Jak to AMD/ATI vyřeší s fyzikou?
Fudzilla si na toto téma popovídala s Roy Taylorem z nVidie, takže asi nepřekvapí, že se řeč točila kolem PhysX CUDA portu (což samo o sobě nemusí nic znamenat). Dle něj vše, co AMD potřebuje, je adoptovat CUDA pro své grafické karty. Poté budou schopni provozovat PhysX, žádná omezení v této věci nVidia do cesty neklade.
AMD má ale svůj vlastní GPGPU systém Close to Metal. Pokud zcela pomineme jemné nuance vyjednávání, pak technicky není problém provozovat CUDA a Close to Metal (i Havok), jen to nVidii vynese trochu více prestiže, což zrovna dvakrát nebude v zájmu AMD. Problém ale může být větší o to, že nejen 3D Marky, ale i mnohé hry z PhysX již těží a tak by ve chvíli, kdy se PhysX pod CUDA skutečně objeví, došlo nejen k nárůstu výkonu GeForce v 3D Marku oproti Radeonům, ale taktéž by lidé s Radeony viděli u svých kamarádů lepší herní prostředí (záleží však na implementaci ve hrách, tohle je zatím jen teoretická rovina).
My sami nevidíme v provozování CUDA na Radeonech žádný problém, ostatně i dnes řada her zobrazuje při spuštění animované logo nVidia The Way It's Meant To Be Played (TWIMTBP) a nikoho to při hraní na Radeonech zvlášt netrápí. ATI samozřejmě může jednat i s Intelem ohledně Havoku, ostatně ideální situace by byla, kdyby všichni uměli všechno a samotná CPU si mohla od fyziky odpočinout a herní vývojáři si oddychnout. Budoucnost ukáže, jakou cestou se tito tři hráči na poli 3D/fyziky vydají. Loňský názor AMD ale známe.