Ehm, jen taková pod čarou....autor měl zřejmě na mysli obrat "jak se AMD popasuje", místo "jak se AMD pošpásuje".....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
messtor https://diit.cz/profil/messtor
9. 6. 2008 - 14:52https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseEhm, jen taková pod čarou....autor měl zřejmě na mysli obrat "jak se AMD popasuje", místo "jak se AMD pošpásuje".....https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417313
+
Proč to řešeji, stejně DirectX dělá Microsoft a dřéve či později do něj přidá i fyziku a tu si udělá posvém, tak pak bude postarostech.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
9. 6. 2008 - 15:08https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseProč to řešeji, stejně DirectX dělá Microsoft a dřéve či později do něj přidá i fyziku a tu si udělá posvém, tak pak bude postarostech.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417315
+
messtor: veř tomu, že autor použil "pošpásuje" záměrně ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
9. 6. 2008 - 15:14https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskusemesstor: veř tomu, že autor použil "pošpásuje" záměrně ;-)https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417316
+
David Ježek: ono je sloveso pošpásovat zvratné? Podle mě se tenhle novotvar nepovedl.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tv (neověřeno) https://diit.cz
9. 6. 2008 - 15:17https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseDavid Ježek: ono je sloveso pošpásovat zvratné? Podle mě se tenhle novotvar nepovedl.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417317
+
erm ...(záleží však na implementaci ve hrách, tohle je zatím jen teoretická rovina)...
to mirne nechapu co je na tom teoretickeho - her co pouzivaji PhysX jsou desitky a UE3 ma v zakladu PhysX (a tez lze pouzit Havok)
jiste jde o to do jake miry, ale to je uz vec implementace u kazdeho vyvojare...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
9. 6. 2008 - 15:25https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseerm ...(záleží však na implementaci ve hrách, tohle je zatím jen teoretická rovina)...
to mirne nechapu co je na tom teoretickeho - her co pouzivaji PhysX jsou desitky a UE3 ma v zakladu PhysX (a tez lze pouzit Havok)
jiste jde o to do jake miry, ale to je uz vec implementace u kazdeho vyvojare...https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417319
+
Mě logo nVidie při hraní vadí. Vadí mi proto, že moje oblíbená ATI není schopná spolupracovat s vývojáři her a podporovat je. Kdyby je podporovala, mohla by jim vnutit svoje technologie a nutit je k optimalizaci her na jejich karty. Takhle jenom pořád dodělavají drivery podle vydaných her, zatímco nVidia už má hotovo.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
S4Char1n (neověřeno) https://diit.cz
9. 6. 2008 - 15:57https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseMě logo nVidie při hraní vadí. Vadí mi proto, že moje oblíbená ATI není schopná spolupracovat s vývojáři her a podporovat je. Kdyby je podporovala, mohla by jim vnutit svoje technologie a nutit je k optimalizaci her na jejich karty. Takhle jenom pořád dodělavají drivery podle vydaných her, zatímco nVidia už má hotovo.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417324
+
David Ježek: na mysli mohl mit co chtel, kazdopadne to co napsal je nesmysl.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JirkaH76 https://diit.cz/profil/jirka76
9. 6. 2008 - 16:16https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseDavid Ježek: na mysli mohl mit co chtel, kazdopadne to co napsal je nesmysl.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417327
+
Sacharin: to máš tak: AMD/ATI nemá jednak tolik prostředků na podporu vývojářů třetích stran a pak je tu hlavně ještě onen známý problém u vývojářů, že v případě podpory AMD jim nVidia svou podporu odepře. A to ve chvíli, kdy je na trhu prodáno více "zelených" grafik si skoro žádný vývojář (resp. studio) nedovolí. Hry jsou pak odladěny pro nvidii, hráči ji poté z tohoto důvodu upřednostňují a kruh se uzavírá vyšším objemem prodaných nV karet.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
9. 6. 2008 - 21:51https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseSacharin: to máš tak: AMD/ATI nemá jednak tolik prostředků na podporu vývojářů třetích stran a pak je tu hlavně ještě onen známý problém u vývojářů, že v případě podpory AMD jim nVidia svou podporu odepře. A to ve chvíli, kdy je na trhu prodáno více "zelených" grafik si skoro žádný vývojář (resp. studio) nedovolí. Hry jsou pak odladěny pro nvidii, hráči ji poté z tohoto důvodu upřednostňují a kruh se uzavírá vyšším objemem prodaných nV karet.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417394
+
Odjakziva kupujem karty ATI a nejaky problem s hrami som nikdy nemal. Kruh-nekruch, nenechajte sa zavriet do ohrady. ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Spacer (neověřeno) https://diit.cz
9. 6. 2008 - 23:50https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseOdjakziva kupujem karty ATI a nejaky problem s hrami som nikdy nemal. Kruh-nekruch, nenechajte sa zavriet do ohrady. ;-)https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417401
+
re Tynyt: nezlob se, ale jsi mimo.
