Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Khronos Group vyvine univerzální VR standard

Organizace stojící za otevřenými standardy jako OpenGL, WebGL či OpenCL, ohlásila vývoj podobně koncipovanéo univerzálního standardu VR API, které by řešilo současnou rozštěpenou situaci na trhu.

Nový standard bude (by měl) sloužit jako vrstva mezi vývojáři, tedy herními enginy a dalším softwarem, a samozřejmě příslušným VR hardware. Dnes je situace nelichotivá,prakticky každý si vyvinul vlastní úvodní VR standard, což není dobré pokud chcete pro VR hardware vyvíjet nějakou aplikaci či hru.

Vznikla tak Khronos Virtual Reality Standard Initiative která je momentálně otevřena nápadům, aby tak skončilo dělení, jak jej známe dnes, kdy by vývojář měl ideálně myslet na Steam VR, Oculus, Gear GR, OSVR, Daydream, případně další rozhraní. Předpokládá se také, že nové API bude opět multiplatformní a bude umět obsloužit všech potřebný hardware, tedy jak headsety, tak ovladače a další případné prvky.

Valve již ohlásila, že do tohoto projektu předává své rozhraní OpenVR a předpokládá, že další učiní podobné kroky. Kromě tradičních členů skupiny Khronos lze také zmínit relativně čerstvého člena Razer, který je zde právě zejména kvůli VR.

Předpokládá se, že vývoj specifikace nového API potrvá zhruba 1 až 2 roky. Účastní se ho minimálně firmy Valve, AMD, Oculus, Google, Intel, LunarG, Nvidia a další.

Zdroje: 

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Khronos Group vyvine univerzální VR standard

Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 22:32 | HKMaly | Jojo ... ja si vsimnul, ze microsoft v seznamu...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 21:07 | BTJ | Tak to je uz trosku pozde s krizkem po funuse....
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 17:02 | Marek Moravčík | Dlhá cesta je jasná. Čo sa týka pozerania na 2D...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 16:10 | Tom | jakekoliv soucasne komerne dostupne VR je koukani...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 15:00 | Marek Moravčík | Pri 3D sa pozeráš stále na 2D plochu urcitých...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 14:37 | Tudva | Zatim VR je jako 3D. Protoze vetsina VR vyrobcu...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 13:53 | Marek Moravčík | VR je niečo úplne iné ako 3D. Nechápem ako to...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 12:56 | BlackRider | .
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 12:56 | BlackRider | VR je tu s nami uz od 50-tych let minulyho...
Čtvrtek, 8 Prosinec 2016 - 12:44 | Pan_Filuta | Spousta lidí na 3D vzpomíná (třeba autor freeman...

Zobrazit diskusi