takze ostava uz len posledny problem, ze to nikto nekupuje? :D
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
takze ostava uz len posledny
Doug Quaid https://diit.cz/profil/doug
20. 12. 2024 - 07:57https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskusetakze ostava uz len posledny problem, ze to nikto nekupuje? :Dhttps://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484180
+
To musíš pěkně postupně, řešit jeden problém za druhým. Na tenhle konkrétní se dostane už v příští pětiletce! Slibujeme! Čestný pionýrský! 😁
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To musíš pěkně postupně,
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
20. 12. 2024 - 09:30https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseTo musíš pěkně postupně, řešit jeden problém za druhým. Na tenhle konkrétní se dostane už v příští pětiletce! Slibujeme! Čestný pionýrský! 😁https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484193
+
Sorry, že to píšu sem nahoru, aby to nezapadlo. Jsem si vzpomněl, která "moderní" aplikace neumí škálovat své grafické rozhraní podle rozlišení displeje. Je to herní klient EA Desktop, ten je optimalizován na fullHD a kdo má jiné rozlišení, má smůlu.
Takže tak, opravdu to nejsou jen 15 let zastaralé softwary.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Sorry, že to píšu sem nahoru,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 12. 2024 - 08:52https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseSorry, že to píšu sem nahoru, aby to nezapadlo. Jsem si vzpomněl, která "moderní" aplikace neumí škálovat své grafické rozhraní podle rozlišení displeje. Je to herní klient EA Desktop, ten je optimalizován na fullHD a kdo má jiné rozlišení, má smůlu.
Takže tak, opravdu to nejsou jen 15 let zastaralé softwary.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484183
+
S "láskou" vzpomínám na "steré dobré časy", kdy čuňata páchající webové stránky nezapomenuly na konec přidat ...
"Optimalizováno" pro IE X.Y 1028x764
Děkuji, už opravdu nemám zájem.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
S "láskou" vzpomínám na
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 12. 2024 - 09:16https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseS "láskou" vzpomínám na "steré dobré časy", kdy čuňata páchající webové stránky nezapomenuly na konec přidat ...
"Optimalizováno" pro IE X.Y 1028x764
Děkuji, už opravdu nemám zájem.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484186
+
20. 12. 2024 - 09:28https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseVidíš a na některých stránkách je to furt 😁https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484191
+
To by na ty podvodníky z EA sedělo - hrát si na profíky a nesplnit ani základní standardy. Po zkušenosti s jejich technickou podporou (z úsporných důvodů prakticky zrušena a nahrazena vzbuzováním dojmu, že mají technickou podporu) jsem musel dát cokoliv od nich na seznam nekoupitelného. SW od nich musí být lahůdka, proti které je i problémový epic herní klient na úrovni SW pro vesmírné projekty.
Ono těch programů bude více, ale ta většina se kterou se tráví nejvíc času na normálním (ne pro retro gaming, staré CNC apod.) PC už je v pořádku a nemusím kvůli němu kupovat velké pixely, pokud nechci koukat na kostrbaté písmo.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
To by na ty podvodníky z EA
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
20. 12. 2024 - 09:22https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseTo by na ty podvodníky z EA sedělo - hrát si na profíky a nesplnit ani základní standardy. Po zkušenosti s jejich technickou podporou (z úsporných důvodů prakticky zrušena a nahrazena vzbuzováním dojmu, že mají technickou podporu) jsem musel dát cokoliv od nich na seznam nekoupitelného. SW od nich musí být lahůdka, proti které je i problémový epic herní klient na úrovni SW pro vesmírné projekty.
Ono těch programů bude více, ale ta většina se kterou se tráví nejvíc času na normálním (ne pro retro gaming, staré CNC apod.) PC už je v pořádku a nemusím kvůli němu kupovat velké pixely, pokud nechci koukat na kostrbaté písmo.
https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484188
+
Problémy, nebo to co určili jako problém, sice vyřešili, ale zas tak moc to nepomohlo.
