Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel Xe / ARC dotahuje RTX 3070 Ti jen v syntetice, ve hrách je slabší a padá

Včera jsem pod předchozím textem o Arc napsal "Víme, že se nečeká jen na odladěnost ovladačů? ..." ... a prozatím za to schytal pět mínusů. No, co dodat.

Že jsou vývojáři her dneska spíš lepiči enginů a pluginů, víme. Prostě buď líná prasata, nebo chudáci honění do co nejrychlejšího a nejlevnějšího vydání přehajpované hry ze strany jejich markeťáků-kravaťáků. Odladí se to pro AMD a Nvidii, jakž-takž. Intel má smůlu.

Tak a šup, chci minimálně šest mínusů!

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Asi si cital iny clanok, lebo v tomto clanku bolo napisane, ze pod DX12/Vulkanom uz tieto neduhy, ktore si spominal uz graficke timy amd/nvidie/intelu drivermi opravit nemozu. A na DX11 serie pes.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslim že každemu je jasne že 95% tychto GPU skonči v ťažbe, už ich mali davno vydať ...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

David Ježek: Spíš než že za to úplně můžou vývojáři bych řekl že za to můžou kravatáci ze shora kteří o programování vědí úplně kulové a tlačí na ně s nesmyslnými požadavky a termíny a pak to dopadá jak to dopadá.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Presne toto som chcel napisat aj ja. Nie som sice programator pocitacovych hier, ale som programator, a viem, ze takmer vzdy to byva prave tymi terminami. Majitelia chcu prachy (resp. manager premie) a tak sa tlaci na termin (ktory si ako vzdy vycucaju z prsta).

Neviem, ako by sa pacilo autorovi clanku, keby na neho sef tlacil, ze musi za hodinu napisat clanok, ten potom publikuje a potom mu ludia v diskusii napisu, ze aky lenivy autor, odflakol to.. hanba mu.. nech robi radsej nieco ine... atd.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, protože kravaťák nemá rozpočet a na samotné programování nenavazuje ranec dalších procesů.

Jestli ono to nebude třeba i tím, že tyhle věci se hodně špatně plánují, protože ani sám programátor nedokáže na začátku říct, jak dlouho mu to bude trvat. Což je pochopitelné u softwaru, jako je AAA hra, kdy jde v podstatě o unikátní software postavený na míru. "Aby posouval hranice oborou".

U mobilní p2w hry se vám to nestane tak často, tam se jede na jistotu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

clovek by rek, ze na drivery meli navic cely ty dva roky, co to odkladaj..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jenže jsi psal o ovladačích na Linuxu, ale na ty Intel rozhodně nečeká.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Víme, že se nečeká jen na odladěnost ovladačů? Na Linuxu se třeba vše nestihlo během začleňovacího okna pro 5.17 ... takže si ještě počkáme..."

Důležité je to slovo TŘEBA. Uvedl jsem obecnou domněnku, že to je dáno ovladači a tu jsem pak rozvedl na příkladu Linuxu. Asi jsem mohl zvolit důraznější slovosled slovem TŘEBA rovnou začínajícím tu větu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to , že o pravdu tu nikdo nemá zájem ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Víme, že se nečeká jen na odladěnost ovladačů?

Možná přesnější by bylo napsat, že se čeká až ovladače budou s hrami fungovat.

> Prostě buď líná prasata, nebo chudáci honění do co nejrychlejšího a nejlevnějšího vydání přehajpované hry ze strany jejich markeťáků-kravaťáků.

Spíš to je dané prostě tím, že uživatelé nejsou na drahé a pomalu vyvíjené hry zvědaví.
Zaúřaduje přirozený výběr, kdy herní studio, které bude trávit čas pilováním kódu (a hra kvůli tomu vyjde později a bude dražší) nejspíš zkrachuje.

