:D:D "středně modrý = Haswell s grafikou GT3e" Tak to je velice zajmava barva :D:D
Jak se urci strende modra? :D
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
:D:D "středně modrý = Haswell
Living Legend https://diit.cz/profil/livinglegend
2. 5. 2013 - 14:06https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse:D:D "středně modrý = Haswell s grafikou GT3e" Tak to je velice zajmava barva :D:D
Jak se urci strende modra? :D https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652401
+
Středně modrá je barva mezi světle a tmavě modrou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Středně modrá je barva mezi
no-X https://diit.cz/autor/no-x
2. 5. 2013 - 14:13https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseStředně modrá je barva mezi světle a tmavě modrou.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652402
+
Noxi to te neucily ze chlap vidi jen 16ti barvach jako "defaultni nastaveni win" (ikdyz dneska to moc uz neplati)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Noxi to te neucily ze chlap
Living Legend https://diit.cz/profil/livinglegend
2. 5. 2013 - 14:19https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseNoxi to te neucily ze chlap vidi jen 16ti barvach jako "defaultni nastaveni win" (ikdyz dneska to moc uz neplati)https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652403
+
Ale ty máš paletu, která se jen tak nevidí:
světle modrá, středně modrá, tmavě modrá
Normální chlap má:
světle modrá, modrá ("prostě modrá"), tmavě modrá
:)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale ty máš paletu, která se
Tomáš Bohuněk https://diit.cz/profil/tomas-bohunek
6. 5. 2013 - 10:15https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseAle ty máš paletu, která se jen tak nevidí:
světle modrá, středně modrá, tmavě modrá
Normální chlap má:
světle modrá, modrá ("prostě modrá"), tmavě modrá
:)https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652781
+
" I když velmi rádi vidíme, že Intel nasměroval rovnováhu mezi výkonem procesorové a grafické části vhodnějším způsobem"
vhodnejsim ako vhodnejsim ... pre hracov a 2% userov SW nad OpenCL. Osobne mi staci zobrazovadlo s akceleraciou prehravania filmov a radsej CPU vykon.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
" I když velmi rádi vidíme,
mixal 11 https://diit.cz/profil/mixal
2. 5. 2013 - 15:27https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse" I když velmi rádi vidíme, že Intel nasměroval rovnováhu mezi výkonem procesorové a grafické části vhodnějším způsobem"
vhodnejsim ako vhodnejsim ... pre hracov a 2% userov SW nad OpenCL. Osobne mi staci zobrazovadlo s akceleraciou prehravania filmov a radsej CPU vykon.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652424
+
IMHO nic jako rovnováha mezi CPU a GPU výkonem obecně neexistuje. Něco jako rovnováhu jde udělat až ve chvíli, kdy známe co na tom poběží (nebo aspoň obecně účel). To, kde je teď Trinity nebo IB jde nazvat spíše kompromisem - pro kancelář je obojí nesmyslně výkonné a pro hraní obojí hodně slabé (i když už použitelné).
Jinak si nemyslím, že současný stav intel GPU má moc společného s příchodem APU. Stačí se podívat, kdy intel začal s rapidním nárůstem výkonu (50-100% za rok) svých grafik - dlouho před tím, než se objevilo první APU (to přišlo až po druhém obrovském výkonovém skoku z pohledu intelu).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
IMHO nic jako rovnováha mezi
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
2. 5. 2013 - 15:58https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseIMHO nic jako rovnováha mezi CPU a GPU výkonem obecně neexistuje. Něco jako rovnováhu jde udělat až ve chvíli, kdy známe co na tom poběží (nebo aspoň obecně účel). To, kde je teď Trinity nebo IB jde nazvat spíše kompromisem - pro kancelář je obojí nesmyslně výkonné a pro hraní obojí hodně slabé (i když už použitelné).