1. nvidia neodpírá podporu vývojářům, když spolupracují s AMD/ATI - ostatně na nejedom projektu tak dělali.
2. cena této podpory není nijak vysoká - jedná se o výplatu pár expertů/skupin. To je v porovnání s obratem obou firem plivanec v moři.
3. i kdyby to nebyla zanedbatelná částka, veškeré výdaje se vrátí už jen tím pitomým logem při startu hry.
je škoda, že to v ati/amd nevidí.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
9. 6. 2008 - 23:54https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskusere Tynyt: nezlob se, ale jsi mimo.
1. nvidia neodpírá podporu vývojářům, když spolupracují s AMD/ATI - ostatně na nejedom projektu tak dělali.
2. cena této podpory není nijak vysoká - jedná se o výplatu pár expertů/skupin. To je v porovnání s obratem obou firem plivanec v moři.
3. i kdyby to nebyla zanedbatelná částka, veškeré výdaje se vrátí už jen tím pitomým logem při startu hry.
je škoda, že to v ati/amd nevidí.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417402
+
David Ježek: V tom pripade mel autor pouzit "SI" a ne "SE".
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hnidopich (neověřeno) https://diit.cz
10. 6. 2008 - 10:00https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseDavid Ježek: V tom pripade mel autor pouzit "SI" a ne "SE".https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417445
+
Hm - ona tak casto zminovana "optimalizace hry" - vite vubec presne o cem mluvite? Ze je to daleko vic jen urban legend od marketingu nez co jineho?
Obe karty nedelaji nic jineho nez interpretuji prikazy DirectX. A je na jejich vnitrni stavbe jak se s tim popasuji. Ale proboha ten vstup je jenom jeden a stejny at mate kartu od tintongu a nebo mintongu...
Nejaka "optimalizace hry"? To jako ze naprogramujete do hry nejake "predpocitani grafiky na CPU" nebo nejakou jinou podobnou blbost? To snad nenapadne ani Pepika od pullitru...
Nebo ze budete prohazovat instrukce na vykreslovani obrazu? Nic proti ale to by mohla byt trosku cesta do pekel. Kdo kdy programoval tak ma docela dobrou predstavu kam vede prohazovani instrukci...
Podpora pri vyvoji her je proste o tom aby vyvojari meli dost info atd o tom jak karty funguji a byli schopni napsat kod tak aby nenapsali moc velkou prasarnu ktera potom bude blbnout...
Ale boha vysledny kod prikazu pro grafiku je preci jen jeden!!!
Jedine o cem se da mluvit je uz vnitrni interpretace, optimalizace vykonani front subprocesory atd - ale to je sakra vnitrni vec karty a program nema sanci do toho mluvit. A nastavuje se to treba v driveru karty.
