Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Khronos Group vyvine univerzální VR standard

Hlavne aby za dva roky nebylo po VR hype a nikdo uz si na VR nevzpomnel. Nakonec pamatujete jeste 3D? :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spousta lidí na 3D vzpomíná (třeba autor freeman's mind zde: https://youtu.be/J8H5kYesvsM?t=15m25s ) Nvidia na 3D jednu dobu založila svůj marketing, jen aby později 3D už nikdy nikde nezmínila - viz video.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VR je tu s nami uz od 50-tych let minulyho stoleti neni duvod si myslet, ze by se na tom melo neco zmenit. Stereoskopie (3D) je tu s nami od 30-tych let 19. stoleti. A ani na tom se nic nemeni uz jen proto, ze stereoskopie je soucast VR. To ze jejich popularita kolisa neznamena, ze prestanou existovat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

VR je niečo úplne iné ako 3D. Nechápem ako to môže niekto stále porovnávať. VR spolu s AR totiž majú viacero praktických spôsobov využitia. 3D ako samotná feature bola len jednoúčelová záležitosť. VR dávam oveľa väčšie šance, že sa uchytí. Odporúčam si to vyskúšať, pretože z argumentov väčšiny kritikov je na prvý pohľad jasné, že hovoria o niečom čo ani nemali v ruke.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatim VR je jako 3D. Protoze vetsina VR vyrobcu pojala VR jen jako monitor posunuty blize k ocim a odstineni okoli. Ano zazitek je trosku odlisny, ale ovladani zustalo stejne. V tomhle je asi nejdale Vive ze snima i pohyb po mistnosti, ale dokud se u ostatnich nezmeni ovladani zustanou opravdu jen jako jiny druh monitoru a to se neda brat jako VR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pri 3D sa pozeráš stále na 2D plochu urcitých obmedzených rozmerov. Zatiaľčo u VR si priamo v dení. Môžeš sa obzerať a pohybovať vo vnútri virtuálneho sveta. Nie je to iba obyčajný monitor s odtienením okolia. Je to o dosť viac ako len trochu odlišné. Čo sa týka ovládania, už aj Oculus konečne vydal ich Touch ovládače, takže vývoj sa postupne posúva. Mám odskúšané od Oculusu oba dev kity a tak isto aj Vive od HTC. Keď to mám porovnať s 3D, tak VR je fakt niekde inde. Je to naprosto odlišný zážitok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jakekoliv soucasne komerne dostupne VR je koukani na 2D plochu to se proste okecat neda :) to ze masove rozsiresni zavisi spise na koncove cene ktera brani masovemu rozsireni je vec druha protoze VR bude v teto podobne vzdy pro vetsinu uzivatelu jen doplnek zastaralych periferii at bude cena jakakoliv ....VR je sice na dobre ceste hlavne asi neumre diky spickovym technologiim jako predesle generace ale VR ceka jeste hodne dlouha cesta .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dlhá cesta je jasná. Čo sa týka pozerania na 2D plochu tak áno. Fyzicky to tak je. Skôr som myslel to ako obraz človek vníma. Proste keď sa pozeráš na herný svet vo VR headsete a na 3D TV, ide o 2 úplne odlišné zážitky. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je uz trosku pozde s krizkem po funuse. Vyrobcum samozrejme vyhovuje roztristenost ...... vemte si IoT alianci, kde "paradoxne" chybi jen gugl a apple. Proste jim ta roztristenost vyhovuje, chuj s lidma a pohodlim! Nejdulezitejsi jsou prachy.
Myslim, ze nakonec bude sjednoceni na Creative Updatu, ktery je na VR vlastne vystaven a zase bude dobre. Navic nejde o takovy zasah jak u 3D grafik a akceleratoru v devadesatych letech. Jako co tam chcou sjednocovat? Jsou proste dva "monitory" o nejakem zobrazitelnem rozliseni a nejake senzory natoceni + nejaky HID a tim to hasne. DirectX hry umi 3D helmy univerzalne uz snad 15 let, co jsem to poprve zkousel na counter striku, tak fakt nechapu wocode? Udelat API, co bude mit maximalne 10 polozek a 200 radku kodu? To uz mohl udelat nekdo davno nebo pouzit neco hotoveho (jiste se najde spousta takovych projektu), ale pidivyrobci VR proste nechcou a chcou si drzet exkluzivitu, to je jedine co to brzi ..... me vyslovene pobavil v tom vyctu ten gugl, znama to brzda veskerych standardu a slysel nekdy nekdo o nejakem LunarGu?:o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jojo ... ja si vsimnul, ze microsoft v seznamu neni, ergo planuje zase neco specialniho, stejne jako si porad drzi DirectX i kdyz vsichni ostatni pouzivaji OpenGL ...

Na silnici jde jezdit vlevo nebo vpravo. Ciste dve moznosti. Presto je zivotne dulezite to standarizovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.