Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Huang: „Není pro nás jiná alternativa než TSMC“, vyloučil výrobu u Intelu

No je to docela pochopitelné.. Ač si myslím že Samsung či Intel by mu dokázal udělat cenu tak ta efektivita by tam nebyla. Proto dnes základní čip (5060) stojí desítku.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To brečíš na špatném hrobě.
To vysvětli svojí milovaný Nvidii, Nvidia je nejprodávanější, proč by zlevnila cenu a třeba zvýšila výkon proti starší generaci, nebo zvedla VRAM.
Lidi to stejně koupí.
https://www.youtube.com/watch?v=9rOFlO1YPvo

Je to zelenej mor.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Milovaný Nvidii ? …
Mám Radeon 9070Xt a k tomu 9800x3d :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Skvelá voľba! Ale niektorí nič iné ako hardware Huang-a "neVidia" ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Psal si "Proto dnes základní čip (5060) stojí desítku"
To je Nvidia.

Tak promiň.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Asi máš lepší ceník, já tam vidím 8299 a podle hlídače shopů se cena nikdy nezměnila.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já ji mám za 8080Kč, evidentně mají sofistikovanou cenotvorbu...
https://ctrlv.cz/ETqK

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemáš náhodou firemní účet s lepším ceníkem? Schválně jsem to otevřel v anonymním panelu, aby to nebylo přihlášený na můj účet a furt 8299. https://ctrlv.cz/RUWI

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

počítám že má, já mám taky 8 080,- s lepší cenou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám od zaměstnavatele slevový program pro zaměstnance, ale to by tam byla napsána "sleva benefit".
https://www.alza.cz/benefit

Spíš přemýšlím, jestli to nemám za Alza+, protože jsem koupil kávovar a oni ho přivezli o den později, tak jako omluvu si teď čtu v mailu že mi dali Alza+. Což teda je dost pěkná věc, když člověk nakupuje častěji a dodává si do alzaboxu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak u mne to vypadá na Benefit - Alza Plus nemám

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jak jednou přejdeš k TSMC, už se dělá blbě cesta zpět, protože by se lidem špatně vysvětlovalo, proč má nová generace horší efektivitu než ta stará, ale těm cenám by to teoreticky mělo dost pomoct jít dolů, ale nejspíš zas bude kolem toho plno keců, proč to tak topí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak že Intel zase posunul roadmapu a 18A sa planuje koncom roka 2028? :D
Inými slovami ked boh da, tak najskôr o 3 roky :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tolik k tomu jak na jednom webu psal intel magor, že je intel zase lídr v pokroku. Ano je zase lídr, ale na papíře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co Samsung?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

že mlčí? 😁

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no prave

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Donalde, nařiď těm nenažraným šmejdům vyrábět nějaký lowend u Intelu!!! Stojící továrny jsou horší než malý nebo klidně i nulový zisk z lowendu! Stačí 8 GB DDR5 nebo 3-4 GB GDDR6/7 a výkon alespoň o pětinu větší než má 780M v Ryzen 7 8700G. Kde je vůle, je i cesta!!!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To by se to rozhazovalo z cizích peněz ...
Dejte se na politiku. Pro IT debatní web je Vás škoda.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jaké rozhazování? Spíš snížení rozhazování. Vlády USA nechtějí nechat Intel krachnout, a tak by příkaz pro Nvidii/AMD na výrobu u Intelu, alespoň snížil ztrátu. Nevytížená továrna je horší než vyrábět bez zisku.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A implementaci toho příkazu zaplatí kdo? Asi jako když Maďarsko dalo limit na ceny benzínu a nafty, ale rozdíl proti nákupní ceně benzínkám nepropláceli. Řada menších tak skončila.

A technické detaily: Pro jiný proces (i když stejná "velikost tranzistorů") se musí čip navrhnout znovu. Tedy obrovské fixní náklady (návrh a osvitové desky), přitom malý zisk (lowend, nižší mainstream).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zaplatí to ti, co platí Intelu již dnes a zaplatí to rádi, protože zaplatí méně než už dnes platí.

Ty obrovské fixní náklady budou mnohem menší než co stálo vyvinout zbytečné produkty do LGA 1851. A jak už jsem psal, i tyhle náklady budou umořeny faktem, že je lepší mít továrnu vyrábějící nízkoziskový lowend ve velkých počtech než nevytíženou továrnu.

Vy všichni nechápete fakt, že Intel je již dnes skrytě i otevřeně dotován, tak ať sakra ty dotace mají aspoň trochu smysl a vznikají produkty co někdo koupí. Moderní grafický lowend co bude dobře fungovat v PCI-E 3.0 a novějších, je právě tím produktem.