Ona je taky otázka, proč by vývojář hry vlastně ty opravy dělal, pokud to za něj vyřeší ovladače grafiky.
Kód bude hezčí a ušetří práci vývojářům ovladačů, ale to pro tu hru samotnou nemá žádný přínos. Takže fakticky na tom bude lépe, když se na opravování grafiky vykašle a místo toho udělá něco jiného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"AMD s Nvidií si svůj díl nadstandardního (ovšem z hlediska použitelnosti nevyhnutelného) úkolu odpracovaly."
Tohle považuji za zásadní chybu v přístupu AMD a NVidie. Ty firmy, které hry vydaly rozbité, respektive ty konkrétní nedodělané hry, mely být jmenované a veřejně vystaveny na pranýři. Pak to vypadá, jak to vypadá. Vyjde hra, půl roku se záplatuje, by byla alespoň hratelná a potom se na to vydavatel vykašle a hráč má smůlu.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

tohle by mě taky zajímalo, není někde seznam těch největších prasáků, a co tam zprasili? :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Někdy to může bejt i záměr :) Hra je speciálně odladěná na jeden HW (a v úvodní animaci je i logo výrobce) a odladění na ostatní HW se už nechá na druhého výrobce.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Zásadní chyba nebo ne, fakt je ten, že většinu hráčů nezajímá, jestli si výrobce grafických karet vede nějaký pranýř, ale jestli jim na grafické kartě hra poběží nebo nepoběží. A podle toho nakupují. Navíc podobný pranýř moc nepomůže vztahům mezi vývojářem a výrobcem karty, takže by se tím výrobce odsoudil k tomu, že hry / enginy daného studia na jeho hardwaru poběží mizerně i nadále.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, kdyby se na "všechny" vývojáře vykašlali "všichni" výrobci karet, tak by vývojáři nezbylo nic jiného, než to opravit sám. Jenže na to už je pozdě, DX12/Vulkan je "OK" a na DX11 už asi "každý" kašle...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Každý kašle na DX12 :) DX11 je nejpoužívanší API dneška pod Windows.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to skor naopak. Vo vidine "lepsieho svetla" si na seba vyrobcovia grafickeho HW usili budu. Pretoze to zrejme zacalo ako kazdy dobry napad: fixneme tu hru a na nasom HW pojde lepsie, krajsie, rychlejsie, whatever. Budu to body v marketingu navyse. No a nakoniec to dopadlo tak, ze si herny priemysel zvykol vydavat nedorobky, ktore im nakoniec aj tak vyrobcovia GPU osahaju (a nie vzdy k lepsiemu), pretoze im to aj tak prejde a teraz su do toho vyrobcovia v podstate nuteni. A asi to konzumuje nemale zdroje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

boudu? spis naopak, ne? maj jistotu ze se jim nikdo nenacpe do jejich trhu.. zadna zacinajici firma nezvladne konkurovat jejich driverum.. takze spis dost chytra investice..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nie, lebo:
1) Vulkan, Metal, DX12, kde si hra ide v podstate as close as possible to the bare metal. Nie je to programovanie nad bare metal, ale polonefunkcny engine sa dost pravdepodobne vobec nerozbehne.
2) Ono platit team defakto reverznych inzinierov, ktori budu debugovat cudzie enginy a fixovat shadery, alebo pisat heuristicke algoritmy, ktore budu vyhladavat nekorektne chovanie a patchovat ho rozhodne nie je lacna zalezitost. Ti ludia nieco stoja a treba ich platit, ci sa hry vydavaju, alebo nie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je takový zjednodušený přístup, který předpokládá, že lze vždy ukázat na viníka.
Věřím tomu, že se HW taky nechová vždy úplně korektně a potřebuje hacky. Je to tak se vším, gfx karty nebudou výjimkou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Navíc tam je více trochu více mezistupňů: hra - OS - API - drivery - hardware

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Viník je u Intelu, ovladače na integrované grafiky mají ale staví něco nového.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> Tohle považuji za zásadní chybu v přístupu AMD a NVidie.

Jenže obvykle se asi nevydávají hry, které by nefungovaly vůbec; Budou fungovat alespoň na tom, co mají sami vývojáři.
Takže se třeba stane, že na kartách výrobce X hra funguje dobře a na kartách výrobce Y má snížený výkon.
V horším případě to bude populární hra, lidi v ní budou testovat výkon grafik a grafiky Y z toho budou vycházet špatně.
A pak výrobce Y může vysvětlovat, že ta hra je zprasená, ale fňukání výrobce kvůli špatným recenzím asi nikoho nebude zajímat. Anebo to může opravit v ovladači.

