HP zřejmě zvažuje prodej Autonomy
Finanční spekulanti a další subjekty si již brousí zuby na divize, které se HP odhodlá prodat. Nejvíce je zajímá EDS a Autonomy, jejichž osudy jsou podobné: V obou případech HP několikanásobně přeplatila, valnou část hodnoty musela odepsat a to, co zbylo, nečiní HP zrovna nejlepší pověst.
Co se týká Electronic Data Systems (koupená roku 2008 za $14 miliard), není pravděpodobnost prodeje v nejbližší době vysoká, HP tuto korporaci úzce začlenila do vlastní struktury jako Enterprise Services (druhá největší divize firmy). Přestože tato část negeneruje zisky, s jakými by vedení bylo spokojené, nelze ji jen tak nabídnout k prodeji.
Oproti tomu Autonomy je stále samostatný subjekt, čehož si jsou zájemci vědomi. Navíc si plně uvědomují, že tato firma není zcela bezcenná, ale její reálná tržní hodnota je v současné době zřejmě na nejnižší možné úrovni. To ovšem ví i současné vedení a evidentně dělá vše proto, aby Autonomy ukázalo v poněkud lepším světle, než na ní uvrhlo bývalé vedení HP s Leo Apothekerem v čele (na snímku v úvodu).
První dáma HP se tváří, jako by Autonomy byla v současnosti nejdůležitější částí firmy, kterou neprodá ani omylem, protože jí pomáhá zajistit lukrativní zakázky. Meg Whitman se chlubí například smlouvou s Nascar, který nasadil IDOL software do svého Fan and Media Engagement Center - získává, zpracovává a analyzuje data z tisku, webu, rádia, videí a sociálních sítí na téma závodů, řidičů, sponzorů a dalších aktivit Nascaru.
The Wall Street Journal to komentuje slovy, že stávající CEO „so far isn't in selling mode“, tedy že Meg jen prozatím nenajela do prodejního módu :-). Předpokládáme, že Meg Whitman zvolila vyčkávací taktiku: Pokud se objeví další zákazníci, kteří by o software od Autonomy měli zájem, divizi si ponechá - v opačném případě zvolí nejzajímavější nabídku a černého Petra pošle dál.