Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Intel: Téměř všechny problémy Arrow Lake jsme již vyřešili

Zdroj: Intel

Ačkoli recenzenti a uživatelé zatím žádné změny nezpozorovali, hlásí Intel, že většina problémů, která degradovala výkon a působila problém ve hrách, již byla odstraněna…

Robert Hallock z Intelu v listopadu přiznal, že vydání procesorů Core Ultra 200K / Arrow Lake nedopadlo podle očekávání společnosti. Potíže vysvětloval jako „vícefaktorovou problematiku. Interně sledujeme několik problémů, jejichž kombinace měla docela divoké nezamýšlené dopady“. Vydání nového firmwafru v prosinci však podle prvních ohlasů nepřineslo žádné měřitelné nárůsty výkonu:

Intel nyní zareagoval prohlášením, podle kterého byly čtyři zásadní okruhy problémů vyřešeny, takže procesor již funguje, jak bylo zamýšleno:

Zdroj: Intel | Sumář problémů Arrow Lake

Problémy, které se týkaly chybného schedulingu, výkonnostních rozdílů při opakování identické zátěže, nízkého jednojádrového výkonu, zvýšených latencí a propadů výkonu s Windows 11 24H2, měly podle Intelu společnou příčinu. Intel nepředal Microsoftu včas PPM plán (Processor Power Management), tedy balíček zásad pro řízení spotřeby, parkování jader, úsporných režimů ap. Ten se do systémů dostal až s aktualizací KB5044384. De facto jde o problémy, které většina recenzentů obešla nastavením výkonného napájecího profilu ve Windows 11.

Dále podle Intelu nefungovalo APO (Application Optimization), soubor herních profilů, které stanovují, jak v konkrétního hrách budou využita velká a malá jádra. V důsledku chybějícího PPM totiž nemohlo dojít k aktivaci APO. Problém rovněž vyřešila záplata KB5044384.

Pády u her využívajících proticheatovací ochrany pod Windows 24H2 měly být vyřešeny v nové verzi proticheatovacího ovladače distribuovaného Epicem.

Chybné nastavení v předfinálních BIOSech, které mohlo negativně ovlivnit PCIe Resizable Bar, APO, chování řadiče a další, bylo vyřešeno vydáním nových BIOSů.

První okruh problémů podle Intelu mohl působit 6-30% pokles výkonu, druhý 2-14% pokles, třetí pády a čtvrtý 2-14% pokles. Tyto hodnoty se fakticky překrývají, neboť všechny tři zahrnují např. poklesy v důsledku nefunkčního APO. Dále je potřeba říct, že ne všechny se projevily v recenzích, neboť četné z nich přinejmenším část recenzí obcházela nastavením výkonného napájecího profilu Windows 11 a dalšími ručními zásahy. Jak se tedy liší současný výkon oproti tomu, který bylo vidět v recenzích, lze zatím jen těžko odhadovat. Intel však opakovaně mluví o herním výkonu, takže je pravděpodobné, že aplikačního výkonu Arrow Lake se tyto změny nedotknout nijak.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Intel: Téměř všechny problémy Arrow Lake jsme již vyřešili

Sobota, 21 Prosinec 2024 - 13:59 | Ladis | Výrobce hry chce, aby jela co nejlépe. Hráč chce...
Sobota, 21 Prosinec 2024 - 11:53 | Majklos | No a to je právě to zlo a cesta do pekel ...
Sobota, 21 Prosinec 2024 - 07:01 | Ladis | Když neoptimalizuješ vůbec, tak sice není hra tak...
Sobota, 21 Prosinec 2024 - 06:59 | Majklos | U jiných her takove skoky nejsou. Buď s tím...
Pátek, 20 Prosinec 2024 - 18:12 | Ladis | Ale za to nemůže výrobce software.
Pátek, 20 Prosinec 2024 - 18:11 | Majklos | To asi jo, ale toto museli řešit už pro 12gen...
Pátek, 20 Prosinec 2024 - 16:45 | Ladis | Třeba jen přidali přiřazování konkrétních úloh...
Pátek, 20 Prosinec 2024 - 12:12 | Waffer47 | Stacilo uvest Arrow Lake jenom s velkymi jadry,...
Pátek, 20 Prosinec 2024 - 12:04 | Tomas A | Task has failed successfully :)
Pátek, 20 Prosinec 2024 - 10:03 | Lazar | To bych za pozitivní zprávu vcelku bral, většina...

Zobrazit diskusi