Navíc zrovna teď to AMD a nVidii fakticky pomohlo, protože to ztížilo vývoj konkurenčních grafik.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> fňukání výrobce kvůli špatným recenzím asi nikoho nebude zajímat. Anebo to může opravit v ovladači

Není co opravovat, hra je špatně. Přidá se workaround pro danou hru (profil). Proto po vydání AAA her hned vycházej nové ovladače NV a AMD zvyšující výkon a opravující problémy. Ano, z tohohle důvodu je vstup dalšího hráče nemožný (obrovská databáze workaroundů a lidi vyhrazený na okamžitou odpověď na vydání nových AAA her). Teda pokud vás netrápí, že některé hry jdou blbě nebo vůbec (osobní zkušenost s Intel GPU). A taky proto nové ARM SoC pro PC budou mít GPU NV a AMD.

EDIT: Low level API tohle mohou dlouhodobě řešit. Bude aktivně hraných čím dál méně her ve starých API, kde jsou potřeba profily na straně ovladače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Není co opravovat, hra je špatně.

Věta o 6 slovech si zvládne sama protiřečit :-)
Pokud hra je špatně, zjevně je co opravovat.
Ale pokud to opraví ovladač grafiky, autorovi hry se vyplatí to neřešit a místo toho třeba vyvinout další obsah.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ako to funguje pri konzolach? konkretne na Xboxe? hry bezia na DirectX - opravuje hry AMD v ovladacoch, ktore ako update dostane konzola, ci to Microsoft (Sony v pripade Playstationu) vyzaduje priamo od vyrobcu hry a vydane su ako patche pre hru? ak by to bolo opravene priamo v hre, preco tie iste upravy nedat do Win kodu tej istej hry?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD výrobcům konzolí dodává pouze hardware a podklady. SW podporu si řeší sami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tam ich nemusí výrobca pustiť do "store-u" ak nefungujú

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hra musí projít kontrolou MS a Sony. Nevím, jak MS, ale Sony za každou kontrolu chce ranec peněz. Jedna indie hra kvůli tomu nedostala češtinu, protože výrobce chtěl stihnout původní termín a nemá budget na kontrolu update pro PS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam je to dost ako vo svete Applu. Optimalizuje sa na jeden / dva / tri / styri rozne kusy HW (podpora Xbox / PS v max. dvoch generaciach). To uz vacsinou daju aj uplni retardi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A proto se dnes volá API jako třeba DX12, aby jsi nemusel řešit HW. Jenže když je vývojář lempl, nepomůže nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono reálně velké hry pro desktop/konzole/mobily jsou v Unreal a menší v Unity, a ty enginy si řeší místní API sami. Vulkan na Linuxu a Androidu, DX12 na Windows a Xboxu a Metal na Apple.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

API, ako trebars DX 12 sa pouzivaju tak zhruba od konca 90. rokov, dokonca OpenGL mozno este dlhsie, skor nez graficky akcelerator tak, ako ho pozname dnes, vobec vznikol. Na HW si bezna aplikacia v ziadnom aspon trocha serioznom OS priamo nema sancu sahnut.

Lenze aplikaciu aj tak treba riesit vzhladom k tomu, aky HW este ma byt schopny jej behu a aky uz nie, pretoze to ziadne API uplne neabstrahuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam je to obalené ve vývojářském SDK a proti tomu to musí fungovat. Ovladače tam jako také nejsou, není důvod, HW je jasně daný. Pokud jsou chyby v SDK, opravuje je platform holder. Pokud je to na nižší úrovni, musí to opět řešit vlastník platformy spolu s AMD.

Konkrétně, třeba v roce 2020 MS přešel na nové SDK pro XBox a trvalo cca 12 měsíců (někdy od léta 2020 do jara 2021), než opravil chybu, která způsobovala výkonové problémy (např. AC:Valhalla). Všechno se vlastně zjišťovalo zpětně, protože v měření DigitalFoundry byly vidět nevysvětlitelné propady, působilo to systematicky. S odstupem to přeměřili a už tam nejsou. Dokonce se myslím ví, od kterého patche firmwaru konzole to bylo opravné. Ale tiskovku k tomu nikdo nedělal (nebo jsem nezaznamenal)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jak s procesory tak i s grafikama ale v současném stavu Intelu celkem žádné překvapení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To potrva roky, nez se Intel SW podporou pro sve gpu vyrovna NV nebo AMD.
NV a AMD ma proste uz nejaky zkusenosti. To Intelu proste chybi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chválim použitie toho ex-developera nVidia-e