Jinak si nemyslím, že současný stav intel GPU má moc společného s příchodem APU. Stačí se podívat, kdy intel začal s rapidním nárůstem výkonu (50-100% za rok) svých grafik - dlouho před tím, než se objevilo první APU (to přišlo až po druhém obrovském výkonovém skoku z pohledu intelu). https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652427
+
Vyváženost může být subjektivní záležitost (byť o něco méně subjektivní, pokud si uživatel může koupit procesor bez grafiky, čímž koupí modelu s grafikou dává najevo, že ji vyžaduje), ale v druhé věci nemáš pravdu. Ano, Intel se sice snaží tvářit, jakoby udělal nějaký obrovský skok, ale ve skutečnosti se naopak propadá. Před deseti lety, v roce 2003, dosahoval výkon jeho i865g 20 % výkonu high-endu (R9800 PRO, 3D Mark 2001). Nyní po deseti letech, dosahuje jeho HD 4000 7 % výkonu high-endu (GTX 680, 3D Mark 2011). Reálně tak nedošlo k žádnému posunu - naopak v porovnání s diskrétním segmentem Intel co do výkonu stále více ztrácí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vyváženost může být
no-X https://diit.cz/autor/no-x
2. 5. 2013 - 16:41https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseVyváženost může být subjektivní záležitost (byť o něco méně subjektivní, pokud si uživatel může koupit procesor bez grafiky, čímž koupí modelu s grafikou dává najevo, že ji vyžaduje), ale v druhé věci nemáš pravdu. Ano, Intel se sice snaží tvářit, jakoby udělal nějaký obrovský skok, ale ve skutečnosti se naopak propadá. Před deseti lety, v roce 2003, dosahoval výkon jeho i865g 20 % výkonu high-endu (R9800 PRO, 3D Mark 2001). Nyní po deseti letech, dosahuje jeho HD 4000 7 % výkonu high-endu (GTX 680, 3D Mark 2011). Reálně tak nedošlo k žádnému posunu - naopak v porovnání s diskrétním segmentem Intel co do výkonu stále více ztrácí.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652432
+
Naopak, pokud budete srovnávat výkon grafiky od Intelu s počtem slunečních skvrn, tak zjistíte, že Intel co do výkonu výrazně posiluje, protože sluneční aktivita od roku 2000 klesá.
Výkon integrovaných grafických karet začal výrazně růst před pár lety, před tím integrovaná grafika měla za účel pouze zobrazovat 2D desktop. To vaše srovnání mi přijde zhruba stejně rozumné jako srovnání se sluneční aktivitou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Naopak, pokud budete
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
2. 5. 2013 - 17:47https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseNaopak, pokud budete srovnávat výkon grafiky od Intelu s počtem slunečních skvrn, tak zjistíte, že Intel co do výkonu výrazně posiluje, protože sluneční aktivita od roku 2000 klesá.
Výkon integrovaných grafických karet začal výrazně růst před pár lety, před tím integrovaná grafika měla za účel pouze zobrazovat 2D desktop. To vaše srovnání mi přijde zhruba stejně rozumné jako srovnání se sluneční aktivitou.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652445
+
<p>Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl. Nároky her a aplikací rostou, takže není podstatné, o kolik vzrostl výkon grafiky oproti X let starší verzi - podstatné je, jak si nový model stojí v aktuálních aplikacích a ve srovnání s konkurenčními produkty. Na to, že výkon integrovaných Intelů ve srovnání s diskrétním segmentem čím dál víc zaostává, poukazovala už loni Nvidia: http://diit.cz/data/images/70147.png</p>
<p>Ono kdyby to bylo jinak, neměl a nemohl by mít Optimus úspěch. Integrovaná grafika Intelu v roce 2013 nedává uživateli víc než integrovaná grafika v roce 2003. Na obou si přehraje video v nejnovějším formátu (tehdy DVD a DivX, dnes HD a 4k), na obou si zahraje velmi nenáročné hry, ale ani jedna nenabídne víc než nejlevnější low-end daného roku. Rozdíl je snad jen v tom, že v roce 2003 byl Intel $100 low-endu výkonnostně blíž než je nyní. I když připustíme, že Intel se zvyšováním výkonu zrychlil, stále je to příliš málo na to, aby se dostal do pozice, ve které byl před rokem 2005.</p>
Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl. Nároky her a aplikací rostou, takže není podstatné, o kolik vzrostl výkon grafiky oproti X let starší verzi - podstatné je, jak si nový model stojí v aktuálních aplikacích a ve srovnání s konkurenčními produkty. Na to, že výkon integrovaných Intelů ve srovnání s diskrétním segmentem čím dál víc zaostává, poukazovala už loni Nvidia: http://diit.cz/data/images/70147.png
Ono kdyby to bylo jinak, neměl a nemohl by mít Optimus úspěch. Integrovaná grafika Intelu v roce 2013 nedává uživateli víc než integrovaná grafika v roce 2003. Na obou si přehraje video v nejnovějším formátu (tehdy DVD a DivX, dnes HD a 4k), na obou si zahraje velmi nenáročné hry, ale ani jedna nenabídne víc než nejlevnější low-end daného roku. Rozdíl je snad jen v tom, že v roce 2003 byl Intel $100 low-endu výkonnostně blíž než je nyní. I když připustíme, že Intel se zvyšováním výkonu zrychlil, stále je to příliš málo na to, aby se dostal do pozice, ve které byl před rokem 2005.
"Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl."
Je zajímavé, že ses do krve minule hádal o pravém opaku. Tedy že není podstatný relativní, ale absolutní nárůst. Jsem rád, žes pochopil, že relativní nárůsty jsou důležitější.
