Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Zaměstnanci HP nesouhlasili s nižším platem, dojde tedy na další propouštění…

HP ako aj ostatne IT korporacie zivia ohromnu masineriu zbytocnych ludi (nehovorim vynimocne o menezeroch, ale tych co maju v popise funkcie "quality", "reporting", "excellence" a podobne bullshity), a kde je report a KPI svaty gral a logika+sedliacky rozum isiel bokom asi 7 rokov dozadu (pokial sa teda bavime o bratislavskom centre). Ked som pred 10 rokmi nastupoval, tak technicka praca tvorila asi 80% casu a 20% administrativa. Teraz je casto ten pomer opacny, obzvlast v cloude. Nubudem sa tu rozpisovat, lebo by ma asi vynasli a vyrazili :)) Nasi kolegovia z Azie ale aj taketo spravy "lajkuju", lebo su zamestnani v HP 1-2 roky za zlomok nasich platov (ktore su zlomkom nemeckych a americkych), a hlavne zo skusenosti vieme, ze technici su prvi na odpis, a nie ta nadbytocna a nezmyslena masineria excelovych guru-ov :)

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je bohužel vlastní všem velkým korporacím, které zahltily samy sebe svou vlastní velikostí. Ukočírovat tohle a držet míru powerpointů a excelovských reportů na racionální úrovni vyžaduje krátkou vertikální dráhu řízení a rychlé skoncování s matrix managementem. To ale taky zároveň znamená, že v takové firmě bude nedostatek manažerů přes čůrání, řízení kvality designu workplace, no jednoduše málo pozic pro "zasloužilé pecivály" co neproduktivně "pracují" pomocí svých softskills. A samozřejmě to platí i obráceně: čím více takových, tím větší tlak na vytváření podobných pozic. Jistý český volnopádový server to označuje termínem "zazm*dování" :-)

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

dfens? ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ani není třeba supervelkých zahraničních firem. Znal jsem jednu českou firmu, která měla výrobu, sklad a prodej. Fungovalo to následovně:
Výroba: vedoucí, jeden výrobní technik, jeden brigádník, jeden servisák.
Sklad: dva skladníci (z toho jeden s titulem ředitele skladu s ředitelským platem)
Obchod a vedení: ředitel pobočky, sekretářka ředitele, dva vedoucí obchodu, jeden vedoucí obchodního oddělení, jeden hlavní vedoucí, jeden produkt-manager, dva až tři obchodníci, účetní, IT technik
Když to finančně nefungovalo, zavřel ředitel výrobu. Když to šlo po dalších měsících z kopce, začal teprve zjišťovat, proč to nefunguje a došlo na redukci ředitelských a vedoucích křesel.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

To je skoro přesně jak v tom starém vtipu :)

<em>Naše firma a japonská konkurenční společnost se dohodly na uspořádání prestižního veslařského závodu. Oba týmy dlouho a tvrdě trénovaly, až nadešel dlouho očekávaný den. Obě mužstva si věřila, ale Japonci vyhráli na celé čáre - o jeden celý kilometr. Náš tým byl zdrcen. Vedení firmy rozhodlo, že příčina drtivé porážky musí být odhalena a najala konzultační firmu, aby problém prozkoumala a navrhla jeho řešení.</em>

<em>Konzultanti zjistili následující: Zatímco Japonci měli osm veslařů a jednoho kormidelníka, my měli jednoho veslaře a osm kormidelníků. Po roce dalšího studia a milionech dolarů spotřebovaných na analýzu problému konzultační firma závěr upřesnila: V naší společnosti příliš málo lidí vesluje a příliš mnoho kormidluje.</em>

<em>Protože na letošní rok byl domluven odvetný závod, struktura našeho týmu byla od základu reorganizována: Nový tým se skládal ze čtyř kormidelnických manažerů, tří oblastních kormidelnických manažerů a systému pro zvýšení výkonnosti jediného veslaře a podporu jeho pracovního nasazení.</em>

<em>Letos Japonci vyhráli o dva kilometry. Naše vedení propustilo veslaře pro nedostatečnou výkonnost a vyplatilo svým manažerům prémie za objevení příčiny problému.</em>

+1
+42
-1
Je komentář přínosný?