Jedine o cem se mozna da v tomhle spojeni mluvit je to ze by si program zjistil ze treba bezi na nejake "lepsi karte" a spustil jinou predem pripravenou sekvenci prikazu. Jenze zase - tohle je jen o verzi DirectX a o tom co vse dana konkretni karta umi vypocitat a co za prikazy ji tedy lze poslat.
"Takhle jenom pořád dodělavají drivery podle vydaných her, zatímco nVidia už má hotovo."
Tohle je hloupost. Naopak Nvidia preci programuje drivery podle hry a rozlisuje je podle nazvu exe souboru. Aby bezelo vsechno musi driver hru znat. Napriklad SLI atd... U ATI tohle neexistuje, oni ladu drivery na vseobecny vykon a plus bugy v hrach (coz je u obou firem).
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ariael https://diit.cz/profil/ariael
10. 6. 2008 - 10:41https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseHm - ona tak casto zminovana "optimalizace hry" - vite vubec presne o cem mluvite? Ze je to daleko vic jen urban legend od marketingu nez co jineho?
Obe karty nedelaji nic jineho nez interpretuji prikazy DirectX. A je na jejich vnitrni stavbe jak se s tim popasuji. Ale proboha ten vstup je jenom jeden a stejny at mate kartu od tintongu a nebo mintongu...
Nejaka "optimalizace hry"? To jako ze naprogramujete do hry nejake "predpocitani grafiky na CPU" nebo nejakou jinou podobnou blbost? To snad nenapadne ani Pepika od pullitru...
Nebo ze budete prohazovat instrukce na vykreslovani obrazu? Nic proti ale to by mohla byt trosku cesta do pekel. Kdo kdy programoval tak ma docela dobrou predstavu kam vede prohazovani instrukci...
Podpora pri vyvoji her je proste o tom aby vyvojari meli dost info atd o tom jak karty funguji a byli schopni napsat kod tak aby nenapsali moc velkou prasarnu ktera potom bude blbnout...
Ale boha vysledny kod prikazu pro grafiku je preci jen jeden!!!
Jedine o cem se da mluvit je uz vnitrni interpretace, optimalizace vykonani front subprocesory atd - ale to je sakra vnitrni vec karty a program nema sanci do toho mluvit. A nastavuje se to treba v driveru karty.
Jedine o cem se mozna da v tomhle spojeni mluvit je to ze by si program zjistil ze treba bezi na nejake "lepsi karte" a spustil jinou predem pripravenou sekvenci prikazu. Jenze zase - tohle je jen o verzi DirectX a o tom co vse dana konkretni karta umi vypocitat a co za prikazy ji tedy lze poslat.
"Takhle jenom pořád dodělavají drivery podle vydaných her, zatímco nVidia už má hotovo."
Tohle je hloupost. Naopak Nvidia preci programuje drivery podle hry a rozlisuje je podle nazvu exe souboru. Aby bezelo vsechno musi driver hru znat. Napriklad SLI atd... U ATI tohle neexistuje, oni ladu drivery na vseobecny vykon a plus bugy v hrach (coz je u obou firem).