Jinak nesouhlasím, že se poměr výkonu igpu a dgpu zvětšuje. To mohlo platit u intelu do prvního HD Graphics a u AMD do prvního APU. Od té doby integrované grafiky rostou podstatně rychleji než dedikované. Aneb kdy naposled došlo k zdvojnásobení výkonu dgpu? u igpu máme za poslední tři roky tři příklady + čtvrtý haswell. Další důkaz může být, že na dnešním apu si opravdu zahraju jakoukoliv hru (a u intelu až na pár vyjímek taky). Před pěti roky naprosto nemyslitelná věc.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Není to naopak? :-) Srovnání
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
3. 5. 2013 - 15:28https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse"Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl."
Je zajímavé, že ses do krve minule hádal o pravém opaku. Tedy že není podstatný relativní, ale absolutní nárůst. Jsem rád, žes pochopil, že relativní nárůsty jsou důležitější.
Jinak nesouhlasím, že se poměr výkonu igpu a dgpu zvětšuje. To mohlo platit u intelu do prvního HD Graphics a u AMD do prvního APU. Od té doby integrované grafiky rostou podstatně rychleji než dedikované. Aneb kdy naposled došlo k zdvojnásobení výkonu dgpu? u igpu máme za poslední tři roky tři příklady + čtvrtý haswell. Další důkaz může být, že na dnešním apu si opravdu zahraju jakoukoliv hru (a u intelu až na pár vyjímek taky). Před pěti roky naprosto nemyslitelná věc.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652606
+
Imho to nění nějakým "vývojem" IGP, ale spíš zvyšováním priority, a osazováním většího počtu "již hotových" jednotek. Not a big deal. Zatímco dGPU válčí na hranici velikosti jádra (zachovávají velikost jádra při další generaci, zvyšují jeho výkon), zde nám iGPU bobtnají (neříkám že je to špatně), ale nějaký "vývoj" se v nich zatím extra neděje.
Btw je smutné, když na HD4000 ti na vysoké detaily bude cukat i tak archaická a nedetailní hra, jako je Railroad Tycoon 3, a je zase trapné, budit kvuli tomu něco jako GTX660M..
A ještě smutnější je, že na Intelu spousta starších, leč skvělých her stále nefunguje korektně, byť dříve nefungovaly vůbec. K čemu silnější než slabá (=herní igp) grafika, když si na ní nespustíš hry pro takto výkonné grafiky určené?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Imho to nění nějakým
Tomáš Bohuněk https://diit.cz/profil/tomas-bohunek
6. 5. 2013 - 10:24https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseImho to nění nějakým "vývojem" IGP, ale spíš zvyšováním priority, a osazováním většího počtu "již hotových" jednotek. Not a big deal. Zatímco dGPU válčí na hranici velikosti jádra (zachovávají velikost jádra při další generaci, zvyšují jeho výkon), zde nám iGPU bobtnají (neříkám že je to špatně), ale nějaký "vývoj" se v nich zatím extra neděje.
Btw je smutné, když na HD4000 ti na vysoké detaily bude cukat i tak archaická a nedetailní hra, jako je Railroad Tycoon 3, a je zase trapné, budit kvuli tomu něco jako GTX660M..
A ještě smutnější je, že na Intelu spousta starších, leč skvělých her stále nefunguje korektně, byť dříve nefungovaly vůbec. K čemu silnější než slabá (=herní igp) grafika, když si na ní nespustíš hry pro takto výkonné grafiky určené?https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652783
+
jak pise no-X vyse, je dulezity, jak si integrovana grafika stoji relativne vuci soucasnym pozadavkum a ne jak moc vzrostl vykon od roku xy.
pokud se ty pomyslny nuzky relativniho srovnani vykonu rozeviraji, tak je to spatne.
je mi uplne sukam, ze to navysilo vykon dvojnasobne od roku xy, kdyz si u toho neuvedomis jak moc se zvedl vykon vsech jinych moznych grafik za toto obdobi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jak pise no-X vyse, je
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
3. 5. 2013 - 14:26https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskusejak pise no-X vyse, je dulezity, jak si integrovana grafika stoji relativne vuci soucasnym pozadavkum a ne jak moc vzrostl vykon od roku xy.
pokud se ty pomyslny nuzky relativniho srovnani vykonu rozeviraji, tak je to spatne.