Říká se tomu díra na trhu, protože prakticky tam není žádná konkurence a zákazníci rozhodně existují a je jich víc než pro dnešní předražený a nenažraný "mainstream" za 13+ tisíc. Stejné GPU by bylo pro větrákové i pasivně chlazené karty, jen se sníží frekvence a napětí - prodeje zaručeny, protože procesory bez iGPU stále existují a existovat budou a většina prodaných iGPU je výrazně slabších.

Je to jako s tlačítkovými telefony, které údajně nikdo nechce. Samozřejmě, že je téměř nikdo nechce, když se nevyvíjí a Nokia C5-00 s groteskním hardwarem je dosud nepřekonána a jen ukazuje potenciál, co by šlo vyrobit s dnešními možnostmi. Lehoučký, levný a malý mobil s dobrým foťákem a navigací - zákazníci by se taky našli, byť třeba jen jako druhý telefon pro situaci, kdy sebou nechtějí/nemohou mít těžký polotablet.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1. odkaz - takovéhle chlazení ne.
2. odkaz - RDNA 2 je 5 let stará, takže by to nástupce chtělo.
3. a 4. odkaz jsou už cenově a spotřebou mimo a architektury taky zastaralé.

V tom video odkazu mě RX 6400 zklamala, měl jsem zafixováno, že je proti 780M v lepší pozici.

Dává smysl továrny Intelu vytížit i něčím méně smysluplným/žádaným než je moderní lowendová grafika s TDP 50-100 W, tak proč se grafice bránit? Ještě by mohli začít znovu vyrábět Optane čipy, ale v každém případě vyrábět něco, co bude více žádoucí než málo žádoucí 14. a 15. generace Core.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takže náklady má zaplatit Intel (když ho továrny stojí dost peněz i při běhu naprázdno) nebo američtí daňoví poplatníci (aby udrželi domácí firmu). Těžko to bude platit NVidia a AMD (zbytečně by si snižovaly zisk). I když je TSMC drahé, furt je daleko před ostatníma, takže stále vyjde levněji:

"Huang: „Není pro nás jiná alternativa než TSMC“, vyloučil výrobu u Intelu"
https://diit.cz/clanek/huang-neni-pro-nas-jina-alternativa-nez-tsmc-vylo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Náklady z té továrny běžící naprázdno platí částečně Intel a částečně daňoví poplatníci. Kdyby se tam něco vyrábělo, mohl by alespoň část nákladů platit zákazník.
Je teda vcelku logické, že pokud daňoví poplatníci něco z části platí, tak by to mělo být produktivní a mělo by to vyrábět.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže pro AMD, nVidia a další je to drahé i za cenu, za kterou to mají u TSMC (tedy cena, při které by to musel Intel z části dotovat). Protože musí vytvořit upravený návrh jádra a zaplatit výrobu osvitových desek. A protože by proces Intelu byl silně nevýhodný pro highend, tak by to celé bylo jen pro nižší mainstream a low-end, tedy s malou marží.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A co píše celou dobu - že by se na tom dal vyrábět lowend.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě že ne. Nikdy by se to nezaplatilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobily se automobilkám taky nikdy nezaplatili. Dokonce jsou pro ně vysoce ztrátové, ale vyrábí je. Nesmíš na to koukat jako na normální trh, ale strategický, který USA nechtějí nechat krachnout, takže jsou ochotni tolerovat i dlouhodobou ztrátovost. Dle tebe by všichni měli vyrábět u TSMC, protože je nejlepší a na nijak neovlivňovaném skutečně volném trhu by to tak bylo, ale tenhle trh je jiný a i Samsung je dotován.

Já nepíšu, že by to byl vejvar, ale že by to snížilo ztrátu a jako třešnička na dortu by byl větší výběr pro zákazníky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mýty o elektromobilitě byly už dávno vyvráceny. Většinou jde o odkazy na informace před 10 lety. A ani USA nejsou ochotné dotovat ztrátové firmy donekonečna. Vidím to tak, že donutí Intel se rozdělit na mírně ziskový návrh čipů a dotované továrny. TSMC má továrnu i v USA, takže čipy pro armádu a státní úřady jsou pokryté.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