To už musí fungovat hrozně dlouho. Když mám tu smůlu a potřebuju support od HP, tak se vždycky děsím, co se stane. Jednou je to protivný technik na podpoře. Jednou NBD support znamená, že se bude 14 dnů čekat, až odněkud přijede díl a pak to NBD opraví. Jednou neví, kde mají notebook, na který už 14 dnů čekáme.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Presne - zavolame zpatky (nezavolaji nikdy), notebook odeslany do servisniho centra se nekde toula mesice (HP nevi), staci aby se technik JEDNOU nedovolal na kontaktni telefon a ZAVIRA pripad jako vyreseny............

Jeste tu kolega pokrikuje, ze ne restruktualizovat a rozdelit, ale ZRUSIT by to meli.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mozem hovorit len za ES (Enterprise services), kde robime support pre korporatnu klientelu (server HW, storage, OS, apps + kadeco ine). U nas neexistuje zatvorit service call "len-tak". Nebudem tvrdit ze vzdy sa najde 100% riesenie, ale casto sa veci riesia s 3rd party dodavatelmi a ide sa fakt do hlbky. Ak sa nejedna o ES, a ide "len" o end-user alebo soho, tak sa support asi moc nepretrhne. Ale to je uplne ina organizacia ako my, takze to neviem zodpovedne posudit.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Staci si vzit den dovolenou a nahlasene zavady jsou uzavreny jakozto vyresene, protoze se technik nedovolal. Stava se to podezrele moc casto.

O tom, ze jsou opakovane zavirany tikety ktere neumi dlouhodobe vyresit radsi nemluvim (po dvojnasobne urgenci aby zacli neco delat to predali kamsi do Indie a stejne na to neprisli). Clovek po mesici zavola jak pokracuje reseni a zjisti ze servisni pripad byl uzavren.

A obratem jeste prijde dotaznik, jak jsem spokojen se sluzbami HP............ co tam naklikam je jasne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A není to ono dnes náhodou tak, že se původní HP ve skutečnosti jmenuje Agilent, zatímco "HP" je nějaký naplaveninový business, který přerostl v bezvýraznou nabídku komoditních počítačů? Jo, ještě dělají jednu dobrou kalkulačku, ale to jim asi trn z paty nevytrhne...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zvlast kdyz je centrala v Bratislave, servisni centrum ve Varsave.

Baumax taky zkrachoval potom co presunul centralu do Bratislavy :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na Bratislavu by som nekydal, zrovna Bratislava alebo Sofia su jedny z najlepsich stredisk, kde sa dodava vysoka kvalita sluzieb za relativne slusny peniaz oproti US, UK, DE, SWI; a stale neporovnatelne kvalitnejsie ako Bangalore, Kuala Lumpur napriek zlomkovym nakladom. Prave vdaka dodavanej kvalite nas este v BA nezrusili, lebo ti mali fuzati muzici z malej Azie by to nedali ani omylom. To je na dalsiu dlhu "insider" debatu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja se vubec nedivim, ze krachujou. Kdyz si vzpomenu jen jaky je peklo opravovat HP notebooky nebo pokusit se odinstalovat HP soft k tiskarne, kolikrat jsem na tom stravil desetinasobek casu nez u jinych vyrobcu...ti meli uz davno zkrachovat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Aj to je dovod preco sa HP deli na HP enterprise a HP Inc., aby sa rozdelili korporatne sluzby+servre a soho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To nam vydesilo financaky - najednou zniceho nic dve firmy s HP v nazvu a stejna adresa :-)

