Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel zavírá automobilovou divizi

Nejdřív prachy házeli do kanálu, rozdávali akcionářům na dluh, zkoušeli kraviny. Teď bezhlavě vše ukončují a zavírají celé výrobní divize a chtějí nechat jen to, co sype. Otázkou je, co že to vlastně dnes Intelu vydělává? Vylhané prezentace a opsané domácí úlohy managorů ozdravnému procesu té firmy moc nepomáhají.
Intel teď hnije a hnít bude dál, patrně do té doby dokud bude ve firemní portmonce poslední dolar.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To je dobře.
V Boeingu létat nemusím.
Pravděpodobnost že mi letadlo spadne na hlavu je nulová.
Ale abych si držel odstup od všech aut, kterým intel dodal díly? To nedokážu.

RaptorGate postihl i notebooky, ale nikdo to neřeší.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

10% reklamovanost u Coffee Lake refresh:
alza.cz/intel-core-i7-9700f-d5648727.htm

Co se to děje?!?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je pouze logické vyústění požadavků na 50% marže. AFAIK v automotive je subdodavatel rád za 20%.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsadím se, že nV má i tam tak 60%

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no nVidie tam prodava trochu lepsi hardware nez arc.. koukam na recenzi techpowerup a arc ma vykon na watt na urovni rtx2000 / rx5000.. ty byly vydany 2018/19 takze intel mel letos zacit prodavat gpu co mela nVidie v nabidce pred 7 lety.. se nemuzou divit ze na tom nemaj marze..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To bude sirsi problem, ale v zasade suhlasim. Intel moze hrat prinajlepsom tretie husle.

Vypoctovy HW v autach je v zasade dvojaky: Safety relevant a zbytny (v hantyrke automotive tiez aj QM).

Pri safety relevant sa casto pozaduje, aby ta safety bola uz na urovni HW, podporou ECC to zacina a vyzaduju sa nejake dalsie funkcie. Nie som si isty, ze Intel je schopny / ochotny robit semi-custom HW, ktory toto bude vediet bez istoty predaji a marzi.

Zbytny HW sa potom redukuje na veci ako infotainment a dajme tomu nejaka ta telematika. Trik je v tom, ze napriklad aj taky pocitac budikov sa velmi rychlo moze stat safety relevant, pretoze strata informacie o rychlosti je big no no. Tam potom zalezi od toho ako vyjde FMEA, ci bude treba ASIL-rated HW, alebo nie.

Safety-relevant procesory su vysoko pravdepodobne uplne mimo moznosti x86 aj AMD64. Mozno nizsie levely, alebo benevolentnejsi vyrobcovia (Tesle infotainment tusim ide na HPC pohananom Ryzenom, nie?).

Tento trh maju ale obsadeni ini vyrobcovia, ktori su v automotive zabehnuti dlhsie.

No a pri veciach ako infotainment zasa ide o vykon a spotrebu, kde je ponuka Intelu dajme tomu dost tragicka. Mohli by konkurovat iba cenou a to by podbilo marze.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vůbec jsem nevěděl, že takovou divizi má, teda měl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vedle píšou o masivním propoušení lidí z marketingu. Najmou si externisty s AI nástroji od Accenture.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..takze vysledek bude nejspis jeste hosrsi nez ma Intel dneska :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.