Khronos Group vyvine univerzální VR standard
Nový standard bude (by měl) sloužit jako vrstva mezi vývojáři, tedy herními enginy a dalším softwarem, a samozřejmě příslušným VR hardware. Dnes je situace nelichotivá,prakticky každý si vyvinul vlastní úvodní VR standard, což není dobré pokud chcete pro VR hardware vyvíjet nějakou aplikaci či hru.
Vznikla tak Khronos Virtual Reality Standard Initiative která je momentálně otevřena nápadům, aby tak skončilo dělení, jak jej známe dnes, kdy by vývojář měl ideálně myslet na Steam VR, Oculus, Gear GR, OSVR, Daydream, případně další rozhraní. Předpokládá se také, že nové API bude opět multiplatformní a bude umět obsloužit všech potřebný hardware, tedy jak headsety, tak ovladače a další případné prvky.
Valve již ohlásila, že do tohoto projektu předává své rozhraní OpenVR a předpokládá, že další učiní podobné kroky. Kromě tradičních členů skupiny Khronos lze také zmínit relativně čerstvého člena Razer, který je zde právě zejména kvůli VR.
Předpokládá se, že vývoj specifikace nového API potrvá zhruba 1 až 2 roky. Účastní se ho minimálně firmy Valve, AMD, Oculus, Google, Intel, LunarG, Nvidia a další.