https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417448
+
Ariael: Kdyby byla pravda co píšete, bylo by fajn. Ale ono to tak není. Pořád je tu obrovský prostor co nahrát do té grafické karty, a to lze velmi slušně optimalizovat na určitý druh karet. A když vezmu v úvahu, že jednak jako herní vývojář (p.s.: nejsem herní vývojář a nikdy jsem nebyl, aby nedošlo k mýlce - jen hypoteticky se snažím vcítit do toho stanoviska) mám část práce zadarmo, a jednak dokonce od týmu, který je velmi zkušený ve své oblasti, tak bych musel být blázen, abych odmítl.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Miloslav Ponkrác (neověřeno) https://diit.cz
10. 6. 2008 - 11:37https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuseAriael: Kdyby byla pravda co píšete, bylo by fajn. Ale ono to tak není. Pořád je tu obrovský prostor co nahrát do té grafické karty, a to lze velmi slušně optimalizovat na určitý druh karet. A když vezmu v úvahu, že jednak jako herní vývojář (p.s.: nejsem herní vývojář a nikdy jsem nebyl, aby nedošlo k mýlce - jen hypoteticky se snažím vcítit do toho stanoviska) mám část práce zadarmo, a jednak dokonce od týmu, který je velmi zkušený ve své oblasti, tak bych musel být blázen, abych odmítl.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417467
+
Ptipi: o té "nepodpoře" (abych použil moderní slovíčka :-)) jsem kdesi četl a bylo tak jak jsem to popsal. Možná to už neplatí, anebo jsem to špatně pochopil, možné to je. Nicméně rovněž je třeba uvážit, že např. vývojáři HalfLife nebo GTA si mohou "vyskakovat" nepoměrně více, než nějaký maličký, neznámý SWhouse
Jinak ovšem souhlasím, že podpora ATI/AMD vývojářům je zatím velmi sporadická a tristní.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
10. 6. 2008 - 13:57https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskusePtipi: o té "nepodpoře" (abych použil moderní slovíčka :-)) jsem kdesi četl a bylo tak jak jsem to popsal. Možná to už neplatí, anebo jsem to špatně pochopil, možné to je. Nicméně rovněž je třeba uvážit, že např. vývojáři HalfLife nebo GTA si mohou "vyskakovat" nepoměrně více, než nějaký maličký, neznámý SWhouse
Jinak ovšem souhlasím, že podpora ATI/AMD vývojářům je zatím velmi sporadická a tristní.https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskuse#comment-417529
+
Diskuse k Jak to AMD/ATI vyřeší s fyzikou?https://diit.cz/clanek/jak-to-amdati-vyresi-s-fyzikou/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Ehm, jen taková pod čarou....autor měl zřejmě na mysli obrat "jak se AMD popasuje", místo "jak se AMD pošpásuje".....
Proč to řešeji, stejně DirectX dělá Microsoft a dřéve či později do něj přidá i fyziku a tu si udělá posvém, tak pak bude postarostech.
messtor: veř tomu, že autor použil "pošpásuje" záměrně ;-)
David Ježek: ono je sloveso pošpásovat zvratné? Podle mě se tenhle novotvar nepovedl.
erm ...(záleží však na implementaci ve hrách, tohle je zatím jen teoretická rovina)...
to mirne nechapu co je na tom teoretickeho - her co pouzivaji PhysX jsou desitky a UE3 ma v zakladu PhysX (a tez lze pouzit Havok)
jiste jde o to do jake miry, ale to je uz vec implementace u kazdeho vyvojare...
Mě logo nVidie při hraní vadí. Vadí mi proto, že moje oblíbená ATI není schopná spolupracovat s vývojáři her a podporovat je. Kdyby je podporovala, mohla by jim vnutit svoje technologie a nutit je k optimalizaci her na jejich karty. Takhle jenom pořád dodělavají drivery podle vydaných her, zatímco nVidia už má hotovo.
David Ježek: na mysli mohl mit co chtel, kazdopadne to co napsal je nesmysl.
Sacharin: to máš tak: AMD/ATI nemá jednak tolik prostředků na podporu vývojářů třetích stran a pak je tu hlavně ještě onen známý problém u vývojářů, že v případě podpory AMD jim nVidia svou podporu odepře. A to ve chvíli, kdy je na trhu prodáno více "zelených" grafik si skoro žádný vývojář (resp. studio) nedovolí. Hry jsou pak odladěny pro nvidii, hráči ji poté z tohoto důvodu upřednostňují a kruh se uzavírá vyšším objemem prodaných nV karet.
Odjakziva kupujem karty ATI a nejaky problem s hrami som nikdy nemal. Kruh-nekruch, nenechajte sa zavriet do ohrady. ;-)
re Tynyt: nezlob se, ale jsi mimo.