285k se stále nepovedlo doběhnout a předběhnout 14900k.
Snad se povede alespoň zeztratit x3d procesory z dohledu (v rámci herního použití).
Pokud jste se těšili na zázračné zlepšení výkonu na základě výsledků testů Cyberpunku, tak jste se tešili předčasně. Úpravy byly udělány ve hře a do jiných her se zlepšení .. jaksi nepřenese.
20. 12. 2024 - 09:21https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseProblémy, nebo to co určili jako problém, sice vyřešili, ale zas tak moc to nepomohlo.
285k se stále nepovedlo doběhnout a předběhnout 14900k.
Snad se povede alespoň zeztratit x3d procesory z dohledu (v rámci herního použití).
https://www.techpowerup.com/review/arrow-lake-retested-with-latest-24h2-updates-and-new-bios/
Pokud jste se těšili na zázračné zlepšení výkonu na základě výsledků testů Cyberpunku, tak jste se tešili předčasně. Úpravy byly udělány ve hře a do jiných her se zlepšení .. jaksi nepřenese.
https://www.pcgamesn.com/intel/cyberpunk-2077-arrow-lake-benchmarkshttps://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484187
+
20. 12. 2024 - 09:23https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseŠkrty v rozpočtech Intelu už začínají přinášet "ovoce".
Intel opustil své plány na renezanci x86S
https://www.techpowerup.com/330066/intel-abandons-x86s-plans-to-focus-on-the-regular-x86-64-isa-advisory-grouphttps://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484189
+
To bych za pozitivní zprávu vcelku bral, většina legacy instrukcí je snad již řadu let záležitostí mikrokódu a patrně neprochází nějakým překotným vývojem. Přidat k nižšímu výkonu, větší spotřebě, nespolehlivosti ještě omezenou zpětnou kompatibilitu by ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To bych za pozitivní zprávu
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
20. 12. 2024 - 10:03https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseTo bych za pozitivní zprávu vcelku bral, většina legacy instrukcí je snad již řadu let záležitostí mikrokódu a patrně neprochází nějakým překotným vývojem. Přidat k nižšímu výkonu, větší spotřebě, nespolehlivosti ještě omezenou zpětnou kompatibilitu by ...https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484197
+
Někdy i příliš proaktivní vývojáři her si optimalizují věci na míru a pak, když vyjde nová generace CPU, tak jejich optimalizace způsobují ... problémy. Viz Cyberpunk 2077. Po patchi 2.2 vyskočil výkon pro arrow lake, kdy v předchozí verzi byl arrow lake o dost horší ve výkonu, než 14gen. Podle samotných vývojářů až o 33%. Nechápu, co tam teda vývojář tolik ladí, že má takové propady, ale snad to napsali nějak inteligentně, až vyjde panther lake, aby ty optimalizace nemuseli dělat znovu. Intel si za to může ale do určité míry sám tím, že míchá 2 typy jader. Na druhou stranu chápu, proč to dělá a říkám si, co v tom CP2077 asi tak vymýšleli...
20. 12. 2024 - 09:31https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseNěkdy i příliš proaktivní vývojáři her si optimalizují věci na míru a pak, když vyjde nová generace CPU, tak jejich optimalizace způsobují ... problémy. Viz Cyberpunk 2077. Po patchi 2.2 vyskočil výkon pro arrow lake, kdy v předchozí verzi byl arrow lake o dost horší ve výkonu, než 14gen. Podle samotných vývojářů až o 33%. Nechápu, co tam teda vývojář tolik ladí, že má takové propady, ale snad to napsali nějak inteligentně, až vyjde panther lake, aby ty optimalizace nemuseli dělat znovu. Intel si za to může ale do určité míry sám tím, že míchá 2 typy jader. Na druhou stranu chápu, proč to dělá a říkám si, co v tom CP2077 asi tak vymýšleli...
