Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Japan Display dokončil výrobu VR displeje s 1001 pixely na palec

Pro mně není problém s počtem pixelů na palec, mně tam spíš rušily ty viditelné mezery mezi pixely. Odstraňte je a máte rázem obrovské plus...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele jan-hazuka

Ono je to spolu úzce spjaté, takže to nejde příliš oddělovat. Když jsem zkoušel Vive, tak tam ta mřížka byla skutečně dosti viditelná, jakmile se na to člověk zasoustředil, ovšem viditelnost a detailnost na střední až delší vzdálenost i tak byla o chlup lepší, než PS VR s téměř nulovou mřížkou. Ať tak či onak, rozlišení které máme u této první generaci je na hranici provozuschopnosti a čtyřnásobek aktuálních hodnot bude už slušným začátkem, což JDI u tohoto displeje splní. Zvláště s třemi subpixely na pixel (hádám, že Google varianta bude mít vyšší rozlišení z důvodu, aby tenhle výsledek dorovnala s pouhými dvěma subpixely), takže tam už mřížka bude skutečně nulová a v dálce se na nás nebude zubit 8bitová grafika. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Možná by stačilo ty přechody rozostřit nějakou maskou. Staré CRT taky neměly nijak zázračné rozlišení ale vypadalo to (hlavně třeba video) přirozeněji. Ty stále větší rozlišení nestíhají grafiky ani "komunikační kanál".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele jan-hazuka

To by pravděpodobně negativně ovlivnilo kvalitu obrazu, zvláště při pozorování z pouhých pár cm.. navíc +/-4K rozlišení bude v době vydání VR headsetů nové generace nový standard a díky foveated renderingu bude možné utáhnout i 8K displeje (v plném rozlišení renderováno pouze 4K či méně). Jde jen o to vyčkat těch pár let, většina problému už je v více méně vyřešena.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Vyčkal pár let" podobné hlášky tu slyším už od konce 80tých let, kdy první vr sety u nás předváděli na amize na veletrhu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele jan-hazuka

S tím rozdílem, že VR, i přes svou vyšší cenu a niche segment je relativně velmi úspěšné a to dokonce hned pro několik společností. Je v podstatě jisté, že uvidíme PS VR 2 a stejně tak i nové verze od konkurence, které všechny tyhle vylepšení už budou mít, takže není moc co řešit..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi máme každý dost jiný názor na pojem velmi úspěšné...
3D technologie na tv projektorech a monitorech byly taky "velmi úspěšné" a dnes po nich ani pes neštěkne.
Pro mně se to prosadí až to bude běžně k dispozici jako doplněk u počítače a pojede to se vším, třeba i jako náhrada za monitor. Zatím to mají jen nadšenci a semtam nějaký specialista v designu a ani tam se s tím moc dobře dělat nedá je to spíš jen na prezentace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.