynamic Lighting, default

 

Sapphire Radeon HD 5670 - STALKER Clear Sky (full dyn low)

Full Dynamic Lighting, low

 

V předposledním STALKERu celkem pochopitelně s Radeonem HD 5670 zapomeňte na větší grafické orgie, pokud však udržíte konzervativnější, ještě stále dobře vypadající nastavení se standardní kvalitou scény a "ne tolik dynamickým" osvětlením, pak si zahrajete i ve vysokých rozlišeních. Jedna věc je průměr, druhá minimální fps, kam hra pravidelně padá, proto i tak doporučujeme shodit na statické osvětlení, případně volit nižší rozlišení.

Tagy: 
Kapitoly článků

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: Sapphire Radeon HD 5670

Čtvrtek, 4 Březen 2010 - 10:48 | Tomas Kopecky | poraďte prosím. 5670 nebo 5750 ? Hry hraju jen...
Čtvrtek, 4 Březen 2010 - 10:06 | Geník | Jen pro jistotu, aby někdo zbytečně nerýpal,...
Středa, 3 Březen 2010 - 20:12 | JVc | Pridam vlastni testy mozna to nekomu pomuze....
Středa, 3 Březen 2010 - 16:42 | David Ježek | omlouvám se, právě jsem zjistil, že jsem omylem...
Středa, 3 Březen 2010 - 14:17 | Mirda Červíček | "Paměti nejsou chlazeny vůbec, ostatně jsou...
Středa, 3 Březen 2010 - 13:13 | heleme | A co jako náhrada GF7900GT, oplatí se? Na úpravy...
Středa, 3 Březen 2010 - 12:27 | Ondar | Chudák děvenka na krabici na první fotce. Má...
Středa, 3 Březen 2010 - 11:55 | DRK | "Zkrátka karta je tichá, ale nejsme schopni...

Zobrazit diskusi