Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Infinity Fabric, víc než jen nový HyperTransport

Tak jako dobry na APU, ale z clanku mi neni jasny, jestli to prinese i nejakou optimalizaci pro nasazeni na klasice Zen + Vega. Mysleno tak, ze jakej rozdil ve vykonu bude pri nasazeni Intel + Vega, Zen + NVidia a Zen + Vega?

Jednoduse jestli az vyjde top Vega grafika a dejme to mu ji budu zivit i7-7700K, tak jestli dejme tomu vykonove slabsi RyZen ji uzivi na uplne stejnej vykon jen diky tomu Infinity Fabric?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

trictvrte na jedenact.. tos musel vcera hodne parit ze ses jeste tak rozespalej (: clovece co ma spolecnyho sbernice cipu s vykonem procesoru? (:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Milujem" tieto povysenecke odpovede.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

odpoveď nižšie. Omylom nie je medzi odpoveďami na Váš príspevok...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teoreticky by si mohla prepnout kombinace Zen + Vega komunikacni protokol z PCIe na DMI/Infinity Fabric a snizit tim latenci nebo zpristupnit jiny zpusob prace s pameti, ale moc bych nedoufal.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Bez samostatneho kabelu asi tezko. I kdyz, mozna ten samostatny kabel prijde.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taktak. Dokud je společným jmenovatelem PCI-e, budou se převádět proprietárná sběrnice na PCI-e.
Při kombinaci Intel CPU + AMD grafika: na straně CPU se převede QPI na PCI-e a na grafice potenciálně Infinity na PCI-e. Totéž patrně v kombinaci AMD CPU v patici + AMD grafika v PCI-e slotu. Pokud by to mělo být "inifinity-only" a přitom grafika diskrétní, musela by mít grafika podobu pouzdra co pasuje do patice ve vícepaticovém serverovém boardu, nebo by musela mít jinou proprietární patici/slot. Alternativní využití pinů v PCI-e konektoru teoreticky není vyloučeno, to už tu bylo taky (Intel, SDVO výstup) ale odhadem tahle mechanická koncepce bude úzkým hrdlem. Pro vyšší rychlosti to chce kratší spoje, hustší integraci, nejlíp úplně vynechat konektory.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak rikas. Pouziti pinu pro PCIe neni moc pravdepodobne, zvlast v desktopu.
Me to napadlo kvuli tomu, ze se v nekterych leaknutych informacich o serverovych CPU mluvi o konfigurovatelne sbernice s prepinanim mezi DMI(skoro urcite interni nazev pro Infinity Fabric), PCIe a 10gbit NIC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale je napr. pre Intel i5 M520 a nVidia Geforce 310M sme v roku 2011 nametali pre výpočet
súčtu dlhých vektorov na CPU a GPU. Buď sme len počítali, alebo aj kopírovali vektory v RAM resp. RAM- VRAM. A pri HSA sa dáta neprinášajú resp. tu sa prenášajú automaticky a rýchlejšie.

Ak je Infinity Fabric v AM4, tak môže existovať. Vega pre AM4....

Experiment type Mean value [s] Standard deviation [s] Median [s]
C code without
data transfer 6.271 2.000 5.015
C code with data
transfer 14.530 3.662 12.180
OpenCL code
without data
transfer
0.940 0.100 0.940
OpenCL code with
data transfer 1268.060 59.470 1276.820

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD s uvedenim Ry-Zen-u a Vegy prinasi skutecne pokrokove technologie ktere sem ja u Intelu od doby vydani SandyBridge jako zakaznik jednoduse nevidel, jedine co sem videl byly postupne degradace jeho produktu jako nepajene jadra k IHS, vyssi ceny, narusty IPC o 0/3/max.5%, integrace nepotrebne vykonnejsi jednotky iGPU, nasilne a nepotrebne z-vy-meny socketu, F-IVR(interni obvod na rizeni napajeni pritomnej v procesoru generace Haswell), a hlavne umele a drze držení čtyrjader v strednim a stredne vyssim segmentu vic jak 11 roku, ne uz ty meli byt davno 6 a 8 jadra zastoupene Core i5 a i7, namisto toho Intel po-kurvil i mobilni i7 na roli dvoujader.

Infinity Fabric jakozto prima r-evoluce technologie HyperTransport disponujici unifikovanou schopnosti adaptibilace na/pre potreby konkretniho cipu/rychlosti=(CPU, GPU, PPU, UVD, VCE, XDMA, PCI-Express 3.1), je unikatni, prelomova technologie o ktere se doted drimajicimu Intelu muze leda tak znat, a nebudu dale od veci ze si ji bude chtit "tez" za-licencovat, jo mel tu QPI jenomze tu nasledne presunul do roli servru a beznym lidem ponechal DMI 3.0 ktere je nejenze pomalejsi jak QPI ale je stale omezeno na komunikaci "vyhradne" mezi CPU-Southbridge, naproti tomu Infinity Fabric bude integrovana jak uvnitr cipu Zen a Vega + s tim vyuzita pri samotne komunikaci mezi nimi, proste genialni a revolucni.

AMD64/64-bitove instrukce licencovane posleze Intel-em na EM64T, DirectX 12, Vulkan 1.0, HyperTransport, IMC(Integrated Memory Controller - K8 Hammer Architecture), Adaptive/FreeSync, a dalsi skvele prelomove technologie by tu nebyli nebyt te mensi ale vzdy odvaznejsi firmy/jeji lidi od AMD, ne Intel, ne moloch Microsoft, ne NVIDIA, ale to mensi AMD ukazalo svetu kto je tu silní hráč na scene, Ry-Zen-em a Vegou se dle meho osobniho nazoru pohnou jiz leta zatvrdle ledy v moři tak jak se pohli s uvedenim procesoru Core 2 Duo od Intelu, proste revoluce, ne zatrpkla evoluce.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak on Intel má grafiku zásadně přímo na čipu s jádry CPU a uvnitř čipu už nemá QPI, ale tuším nějaký ring (torus?) a moc velký cirkus kolem té sběrnice nedělá. A protože nemá grafiku mimo CPU, nepotřebuje ani žádnou speciální sběrnici navenek (Nvidii musí stačit PCI-e). Směrem k South Bridgi (PCH) mi Intelí DMI přijde dostatečná...

QPI je potřeba jenom mezi paticemi, tzn. na dvou/čtyř-paticových motherboardech (těžký server).

Možná že Intel nad Infinity zvedl jedno obočí a nedokázal potlačit zívnutí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je pravda, ze Intel vyvijel vlastni 64bitove procesory, postupne pod jmeny Merced, Itanium a IA64. Byla to katastrofa. Nikdy by se to nedostalo do osobnich pocitacu ani kdyby AMD64 neprislo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono je vždy pozititvní, když je živelná cochcárna nahrazena univerzální škálovatelností. AMD se pouze vrací z pouti zpět k racionálnímu produkčnímu inženýringu. Za to se snad ani neděkuje, ale jistý optimismus ohledně vývoje u "rudých" tu je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.