Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 10nm Ice Lake-U (ne)zdvojnásobil výkon integrované grafiky

A nebude třeba problém v tom, že power budget je u hraní (na rozdíl od syntetiky) rozmělněn i na CPU a GPU tak by sice teoreticky "mohlo", ale reálně nemůže, protože už není kde brát a zasáhne limitace příkonovou obálkou?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

heh, no, jako bych to nepsal.. ;)

https://diit.cz/clanek/intel-graphics-x-teaser-join-odyssey/diskuse#comm...

bych se nakonec nedivil kdyby ten desktop icelake zrusili proto, ze tam moc velkou cast cipu venovali obrovsky integrovany grafice, ktera je nakonec jenom o 30% rychlejsi a nezbylo jim misto na procesorovy jadra, kterejch je treba jenom tech osum.. to by fakt ten cometlake s deseti jadrama moh bejt lepsi.. ((:

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

problem su hlavne ovladace. NVIDIA aj AMD maju hlavne desktopove grafiky kde ladia vykon na hry. ak je niekde nejaka cast narocna na grafiku a ale vo vysledku to nie je aj tak vydiet tak je uplne bezne ze ovladac sa rozhodne ze tuto cast ma zahodit a vobec sa to nepocita.

Takze vo vysledku vykon hry je dany na vydavatelovi hry ze ako dobre hru vyladil (aj to ladi s urcitymi grafikami a ich ovladacmi) a potom na ovladaci grafiky ktora sa rozhodne co, ci a ako ma riesit. Bezne je ze vyjde nova hra a vykon nie je az taky dobry a potom pride novy ovladac a sup je tam +20%.

intel ziadne optimalizacie pre hry velmi neriesil takze grafika riesi aj take veci ci AMD alebo NVIDIA zahodi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je další problém, podpora Intelu. Ale zde si myslím, že to nebudou primárně ovladače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to já bych věřil že i jo. Intel se na hry nesoustředí, prakticky ta divize byla pidi-midi, takže se moc nestarali o "ne-renderování" skrytých objektů a podobně. Proto je dle mého teoreticky možné v tom nejhorším případě, že dvojnásobný výkon nebude škálovat jak se očekávalo a něco to zabije.

Ostatně, sám jsem zkusil HD2500? v jedné starší gamese a nechodilo to dle mého tak, jak mělo. Určitě to nebude ten jediný a hlavní důvod, ale jeden z nich.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vážně - stačí si přečíst popis: "Gen11 LP" (tedy nejspíš Low Power) a k tomu CPU@1.3GHz (tedy opět ukazuje na test notebookové low power varianty nebo předprodukční nízko taktovaný čip.
Dokonce i no-x si toho evidentně všiml (viz tabulka a "i7-U"), jen "pozapomněl" na to upozornit v článku.
Navíc když se podíváte na popis, tak "Gen11 LP" není varianta s 64EU, ale s 32 nebo 48 (vyšší jsou "Iris"):
https://wccftech.com/intel-gen-11-gpu-lineup-iris-plus-graphics-950-deta...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, takze jsme vlastne tam, kde jsme vzdy byli: Intelacky 10nm 15W APU grafickym vykonem dorovnava o generaci starsi (14nm) APU od AMD, a navic nam Intel nabidne CPU s Iris Pro ktere prekona AMD APU za cenu mirneho priplatku rekneme 150% :) coz je drobnost ktera nebude branit Intel fanbois tvrdit, ze je to prima konkurence AMD APU ;-)

Tudiz defacto vse po staru.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

„Dokonce i no-x si toho evidentně všiml (viz tabulka a "i7-U"), jen "pozapomněl" na to upozornit v článku.“

Promiň, ale že jde o ultrabookový / low-power čip je uvedeno jak v nadpisu, tak znovu v tabulce. Dál je pod nadpisem uvedena rubrika „Mobilní zařízení“ a pod článkem ještě tagy „Ultrabook“. V tabulce je opět srovnání i s low-power verzí předchozí generace. Tak nevím, jak víc bych na to ještě měl upozorňovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Super, tak proč ve čtvrtém odstavci popisujete vlastnosti ne-ULV varianty (64EU a z toho vyplývající 2,7x teoretický výkon) a divíte, že to nemá její vlastnosti? A hned první srovnání s konkurencí je proti desktopu (druhý odstavec).

Jinak v nadpisu je jen název, který jen pozorný a znalý člověk rozpozná jako ultramobilní variantu. A vymlouvat se že je to v něčem co je okolo článku...to jsou věci podle kterých se vyhledává, ale které se nečtou. Ale jak chcete, jestli si myslíte, že je to hned jasné...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

lol.. kdyz mel mobilni icelake v syntetice pekny vysledky, tak tu intel-fans onanovali, jak je cool, ze mobilní ice lake má grafiku s vykonem desktopovy ravenridge..

https://diit.cz/clanek/intel-graphics-x-teaser-join-odyssey/diskuse#comm...

kdyz ted vyslo najevo, ze ve hrach je to slabota, tak je vsechno jinak a dalsi intel-fan se tu nad srovnanim s desktop ravenridge pohorsuje..

'' A hned první srovnání s konkurencí je proti desktopu ''

(((:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Osobne neverím týmto výsledkom. Stačí pozrieť staršie testy rozdiel medzi HD 2500 a HD 4000, porovnať výkon 6/10/12/16/20/24 EU, keď sa zdvojnásobil počet EU, výkon stúpol o cca 70-90%. Tu je to skok z 24 na 64, 2,6 násobok a výkon by stúpol len 1,5 krát?
Ako bolo spomenuté vyššie, možno mobilný procesor limitovaný celkovým TDP, prípadne i pomalé RAM a možno i nedostatočné ovládače.
Nie je možné že ak hrubý výkon je 2,6 , reálny výkon 1,5. Strata je obrovská, nezodpovedá výsledkom z minulosti. Očakávam že z 2,6 násobku bude strata do tých 20%, t.j. výkon bude 2-2,2 násobný a tentoraz i u Intelu už bude viac záležať na rýchlosti RAM, podobne ako je to u AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.