Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel nalije do továren v Izraeli 5 miliard dolarů

To zase bude joudů s antisemitskými komentáři...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Zatím se tu vyskytl jen jouda, co na ně netrpělivě čeká :-)

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Kdepak, to že tu nejsou je jen díky mému příspěvku - určitě je těžší tu něco zvracet potom, co jsem to takhle napsal, takže mínuskujte a říkejte si co chcete, ale splnilo to svůj účel

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Nemel hlouposti romsky zide vyznavajici koran ! :D tim chci rici ze jsi plny predsudku ...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

A muzu Izrael nemit rad, aniz bych byl antisemita?
Myslim ze existuje i spousta racionalnich duvodu nemit rad Izrael, ale kazdy je hned antisemita :/

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ne, zakázali to vyhláškou ;)))

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Mne to prijde divny.

"Myslim ze existuje i spousta racionalnich duvodu nemit rad Izrael"
Nemyslim ze existuje i spousta racionalnich duvodu nemit rad Nemecko, USA, Rusko, Slovensko, Ceskou republiku, .... Lze nejakou zemi nemit rad?
Rad jezdim treba do Tater, ale do Spise bych treba nejel. A pritom oboji je v jedny pomerne maly zemi.

A co se tyka obyvatel nejake zeme, lze nemit rad nekoho koho neznam? Treba muzu znat nejakeho Slovaka a je to blbec. Ale abyh kvuli nemu nemel rad vsechny Slovaky? Proste divny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Existuje spousta duvodu, proc nemit rad urcitou zemi. Treba pokud nesouhlasim s jeji zahranicni ci domaci politikou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

armagedon: Souhlas

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neexistuje racionální důvod k nenávisti k Izraeli. Izrael nenávidí jen nacisté, muslimové, komunisté a neobolševici.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Neexistuje ? To jsou ty svobody ...dalsi totalitni diktat o tom co si mame myslet a okamzite onalepkovani tech co maji jiny nazor ;) muzu mit rad koho chci a kdy chci ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Treba ja nemam rad nektere fanaticke diskutujici na DIIT, naopak jine diskutujici na DIIT rad mam. Muzu ale rici, ze nemam rad diskutujici na Novinkach, kdyz je neznam, nechodim tam a nikdy jsem necetl co pisou?
Sice Novinky maji svou povest, ale muzu rict, ze tam ty diskutujici jsou mi volny, neznam je a nemam je ani rad ani nerad.

Jestli reknes, ze jsi take diskuze na Novinkach nikdy necetl, ale kvuli povesti Novinek je apriori nemas rad, tak je to jen hloupej predsudek. Sice ti nikdo nezakazuje mit predsudky, ale neni to uplne spolecensky prijatelne chovani. Lide by se meli predsudku zbavovat, bylo by tak vsem rozhodne lepe.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Žádný diktát, žádné omezování svobod. Klidně si Izrael neměj rád, ale prostě k tomu nemáš racionální důvody.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A tu jistotu ze tvuj nazor je jediny spravny ti dal kdo?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nemám Izrael rád za to, že tam investuje intel místo toho aby investoval v ČR. Je to dostatečně racionální? Politicky, xenofobně a sluníčkářsky korektní?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Izrael nemaji z racionálního důvodu rádi i někteří židé žijící ve světě. Považují ho za příčinu nenávistí arabů k nim.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V totalitě, bys za tyhle řeči, rychle skončil v kotelně, se štěstím jako topič. Tak nehysterči...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejdriv mne zarazilo ze neexistuje zadny racionalni duvod pro takove investice v dane oblasti je to svym zpusobem problematicke ....a pak jsem docetl k danove uleve na celou dekadu a uz mi to bylo jasne ze jim to za to proste stoji;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

> Nejdriv mne zarazilo ze neexistuje zadny racionalni duvod pro takove investice v dane oblasti je to svym zpusobem problematicke

No, rekl bych ze toho o Izraeli moc nevite, krom toho co obcas vidite ve zpravach... racionalnich duvodu, hlavne pro IT firmu zabyvajici se vyvojem HW, existuji tuny. Pro Intel ten prvni duvod duvod je, ze tam je uz 40 let a primo zamestnava 10K lidi (+neprimo buhvi kolik). Ty dalsi duvody najdete na netu, trebars tady:
https://www.entrepreneur.com/article/237588