je mi uplne sukam, ze to navysilo vykon dvojnasobne od roku xy, kdyz si u toho neuvedomis jak moc se zvedl vykon vsech jinych moznych grafik za toto obdobihttps://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652592
+
"byť o něco méně subjektivní, pokud si uživatel může koupit procesor bez grafiky, čímž koupí modelu s grafikou dává najevo, že ji vyžaduje" - uzivatel, ktery si koupi CPU bez grafiky, vetsinou pozaduje silnejsi - tedy diskretni...a jinak, KAZDY uzivatel potrebuje grafiku...tzn. ze kdyz nepotrebuje diskretni, jde do integrovane a u ni moc neresi jeji vykon v 3D.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"byť o něco méně subjektivní,
leppard (neověřeno) https://diit.cz
2. 5. 2013 - 18:12https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse"byť o něco méně subjektivní, pokud si uživatel může koupit procesor bez grafiky, čímž koupí modelu s grafikou dává najevo, že ji vyžaduje" - uzivatel, ktery si koupi CPU bez grafiky, vetsinou pozaduje silnejsi - tedy diskretni...a jinak, KAZDY uzivatel potrebuje grafiku...tzn. ze kdyz nepotrebuje diskretni, jde do integrovane a u ni moc neresi jeji vykon v 3D.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652449
+
Otázka nebyla, jestli za arbitrárně dlouhé období relativní výkon poklesl. Otázka byla, jestli a kdy intel začal agresivně každoročně zvyšovat výkon svých GPU.
A to začal s příchodem HD Graphics (rok 2010), která proti G45 měla více než dvojnásobný výkon. Potom přišel rok 2011 a HD3000 zase zdvojnásobila výkon. Teprve potom přišlo APU a pokud by někdo hledal spojitost mezi něma, tak by byl následující rok sklamán, protože HD4000 zvýšila výkon jen o cca 30-40% (na druhou stranu přišel velký svátek v ovladačích, které z verze na verzi zvýšily napříč všemi hrami výkon o 25%). A za pár měsíců příjde další alespoň zdvojnásobení výkonu s intel iris.
APU na to evidentně nemá vliv - přišlo z dnešního pohledu v polovině velkého zvyšování výkonu u intel GPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Otázka nebyla, jestli za
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
2. 5. 2013 - 19:20https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseOtázka nebyla, jestli za arbitrárně dlouhé období relativní výkon poklesl. Otázka byla, jestli a kdy intel začal agresivně každoročně zvyšovat výkon svých GPU.
A to začal s příchodem HD Graphics (rok 2010), která proti G45 měla více než dvojnásobný výkon. Potom přišel rok 2011 a HD3000 zase zdvojnásobila výkon. Teprve potom přišlo APU a pokud by někdo hledal spojitost mezi něma, tak by byl následující rok sklamán, protože HD4000 zvýšila výkon jen o cca 30-40% (na druhou stranu přišel velký svátek v ovladačích, které z verze na verzi zvýšily napříč všemi hrami výkon o 25%). A za pár měsíců příjde další alespoň zdvojnásobení výkonu s intel iris.
APU na to evidentně nemá vliv - přišlo z dnešního pohledu v polovině velkého zvyšování výkonu u intel GPU.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652457
+
A ještě jedna drobnost - nejedná se o nějaké "tváření se intelu" ale o výsledky nezávislých testů.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
A ještě jedna drobnost -
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
2. 5. 2013 - 19:24https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseA ještě jedna drobnost - nejedná se o nějaké "tváření se intelu" ale o výsledky nezávislých testů.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652458
+
2. 5. 2013 - 21:01https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskusePekne si to zhrnul.
K+https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652471
+
Taky musíte vzít do úvahy to, že práce na architektuře CPU trvaji zhruba 5 let, projekt AMD Fusion byl ohlášen v roce 2006, takže Intel věděl, kdy zhruba AMD uvede první APU a tomu mohl přizpůsobit vývoj G45/HD3000.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Taky musíte vzít do úvahy to,
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
2. 5. 2013 - 20:07https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseTaky musíte vzít do úvahy to, že práce na architektuře CPU trvaji zhruba 5 let, projekt AMD Fusion byl ohlášen v roce 2006, takže Intel věděl, kdy zhruba AMD uvede první APU a tomu mohl přizpůsobit vývoj G45/HD3000.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652467
+
Pokud myslíš obecně reakci typu "oni asi budou integrovat grafiku, my bychom měli taky", pak možná ano (i když si spíše myslím, že to bylo přirozený vývoj integrace komponent). Pokud myslíš konkrétní vývoj výkonu a vlastností iGPU, tak ani omylem nemohli reagovat na neexistující komponenty. Tam intel jede svým tempem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud myslíš obecně reakci
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
3. 5. 2013 - 13:44https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskusePokud myslíš obecně reakci typu "oni asi budou integrovat grafiku, my bychom měli taky", pak možná ano (i když si spíše myslím, že to bylo přirozený vývoj integrace komponent). Pokud myslíš konkrétní vývoj výkonu a vlastností iGPU, tak ani omylem nemohli reagovat na neexistující komponenty. Tam intel jede svým tempem.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652580
+
APU na to samozřejmě mělo vliv. Jak upozornil jack.xf, projekt byl ohlášen v roce 2006. Že jmenované procesory Intelu přišly dřív, pouze odráží fakt, že AMD dvě generace APU před vydáním zrušila a vydala až třetí čip - Llano. První generace byla ohlášená (v roce 2006) už na rok 2008, v roce 2008 pak na rok 2009 a následně byly zrušeny. Jde o APU Swift (K10 + RV710) a Falcon (Bulldozer + VLIW-5). Srovnej si výkon RV710 se soudobým (2008) řešením od Intelu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
APU na to samozřejmě mělo
no-X https://diit.cz/autor/no-x
3. 5. 2013 - 09:05https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseAPU na to samozřejmě mělo vliv. Jak upozornil jack.xf, projekt byl ohlášen v roce 2006. Že jmenované procesory Intelu přišly dřív, pouze odráží fakt, že AMD dvě generace APU před vydáním zrušila a vydala až třetí čip - Llano. První generace byla ohlášená (v roce 2006) už na rok 2008, v roce 2008 pak na rok 2009 a následně byly zrušeny. Jde o APU Swift (K10 + RV710) a Falcon (Bulldozer + VLIW-5). Srovnej si výkon RV710 se soudobým (2008) řešením od Intelu.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652501
+
Zatímco se u intelu v úterý před Vánocema rozhodli "začneme zrychlovat grafiky" a na nový rok měli první HD Graphics, co?