1. nvidia neodpírá podporu vývojářům, když spolupracují s AMD/ATI - ostatně na nejedom projektu tak dělali.
2. cena této podpory není nijak vysoká - jedná se o výplatu pár expertů/skupin. To je v porovnání s obratem obou firem plivanec v moři.
3. i kdyby to nebyla zanedbatelná částka, veškeré výdaje se vrátí už jen tím pitomým logem při startu hry.
je škoda, že to v ati/amd nevidí.
David Ježek: V tom pripade mel autor pouzit "SI" a ne "SE".
Hm - ona tak casto zminovana "optimalizace hry" - vite vubec presne o cem mluvite? Ze je to daleko vic jen urban legend od marketingu nez co jineho?
Obe karty nedelaji nic jineho nez interpretuji prikazy DirectX. A je na jejich vnitrni stavbe jak se s tim popasuji. Ale proboha ten vstup je jenom jeden a stejny at mate kartu od tintongu a nebo mintongu...
Nejaka "optimalizace hry"? To jako ze naprogramujete do hry nejake "predpocitani grafiky na CPU" nebo nejakou jinou podobnou blbost? To snad nenapadne ani Pepika od pullitru...
Nebo ze budete prohazovat instrukce na vykreslovani obrazu? Nic proti ale to by mohla byt trosku cesta do pekel. Kdo kdy programoval tak ma docela dobrou predstavu kam vede prohazovani instrukci...
Podpora pri vyvoji her je proste o tom aby vyvojari meli dost info atd o tom jak karty funguji a byli schopni napsat kod tak aby nenapsali moc velkou prasarnu ktera potom bude blbnout...
Ale boha vysledny kod prikazu pro grafiku je preci jen jeden!!!
Jedine o cem se da mluvit je uz vnitrni interpretace, optimalizace vykonani front subprocesory atd - ale to je sakra vnitrni vec karty a program nema sanci do toho mluvit. A nastavuje se to treba v driveru karty.
Jedine o cem se mozna da v tomhle spojeni mluvit je to ze by si program zjistil ze treba bezi na nejake "lepsi karte" a spustil jinou predem pripravenou sekvenci prikazu. Jenze zase - tohle je jen o verzi DirectX a o tom co vse dana konkretni karta umi vypocitat a co za prikazy ji tedy lze poslat.
"Takhle jenom pořád dodělavají drivery podle vydaných her, zatímco nVidia už má hotovo."
Tohle je hloupost. Naopak Nvidia preci programuje drivery podle hry a rozlisuje je podle nazvu exe souboru. Aby bezelo vsechno musi driver hru znat. Napriklad SLI atd... U ATI tohle neexistuje, oni ladu drivery na vseobecny vykon a plus bugy v hrach (coz je u obou firem).
Ariael: Kdyby byla pravda co píšete, bylo by fajn. Ale ono to tak není. Pořád je tu obrovský prostor co nahrát do té grafické karty, a to lze velmi slušně optimalizovat na určitý druh karet. A když vezmu v úvahu, že jednak jako herní vývojář (p.s.: nejsem herní vývojář a nikdy jsem nebyl, aby nedošlo k mýlce - jen hypoteticky se snažím vcítit do toho stanoviska) mám část práce zadarmo, a jednak dokonce od týmu, který je velmi zkušený ve své oblasti, tak bych musel být blázen, abych odmítl.
Ptipi: o té "nepodpoře" (abych použil moderní slovíčka :-)) jsem kdesi četl a bylo tak jak jsem to popsal. Možná to už neplatí, anebo jsem to špatně pochopil, možné to je. Nicméně rovněž je třeba uvážit, že např. vývojáři HalfLife nebo GTA si mohou "vyskakovat" nepoměrně více, než nějaký maličký, neznámý SWhouse
Jinak ovšem souhlasím, že podpora ATI/AMD vývojářům je zatím velmi sporadická a tristní.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.