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže se blíží konfrontace s Íránem. Stavět takové továrny v potenciálně válečné oblasti a v tuhle dobu není moc prozíravé. Íránci nejsou jako Palestinci s na koleně vyrobenými raketkama...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Konfrontace možná, ale válka těžko. Na jadernou velnoc se moc útočit nedá, a tím méně na Israel, který narozdíl od nás moc veřejné mínění už neřeší....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No hlavne Izrael ma drobet nadstandartni vztahy s USA, takze primy utok je tak trochu sebevrazda, ze... a je dost mozne ze i EU by Israelu kdyz uz ne primo pomohla, prodala nejake ty zbrane se slevou, i my tam totiz mame taky nainvestovano tolarku, ze by se neznaly divil.

@DDR0: potencialni valecni zona ? :))) Izrael cely je valecni zona, uz tak ~70 let. Intelu to nevadilo 40 let, myslim ze zitra se kvuli Iranu neposerou. Na primy utok je Iran trochu daleko, a neprimy utok vedou uz ted - v Syrii, sponzorovanim rebelu. Iran muze akorat nalit trochu vic penez do ruznych podnikavych skupin, to je asi tak vsechno... jo vlastne, muzou vystrelit balistickou raketu, Izrael si alespon otestuje svuj protibalisticky system :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hlacně Israel má minimálně 70-80 jaderných hlavic a vzhedem k jeho vesmírným aktivitám má bezpochyby i potřebné nosiče. O biotechnologickém výzkumu ani nemluvě. A vzhledem ke své historri je dost odhodlaný se bránit do posledního dechu - naprostému vyhlazení celého blízkého východu. To nejsou sluníčka z Evropy. A po pravdě, kdo by se jim divil.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Problém nie je Izrael, ale Kiryat Gat
>Stávající investice míří v první řadě na továrnu Kiryat Gat,

To je mesto, ktorým musia prejsť paltestínci , a prechádzajú zo Západného brehu Jordánu do Gazzy,

A preto mal Intel v pôvodonej továrni v Kiryat Gat 2000 zamestnancov a 1000 ochrankárov.

Druhá vec, že by to malo byť na kopci a teda všetko svinstvo z výroby by sieklo na palestínčanov, keby to vyhodili do vzduchu. (pri výroibe čipov sa používa okolo 200 smrteľne jedovatých chemikálií a napr. AMD v Drážďaoch spotrebovala 1 mil hektolitorv 100% kyseliny sírovej za necxelé dve hodiny.)

V továrni IBM, kde došlo k výbuchu je úmrtnosť na rokovinu 95%
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2383884/
https://siliconsemiconductor.net/article/67006/IBM_Response_On_Fab_Cance...
http://archive.fortune.com/magazines/fortune/fortune_archive/2003/12/08/...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Podívej se na mapu, kde je Západní břeh a Gaza.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja to viem, Do Hebronu( na zapdanom brehu =West bank) u sa ide prave cez Kyriat Gat cez Be'er Sheva je cesta zablokovaná

https://goo.gl/maps/9wG8LsWh7gQ2

resp./
https://goo.gl/maps/PN6dmZqWFAq

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jde o to, že se musí přes prakticky celý Izrael a prakticky nikdo ze ZB do Gazy a naopak nejezdí, proč by to taky dělal, že.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

>No jde o to, že se musí přes prakticky celý Izrael

na šírku je to celý Izrael, ale izrael je výzrazne dlhší ako širši

>prakticky nikdo ze ZB do Gazy a naopak nejezdí, proč by to taky dělal, že.

1.Návšteva rodiny, na lietadlo je to blízko
2. Teroristický útok
3. body 1 aj 2 alebo niečo iné

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"AMD v Drážďaoch spotrebovala 1 mil hektolitorv 100% kyseliny sírovej za necxelé dve hodiny."

