Ta druhá vlasová fotky (holka z boku, kouká doleva)
@ Vlasy v detailu vypadají s DLSS lépe než v nativním rozlišení, ovšem s XeSS se výsledek příliš nepovedl, vypadají jako v polovičním rozlišení a vykazují artefakty. Rozdíl je patrný i na screenshotu, v pohybuje je rušivější.
Mně se tady nezdá DLSS lepší než nativní, nanejvýš stejné, možná lehce horší. Ale XeSS je opravdu o dost horší. To už musí vypadat blbě i v pohybu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ta druhá vlasová fotky (holka
Blaazen https://diit.cz/profil/blaazen
15. 9. 2022 - 00:20https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseTa druhá vlasová fotky (holka z boku, kouká doleva)
@ Vlasy v detailu vypadají s DLSS lépe než v nativním rozlišení, ovšem s XeSS se výsledek příliš nepovedl, vypadají jako v polovičním rozlišení a vykazují artefakty. Rozdíl je patrný i na screenshotu, v pohybuje je rušivější.
Mně se tady nezdá DLSS lepší než nativní, nanejvýš stejné, možná lehce horší. Ale XeSS je opravdu o dost horší. To už musí vypadat blbě i v pohybu.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385442
+
15. 9. 2022 - 08:38https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseS DLSS je méně aliasingu, viz video v pohybu.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385453
+
K čemu je vůbec teď dobrá tato technologie která je vlastně již díky fsr 2.x naprosto zbytečná?
Měl to Intel rovnou odškrtnout po tom co přišlo fsr 2.0, museli přece vidět že v porovnání to jejich XeSS není lepší a nepřináší nic navíc.
Tipuju že xess se objeví teď v pár hrách ve kterých si Intel už zaplatil aby to implementovali a pak upadne v zapomnění.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
K čemu je vůbec teď dobrá
Davamir https://diit.cz/profil/david-mara
15. 9. 2022 - 00:26https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseK čemu je vůbec teď dobrá tato technologie která je vlastně již díky fsr 2.x naprosto zbytečná?
Měl to Intel rovnou odškrtnout po tom co přišlo fsr 2.0, museli přece vidět že v porovnání to jejich XeSS není lepší a nepřináší nic navíc.
Tipuju že xess se objeví teď v pár hrách ve kterých si Intel už zaplatil aby to implementovali a pak upadne v zapomnění.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385443
+
A to tu technologii budou nabízet i na iGPU, nebo to zaříznou zároveň s poslední dGPU? To by se asi ani nevyplatilo dělat, ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A to tu technologii budou
MatRio https://diit.cz/profil/matrio
15. 9. 2022 - 01:33https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseA to tu technologii budou nabízet i na iGPU, nebo to zaříznou zároveň s poslední dGPU? To by se asi ani nevyplatilo dělat, ne?https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385448
+
15. 9. 2022 - 06:31https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseAle tak. To už je za hranou.
Do mrtvol se nekope.
To musí být velká nenávist. https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385451
+
Obě technologie zjevně přidávají víc "detailů", než je na originálu 4K. Ta čára na (hezky tvarované) zadnici místo švu u DLSS mě trkla i při mém stařeckém zraku.
Celkově se mi nelíbí ani jedno, je to jako přeostřená fotka. Předpokládám, že FSR je plusmínus totéž.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obě technologie zjevně
Pety https://diit.cz/profil/petyy
15. 9. 2022 - 06:33https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseObě technologie zjevně přidávají víc "detailů", než je na originálu 4K. Ta čára na (hezky tvarované) zadnici místo švu u DLSS mě trkla i při mém stařeckém zraku.
Celkově se mi nelíbí ani jedno, je to jako přeostřená fotka. Předpokládám, že FSR je plusmínus totéž.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385452
+
Na orvni pokus to neni spatny. DLSR a FSR 1.0 taky nebyl zadny zazrak.
Skoda, ze se to stejne neda rict o samotnych grafikach.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na orvni pokus to neni spatny
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
15. 9. 2022 - 09:03https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseNa orvni pokus to neni spatny. DLSR a FSR 1.0 taky nebyl zadny zazrak.
Skoda, ze se to stejne neda rict o samotnych grafikach.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385456
+
Problém je, že technologicky to staví na stejném základu jako DLSS 2.x / FSR 2.x, ale Intel z něj dosud a navzdory mnoha odkladům nedokázal dostat nic lepšího než tyto výsledky.