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napisu to otevrene, kto cekal na zazrak docka se hovna, intel totiz neustale veci odkladal a odklada, dale vydava nenazrane procesory navic v konfiguraci kterou lidi proste nechteji(+atom). 6 let pilil svuj 10nm proces do jakz takz akceptovatelne roviny, sliby nahrazuje sliby, podle mne to skonci stejne jako Larabee, nekde zatavene v skle, jako specialni ASIC obvod pre tezbu a pro nadsence, stejne vyrobit cip je jenom vec jedna, jeste jej musi akceptovat samotni vyrobci karet a ty jestli nebudou mit zajem, muze(-sí) si to intel delat ve vlastni rezii povezme s Foxconn-em.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No mohli by se inspirovat automobilovým průmyslem a odkoupit pár modelů grafik od nvidie za velkoobchodní ceny trochu jim poupravit takty hodit na ně nálepku Intel a měli by vlastní GK.
Bylo by to pro ně jednodušší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jenze problem jsou drivery.. to si muzou od nVidie koupit koli chipu budou chtit a drivery jim to nevyresi..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Intel to uz raz spravil. Dodavatelom IP nebola ani nvidia ani ati, ale PowerVR. Kupili to aj s ovladacmi, ale len na Windows a velmi rychlo sa toho zbavili a podpora sa stratila. Situacia nie nepodobna tomu, ako dopadol Kaby Lake.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné je, že ovladače mobilových grafik jsou dodnes tragédie. Takže ARMy pro PC budou mít grafiku AMD a NVidia se standardními desktopovými ovladači, odladěnými pro PC hry a programy. Mimochodem ta PowerVR nebyla jediná: v Kaby Lake-G máš GPU od AMD. Ovládací panel AMD je překreslený do modrých a bílých barev Intelu a logo je vyměněné za Intel ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo přesně, diskuzní fóra jsou narvaný lidma co řeší problémy s ovladači grafik v mobilech, zatímco po problémech Intelu-AMD-Nvidie není ani vidu ani slechu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teď nevím, jak to myslíš. Problémy s GPU na mobilech najdeš třeba v diskuzích pod bugy opensource projektů. Nejsou to jen appky třetích stran, ale i třeba webové jádro Googlu Chromium. Většina vývojářů je odfiltrovaná tím, že použije hotový engine (Unity, Unreal, ...), framework (Xamarin, ...) nebo jsou to zabalené webové aplikace a jedou ve webové komponentě Googlu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi od toho, o bugoch na akej platforme sa budeme bavit. ARMove GPU maju povacsinou na holom neAndroidovom Linuxe mizernu podporu, pretoze ziadne oficialne drivery neexistuju. To asi robi len nvidia s Tegrami. Zvysok je kompletne reverse-engineerovany. Vyrobcovia tych SoC nevidia dovod v investovani casu do podpory non-Android grafickych stackov, ked na to neexistuju odberatelia, co by to zaplatili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mluvil o Androidu. Pamatuje např jak krátký seznam telefonů (Android) umožňoval běh v té době populární Fortnite? Většina telefonů měla zastaralé ovladače, kdy Vulkan chyběl nebo byl zabugovaný, a kvůli systému aktualizací ani nikdy nedostala update (v lepším případě jen security updaty, ale opravy chyb ne)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam si treba uvedomit, ze Androidie zariadenia patria do domeny embedded zariadeni a tam je trh pomerne hodne vertikalny.

Existuje vyrobca SoC, ktory ma integrovanu nejake GPU, k tomu GPU sa nejako zozenu ovladace pre platformu, ktoru pouziva nejake rozumne mnozstvo platiacich zakaznikov (cize dnes vo svete ARM prevazne len Android. Aj ked je zalozeny na Linuxe, Android ma kompletne iny graficky stack). Pre tuto kombinaciu sa vytvori takzvany board support package pre nejake referencne zapojenie. A to je pre vacsinu pripadov stav v ktorom bude to zariadenie dostupne az do EOL SoC. Pokial si za to konecny odberatel nepriplati tucne peniaze, ziadne funkcne aktualizacie drivera nedostane. Maximalne tak bugfixy. Vynimkou mozu byt pripady, kedy vyrobca SoC nieco slubil, ale nedodal a doda to dodatocne v neskorsej verzii BSP.

Dalsia vec je, ze vo svete Androidu telefon vacsinou dostane update o jednu, v extremnych pripadoch dve major verzie OS a potom zacne moralne zastaravat, aj ak HW je este uplne v pohode.