https://edition.cnn.com/2024/04/24/business/ford-earnings-ev-losses

VW, frantíci, japíci....všichni si jen lížou podobné rány. Nissan ty mýty vyvracel tak dlouho, až kvůli nim skutečně zbankrotuje:).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jaktože ostatní automobilky problém nemají? A Nissan byl zrovna premiant, samy máme 10leté EV od nich. Jenže pak tam zas chtěli vládnout "velcí kluci" a CEO, co je dostal ze sraček, poslali dokonce do vězení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mají. Honda, Toyota, Korejci, Porsche, VW.....všichni snižují investice do téhle oblasti, plánované prodeje a snaží se ve spalovácích. I ten Rimac uznal, že elektro není pro zákazníky moc atraktivní.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak Japonci jsou jako VW (nicméně VW má v koncernu aspoň Škodu). Korejce máme elektrické doma, ty jsou naopak úspěšní. Elektrická Porsche jdou taky na dračku. A zrovna Rimac navrhuje speciální součástky pro EV v koncernu VW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

EV prostě neni tak cool jak by si všichni přáli.
Proč? Je to prostě pekelně drahý. Vyrobit baterii stojí neskutečný peníze a monopol na to má prakticky čína. Jenže i čína EV masivně dotuje, a to i proto aby převálcovala západní automobilky.

V EU se to taky musí dotovat. A že spalováky dnes stojí to co EV? Ano, protože jsou neskutečně zatíženy různými daněmi za emise. A taky musí zaplatit ty EV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Daně za emise jsou u spalováku 35 tisíc. Půlka "lidových" škodovek se prodává za milion+. Baterky za posledních 15 let zlevnily o 90 % a dál zlevňují. Automobilky "dotují", přitom mají stále větší zisky? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K tomu jsi prosimtě přišel jak?
Čistě daně a poplatky za emise udělaj cokoliv mezi 0% - cca 20% z ceny, záleží podle toho co to je za vůz.
A pak jsou tu flotilové emise. To nutí automobilky aby složily flotilu tak aby to vyšlo.
Takže se ta cena musí nějak upravit, a aby někdo ty auta kupoval, tak je prostě nemůžou dát za "pravou cenu". Čili, aby se ti vešly emise do flotily, tak musíš vyrobit nízkoemisní vozy, a abys to zaplatil a prodal to, tak musíš slevnit u těch nízkoemisních a přidat cenu k těm víceemisním.

A automobilky nedotují, výrobu EV ještě nedavno docela dost dotovala EU. Po tom co přestala byl v plno zemích drastický propad prodejů.
Krom toho jsou ještě dotovány i ty nákupu firmám, případně jsou různorodé dotace na národních úrovních.

A jasně že automobilky nebudou dělat se ztrátou. To by byla katastrofa pro celou evropu. Krom samotné ztráty by se propadly akcie a evropské HDP by šlo do recese. To je takový černý scénář, jenže otázka je, jestli se zákazem spalovacích aut nepřijde. Protože vyrobit cenově dostupné a konkurenceschopné EV nám jaksi nejde. Zejména v porovnání s (dotovanou) Čínou. Kort když tu nemáme kapacity ani suroviny pro ty baterie.
Prostě to fakt neni tak jednoduchý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

EV se prodávají čím dál víc a dotace přitom už nejsou, ani v té Číně. V Česku byly jen 9 měsíců, než se vyčerpaly, a jen pro firmy. Flotilové emise v mld. vypadají hodně, ale když to podělíš počtem aut, tak je to desítky tisíc na auto. Přitom polovina se prodává za milión. Cenově dostupných EV je ve světě spousta, jen EU a USA brání jejích dovoz, aby si neničili domácí výrobce.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty seš pacient...viz moje odpověď níže. Tenhle výlev už ani nebudu vyvracet.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi taky pacient. Viz odpověď níže, co teď píšu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak s tim bych teda fakt nesouhlasil. Čínská vláda dost dotuje výrobce aut. A určitě to neřekne nahlas, nejsou idioti. Cla EU a USA odůvodňují zejména tím že tajné dotace Čínské vlády křiví trh. Což je v Číně docela běžné, tam se trh nebere jako ekonomická záležitost, ale jako nástroj geopolitické moci.

Dotace v ČR byly jedny z těch národních.
Ne ty celoevropské.

Co se týče prodejů, tak třeba v německu se propadly meziročně skoro o 30%.
V EU se o tom dost dlouho mluví, že prodeje EV jsou výrazně pod očekáváním.