Z jiného pohledu - nevím o jediné hře, kde by DLSS 1.x / FSR 1.x vytvářely tak rozsáhlé a rušivé moire jako XeSS. Viděl jsi někdy, že by DLSS / FSR produkoval v takové míře:
15. 9. 2022 - 10:10https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseProblém je, že technologicky to staví na stejném základu jako DLSS 2.x / FSR 2.x, ale Intel z něj dosud a navzdory mnoha odkladům nedokázal dostat nic lepšího než tyto výsledky.
Z jiného pohledu - nevím o jediné hře, kde by DLSS 1.x / FSR 1.x vytvářely tak rozsáhlé a rušivé moire jako XeSS. Viděl jsi někdy, že by DLSS / FSR produkoval v takové míře:
toto? https://youtu.be/rfLwZy650s0?t=725
toto? https://youtu.be/rfLwZy650s0?t=750
a toto? https://youtu.be/rfLwZy650s0?t=773https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385459
+
To moire je masaker. Z toho by mi skapal ocny nerv po pol hodine hrania. Spolu s jitteringom vodnych ploch je to no-go. A to este tipujem, ze tato hra bude jedna z tych, ktore su na tom lepsie.
Realne by som to radsej hral na podstatne nizsich detailoch a rozliseni a prekusol aj uplne dementny upscaling, ktory urobi monitor, nez sa pozeral na toto. By ma z toho po pol hodine rozbolela hlava tak, ako zo staruckeho Wolfensteina 3D.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To moire je masaker. Z toho
ventYl https://diit.cz/profil/ventyl-ventyl
15. 9. 2022 - 10:57https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseTo moire je masaker. Z toho by mi skapal ocny nerv po pol hodine hrania. Spolu s jitteringom vodnych ploch je to no-go. A to este tipujem, ze tato hra bude jedna z tych, ktore su na tom lepsie.
Realne by som to radsej hral na podstatne nizsich detailoch a rozliseni a prekusol aj uplne dementny upscaling, ktory urobi monitor, nez sa pozeral na toto. By ma z toho po pol hodine rozbolela hlava tak, ako zo staruckeho Wolfensteina 3D.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385462
+
Jako jo, tohle vypada fakt blbe. Na druhou starnu zase nevime, jestli odstraneni toho je otazka "tydnu" nebo spis "mesicu" v nove verzi. Pokud je to nejaky bug nebo jeste nedopilovany algorytmus, je mozne, ze to muzou fixnout relativne brzy. Uvidime.
Jinak kdyz vyslo DLSS, tak tam taky bylo nektere hruzy..treba vodni hladina totalne zasumena, atd. Uz jsem to video narychlo nenasel, ale taky to bylo pochutnani.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jako jo, tohle vypada fakt
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
15. 9. 2022 - 11:13https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseJako jo, tohle vypada fakt blbe. Na druhou starnu zase nevime, jestli odstraneni toho je otazka "tydnu" nebo spis "mesicu" v nove verzi. Pokud je to nejaky bug nebo jeste nedopilovany algorytmus, je mozne, ze to muzou fixnout relativne brzy. Uvidime.
