Intel zavírá automobilovou divizi
Hned úvodem bude potřeba ujasnit, o jaké divizi je řeč. Pod střechou Intelu jsou totiž dvě (řekněme) funkční jednotky, které lze označit jako automobilové divize. Jednou je automobilová divize integrovaná v tzv. Client Computing Group. Ta se označuje Intel Automotive Solutions nebo jen Intel Automotive a její webovou stránku najdete zde. Druhou je Mobileye, původně samostatná firma, kterou Intel získal v roce 2017 za $15 miliard, integroval do své struktury a po prvních ekonomický potížích ji v roce 2022 vyčlenil na akciový trh, což je krok usnadňující případný prodej. Stále však vlastní většinový podíl. Webová stránka Mobileye je zde.
Prezentace Intel Automotive Solutions (Intel)
Přestože by se mohlo zdát, že obě divize spolu nemají nic společného, úplně nezávislá jejich historie a činnost není, protože šéfem Intel Automotive Solutions je Jack Weast, který byl vice-prezidentem Mobileye.
Právě Intel Automotive Solutions, dosud součást Client Computing Group, vedená Jackem Weastem, byla odsouzena k rozpuštění. Tento krok má být avizovanou snahou Intelu o úsporu $500 milionů výdajů v roce 2025. Do jaké míry zavření Intel Automotive pomůže, nemůžeme ani odhadovat, protože finanční zprávy Intelu výsledky této divize neobsahovaly (pouze celková čísla pro Client Computing Group) a pokud se ve zprávách z posledních let hovoří o automobilové divizi nebo průmyslu, vyplývá z kontextu, že se informace týkaly Mobileye (tedy té druhé samostatné divize, která nyní nekončí).
Plány Intel Automotive Solutions (Intel)
Intel na letošní rok pro automobilový průmysl představil několik novinek, například tzv. Adaptive Control Unit Intel ACU U310 ohlášenou v lednu na CES nebo Intel Arc Graphics for Automotive. To je grafika Arc pro automobilový průmysl, která měla být využívána i pro AI. Pokud si však na webu společnosti rozklikneme podrobnosti, zjistíme, že sice mělo jít o produkt pro rok 2025, ale Intel o něm mluvil již v loňském roce a jde o derivát architektury Alchemist (A760A), tedy první generace Arc, jejíž energetická efektivita je horší než u dvě-tři generace starých GPU AMD a Nvidie. Arc A760A tedy moc šancí na úspěch neměl.