Integrace grafiky do procesoru byl prostě jen další logický krok o kterém se mluvilo už třeba v souvislosti s integrací paměťového řadiče u K8. Takže když to zhrnu - idea je o dost starší, spojení AMD+ATI mohlo dát intelu další impuls, ale od té doby intel jede svým tempem bez ohledu na to co dělá AMD (což mimo jiné vychází z toho, že reálné produkty, na které by mohli v intelu reagovat přišly až po jeho dvojtém dvojnásobném zvýšení výkonu).
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Zatímco se u intelu v úterý
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
3. 5. 2013 - 13:34https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseZatímco se u intelu v úterý před Vánocema rozhodli "začneme zrychlovat grafiky" a na nový rok měli první HD Graphics, co?
Integrace grafiky do procesoru byl prostě jen další logický krok o kterém se mluvilo už třeba v souvislosti s integrací paměťového řadiče u K8. Takže když to zhrnu - idea je o dost starší, spojení AMD+ATI mohlo dát intelu další impuls, ale od té doby intel jede svým tempem bez ohledu na to co dělá AMD (což mimo jiné vychází z toho, že reálné produkty, na které by mohli v intelu reagovat přišly až po jeho dvojtém dvojnásobném zvýšení výkonu).https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652573
+
pravda tak napul. intel si jede svoje tempo, ale zaroven citi, ze je v graficke casti pozadu,tak se snazi sec muze, aby to dohnal. ale nejde to tak rychle, protoze to je prave beh na dlouhou trat. kdyby tu nebylo soucasne APU od AMD tak by si intel skutecne bezstarostne jel to svoje tempo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pravda tak napul. intel si
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
3. 5. 2013 - 14:31https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskusepravda tak napul. intel si jede svoje tempo, ale zaroven citi, ze je v graficke casti pozadu,tak se snazi sec muze, aby to dohnal. ale nejde to tak rychle, protoze to je prave beh na dlouhou trat. kdyby tu nebylo soucasne APU od AMD tak by si intel skutecne bezstarostne jel to svoje tempohttps://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652594
+
Pozadu? V současné generaci ano, ale prvním HD Graphics získal intel nejvýkonnější IGP své doby (až na specialitku od nv pro apple). HD3000 byl ve své době více než 2x výkonnější než nejbližší konkurence a to až do příchodu prvních A8. Potom intel naopek zpomalil u HD4000. Prostě nenajdeš jakoukoliv korelaci mezi tím, co vydává intel a amd.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pozadu? V současné generaci
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
3. 5. 2013 - 15:16https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskusePozadu? V současné generaci ano, ale prvním HD Graphics získal intel nejvýkonnější IGP své doby (až na specialitku od nv pro apple). HD3000 byl ve své době více než 2x výkonnější než nejbližší konkurence a to až do příchodu prvních A8. Potom intel naopek zpomalil u HD4000. Prostě nenajdeš jakoukoliv korelaci mezi tím, co vydává intel a amd.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652604
+
Nacpat 70 W do BGA balení je sebevražda. Páječi budou mít pré, až se to začne po třech letech po desítkách tísíc všem srát.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nacpat 70 W do BGA balení je
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
2. 5. 2013 - 18:07https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseNacpat 70 W do BGA balení je sebevražda. Páječi budou mít pré, až se to začne po třech letech po desítkách tísíc všem srát.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652447
+
Intel kontaktuje chipy ve slitině SnAgCuSb, ne ZnSn jako ATI a nVidia. Takový problém to nebude.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Intel kontaktuje chipy ve
r23 https://diit.cz/profil/r23
2. 5. 2013 - 19:39https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseIntel kontaktuje chipy ve slitině SnAgCuSb, ne ZnSn jako ATI a nVidia. Takový problém to nebude. https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652463
