Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jak se může lišit DirectX 9 a 10 v jedné hře

DirectX logo
Včera k nám do mailové schránky doputoval pdf dokument, ve kterém nVidia upozorňuje na nový patch pro „její“ hru Lost Planet: Extreme Condition, který Capcom vydá ještě tento týden. A protože jsou v něm hezky vidět aplikované úpravy pro DirectX 10 a hlavně rozdíl oproti DirectX 9, podělíme se o tyto informace i s vámi.
Motion Blur (rozmazání pohybu)

Tahle záležitost se špatně ukazuje na statickém obrázku, protože je určena pro velmi rychlé pohyby a vlastně dělá umělé rozostření. Pohybující se příšera vlevo má při styku s pozadím (zde se zemí) vidět ostrý okraj a pozadí také není vidět. Podle textu je tato funkce dobře využitelná pro vertex textury a geometrické shadery.

DirectX 10 Motion Blur vs DX 9

DirectX 10 Motion Blur

Depth of Field (hloubka ostrosti)

Stejně jako oko, i tato technologie nechává objekt zájmu ostrý, kdežto pozadí se rozmazává a ostré hrany se otupují. Zde si říkám, jestli o tu neostrost budou lidé stát, když tu kolem nás stále brousí HD video.

DirectX 10 Depth of Field vs. DX 9

DirectX 10 Depth of Field

Fur Shader (kožešinový shader)

Zde asi vše nejvíce osvětlí obrázek, kdy v DX9 je ten kožich takový, no, jak to říct, prostě umolousaný. Efekt vzniká podobně jako výše uvedený Motion Blur i Depth of Field.

DirectX 10 Fur Shader vs. DX 9

DirectX 10 Fur Shader

Softer Shader DX10 vs. DX9 (zjemňovací shader)

Rozdíl je patrný na první pohled, asi není co dodávat.

DirectX 10 Softer Shadows vs. DX 9

Parallax Occlusion

V tomto odstavci nebude řeč o DirectX, protože tu půjde spíše o vlastnost. Majitelé Xboxů totiž vidí stopy po kulkách jako „přilepené“ textury, což opravdu moc efektní není, s tímto patchem ale verze pro PC bude umět použít pro tuto záležitost paralaxní okluzi, tedy jakési snad rozostření, či jak to přeložit.

Stopy střel v Xbox verzi

Stopy střel v PC verzi

Xbox

PC

Ale to jsme již odbočili od DirectX 10. Kdyby vás opravdu zajímaly technické podrobnosti, odkážu vás na náš obsáhlý text o DirectX 10 ze září loňského roku. Ačkoliv se to může zdát jako porovnání schopností DirectX 9 a 10, nemůžeme to stále pokládat za nic víc, než co jsou schopni programátoři v této hře z DirectX vytáhnout. Určitě byste asi i vy rádi nějaké takové přímé srovnání rádi viděli, ale to já také. Zatím bych to tedy položil tak, že ukázka, kterou nám nVidia zaslala, je spíše demonstrací, jak bude možná vypadat rozdíl mezi hrami pod Windows Vista a XP, ale nikolv proto, že by se jednalo o vymoženosti DirectX10, ale o snahu programátorů uživatele spíše tlačit do Windows Vista a proto se s DirectX 9 nebudou tolik snažit. Ale i tak, jestli právě toto jsou ty „vymoženosti“, kvůli kterým bych si na hry pořizoval Windows Vista, pak pro mne velkou váhu nemají, ale já nejsem žádný pařan ...

Diskuse ke článku Jak se může lišit DirectX 9 a 10 v jedné hře

Středa, 22 Červenec 2009 - 10:47 | WIFT | >> Farel: Myslím, že to nepoznáš....
Středa, 22 Červenec 2009 - 09:49 | Anonym | Můžu sezeptat? Když hraju GTA 4 a mám grafiku co...
Středa, 22 Srpen 2007 - 09:08 | Anonym | >>Snejk @ 195.146.156.63 - pátek,...
Pátek, 17 Srpen 2007 - 14:23 | Martin Bartoň | Vážení! Už jsem to nevydržel a rovnou vám říkám,...
Pátek, 17 Srpen 2007 - 09:40 | WIFT | Sojere, co ty to vlastně po nás chceš? Abychom se...
Pátek, 17 Srpen 2007 - 09:36 | Anonym | Snejk napsal: "Niekto nejaky komentar k...
Pátek, 17 Srpen 2007 - 09:28 | Anonym | Niekto nejaky komentar k tej otazke o DX10....Dik
Pátek, 17 Srpen 2007 - 09:25 | Anonym | 2 Sojer27  "ak si este nevidel...
Pátek, 17 Srpen 2007 - 08:59 | Anonym | Snejk clovece... pokial som tych spevakov nevidel...
Pátek, 17 Srpen 2007 - 08:52 | Anonym | Snejk ja som nedaval nikomu kto si je toho...

Zobrazit diskusi