Tady ten uživatel na redditu pak postuje úplnou šílenost po aktualizaci, až se mi to nechce věřit. (Ukradeno z diskuze na PCT)
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/1hcipx6/intel_core_ultra_7_265k_has_91_performance_uplift/https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484194
+
Třeba jen přidali přiřazování konkrétních úloh konkrétním jádrům specificky pro konkrétní řadu CPU. Aby to neskákalo sem tam, zvlášť když malá jsou na Intelu připojená čtveřice současně na sběrnici, takže na sebe čekají, až budou moci komunikovat s hrou. Podobně dřív v začátcích HT byl rozdíl Intel / AMD v jejich číslování jader AaAaAaAa / AAAAAaaaa.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Třeba jen přidali přiřazování
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
20. 12. 2024 - 16:45https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseTřeba jen přidali přiřazování konkrétních úloh konkrétním jádrům specificky pro konkrétní řadu CPU. Aby to neskákalo sem tam, zvlášť když malá jsou na Intelu připojená čtveřice současně na sběrnici, takže na sebe čekají, až budou moci komunikovat s hrou. Podobně dřív v začátcích HT byl rozdíl Intel / AMD v jejich číslování jader AaAaAaAa / AAAAAaaaa.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484227
+
To asi jo, ale toto museli řešit už pro 12gen alder lake a jednou to budou řešit pro panther. Pokud to musí řešit pro každou generaci zvlášť, je to zlo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To asi jo, ale toto museli
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
20. 12. 2024 - 18:11https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseTo asi jo, ale toto museli řešit už pro 12gen alder lake a jednou to budou řešit pro panther. Pokud to musí řešit pro každou generaci zvlášť, je to zlo.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484230
+
20. 12. 2024 - 18:12https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseAle za to nemůže výrobce software.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484231
+
Jak bylo řešeno - mnohé recenze se s většinou těch problémů už nějak popasovaly a snažily se přinést co nejlepší výkon, i ve spolupráci s Intelem. Takže já tyhle opravy vnímám zatím spíš jako pro BFU, aby dostali výkon blízký recenzím i bez laborování.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jak bylo řešeno - mnohé
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
20. 12. 2024 - 09:38https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseJak bylo řešeno - mnohé recenze se s většinou těch problémů už nějak popasovaly a snažily se přinést co nejlepší výkon, i ve spolupráci s Intelem. Takže já tyhle opravy vnímám zatím spíš jako pro BFU, aby dostali výkon blízký recenzím i bez laborování.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484196
+
Stacilo uvest Arrow Lake jenom s velkymi jadry, intel si sam sobe nakopnul prdel a uvazl krk.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Stacilo uvest Arrow Lake
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
20. 12. 2024 - 12:12https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuseStacilo uvest Arrow Lake jenom s velkymi jadry, intel si sam sobe nakopnul prdel a uvazl krk.https://diit.cz/clanek/intel-temer-vsechny-problemy-arrow-lake-jsme-jiz-vyresili/diskuse#comment-1484213
+
takze ostava uz len posledny problem, ze to nikto nekupuje? :D
To musíš pěkně postupně, řešit jeden problém za druhým. Na tenhle konkrétní se dostane už v příští pětiletce! Slibujeme! Čestný pionýrský! 😁
Sorry, že to píšu sem nahoru, aby to nezapadlo. Jsem si vzpomněl, která "moderní" aplikace neumí škálovat své grafické rozhraní podle rozlišení displeje. Je to herní klient EA Desktop, ten je optimalizován na fullHD a kdo má jiné rozlišení, má smůlu.
Takže tak, opravdu to nejsou jen 15 let zastaralé softwary.
S "láskou" vzpomínám na "steré dobré časy", kdy čuňata páchající webové stránky nezapomenuly na konec přidat ...
"Optimalizováno" pro IE X.Y 1028x764
Děkuji, už opravdu nemám zájem.
