Hromada žalob za porušování patentů na 3D zobrazení
Na svět se dostal další zajímavý spor ohledně patentů a tentokráte jde o docela pikantní záležitost. Pod palbou žalob je velké množství firem za porušování patentu 4 734 690 z roku 1987 firmy Tektronix na 3D grafiku na 2D zobrazovací jednotce. Ten porušují prakticky všechny 3D hry od Wolfensteina až po Dooma 3 a další, aplikace pracující s 3D nevyjímaje. Aby toho nebylo málo, k žalovaným se chtě nechtě přidali i výrobci hardwaru, tentokrát za porušení dalších šesti patentů. Třešničkou na dortu jsou výrobci hracích konzolí, takže mezi zvučnými jmény je i Microsoft, Nintendo a Sony. Porušovány jsou mimo jiné i patenty na urychlování zobrazení pomocí FIFO bufferů.
Na otázku, proč se s tak starými patenty začíná žalobce ohánět až nyní, existuje snadná odpověď. Duševní vlastnictví od 16. června 2004 připadá společnosti AVG (American Video Graphics) z Texasu, která je právě žalující stranou. Firma Tektronix patenty rozprodala do různých společností, nyní se sešly u AVG a skoro by se dalo říci, že právě za účelem dobrého soudního byznysu. Otázkou je, zda má takový proces šanci na úspěch.