Flotilové emise jsou jedna z daní. A už jejich samotná existence prostě křiví cenu.
Třeba 10% vyrobených vozů se radši sešrotuje (třeba i pro malé vady), protože i tak lze emise snížit. Další jsou právě výroba EV. A tyhle náklady pak přidáš k ceně ICE tak, aby to vyšlo.
Další jsou CO2 daně na národních úrovních, tam se to blbě kvantifikuje.
Ale obecně, když si koupíš prdítko, tak třeba 10% z jeho ceny je na tyhle všerůzný poplatky. Když třeba 8 válec, tak klidně i 25%.
A naopak, u těch EV automobilky v EU mají obvykle spíš ztrátu. Ale za to že se vejdou do emisí to stojí.
Nutno říct, že se to týká BEV a do těch ICE počítám i hybridy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Evropa a Amerika taky dotují svoje automobilky. Meziroční propad v Německu máš který měsíc? Doufám, že ne ten zmiňovaný v AutoFóru. Prodávání EV se ztrátou kvůli emisím bylo jen v době CityGo-E. Proto jich taky vyrobili jen pár, do splnění emisí, a zbylí zájemci měli smůlu. Dneska už je ale jiná doba, největší marže má Škodovka na Oktávce a Enyaqu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasný, jenže se to týká asi všech automobilek vyjma tesly. Prostě EV jsou ztrátová a pár let budou.
Kdyby to tak nebylo, tak by to lidi kupovali, stálo by to pakatel a na celý ICE by se tenhle sektor vykašlal.
Realita je taková, že automobilky jsou rády že se vejdou do emisí a něco vydělaj. Jenže proto jsou auta drahý a krom USA, EU a pár jiných zemí už se to nedá prodat.

Zdroje si vyhledej sám.

A kámo, dotační politika číny a EU je fakt, fakt jiná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ještě jednou. Největší zisky má Škoda na Oktávce (ICEV) a Enyaqu (EV). A teď přišli s masovkou Elroqem (EV). Těch pár let ztrátovosti je už za náma, ono taky EV jsou s námi docela dlouho. Auta jsou drahý kvůli tomu, že nám nevadí kupovat drahý auta (podobně třeba potraviny a nemovitosti). I dealerství v USA, kde se nemůžou vymlouvat na předpisy Brusele. A ano, dotace v EU a USA jsou mnohem propracovanější než v Číně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Cenově dostupných EV je ve světě spousta, jen EU a USA brání jejích dovoz, aby si neničili domácí výrobce."

Tá veta je asi oxymoron.
Pretože do sveta patrí aj Európa, potom nevidím dôvod niečo dovážať. Pritom cenovo dostupné nie sú. Ak myslíš, že tie cenovo dostupné mimo Európy nedovážame, tak si si asi nasral do huby, lebo sám si dal nejaký odkaz na Soukupa na x.com, kde je jasné z obrázka, že v Nemecku sa predávali aj autá dovezené, nielen tie ich koncernové. Len Čína a Korea majú spolu 61,5%. Tak čo trepeš hlúposti. Tam aj vidno, ako USA padli dole práve kvôli Muskovým výrokom a správaniu.
A stále to neznamená, že BEV sú cenovo dostupné. Možno pre 10-20% obyvateľov, ale pre bežného spotrebiteľa, zamestnanca (nie podnikateľ) sú nedostupné.
Na Čínske sú možno uvalené clá, ale napríklad Korejské snáď nie a skúste sa pozrieť na elektrické Hyundai Kona a jeho cenu (aby sme porovnali s Elroq, ktoré je dosť lacné, ale stále drahšie a s výrazne kratším dojazdom ako klasický spaľovák), nehovoriac o vyspelom Hyundai IONIQ 5. Tomu nehovorím cenovo dostupné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna Škoda má cenovou paritu mezi spalováky a elektrikami (např. Kodiaq - Enyaq). Že EV jsou zajímavá jen pro 10-20 % lidí bohatě stačí, když jen 20 % lidí kupuje nová auta. Automobilky nezajímají zákazníci, co kupují ojetiny. K těm ta auta časem probublají. Zkus si zjistit, kolik stojí malá čínská EV. Tady na Západě je obecně lobby proti malým autům. Viz historie vzniku kategorie SUV a že za pár let skončí i Fábie. PS: Když porovnávám domácí a ve světě, tak tím světem myslím vně toho "domácí", ty jeden oxymoróne ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Tak Japonci jsou jako VW (nicméně VW má v koncernu aspoň Škodu). Korejce máme elektrické doma, ty jsou naopak úspěšní. Elektrická Porsche jdou taky na dračku. A zrovna Rimac navrhuje speciální součástky pro EV v koncernu VW."

Ten co popírá skutečnost a veřejně se tím ztrapňuje.

