Jak si vede prohlížeč Google Chrome?
Je tomu teprve několik málo dní, co vypustila firma Google do světa ve veřejně dostupné betaverzi svůj webový prohlížeč Google Chrome a už se analytici trhu browserů zajímají o jeho úspěšnost. Ono je samozřejmě těžké z aktuálně existujících čísel dělat nějaké smysluplné závěry, protože tato čísla rozhodně nic v takto raném stádiu neřeknou o úspěšnosti daného produktu, ale i tak je o čem povídat.
Pokud bychom chtěli působit opravdu jako bulvár, napsali bychom hned do nadpisu na základě zdroje, kterým je monitorovací společnost Roxr Software a její služba Clicky, že Google Chrome už má po dvou dnech existence na trhu větší podíl než Opera. V reálu by to i podle tohoto průzkumu bylo jedno, protože ještě větší podíl má i Safari, důležité však je, že Google Chrome je nyní coby nováček mezi prohlžeči pod náporem testování veřejnosti, což se musí podepsat na jeho „zvýšeném“ podílu. Do těch 2,3 % uživatelů tedy spadají především nadšení testeři a možná také uživatelé, kteří nejsou se svým prohlížečem stoprocentně spokojeni a zkoušejí něco nového, jestli jim to třeba nepadne do oka.