Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Japan Display dokončil výrobu VR displeje s 1001 pixely na palec

Novinka si klade za cíl soustředit se převážně na hustotu pixelů a lepší odezvu...

JDI (Japan Display) odkryl plány pro LCD displej s vysokým rozlišením, který by mohl významně zlepšit detailnost obrazu ve VR headsetech. JDI (tvořená společnostmi Sony, Toshiba a Hitachi) říká, že pracuje na LCD displeji s délkou úhlopříčky 8.26 cm a ve světě VR dosud nevídanou hustotou pixelů 1,001 ppi. Displej bude mít kromě nizké zpotřeby i nižší odezvu než současné modely s 4.5 ms, a to sice 2.2 ms, a obnovovací frekvenci 120 Hz.

Nicméně hlavním parametrem je vysoká hustota pixelů, za kterou by se nemusel stydět ani leckterý high-end smartphone. Kupříkladu iPhone X se pohybuje s ppi na 458, Samsung Galaxy S8 s 572 a s doposud nejvyšší ppi 801 zatím kraluje Sony Xperia XZ Premium. A právě viditelnost mřížky, která přímo koreluje s hodnotou ppi je tím momentálně největším kamenem úrazu prvogeneračních VR headsetů (včetně PS VR s fakticky vyšším subpixelovým rozlišením, díky tradičnímu RGB stripe, oproti PenTile matrici).

Rozlišení nového JDI displeje je tedy 2 160 x 2 432 (na oko). Pro porovnání, první generace PS VR nabízí "pouhé" FullHD rozlišení (byť tedy s již zmíněnými třemi subpixely na pixel, oproti 2 subpixelům u konkurence), zatímco Oculus Rift o trochu vyšší 2160 x 1200 (461 ppi) a nakonec revidovaný HTC Vive (Pro) nabízí 2 880 x 1600 (615 ppi).

Hlavním (jediným?) konkurentem tohoto JDI displeje má být připravovaný OLED displej vyvíjený Googlem a sice s délkou úhlopříčky 10.92 cm, rovněž 120Hz obnovovací frekvencí a monstrózní hustotou pixelů 1443 ppi, díky rozlišení 5 657 x 3 182. Je tedy pochopitelné, že oba displeje nejsou určeny pro žádné mobilní či standalone zařízení, jelikož k pohonu takového rozlišení bude potřeba buďto doposud nevydaný PC hardware či nová generace konzolí.

Z hlediska prodejnosti je lídrem na poli VR headsetů právě Sony se svým PS VR a bylo tomu tak dokonce ještě před nedávným zlevněním. Konkrétněji jde o téměř 50% podíl na prodaných VR HMD za Q3 2017 (Oculus 21 %, Vive 16 %). Vzhledem k tomuto značnému úspěchu se tedy nabízí představa teoretického PS VR 2, právě s tímto pixely nahuštěným displejem, který by Sony neměla důvod nepoužít. Ostatně, nebylo by to poprvé, JDI displeje již využívala v minulosti u svých smartphonů Xperia. Nový displej má být určen k prodeji koncem března 2019.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Japan Display dokončil výrobu VR displeje s 1001 pixely na palec

Sobota, 26 Květen 2018 - 19:33 | DRK | Asi máme každý dost jiný názor na pojem velmi...
Sobota, 26 Květen 2018 - 17:54 | jan-hazuka | S tím rozdílem, že VR, i přes svou vyšší cenu a...
Sobota, 26 Květen 2018 - 11:40 | DRK | "Vyčkal pár let" podobné hlášky tu...
Sobota, 26 Květen 2018 - 05:46 | jan-hazuka | To by pravděpodobně negativně ovlivnilo kvalitu...
Pátek, 25 Květen 2018 - 19:31 | DRK | Možná by stačilo ty přechody rozostřit nějakou...
Pátek, 25 Květen 2018 - 07:31 | jan-hazuka | Ono je to spolu úzce spjaté, takže to nejde...
Čtvrtek, 24 Květen 2018 - 22:18 | DRK | Pro mně není problém s počtem pixelů na palec,...

Zobrazit diskusi