Jak se prodává nový elektrický Macan?
https://www.motor1.com/news/740245/porsche-sales-motor1-numbers/
https://www.novinky.cz/clanek/auto-spalovaci-porsche-macan-se-muze-vrati...
Co BMW?
https://www.autonews.com/bmw/an-bmw-postpones-may-ev-production-0429/
Toyota má rozum a tedy i zisky.
https://www.autonews.com/toyota/an-toyota-akio-toyoda-centennial-award-i...
Korejci?
https://en.yna.co.kr/view/AEN20250417011200320
GM?
https://money.usnews.com/investing/news/articles/2025-04-10/gm-to-lay-of...
Kdo že to na elektrovehiklech vydělává?
https://rhomotion.com/news/when-will-the-ev-market-reach-profitability/
Rimac?
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/rimac-unlikely-make-another-...
https://fdrive.cz/clanky/rimac-nevera-se-stava-prodejnim-debaklem-duvody...

Jen hlupák popírá skutečnost kvůli svým preferencím, tak se aspoň omluv a slib, že už se nebudeš vyjadřovat k věcem, kterým vůbec nerozumíš.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak první odkaz: Macan je o 20 % dražší než spalovací předchůdce, Porsche chtělo využít změnu pohonu k ospravedlnění vyšších marží. A navíc ho prodává jen na jednom trhu, zlomek zemí, co předtím. Asi to mají spočítané - stejně jako Škodovka šli cestou prodat méně dražších aut než více levnějších. Stejné zisky a menší variabilní náklady.

Druhý odkaz: Automobilka řekla dealerům, že kvůli Trumpovým clům počká s dodávkami aut. Za ceny plus desítky procent by se na ně stejně jen prášilo na parkovištích dealerství.

Třetí: Toyota je jako VW, neumí elektrická auta. Přitom v hybridních byla premiant.

Čtvrtý: Ioniq 5 byl něco jako Cybertruck. Velmi odlišný vzhled. Ale cílovka si ho koupila a tenhle vzhled není pro masového kupujícího. Navíc mají problémy s baterkami.

Pátý: 200 lidí nic není. A nezapomeň, že ekonomika USA jde teď do recese. Všichni omezují výrobu (nejen automoto).

Ziskovost je složitější. Krásný příklad je Ford. AutoFórum furt píše, kolik prodělávají na každém EV. Jenže vypočetli to tak, že vzali investice a podělili je počtem dosud prodaných EV. Takže je to zkreslené tím, že Ford masivně investuje. Lucid jsou jen velmi drahá auta, musí jít jako Tesla i do běžnějších modelů (i když Tesla šla cestou jako Lucid od těch drahých, ale nevím, jestli stejný návod bude fungovat i v současné době). A Číňani dokáží prodělávat na všem. Jejich mentalita je, že když je v ulici úspěšný obchod opravující počítače, tak vyrostou další obchody ve stejné ulici, zákazníci se rozmělní a obchody zkrachují. Prostě místo zkoušení něčeho nového jen kopírují businessy.

Rimac: Oni už vydělali - nechali se koupit ;-) No a protože jde svět ´kvůli Trumpovým clům do recese, tak se omezují investice do výroby luxusního zboží. Navíc posuzuješ zájem o elektromobilitu podle auta za 50 mil. Kč. Když plně vybavené Ferrari (ne limitovaná edice) je za 15 mil. Kč.

Takže ocituju jednoho kolegu: "Jen hlupák popírá skutečnost kvůli svým preferencím, tak se aspoň omluv a slib, že už se nebudeš vyjadřovat k věcem, kterým vůbec nerozumíš."

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Výmluvy nejsou argumenty. Asi nejlepší ukázka tvojí mentální vady je reakce na Toyotu.
"Třetí: Toyota je jako VW, neumí elektrická auta. Přitom v hybridních byla premiant."

Možná na psychiatrii budeš mít s podobně mimózními reakcemi úspěch.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A kde máš argumenty ty, inteligente?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aktuální data:

"Koncern VW má od 1/25 do 4/25 přes 75 tisíc registrovaných elektromobilů v Německu.

👉 Počet registrací EV roste v celém Německu za 1-4/2025 o 42,8 % a dosáhl 158 503 kusů.

👉 VW se podílí 47,4 %
👉 Z toho Škoda růst o +150% ✅"

https://x.com/SoukupDavid/status/1926576294050824453?t=B5OX9ck9zfCk7OqIo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozdíl jsme těm největším benzínkám platili mi v zahraničí... Stačí si vzpomenout, kolik stál benzin u ONO a kolik v tu samou dobu u MOL. To samé polský Orlen. Jejich menší firmy pochopitelně šly do kopru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo tě nenutil kupovat benzín na jejich benzinkách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.