Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel ukázal prototyp samostatného GPU, ale to vlastně není zajímavé

> Leckteré weby o prototypu informují jako o novém začátku samostatných grafik Intelu

Jo, celej internet se jde podelat z jednoho prototypu. Kolik melo asi tak prototypu Larrabee ? tucet ? prototypu v labe ma kazda hardwarova firma tucty. O Intelu a velkych GPU se muzem bavit, az ukazou bezici seriovou vyrobu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdy myslis, ze lze ocekavat nejakou grafiku Intel od Koduriho? 2019-2020, ... ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Je třeba počítat tak se 3 roky, pokud jde o modifikaci stávající architektury a 4, pokud jde o novou architekturu od nuly. To znamená 2020 nejdřív, 2021-2022 reálně. Pokud samozřejmě mezi tím nezmění plány.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

skor viac, lebo to by asi bola systemova zmena porovantelna s Fiji...

GPU Fiji: 596 mm², interposer: 1011 mm² a 8,5 roku práce navrch
18. 6. 2015
https://diit.cz/clanek/amd-fiji-rozmery-jadra/diskuse794903/diskuseHardw...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Ta práce se ale týkala výzkumu a vývoje 2,5D pouzdření a HBM, ne architektury GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ja jakoze nerozumiem o co Intelu ide ... ani jeho ABSOLUTNE TOTALNE NAJVYKONNEJSIE graficke cudo-judo Iris Pro Graphics 580, GT4e, 72 EU, 128 MB eDRAM on board a 1000 MHz ma cca 1,1 TFLOPS FP32 , co je asi tak 40 % vykonu GCN4 Polaris RX 550, co je v podstate naj-low-endovatejsi-low-end dedikovanych grafik AMD v sucasnej ponuke (640 SP = 10 CU).

Pri 10nm, 12 metal layer a 5-gate (miesto 3-gate) FinFET 3D tranzistory a 500 mm^2 miesto tohoto 64 mm^2 a pri 256 EU a zlepsenej energetickej efektivita sa ledva dotiahnu na low-end sucasnych dedikovanych grafik AMD/nVidie (RX 550, GF 1030), resp. dobehnu 2,5-nasobne vykonnejsi AMD APU Raven Ridge. Vega64 (64 CU) ci GF 1080Ti su este minimalne 6-7x vykonnejsie jak low-endy a teda cca 20x vykonnejsie (sedia aj papierove cisla 20-25 TFLOPs v FP32) jak ABSOLUTNE TOTALNE NAJVYKONNEJSIE graficke cudo-judo intelu, ktore doteraz vyrobil (1,1 TFLOPs). Fakt neruzumiem co chce intel na poli dedikovanych grafik robit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Intel s 256 EU (2018 SP) by výkonem byl někde kolem nVidia 1070 a Vega56 minimálně... Ono by to mělo i trošičku frekvenci viš...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

----------------------- ----------------------- ----------------------- -----------------------
a ty si akoze mentalne v poriadku? 72 EU ma vykon 50% AMD APU Raven Ridge resp. 40% RX 550 a ty bluznis o tom, ze 256 EU by malo vykon 20x vyssi?

aha pockaj, myslel si GPU na 10 000 MHz ?
----------------------- ----------------------- ----------------------- -----------------------

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je jen testovaci vyrobek a proste si Intel overil, ze je stale 25x pomalejsi nez NVidie. Ted budou u Intelu spolehat na Koduriho, ze priste bude rozdil podstatne mensi. Osobne neverim, ze se Intel na NVidii nekdy dotahne, ale neodmitam to, kazda konkurence se hodi a bude motivovat NVidii i AMD k lepsim vykonum.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele PV

Mám takový dojem, že co Intel ukázal, je jen potištěný kousek papíru, i s viditelným tiskovým rastrem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Muze to to pripominat, ale jsou to pajeci kulicky na povrchu cipu, ktere dosednou na nosic jako je tento: http://www.samsungsem.com/global/product/pcb/package-substrate/flip-chip...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele PV

Ajo, po zvětšení to už nějak vypadá.
http://genknews.genkcdn.vn/k:2016/photo-0-1471422780461/bangthoathuanvoi...

Mno, opravovat zapájení bych u toho nechtěl :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak k tomu este pomoze GLSL On-disk shader cache a bude to, ako pri Deus Ex Test run time

pri Inteloch
zo 490,77 na 261,29s
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=intel-glsl-cache&num=2

alebo pri AMD anpr.
z 241,34 na 151,72 s
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=radeonsi-shader-cach...

Intel GLSL On-Disk Shader Cache Enabled By Default
Written by Michael Larabel in Intel on 21 February 2018 at 06:00 AM EST
For the Mesa 18.0 release the functionality isn't enabled by default but it will be for Mesa 18.1.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Intel-Shader-Cache-D...

ano ja viem, este ani 18.0 nevysla

See our Mesa 18.0 feature overview to learn about this quarterly feature update to Mesa. The stable Mesa 18.0.0 release should happen by the end of February.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Ubuntu-18.04-Getting...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.