Vidíš a na některých stránkách je to furt 😁
To by na ty podvodníky z EA sedělo - hrát si na profíky a nesplnit ani základní standardy. Po zkušenosti s jejich technickou podporou (z úsporných důvodů prakticky zrušena a nahrazena vzbuzováním dojmu, že mají technickou podporu) jsem musel dát cokoliv od nich na seznam nekoupitelného. SW od nich musí být lahůdka, proti které je i problémový epic herní klient na úrovni SW pro vesmírné projekty.
Ono těch programů bude více, ale ta většina se kterou se tráví nejvíc času na normálním (ne pro retro gaming, staré CNC apod.) PC už je v pořádku a nemusím kvůli němu kupovat velké pixely, pokud nechci koukat na kostrbaté písmo.
Problémy, nebo to co určili jako problém, sice vyřešili, ale zas tak moc to nepomohlo.
285k se stále nepovedlo doběhnout a předběhnout 14900k.
Snad se povede alespoň zeztratit x3d procesory z dohledu (v rámci herního použití).
https://www.techpowerup.com/review/arrow-lake-retested-with-latest-24h2-...
Pokud jste se těšili na zázračné zlepšení výkonu na základě výsledků testů Cyberpunku, tak jste se tešili předčasně. Úpravy byly udělány ve hře a do jiných her se zlepšení .. jaksi nepřenese.
https://www.pcgamesn.com/intel/cyberpunk-2077-arrow-lake-benchmarks
Škrty v rozpočtech Intelu už začínají přinášet "ovoce".
Intel opustil své plány na renezanci x86S
https://www.techpowerup.com/330066/intel-abandons-x86s-plans-to-focus-on...
To bych za pozitivní zprávu vcelku bral, většina legacy instrukcí je snad již řadu let záležitostí mikrokódu a patrně neprochází nějakým překotným vývojem. Přidat k nižšímu výkonu, větší spotřebě, nespolehlivosti ještě omezenou zpětnou kompatibilitu by ...
Někdy i příliš proaktivní vývojáři her si optimalizují věci na míru a pak, když vyjde nová generace CPU, tak jejich optimalizace způsobují ... problémy. Viz Cyberpunk 2077. Po patchi 2.2 vyskočil výkon pro arrow lake, kdy v předchozí verzi byl arrow lake o dost horší ve výkonu, než 14gen. Podle samotných vývojářů až o 33%. Nechápu, co tam teda vývojář tolik ladí, že má takové propady, ale snad to napsali nějak inteligentně, až vyjde panther lake, aby ty optimalizace nemuseli dělat znovu. Intel si za to může ale do určité míry sám tím, že míchá 2 typy jader. Na druhou stranu chápu, proč to dělá a říkám si, co v tom CP2077 asi tak vymýšleli...
Tady ten uživatel na redditu pak postuje úplnou šílenost po aktualizaci, až se mi to nechce věřit. (Ukradeno z diskuze na PCT)
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/1hcipx6/intel_core_ultra_...
Třeba jen přidali přiřazování konkrétních úloh konkrétním jádrům specificky pro konkrétní řadu CPU. Aby to neskákalo sem tam, zvlášť když malá jsou na Intelu připojená čtveřice současně na sběrnici, takže na sebe čekají, až budou moci komunikovat s hrou. Podobně dřív v začátcích HT byl rozdíl Intel / AMD v jejich číslování jader AaAaAaAa / AAAAAaaaa.
To asi jo, ale toto museli řešit už pro 12gen alder lake a jednou to budou řešit pro panther. Pokud to musí řešit pro každou generaci zvlášť, je to zlo.
Ale za to nemůže výrobce software.
Jak bylo řešeno - mnohé recenze se s většinou těch problémů už nějak popasovaly a snažily se přinést co nejlepší výkon, i ve spolupráci s Intelem. Takže já tyhle opravy vnímám zatím spíš jako pro BFU, aby dostali výkon blízký recenzím i bez laborování.
Task has failed successfully :)
Stacilo uvest Arrow Lake jenom s velkymi jadry, intel si sam sobe nakopnul prdel a uvazl krk.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.