Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

10nm Ice Lake-U (ne)zdvojnásobil výkon integrované grafiky

Architektura grafického jádra integrovaného procesorům Intel Ice Lake a první herní výsledky jsou mírně v rozporu, zdvojnásobení oproti 14nm generaci se zatím nekoná…

Začněme rovnou od konce. Výkonnostní skóre integrované grafiky v 10nm procesoru Ice Lake (tzv. Gen11) v provedení GT2 naměřené v Ashes of the Singularity vypadají takto:

Tento první herní výsledek tak nějak zapadá do obrazu, který začaly v únoru malovat výsledky syntetických testů jako GFXBench a CompuBench. Ty stavěly Gen11 na výkonnostní roveň grafice integrované v desktopové verzi APU Raven Ridge od AMD. Jenže, jak už bývá zvykem, grafikám Intelu se v syntetických testech daří nesrovnatelně lépe než v testech herních, takže se dalo očekávat, že ve hrách to na konkurenci desktopové Raven Ridge nebude.

 AverageNormalMediumHeavy
Gen9 (UHD 620 / Core i5-8250U)9,9 FPS12,4 FPS10,7 FPS7,8 FPS
Gen9 (UHD 630 / Core i7-8700)11,9 FPS14,2 FPS12,2 FPS10,1 FPS
Gen11 (Core i7-U)15,1 FPS20,4 FPS15,7 FPS11,8 FPS
Ryzen 7 2700U14,9 FPS18,4 FPS15,6 FPS12,1 FPS
Ryzen 5 2400G29,3 FPS35,4 FPS29,3 FPS24,9 FPS
GeForce MX 13022,6 FPS27,7 FPS23,1 FPS18,7 FPS
GeForce MX 15025,6 FPS28,2 FPS26,7 FPS22,5 FPS

 Pokud to srovnáme s dalšími výsledky, už to nevypadá, že by Gen11 dokázala zdvojnásobit výkon oproti Gen9 (jak ukazovala syntetika), ale jde o posun o 27-53 %. Při srovnání s Raven Ridge pak nepřekonává desktopovou verzi, ale dosahuje zhruba poloviny jejího výkonu a dorovnává mobilní verzi.

Těžko říct, co výkon Gen11 limituje, ale podle specifikací, které zveřejnil Intel, by se dalo čekat víc:

Musíme totiž mít na paměti, že Gen11 je nástupcem Gen9 (Gen10 byla zrušena s Cannon Lake), takže jde o dvougenerační posun. Údaje jako 2,7× více aritmetických jednotek, 2,7× více texturovacích jednotek, 2× více ROP a 4× více L3 cache (reálně ještě víc, protože L3 cache u Gen9 zahrnovala Shared Local Memory) vypadají, jakoby měl výkon stoupnout spíše v násobcích než v desítkách procent, ale výsledky jsou takové, jaké jsou. Možná Intel ještě něco doladí v ovladačích, které mimochodem dostaly nový slušivý ovládací panel.

Je však možné, že naměřený výkon plus mínus odpovídá tomu, jak se integrovaná grafika bude chovat i v dalších hrách. Mějme totiž na paměti, že architektura Gen11 (ne-li i celá Gen12) vznikly v rámci původního grafického týmu Intelu (který byl personálně i rozpočtem na vývoj poměrně chudý) a právě nepřesvědčivé výsledky posledních generací mohly přesvědčit Intel o tom, že je třeba se situací něco dělat, což vyústilo v přijetí R. Koduriho a založení nové grafické divize.

Diskuse ke článku 10nm Ice Lake-U (ne)zdvojnásobil výkon integrované grafiky

Úterý, 26 Březen 2019 - 04:00 | Artael | A to já bych věřil že i jo. Intel se na hry...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 19:34 | Tom Buri | lol.. kdyz mel mobilni icelake v syntetice pekny...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 17:33 | ptipi | Super, tak proč ve čtvrtém odstavci popisujete...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 15:31 | no-X | „Dokonce i no-x si toho evidentně všiml (viz...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 14:10 | Jan Kozoroh | Osobne neverím týmto výsledkom. Stačí pozrieť...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 12:48 | franzzz | Hmm, takze jsme vlastne tam, kde jsme vzdy byli:...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 12:13 | ptipi | Vážně - stačí si přečíst popis: "Gen11 LP...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 09:56 | TyNyT | Ano, to je další problém, podpora Intelu. Ale zde...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 09:06 | Stefan X | problem su hlavne ovladace. NVIDIA aj AMD maju...
Pondělí, 25 Březen 2019 - 09:02 | Tom Buri | heh, no, jako bych to nepsal.. ;) https://diit.cz...

Zobrazit diskusi