Zdroj?
To je sakra hodně na to, aby se tomu dalo věřit:
průtok min. 13888litrů za sekundu
takovou nádrž si nedovedu představit (cca 100x100x10m)
co s tím pak udělali?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je videt ze plno zde diskutujicich nema vubec paru jak to v realu funguje a stavi sve zavery na podobnych demagogickych clancich napr. proc zminuje vysoky pocet odborniku kdyz jako priklad uvadi zemi kde je odborniku cca 22 x vice nez v Izraeli ....navic v izraeli je situace takova jen diky tomu ze davaji vyhodne pobidky a v podstate dve generace se na to soustredi stat i vzdelavaci instituce za pomoci technologickych firem ktere jsou ochotne nest jistou miru rizika a zvysenych nakladu jen diky uspore na danich ktere jim ty zvysene naklady mnohonasobne vrati (dost casto se pouziva k usporam i fiktivni transakce materialu a financi aby odrbali co se da na danich ..to je pak i zminena nekolika miliardova investice jako plivnuti do more a akcionáři a predstavenstvo maji pré) ...nesmime zapominat ze mzdove naklady jsou naprosto zanedbatelne a nebyt pobidek ze strany statu tak jsou mnohem vhodnejsi a stabilnejsi oblasti nejen kvuli logistice nez Izrael

Sice jsem rad ze se ekologicka zatez presouva mimo EU ale ty duvody ktere zde nekteri uvadi jsou trochu mimo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> proc zminuje vysoky pocet odborniku kdyz jako priklad uvadi zemi kde je odborniku cca 22 x vice nez v Izraeli

Rozumite rozdilu mezi absolutnim a relativnim ? hadam ze nikoliv...

> nesmime zapominat ze mzdove naklady jsou naprosto zanedbatelne

Mozna v McDonaldu jsou zanedbatelne, ale v IT a vyzkumu zanedbatelne rozhodne nejsou. Jelikoz se bavime o Intelu, napsal jste kolosalni blbost...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano vim proto nemam rad tenhle typ povrchni demagogie ktery muze vest ocividne ke spatnym zaverum .....

Multimiliardovem obchodu je ten rozdil opravdu naprosto zanedbatelný ve srovnani s ostatnimi naklady ...jen na te statni pobidce ziskaji tolik ze jim to naklady na mzdy pokryje na generace dopredu (coz nikoho nezajima a kdyz prijde utlum stejne budou vyhazovat a zadat dalsi zvyhodneni to se pak pekne podnika kdyz ma nekdo takovou "paku" a lobisty kam se podivas ..to plati vseobecne )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nejdriv mne zarazilo ze neexistuje zadny racionalni duvod pro takove investice v dane oblasti je to svym zpusobem problematicke"

Neexistuje racionální důvod pro takové investice do továren a vývojových laboratoří? A odkdy?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neexistuje racionální důvod pro takové investice do továren a vývojových laboratoří? A odkdy?

To jsem nikdy netvrdil ;) prosim nepodsouvat ... ale ano je lepsi a mnohdy i levnejsi postavit to cele znovu na miru danym potrebam

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jste si tím opravdu jist? Že občas potřebujete vyměnit stroje je jasné, ale proč by mělo být "levnější" stavět novou obrovskou budovu pro superčistý provoz, stavět novou vývojovou laboratoř poblíž, shánět nový kádr špičkových vědců (kterých v Izraeli už mají zaměstnáno nesčetně)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protoze je snazsi prizpusobit budovu potrebam nez potreby budove ;) navic pri obmene stejne dojde ke kontaminaci .. btw laborator muze mit kvuli novym technoligiim tak specificke pozadavky ze nekdy nezbyva nez postavit nove zarizeni ( obzvlast kdyz se stare technologie stale pouzivaji a vyvijeji se na jejich zakladech nove produkty) .... presun specialistu neni zas takovy problem jak se zda at se podivame do Japonska Ciny ci EU atd. atd. tak i napr. v cesku je plno vyvojaru z jinych zemi i zminovane Izraele a asiatu tu taky mame pozehnane jednou za cas se jim koupi letenka na prodlouzeny vikend doma a jsou spokojeni bezi jim tu mzda maji firmou placene apartmany a plno jinych benefitu....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pět miliard dolarů není dost peněz pro to, co tu předhazujete, takže to, že některé hypotetické upgrady mohou být problematické, mi přijde bezpředmětné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Boha jeho koukam tady je to expert vedle experta tak do ceho presne budou investovat ? Ja to tedy nevim jen rikam ze jediny smysluplny duvod je dlouhodobe vstricny pristup mistni vlady a diky tomu enormne navysene zisky ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"tak do ceho presne budou investovat ?"