Nevedi kterou zakazku maji fakturovat kam.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To ale nejsou dvě HP, jedno je HP Inc. a druhé Hewlett Packard Enterprise :-). Pro tu druhou by se HP používat nemělo, ale lidi na to budou asi zvyklí ještě dlouho.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rad, ze muj HP notebook zatim zadnou opravu nepotreboval. No, je uz pet let stary, mozna ho vyrobili jeste nez zacli jit do kopru ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

software k tiskárnám a multifunkcím je bohužel kapitola sama pro sebe... mnohé laserovky vyráběli ve stejné továrně jako Canon a lišilo se to (krom vnějšího oplastování) třeba jen počtem zubů na převodovém ozubeném kolečku, aby se nedaly vzájemně měnit náhradní díly... takže když někdo chtěl laserovku a vybíral mezi Canonem a HP, tak po zjištění informace, že hardwarově je to prakticky totožné a rozdíl je v softwaru, bral Canon :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

V HP jsem kdysi pracoval. Byla to dobrá a vůči zaměstnancům férová firma. Bohužel od doby, kdy jsme si dobrovolně a vcelku rádi snižovali platy (krize 2008) vedení v USA udělalo hodně chyb. Začalo to vyhazovem dobrého CEO Marka Hurda za nějaké nesmysly ve vyúčtování pohoštění. (už pžesně nevím) Prostě ho vyrazili kvůli nějaké přiblblé americké korektnosti. Následovala katastrofa, kdy CEO Leo Apotheker během jednoho roku pokakal všechno na co šáhnul. (rušení mobilní divize (Palm), rozhrabání ekosystému produktů, nákup extrémně nadhodnocené firmy Autonomy za cash) Když si vzpomenu na jeho mail vychloubačný mail, co rozeslal při svém odchodu všem zaměstnacům, tak je mi je ještě teď šoufl. Je to škoda protože na morálce lidí v HP se to podle mne dost podepsalo a nedivím se, že už na podobné nabídky na snížení platu neragují pozitivně. Musí dohánět to co už jednou měli hotovo. Osobně HP hodně fandím, má dobré produkty (klidně si říkejte něco jiného, ale je to prostě tak) a doufám, že se jim podaří se vrátit tam kde firma byla v roce 2010.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

HP byla (bohužel už jen byla) skvělá firma. Staré tiskárny byly "držáky" a drivery se dodávaly pro 10 různých OS na třech (!!) HD disketách. Moje LJ4 má po 20 letech natočeno půl milionu stránek a stále funguje. Ale dnešní plastové dreky s driverem na DVD, který se instaluje půl hodiny a na HDD zabere půl giga (pokud si něco zaslouží označení bloatware, pak jsou to SW od HP!), dokonce i uni-drivery jsou problematické a nefungují správně se všemi LJ stroji (ačkoli se ty prsí podporou alespoň PCL5 a 6).

Co se notebooků týká, taky jsem zaznamenal kvalitativní sešup. Servery jsem potkal málo, tam si soudit nedovolím - jsem naprostro spokojený Dellista. :-)

HP je starobylá firma a je mi líto, že takto upadá, ale může si za to opravdu jen sama.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To co se děje s velikostí driverů je fakt nechutné. To souhlasím. Navíc HP download servery jsou velmi pomalé a stahování trvá fakt dlouho. Jinak HP LJ 6L (cca 100k výtisků) mám ještě v dílně a fakt je neuvěřitelné, jak je spolehlivá. Už jsem nasypal 2x nějaký levný toner (200kč za náplň) do cardrige a furt to tiskne. I řady HP LJ 1200,1300,2015 jsou hodně dobré a odolné.
HP servery jsou rozhodně ty top co jsou na této planetě dostupné. Sice se nechali doběhnout Dellem ale prostě jsou spolehlivé. A servis je taky ok (když máte carepack s aspoň NBD)

HP noteboky jsem před dvěma roky kupoval v množství cca 50ks a za první rok provozu byla jen jedna reklamace na základní desku. Myslím, že tedy pořád ok.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hurda původně vyšetřovali snad za sexuální obtěžování, co na něj někdo hodil, ale neprokázalo se to a při tom se zjistil nějaký bordel ve vyúčtování. Což bylo možná pár tisíc dolarů, ale vyhodili ho a na odstupném mu museli vyplatit několikanásobně víc (pár set tisíc dolarů) a jako bonus někde sehnali Apothekera. Některé postupy holt normální člověk nikdy nepochopí :-).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.