+
Ještě víc kovů znamená ještě další intermetalické sloučeniny. Každopádně, jak se to neděje mi ukažte na Socketu 775, Socketu 1366, Socketu 2011 atd.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ještě víc kovů znamená ještě
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
2. 5. 2013 - 21:05https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseJeště víc kovů znamená ještě další intermetalické sloučeniny. Každopádně, jak se to neděje mi ukažte na Socketu 775, Socketu 1366, Socketu 2011 atd.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652472
+
Navíc to s Intelem nemá moc společného, tohle je na výrobcích desek, ti budou dělat komplety.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Navíc to s Intelem nemá moc
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
2. 5. 2013 - 21:05https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseNavíc to s Intelem nemá moc společného, tohle je na výrobcích desek, ti budou dělat komplety.https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652473
+
Chipy se většinou dodávají nakuličkované od výrobce (u CPU a chipsetů Intel). Slitina co jsem uváděl snese o řád více telepných cyklů než v případě levného ZnSn.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chipy se většinou dodávají
r23 https://diit.cz/profil/r23
4. 5. 2013 - 12:07https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuseChipy se většinou dodávají nakuličkované od výrobce (u CPU a chipsetů Intel). Slitina co jsem uváděl snese o řád více telepných cyklů než v případě levného ZnSn.
https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652654
+
:D:D "středně modrý = Haswell s grafikou GT3e" Tak to je velice zajmava barva :D:D
Jak se urci strende modra? :D
Středně modrá je barva mezi světle a tmavě modrou.
Noxi to te neucily ze chlap vidi jen 16ti barvach jako "defaultni nastaveni win" (ikdyz dneska to moc uz neplati)
Šestnáct barev ještě nedefinuje paletu :-)
Ale ty máš paletu, která se jen tak nevidí:
světle modrá, středně modrá, tmavě modrá
Normální chlap má:
světle modrá, modrá ("prostě modrá"), tmavě modrá
:)
" I když velmi rádi vidíme, že Intel nasměroval rovnováhu mezi výkonem procesorové a grafické části vhodnějším způsobem"
vhodnejsim ako vhodnejsim ... pre hracov a 2% userov SW nad OpenCL. Osobne mi staci zobrazovadlo s akceleraciou prehravania filmov a radsej CPU vykon.
IMHO nic jako rovnováha mezi CPU a GPU výkonem obecně neexistuje. Něco jako rovnováhu jde udělat až ve chvíli, kdy známe co na tom poběží (nebo aspoň obecně účel). To, kde je teď Trinity nebo IB jde nazvat spíše kompromisem - pro kancelář je obojí nesmyslně výkonné a pro hraní obojí hodně slabé (i když už použitelné).
Jinak si nemyslím, že současný stav intel GPU má moc společného s příchodem APU. Stačí se podívat, kdy intel začal s rapidním nárůstem výkonu (50-100% za rok) svých grafik - dlouho před tím, než se objevilo první APU (to přišlo až po druhém obrovském výkonovém skoku z pohledu intelu).
Vyváženost může být subjektivní záležitost (byť o něco méně subjektivní, pokud si uživatel může koupit procesor bez grafiky, čímž koupí modelu s grafikou dává najevo, že ji vyžaduje), ale v druhé věci nemáš pravdu. Ano, Intel se sice snaží tvářit, jakoby udělal nějaký obrovský skok, ale ve skutečnosti se naopak propadá. Před deseti lety, v roce 2003, dosahoval výkon jeho i865g 20 % výkonu high-endu (R9800 PRO, 3D Mark 2001). Nyní po deseti letech, dosahuje jeho HD 4000 7 % výkonu high-endu (GTX 680, 3D Mark 2011). Reálně tak nedošlo k žádnému posunu - naopak v porovnání s diskrétním segmentem Intel co do výkonu stále více ztrácí.
Naopak, pokud budete srovnávat výkon grafiky od Intelu s počtem slunečních skvrn, tak zjistíte, že Intel co do výkonu výrazně posiluje, protože sluneční aktivita od roku 2000 klesá.
Výkon integrovaných grafických karet začal výrazně růst před pár lety, před tím integrovaná grafika měla za účel pouze zobrazovat 2D desktop. To vaše srovnání mi přijde zhruba stejně rozumné jako srovnání se sluneční aktivitou.