Určitě ne do EUV továrny nebo něčeho podobného, že? Protože na to je to málo peněz. Takže asi jako každý business to bude nejspíše hromada investic do více drobnějších věcí, kde si spočítali, že jim to přinese více peněz, než do toho vrazí. Jestli máte informace zevnitř, sem s nimi.

"dlouhodobe vstricny pristup mistni vlady"

Bez toho uděláte velmi málo věcí, takže..."no shit, Sherlock!"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A vsak od zacatku netvrdim nic jineho ze nebyt pobidky neni zadny racionalni duvod pro takove investice v dane lokalite ...jen nekteri experti za tim vidi neco jineho a najednou jim to po nekolika dnech dojde a otaci;) takze jsem ve vysledku uspel a roztahl zavesy a pustil sem trochu svetla ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Minimálně jeden racionální důvod by se snad našel - v Izraeli je nadprůměrně vysoká "populační hustota" vysoce inteligentních a na přírodní vědy nadaných lidí a také i kvalitní školství, které tyto lidi dokáže podchytit a jejich nadání dál rozvíjet.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A nie je to snad ocividne? Vymen v slove Intel "nt" za "zra"..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

:))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tahle izraelska pobocka co vim byla v minulosti uspesna a Intel holt asi leta nic a ted mu tece do bot. Ono kdyby investoval z vydelku mene ale pravidelne na rozvoj, tak ted nemusel zaostavat a davat najednou takovou palku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pravda. V minulosti hasili problémy so 14nm, snáď aj 22 a predošlé (alebo to bolo Írsko, tak či tak, oni to spravil vždy keď USA faillo) . To isté modemy a myslím že aj lepšie architektúry pochádzajú z Izraela (aj keď tu sa už informácie rôznia).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Áno vyvojové centrum v Haife robilo Pentium III, Pentium M, Core, Core i, vrrátane
Sandy Bridge,..Ivy Bridge, Haswell,...
https://www.zdnet.com/article/israel-inside-a-history-of-intels-r-d-in-i...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

5 miliárd? Ak budú chcieť mať nejakú aspoň ako tak konkurencieschopnú továreň v roku 2020 tak to bude chcieť najmenej 20.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je iba na upgrade nie na novú továreň, ale aj tak to vyzerá málo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Práve že tá továreň je ešte myslím 45/22nm, takže ten upgrade bude značný.

To že to nieje nová továreň nehrá rolu, tak "pluchovú búdu" zbúchajú lacno v porovnaní s cenou vybavenia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

z 22 nm sa nedá urobiť upgrade pod 10 mld. USD.

AMD Fab 30 v Drážďanoch
budova 200 mil. USD
stroje (tušim 65 nm) 1 700 mil. USD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

z 22 nm sa nedá urobiť upgrade pod 10 mld. USD.

AMD Fab 30 v Drážďanoch
budova 200 mil. USD
stroje (tušim 130 nm) 1 700 mil. USD

lenže to bola trieda čistoty T100 (max. 100 cudzích molekúl na m^3)

a 22 nm má tušim T10 (max. 10 cudzích molekúl na m^3)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trošku spresním článok

>Už v současnosti patří Intel k největším zaměstnavatelům a importérům v Izraeli.

Nie jeden z najväčších, ale najväčší súkromný zamestnávateľ v Izraeli

Intel is Israel's biggest private-sector employer and has been behind some of its best-known projects, from the Pentium M to Cloverview.
August 28, 2012
https://www.zdnet.com/article/israel-inside-a-history-of-intels-r-d-in-i...

Trochu inak vyznieva kauza CTSLab(založená v roku 2017 štyrmi ex-vojakmi Izraelskej armády) a RyzenFall

Na webu se objevila stránka nazvaná amdflaws.com, která informuje o čtveřici údajných bezpečnostních slabin nových procesorů AMD. Tyto slabiny hned dostaly pěkná marketingová jména Ryzenfall, Masterkey, Fallout a Chimera doprovázená i jejich grafickým ztvárněním.
Autorem webu amdflaws.com je společnost CTS Labs,
https://diit.cz/clanek/cts-varuje-pred-bezpecnostnimi-slabinami-procesor...