A nepamatam si, aky kratky zoznam telefonov umoznoval beh Fortnite, pretoze ma to vobec nezaujima.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vůbec tě to nezajímá, ale musíš se k tomu vyjadřovat. Rozdíl mezi mobily a počítači se stírá (Android Desktop Mode - nyní v oficiální virtualizaci umí i Windows 11 for ARM s oficiální emulací x86 - a použití SoC i v počítačích - Apple a procesory "APU" od AMD). Jinak Android (jako každý OS) má sice vlastní graphics stack (mimochodem Wayland na Linuxu vychází z toho na Androidu), ale výrobce GPU implementuje jen standardní API jako OpenGL (ES) a Vulkan. Morální zastarávání androidích zařízení je obecný problém a jedním z řešení je třeba Google Fuchsia (stabilní driver ABI).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Kupili to aj s ovladacmi“

Odkud tato informace pochází?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ovladace na tuto generaciu intelich grafik nikdy pre Linux neexistovali. Specificky nie 3D, nejaka basic 2D akceleracia mozno. Oficialny dovod bol, ze IP code aj drivery su licencovane a closed source, tak ich Intel do opensource GPU driverov zaclenit nemoze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když mají ovladače na ty jejich zobrazovadla tak se je časem naučí udělat i na GK.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nie som si isty, ci je v modernom automobilovom priemysle nieco, cim sa da inspirovat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U některých karet by mně nevadilo, že by byly vydány se seznamem her, které jednoznačně jdou a s příslibem, že všechny další např. DirectX12 půjdou taky, ale např. DirectX11 ne. Ono by to ten dnešní bordel zmírnilo (ovladače grafiky už zabírají hodně) a vstup nové konkurence by byl obrovské plus. Cena samozřejmě nižší, protože by nemuseli zaměstnávat tolik „opravářů".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kto čakal niečo iné nech sa prihlási u súdruha Žinčicu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Intel to asi opravdu mysli vazne s hernim vykonem. Kdyby se chtel svezt na tezbe, tak odladi hashrate a vyda to. Mozne vysvetleni je, ze ta grafika tezi mizerne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já bych nového silného hráče na poli výkonných/výpočetních grafických karet uvítal. Tak nějak si od toho slibuji lepší dostupnost a lepší ceny. Hry mě až tolik netankují a staré API je věc starých her, takže podpora DX11 není nutná podmínka pro vstup na trh. Tohle spíše vypadá na další a jiné potíže.
Jinak Intel je furt silný hráč a není třeba se obávat, že by se z problémů neotřepal. Nicméně já hodlám těžit ze synergie AMD produktů. Nový komp postavím na platformě AM5 a grafiku doufám, že na podzim se podaří za přijatelný peníz sehnat nějakou RDNA2 kartu sehnat, ideálně více než jenom 8 GB RAM.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To je sice pekne, ale svet nie su len kancelarske masiny a AAA gamerske stroje. To sa tak moze stat, ze existuje nejaky produkt, napriklad animacny nastroj, ktory ma plug-iny a skripty a tie mozu trebars pouzivat DX11, OpenGL, alebo cokolvek. Cele je to napisane v priebehu poslednych dvoch dekad a rozhodne to nikto nebude vsetko prepisovat na novsie API len preto, ze niekde niekomu staci DX12.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak potom je to chyba dodavatele SW, který neumí správně zavolat API. Od toho jsou ta API definovaná, aby se tak používala. Opravovat chybná volání API na straně driveru je totálně na hlavu. Jako vývojář si holt musím tu svoji stranu odladit a teprve když mám jistotu, že se to podělalo na straně HW/driveru, nebo jako fakt nevím, tak to řeším se supportem toho HW. A až se zjistí, kde je chyba, tak si to musí opravit ten, kdo tu chybu udělal.
Hlavně mě nějaké AAA tituly absolutně netankují. Prakticky na kompu nehraju. Potřebuji to právě na aplikace. Ale holt takové, které jsou napsané pořádně.
Silnice se taky nestaví tak, aby řešily chyby výrobců vozidel přece.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nerozporujem. Ja len hovorim, ze bez ohladu na to, akemu mnozstvu AAA gamerov je jedno, ze DX11 v hrach podporovany nebude, na strane HW a driverov je jeho podpora nutna a nejaky cas este nutna ostane. Tak isto aj OpenGL. Proste preto, ze "legacy" SW tu s nami este nejaky ten piatok bude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale podpora DX 11 neni o opravování chyb ve volání DX 11 API ze strany vývojářů her přece :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pokiaľ je daný max počet waferov pre výrobcov / rok nepomôže dostupnosti ani 20 nových výrobcov. Naopak, menšie série = vyššie ceny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že Intel na tyhle křusky ukradne kapacity AMD, tak si sliboval lepší dostupnost a ceny je trochu pohádka. Naopak, místo ověřených GK se solidními ovladači přijde šunt na nic. Není to ze strany Intelu nic jiného než další výměšek na zákazníky - pěkně zablokovat konkurenci možnost prodávat svůj HW, nic jiného v tom není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud budou výrobci grafik pokračovat v cenovém šílení, hraní na PC se stane takovou minoritou, že se výrobcům AAA her ani nevyplatí portace, a hraní tak pojede jen na konzolích... Nebo si budou muset hráči přivyknout na to, že hra pro PC bude stát hodně desítek tisíc.