Jinak kdyz vyslo DLSS, tak tam taky bylo nektere hruzy..treba vodni hladina totalne zasumena, atd. Uz jsem to video narychlo nenasel, ale taky to bylo pochutnani. https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385464
+
Nemůžeš si to plést s raytracingem? Tam vzniká šum, pokud není správně aplikován vhodný postfiltr.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nemůžeš si to plést s
no-X https://diit.cz/autor/no-x
15. 9. 2022 - 11:20https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseNemůžeš si to plést s raytracingem? Tam vzniká šum, pokud není správně aplikován vhodný postfiltr.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385465
+
16. 9. 2022 - 07:52https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseHele, je to mozne :))https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385563
+
Ono to je s vyvojom zlozitych veci vzdy tak. Dlho, dlho, dlho sa vyvija a za cely ten cas je "vysledok" (z hladiska BFU) nulovy. Ale z hladiska vyvijajucej firmy to moze byt 90% prace/casu. Potom sa zacnu objavovat vysledky, ktore su z hladiska BFU "zle" a "nikdy by som si to nekupil" atd. A nakoniec sa to vypiluje tak, ze BFU len skonstatuje "ja som to hovoril". :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ono to je s vyvojom zlozitych
aqt https://diit.cz/profil/jemepjjpqw
15. 9. 2022 - 14:31https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseOno to je s vyvojom zlozitych veci vzdy tak. Dlho, dlho, dlho sa vyvija a za cely ten cas je "vysledok" (z hladiska BFU) nulovy. Ale z hladiska vyvijajucej firmy to moze byt 90% prace/casu. Potom sa zacnu objavovat vysledky, ktore su z hladiska BFU "zle" a "nikdy by som si to nekupil" atd. A nakoniec sa to vypiluje tak, ze BFU len skonstatuje "ja som to hovoril". :)https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385486
+
nie je to pravidlo 10/90 90/10 skor naopak? Ze 10% casu zabere naprogramovat 90% feature a zvysnych 90% casu zabere dokoncit / dopilovat tych zvysnych 10%? tento stav je niekde odhadom vovnutri tych poslednych 10%, takze odteraz sa vyvoj uz bude len spomalovat. pokial to neposypu programatormi, co samo o sebe nezarucuje, ze sa vyvoj zrychli.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nie je to pravidlo 10/90 90
ventYl https://diit.cz/profil/ventyl-ventyl
17. 9. 2022 - 15:33https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskusenie je to pravidlo 10/90 90/10 skor naopak? Ze 10% casu zabere naprogramovat 90% feature a zvysnych 90% casu zabere dokoncit / dopilovat tych zvysnych 10%? tento stav je niekde odhadom vovnutri tych poslednych 10%, takze odteraz sa vyvoj uz bude len spomalovat. pokial to neposypu programatormi, co samo o sebe nezarucuje, ze sa vyvoj zrychli.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385674
+
Upscaling je hnus sám o sobě. Měřit jestli jeden hnus je lepší než druhý hnus, to né.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Upscaling je hnus sám o sobě.
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
15. 9. 2022 - 09:19https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseUpscaling je hnus sám o sobě. Měřit jestli jeden hnus je lepší než druhý hnus, to né.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385457
+
No jo, ale když ty grafiky to 4k opravdu nedávají.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No jo, ale když ty grafiky to
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
15. 9. 2022 - 12:06https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseNo jo, ale když ty grafiky to 4k opravdu nedávají.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385472
+
Mě ta hra nebavila už před 26 lety. Tak je mi záhadou, kdo to hraje teď?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mě ta hra nebavila už před 26
Kert https://diit.cz/profil/kert
15. 9. 2022 - 15:58https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseMě ta hra nebavila už před 26 lety. Tak je mi záhadou, kdo to hraje teď?https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385492
+
Tomb Raider? Staré jsem moc nezažil, protože jsem v té době jsem na to neměl PC, a preferoval jsem spíš Indiho. Nicméně ty nové, neříkám že je to nějaký zlatý fond her, to ne, ale herně je to příjemná oddechovka se zajímavými lokacemi a nádherným vizuálem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomb Raider? Staré jsem moc
6PbWNsXVA5 (neověřeno) https://diit.cz
16. 9. 2022 - 10:22https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuseTomb Raider? Staré jsem moc nezažil, protože jsem v té době jsem na to neměl PC, a preferoval jsem spíš Indiho. Nicméně ty nové, neříkám že je to nějaký zlatý fond her, to ne, ale herně je to příjemná oddechovka se zajímavými lokacemi a nádherným vizuálem.https://diit.cz/clanek/intel-xess-otestovan-zatim-trpi-radou-artefaktu-oproti-dlss/diskuse#comment-1385592
+
Ta druhá vlasová fotky (holka z boku, kouká doleva)
@ Vlasy v detailu vypadají s DLSS lépe než v nativním rozlišení, ovšem s XeSS se výsledek příliš nepovedl, vypadají jako v polovičním rozlišení a vykazují artefakty. Rozdíl je patrný i na screenshotu, v pohybuje je rušivější.
Mně se tady nezdá DLSS lepší než nativní, nanejvýš stejné, možná lehce horší. Ale XeSS je opravdu o dost horší. To už musí vypadat blbě i v pohybu.
S DLSS je méně aliasingu, viz video v pohybu.
K čemu je vůbec teď dobrá tato technologie která je vlastně již díky fsr 2.x naprosto zbytečná?
Měl to Intel rovnou odškrtnout po tom co přišlo fsr 2.0, museli přece vidět že v porovnání to jejich XeSS není lepší a nepřináší nic navíc.
