Herní testy
Kapitoly článků
S ohledem na důvěrně známý výkon 320shaderových karet jsme tak nějak tušili, kam se 400shaderový Radeon HD 5670 posadí, takže jsme tentokráte zvolili kompromis. Většina z vás, kteří vybíráte nový LCD monitor, saháte po modelu s rozlišením 1920×1080/1200. Je v tuto chvíli jedno, jde-li o základní 21,5palcový TN panel, nebo 27palcový S-IPS, toto rozlišení je zkrátka v dnešní době převažující.
Vycházíme také z předpokladu, že pro "velké IPSko/PVAčko" za "10k+" si obvykle uživatelé kupují nějakou lepší grafiku (ale že je dnes výběr mizerný: HD 5800 stále drahé a málo dostupné, GeForcky 200 téměř vymizely a 400 stále nikde), takže se zaměříme především právě na úhlopříčkou menší levné TN panely. Proto jsme se rozhodli v testu zachovat WUXGA rozlišení 1920×1200, ale z 8×AA z testů HD 5700/5800 slevit na 0×AA - menší rozteč bodů 21,5 až 23palcových LCD se bez toho celkem v poklidu obejde.
Začneme se stálicí Crysis. Na vysoké detaily je samozřejmě nutné nechat si zajít chuť, ale střední jsou již v méně vypjatých pasážích hry hratelné. Nicméně s ohledem na akčnější části hry bude vhodné se s nastavením hry přiblížit více k nízkým hodnotám (ne nevyhnutelně nutně se vším, jak to měříme my, ale s těmi nejvíce zatěžujícími položkami nastavení hry ano).
Oblivion již nějakou dobu nečiní výraznější problémy, avšak základní kartu, jakou HD 5670 umí také slušně provětrat. V tomto případě framerate se středem (on to spíše bude medián, ale zálěží na tom, v jaké části hry se zrovna nacházíte a jakým způsobem se s ní potýkáte :-) někde kolem 80 fps osciluje od 30 do 130 fps.
Enhanced Full Dynamic Lighting, DX10, default
Full Dynamic Lighting, default
Full Dynamic Lighting, low
V předposledním STALKERu celkem pochopitelně s Radeonem HD 5670 zapomeňte na větší grafické orgie, pokud však udržíte konzervativnější, ještě stále dobře vypadající nastavení se standardní kvalitou scény a "ne tolik dynamickým" osvětlením, pak si zahrajete i ve vysokých rozlišeních. Jedna věc je průměr, druhá minimální fps, kam hra pravidelně padá, proto i tak doporučujeme shodit na statické osvětlení, případně volit nižší rozlišení.