<p>Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl. Nároky her a aplikací rostou, takže není podstatné, o kolik vzrostl výkon grafiky oproti X let starší verzi - podstatné je, jak si nový model stojí v aktuálních aplikacích a ve srovnání s konkurenčními produkty. Na to, že výkon integrovaných Intelů ve srovnání s diskrétním segmentem čím dál víc zaostává, poukazovala už loni Nvidia: http://diit.cz/data/images/70147.png</p>
<p>Ono kdyby to bylo jinak, neměl a nemohl by mít Optimus úspěch. Integrovaná grafika Intelu v roce 2013 nedává uživateli víc než integrovaná grafika v roce 2003. Na obou si přehraje video v nejnovějším formátu (tehdy DVD a DivX, dnes HD a 4k), na obou si zahraje velmi nenáročné hry, ale ani jedna nenabídne víc než nejlevnější low-end daného roku. Rozdíl je snad jen v tom, že v roce 2003 byl Intel $100 low-endu výkonnostně blíž než je nyní. I když připustíme, že Intel se zvyšováním výkonu zrychlil, stále je to příliš málo na to, aby se dostal do pozice, ve které byl před rokem 2005.</p>
Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl. Nároky her a aplikací rostou, takže není podstatné, o kolik vzrostl výkon grafiky oproti X let starší verzi - podstatné je, jak si nový model stojí v aktuálních aplikacích a ve srovnání s konkurenčními produkty. Na to, že výkon integrovaných Intelů ve srovnání s diskrétním segmentem čím dál víc zaostává, poukazovala už loni Nvidia: http://diit.cz/data/images/70147.png
Ono kdyby to bylo jinak, neměl a nemohl by mít Optimus úspěch. Integrovaná grafika Intelu v roce 2013 nedává uživateli víc než integrovaná grafika v roce 2003. Na obou si přehraje video v nejnovějším formátu (tehdy DVD a DivX, dnes HD a 4k), na obou si zahraje velmi nenáročné hry, ale ani jedna nenabídne víc než nejlevnější low-end daného roku. Rozdíl je snad jen v tom, že v roce 2003 byl Intel $100 low-endu výkonnostně blíž než je nyní. I když připustíme, že Intel se zvyšováním výkonu zrychlil, stále je to příliš málo na to, aby se dostal do pozice, ve které byl před rokem 2005.
https://diit.cz/clanek/intel-prezentuje-graficky-vykon-haswellu/diskuse#comment-652527 +"Není to naopak? :-) Srovnání v absolutním měřítku nedává smysl."
Je zajímavé, že ses do krve minule hádal o pravém opaku. Tedy že není podstatný relativní, ale absolutní nárůst. Jsem rád, žes pochopil, že relativní nárůsty jsou důležitější.
Jinak nesouhlasím, že se poměr výkonu igpu a dgpu zvětšuje. To mohlo platit u intelu do prvního HD Graphics a u AMD do prvního APU. Od té doby integrované grafiky rostou podstatně rychleji než dedikované. Aneb kdy naposled došlo k zdvojnásobení výkonu dgpu? u igpu máme za poslední tři roky tři příklady + čtvrtý haswell. Další důkaz může být, že na dnešním apu si opravdu zahraju jakoukoliv hru (a u intelu až na pár vyjímek taky). Před pěti roky naprosto nemyslitelná věc.
Imho to nění nějakým "vývojem" IGP, ale spíš zvyšováním priority, a osazováním většího počtu "již hotových" jednotek. Not a big deal. Zatímco dGPU válčí na hranici velikosti jádra (zachovávají velikost jádra při další generaci, zvyšují jeho výkon), zde nám iGPU bobtnají (neříkám že je to špatně), ale nějaký "vývoj" se v nich zatím extra neděje.
Btw je smutné, když na HD4000 ti na vysoké detaily bude cukat i tak archaická a nedetailní hra, jako je Railroad Tycoon 3, a je zase trapné, budit kvuli tomu něco jako GTX660M..
A ještě smutnější je, že na Intelu spousta starších, leč skvělých her stále nefunguje korektně, byť dříve nefungovaly vůbec. K čemu silnější než slabá (=herní igp) grafika, když si na ní nespustíš hry pro takto výkonné grafiky určené?
jak pise no-X vyse, je dulezity, jak si integrovana grafika stoji relativne vuci soucasnym pozadavkum a ne jak moc vzrostl vykon od roku xy.
pokud se ty pomyslny nuzky relativniho srovnani vykonu rozeviraji, tak je to spatne.
je mi uplne sukam, ze to navysilo vykon dvojnasobne od roku xy, kdyz si u toho neuvedomis jak moc se zvedl vykon vsech jinych moznych grafik za toto obdobi
"byť o něco méně subjektivní, pokud si uživatel může koupit procesor bez grafiky, čímž koupí modelu s grafikou dává najevo, že ji vyžaduje" - uzivatel, ktery si koupi CPU bez grafiky, vetsinou pozaduje silnejsi - tedy diskretni...a jinak, KAZDY uzivatel potrebuje grafiku...tzn. ze kdyz nepotrebuje diskretni, jde do integrovane a u ni moc neresi jeji vykon v 3D.