Ohledně GPU Intelu, Intel má takovou mocenskou a tržní sílu a zdroje, že pokud bude chtít, zaplácne grafické divize Nvidie a AMD jako obtížné hnusné masařky. Překoupí jejich lidi i s archívem patchů a bude to. Nebo jinak: vyhlásí akceptaci jen moderních API a kdo to rychle nesplní, tomu dá ban a zákulisními praktikami ho vykopne ze kšeftu. Jsou schopní to udělat? Docela jistě ano.

Někdo může hned namítnout, že za to výrobci grafik nemohou - "to těžaři krypta". Ale ne, kdyby na tom nechtěli Nvidie a AMD brutálně sosat bez ohledu na zničení PC herního trhu, jistě by našli způsoby, jak ke hráčům karty dostat za snesitelné ceny. Třeba bundlováním s předplatným k herním titulům, věrnostními herními programy a podobně. Jako se to dělá v jiných oblastech...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

I před pandemií spousta her byla jen na konzole, nebo nejdřív na konzole a pak mizerný port na PC od jiné firmy specializující se na porty (původní firma ani nemohla zkontrolovat kvalitu portu). Hraní na PC se bude dále specializovat, např. indie hry (bariéra vstupu na konzole a v menší míře i na mobily) a hry vyžadující klávesnici a myš (ačkoli ty jdou používat i na konzoli, hráči konzolí zatím nejsou velká cílovka na takové hry - ale kdo ví, jestli to bude nějaká graficky náročná hra a většina PC hráčů nebude mít na GPU, co stojí 2x tolik co celá konzole, tak to vydaj i tam).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jediné hry co se musí portovat na PC jsou z PSka, z Xboxu není potřeba, prostě když hra běží na Xboxu tak automaticky i na Windows, Microsoft to má sjednocené.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Celkem souhlasím s tím, že Intel nějaké opravy pro DX11 možná udělá, ale také se k tomu může postavit tak, že je to chyba hry a podporuje jenom oficiální API. V tom nevidím problém. Od toho jsou ta API definovaná.
Nedostatek grafik ale IMO není nic na co by AMD či NVidia úmyslně hráli. Oni na tom vydělají jenom tak, že snadno prodají celou produkci prakticky bez boje. Kdo tím možná trpí, to jsou spíše produkce právě těch tzv AAA titulů - co jsem pochopil, tak to jsou ty nejvíce výkonu nenažrané hry. No a tam je problém, když na to není dostupný HW.
Bundle s hrami to nezachrání. To mě (tím pádem věřím, že spoustu dalších) akorát nakrklo. Proč mám v grafice platit nějaké "dementní" předplatné na hry, když potřebuju komp na výpočty, rendery apod., nikoli na hraní? A nemám to na profi práci za prachy, mám na doma jako koníček a vzdělání. Nejsem firma, která si cenu grafiky promítne do zakázky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hlavní je, jaký to bude mít hashrate... :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Říkal jsem to půl roku zpátky. Na těžbu dobrý.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neviem čo riešite. Benchmarky na tom idú a to je pre Intel podstatné :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, ještě chvíli si s tím bude hrát Intelácký marketing, a předběhne to i RTX 3090. Oni si něco najdou, čím se budou moc pochlubit grafem. Nebo to nějak nafixlují, mají už v tom dlouholetou zkušenost.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Spravne tomu rozumiem?ak sa vo svete uz prestane pouzivat dx11 a dx 9 o niekolko rokov...budu moct prist dalsi vyrobci grafickych kariet?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.