Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jak to AMD/ATI vyřeší s fyzikou?

Werner Heisenberg
Ožehavou otázkou posledních týdnů/měsíců je a bude pro mnohé zapálené hráče to, jak se AMD „pošpásuje“ s počítáním fyziky v nadcházejících měsících. V současné době se nejvíce používají (a v minulosti používaly) dvě hlavní řešení fyziky. Na jedné straně Havok (namátkou Half-Life 2, Halo 2/3, Painkiller, Oblivion, World in Conflict a další), který před časem koupil Intel, a konkukrenční řešení Ageia PhysX (například Age of Empires III, Gears of War, Gothic 3, Unreal Tournament 3, …) odkoupené prozměnu nVidií. Jen AMD tak nemá nic trhem a lety používání prověřeného…

Fudzilla si na toto téma popovídala s Roy Taylorem z nVidie, takže asi nepřekvapí, že se řeč točila kolem PhysX CUDA portu (což samo o sobě nemusí nic znamenat). Dle něj vše, co AMD potřebuje, je adoptovat CUDA pro své grafické karty. Poté budou schopni provozovat PhysX, žádná omezení v této věci nVidia do cesty neklade.

AMD má ale svůj vlastní GPGPU systém Close to Metal. Pokud zcela pomineme jemné nuance vyjednávání, pak technicky není problém provozovat CUDA a Close to Metal (i Havok), jen to nVidii vynese trochu více prestiže, což zrovna dvakrát nebude v zájmu AMD. Problém ale může být větší o to, že nejen 3D Marky, ale i mnohé hry z PhysX již těží a tak by ve chvíli, kdy se PhysX pod CUDA skutečně objeví, došlo nejen k nárůstu výkonu GeForce v 3D Marku oproti Radeonům, ale taktéž by lidé s Radeony viděli u svých kamarádů lepší herní prostředí (záleží však na implementaci ve hrách, tohle je zatím jen teoretická rovina).

My sami nevidíme v provozování CUDA na Radeonech žádný problém, ostatně i dnes řada her zobrazuje při spuštění animované logo nVidia The Way It's Meant To Be Played (TWIMTBP) a nikoho to při hraní na Radeonech zvlášt netrápí. ATI samozřejmě může jednat i s Intelem ohledně Havoku, ostatně ideální situace by byla, kdyby všichni uměli všechno a samotná CPU si mohla od fyziky odpočinout a herní vývojáři si oddychnout. Budoucnost ukáže, jakou cestou se tito tři hráči na poli 3D/fyziky vydají. Loňský názor AMD ale známe.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Jak to AMD/ATI vyřeší s fyzikou?

Úterý, 10 Červen 2008 - 13:57 | TyNyT | Ptipi: o té "nepodpoře" (abych použil...
Úterý, 10 Červen 2008 - 11:37 | Anonym | Ariael: Kdyby byla pravda co píšete, bylo by fajn...
Úterý, 10 Červen 2008 - 10:41 | Ariael | Hm - ona tak casto zminovana "...
Úterý, 10 Červen 2008 - 10:00 | Anonym | David Ježek: V tom pripade mel autor pouzit...
Pondělí, 9 Červen 2008 - 23:54 | Anonym | re Tynyt: nezlob se, ale jsi mimo. 1. nvidia...
Pondělí, 9 Červen 2008 - 23:50 | Anonym | Odjakziva kupujem karty ATI a nejaky problem s...
Pondělí, 9 Červen 2008 - 21:51 | TyNyT | Sacharin: to máš tak: AMD/ATI nemá jednak tolik...
Pondělí, 9 Červen 2008 - 16:16 | JirkaH76 | David Ježek: na mysli mohl mit co chtel,...
Pondělí, 9 Červen 2008 - 15:57 | Anonym | Mě logo nVidie při hraní vadí. Vadí mi proto, že...
Pondělí, 9 Červen 2008 - 15:25 | David Foltyn | erm ...(záleží však na implementaci ve hrách,...

Zobrazit diskusi