CTS, a company founded in 2017 was founded by four veterans of technology units in Israel’s military
https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3734707,00.html

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, v Izraeli zdaleka neinvestuje pouze Intel, ale řada dalších technologických firem. Navíc tam také i každoročně vzniká velké množství úspěšných domácích technologických startupů.
Izrael holt má populaci ve které je vysoké procentuální zastoupení inteligentních na matematiku nadaných lidí a tak mě připadá jen logické, že high-tech firmy investují v takové zemi.
Mimochodem, četl jsem, že např. i značné procento elektroniky Raptoru F-22 bylo vyvinuto právě v Izraeli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Izrael holt má populaci ve které je vysoké procentuální zastoupení inteligentních na matematiku nadaných lidí

Nemyslim, ze by tam bylo procentualne vic inteligentnich lidi nez jinde - spis jejich kultura si daleko vic vazi vzdelani. Jinak mate pravdu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"....kultura si daleko vic vazi vzdelani...." - Domnívám se, že ono to spolu souvisí. Pokud budete po mnoho generací žít v kultuře, která bude za nejvyšší hodnotu považovat vzdělání a bude řadou svých společenských pravidel podporovat aby se množili zejména ti nejvzdělanější, tak se to časem v celé populaci nejspíš projeví.
A zároveň také i musí v populaci žít dostatečně vysoké procento inteligentních lidí aby dotyčná populace hodnotu vzdělání dokázala oceňovat a považovat ji za významný aspekt.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nesouvisi. Vzdelani nema s inteligenci nic spolecnyho. Stredoskolak muze byt daleko inteligentnejsi nez doktor. V Izraeli ci u Zidu obecne ma daleko vetsi vliv na uspesnost nabozenstvi a styky nez inteligence...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, žádnej intelekt a vzdělání v tom nejni...jenom náboženství a tydlencty styky.... jo, a taky zabili Anežku a do macesů dávají krev křesťanskejch neviňátek, viďte? :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Spis ne. Za prve v Izraeli neziji pouze Zide, ale ti nadani jsou prave Zide. Stejne tak Zide jako narod a vubec nemusi zit v Izraeli a taky mnozi neziji, ale ziji v jinych kulturnich podminkach, tak maji nejvetsi pocet Nobelovych cen na hlavu. Tudiz o kulturnich podminkach v Izraeli to nebude, spis by pripadalo v uvahu nadani, asi to maji v genech.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale prdlajz geny...

Habiru (sometimes written as Hapiru, and more accurately 'Apiru, meaning "dusty, dirty") is a term used in 2nd millennium BCE texts throughout the Fertile Crescent for people variously described as rebels, outlaws, raiders, mercenaries, bowmen, servants, slaves, and laborers.The discovery of the Amarna letters (diplomatic correspondence between the Egyptian court and subordinate kings in Canaan), which frequently mention them, gave rise to the idea that they could be identified with the Biblical Hebrews, but as more texts were discovered from wider areas and times, it became clear that the term had no ethnic affiliations.

a osobně vnímám velký rozdíl mezi jednotlivci a sionismem.

třeba proto, že vyvraždění gheta je stejné ve Varšavě jako v Libanonu. A já fakt antisemita být nemůžu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Spis by bylo zajimavejsi vedet, kdy konecne Intel fixne 10nm vyrobu pro ostry start. Podle clanku na cnews udajne teprve za 12-18 mesicu
https://www.cnews.cz/intel-cannonlake-10nm-core-m3-8114y-unik
To dava AMD, pokud jejich 7nm a Zen2 nebude mist zpozdeni, celkem slusne sance technologicky i vykonove predstihnout intel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O stavu 10nm procesu Intelu jsme psali:
https://diit.cz/clanek/intel-odklada-10nm-procesory-na-rok-2019

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Diky za pripomenuti, nejak mi to vypadlo..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podla mna investujú 6. Je to náhoda !??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.