Tipuju že xess se objeví teď v pár hrách ve kterých si Intel už zaplatil aby to implementovali a pak upadne v zapomnění.
A to tu technologii budou nabízet i na iGPU, nebo to zaříznou zároveň s poslední dGPU? To by se asi ani nevyplatilo dělat, ne?
Ale tak. To už je za hranou.
Do mrtvol se nekope.
To musí být velká nenávist.
Obě technologie zjevně přidávají víc "detailů", než je na originálu 4K. Ta čára na (hezky tvarované) zadnici místo švu u DLSS mě trkla i při mém stařeckém zraku.
Celkově se mi nelíbí ani jedno, je to jako přeostřená fotka. Předpokládám, že FSR je plusmínus totéž.
Na orvni pokus to neni spatny. DLSR a FSR 1.0 taky nebyl zadny zazrak.
Skoda, ze se to stejne neda rict o samotnych grafikach.
Problém je, že technologicky to staví na stejném základu jako DLSS 2.x / FSR 2.x, ale Intel z něj dosud a navzdory mnoha odkladům nedokázal dostat nic lepšího než tyto výsledky.
Z jiného pohledu - nevím o jediné hře, kde by DLSS 1.x / FSR 1.x vytvářely tak rozsáhlé a rušivé moire jako XeSS. Viděl jsi někdy, že by DLSS / FSR produkoval v takové míře:
toto? https://youtu.be/rfLwZy650s0?t=725
toto? https://youtu.be/rfLwZy650s0?t=750
a toto? https://youtu.be/rfLwZy650s0?t=773
To moire je masaker. Z toho by mi skapal ocny nerv po pol hodine hrania. Spolu s jitteringom vodnych ploch je to no-go. A to este tipujem, ze tato hra bude jedna z tych, ktore su na tom lepsie.
Realne by som to radsej hral na podstatne nizsich detailoch a rozliseni a prekusol aj uplne dementny upscaling, ktory urobi monitor, nez sa pozeral na toto. By ma z toho po pol hodine rozbolela hlava tak, ako zo staruckeho Wolfensteina 3D.
Jako jo, tohle vypada fakt blbe. Na druhou starnu zase nevime, jestli odstraneni toho je otazka "tydnu" nebo spis "mesicu" v nove verzi. Pokud je to nejaky bug nebo jeste nedopilovany algorytmus, je mozne, ze to muzou fixnout relativne brzy. Uvidime.
Jinak kdyz vyslo DLSS, tak tam taky bylo nektere hruzy..treba vodni hladina totalne zasumena, atd. Uz jsem to video narychlo nenasel, ale taky to bylo pochutnani.
Nemůžeš si to plést s raytracingem? Tam vzniká šum, pokud není správně aplikován vhodný postfiltr.
Hele, je to mozne :))
Ono to je s vyvojom zlozitych veci vzdy tak. Dlho, dlho, dlho sa vyvija a za cely ten cas je "vysledok" (z hladiska BFU) nulovy. Ale z hladiska vyvijajucej firmy to moze byt 90% prace/casu. Potom sa zacnu objavovat vysledky, ktore su z hladiska BFU "zle" a "nikdy by som si to nekupil" atd. A nakoniec sa to vypiluje tak, ze BFU len skonstatuje "ja som to hovoril". :)
nie je to pravidlo 10/90 90/10 skor naopak? Ze 10% casu zabere naprogramovat 90% feature a zvysnych 90% casu zabere dokoncit / dopilovat tych zvysnych 10%? tento stav je niekde odhadom vovnutri tych poslednych 10%, takze odteraz sa vyvoj uz bude len spomalovat. pokial to neposypu programatormi, co samo o sebe nezarucuje, ze sa vyvoj zrychli.
Upscaling je hnus sám o sobě. Měřit jestli jeden hnus je lepší než druhý hnus, to né.
No jo, ale když ty grafiky to 4k opravdu nedávají.
Mě ta hra nebavila už před 26 lety. Tak je mi záhadou, kdo to hraje teď?
Tomb Raider? Staré jsem moc nezažil, protože jsem v té době jsem na to neměl PC, a preferoval jsem spíš Indiho. Nicméně ty nové, neříkám že je to nějaký zlatý fond her, to ne, ale herně je to příjemná oddechovka se zajímavými lokacemi a nádherným vizuálem.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.