Otázka nebyla, jestli za arbitrárně dlouhé období relativní výkon poklesl. Otázka byla, jestli a kdy intel začal agresivně každoročně zvyšovat výkon svých GPU.
A to začal s příchodem HD Graphics (rok 2010), která proti G45 měla více než dvojnásobný výkon. Potom přišel rok 2011 a HD3000 zase zdvojnásobila výkon. Teprve potom přišlo APU a pokud by někdo hledal spojitost mezi něma, tak by byl následující rok sklamán, protože HD4000 zvýšila výkon jen o cca 30-40% (na druhou stranu přišel velký svátek v ovladačích, které z verze na verzi zvýšily napříč všemi hrami výkon o 25%). A za pár měsíců příjde další alespoň zdvojnásobení výkonu s intel iris.
APU na to evidentně nemá vliv - přišlo z dnešního pohledu v polovině velkého zvyšování výkonu u intel GPU.
A ještě jedna drobnost - nejedná se o nějaké "tváření se intelu" ale o výsledky nezávislých testů.
Pekne si to zhrnul.
K+
Taky musíte vzít do úvahy to, že práce na architektuře CPU trvaji zhruba 5 let, projekt AMD Fusion byl ohlášen v roce 2006, takže Intel věděl, kdy zhruba AMD uvede první APU a tomu mohl přizpůsobit vývoj G45/HD3000.
Pokud myslíš obecně reakci typu "oni asi budou integrovat grafiku, my bychom měli taky", pak možná ano (i když si spíše myslím, že to bylo přirozený vývoj integrace komponent). Pokud myslíš konkrétní vývoj výkonu a vlastností iGPU, tak ani omylem nemohli reagovat na neexistující komponenty. Tam intel jede svým tempem.
APU na to samozřejmě mělo vliv. Jak upozornil jack.xf, projekt byl ohlášen v roce 2006. Že jmenované procesory Intelu přišly dřív, pouze odráží fakt, že AMD dvě generace APU před vydáním zrušila a vydala až třetí čip - Llano. První generace byla ohlášená (v roce 2006) už na rok 2008, v roce 2008 pak na rok 2009 a následně byly zrušeny. Jde o APU Swift (K10 + RV710) a Falcon (Bulldozer + VLIW-5). Srovnej si výkon RV710 se soudobým (2008) řešením od Intelu.
Zatímco se u intelu v úterý před Vánocema rozhodli "začneme zrychlovat grafiky" a na nový rok měli první HD Graphics, co?
Integrace grafiky do procesoru byl prostě jen další logický krok o kterém se mluvilo už třeba v souvislosti s integrací paměťového řadiče u K8. Takže když to zhrnu - idea je o dost starší, spojení AMD+ATI mohlo dát intelu další impuls, ale od té doby intel jede svým tempem bez ohledu na to co dělá AMD (což mimo jiné vychází z toho, že reálné produkty, na které by mohli v intelu reagovat přišly až po jeho dvojtém dvojnásobném zvýšení výkonu).
pravda tak napul. intel si jede svoje tempo, ale zaroven citi, ze je v graficke casti pozadu,tak se snazi sec muze, aby to dohnal. ale nejde to tak rychle, protoze to je prave beh na dlouhou trat. kdyby tu nebylo soucasne APU od AMD tak by si intel skutecne bezstarostne jel to svoje tempo
Pozadu? V současné generaci ano, ale prvním HD Graphics získal intel nejvýkonnější IGP své doby (až na specialitku od nv pro apple). HD3000 byl ve své době více než 2x výkonnější než nejbližší konkurence a to až do příchodu prvních A8. Potom intel naopek zpomalil u HD4000. Prostě nenajdeš jakoukoliv korelaci mezi tím, co vydává intel a amd.
Kde podle tebe HD Graphics předčila HD4250 (4290) se Sideport pamětí?
Nacpat 70 W do BGA balení je sebevražda. Páječi budou mít pré, až se to začne po třech letech po desítkách tísíc všem srát.
Intel kontaktuje chipy ve slitině SnAgCuSb, ne ZnSn jako ATI a nVidia. Takový problém to nebude.
Ještě víc kovů znamená ještě další intermetalické sloučeniny. Každopádně, jak se to neděje mi ukažte na Socketu 775, Socketu 1366, Socketu 2011 atd.
Navíc to s Intelem nemá moc společného, tohle je na výrobcích desek, ti budou dělat komplety.
Chipy se většinou dodávají nakuličkované od výrobce (u CPU a chipsetů Intel). Slitina co jsem uváděl snese o řád více telepných cyklů než v případě levného ZnSn.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.